ELOKUUN ELOHIIRET

Niin sitten kävi, että ultrassa ei näkynyt muutakuin tyhjä pussi, ei sydänääniä eikä ruskuaispussia. Ultran tehnyt lääkäri ja minäkin sairaanhoitajana) oletamme, että kyseessä tuulimunaraskaus.  Olin henkisesti varautunut siihen, mutta ei tämä silti mukava jouluylläri ollut. Nyt sitten odotellaan, alkaako runsaampi vuoto vai mitä. Toivon, että paremmalla onnella ensi vuonna ja ihanaa loppuraskautta teille kaikille..
 
Monen viikon jälkeen uskaltaudun mukaan :) positiivinen testi tehty marraskuun 23. päivä, mutta laskettuaika vielä epäselvä :) esikoinen on vasta 4kk vanha, eli ikäeroa tulee vuosi tai vähemmän. Vähän jännittää, vaikka tää nopea pikkukakkonen olikin suuresti toivottu :) hassua olla taas elokuisissa odottajissa :) Tiedättekö yhtään, lähettääkö neuvolan terkka varhaisultraan jos lasketusta ajasta kuukautisten perusteella ei ole minkäänlaista hajua? Eli jos ei ole esim tullut yksiäkään kuukautisia? Jännittää. Pojan neuvola joulun jälkeen, sillon pitäis kertoa meidän "nipo-terkalle" joka ei varmaankaan oo kovin mielissään uudesta tulokkaasta ;)
 
Meemalle tosi iso hali. Inhottavaa ja vielä jouluna.

Lisah niin vaan tulit perässä. Mahtavaa! Oonkin käyny kurkkimassa mitä sinne kuuluu. Ja jenniveekin sieltä saapui. Meitä onkin nyt monta kakkosen kuumeiluforumilta. Eikös maamukkakin ollut siellä.
Ja tervetuloa kaikille muillekin uusille!

Tehtiin tänään joulusiivot. Oikeestaan koko päivät on ollu liikkeessä. Ja illasta meinasin vielä lähtee lenkille, mutta jätin väliin. Välillä juili niin inhottavasti mahaa. Joko kasvukipuja tai ei sit oikein tykänny rehkimisestä. Toivotaan, että kaikki kuitenkin ok.

Hyvää joulua!!!
 
Viime la tosiaan tein uuden testin kun edellisessä haamuviiva. Lauantain testissä selkeä plussa, mutta tiistaina kova vatsakipu ja alkoi pieni vuoto joka muuttui isoksi vuodoksi :/ Surullista, mutta ei tässä voi muuta kuin jatkaa eteen päin.
Ihanaa loppu raskautta teille muille kuitenki<3
 
Voi ei meema75 :( ikävä kuulla. Rauhallista joulua sinulle kaikesta huolimatta! Koita nauttia kaikesta hyvästä mitä sinulla jo on :)
 
Isot pahoittelut teille Meema ja JeKiira tiedän miltä teistä tuntuu emoticon Voimia teille.

Lunahi ja Scarpetta: Kyllä muistelisinkin että ne sydänäänet näkyy aika varhaisessa vaiheessa. Neuvolassa niitä eivät tosiaan käsittääkseni mielellään kuuntele ennen tuota 12 viikkoa, juuri noiden alkeellisempien laitteiden takia. Meillä täällä ainakin sanoivat, että esim. rv10 sydänäänien kuuleminen heidän laitteillaan on "sattuman kauppaa", eikä tosiaan tarkoita, ettei siellä mitään olisi jos niitä ääniä ei kuulu.

Mulle tuli varhaisraskauden ultra 12.1.2012 ja sitten neuvolaan "kirjoittatumaan sisään" 16.1. mikäli ultrassa kaikki hyvin. Mukava päästä nyt ensin siihen ultraan, ettei tarvi turhaan kirjoittautua sisään jos kaikki ei olekaan hyvin. Oli mukavaa kun puhelimeen vastasi tuttu neuvolatäti, joka hoiti silloin kun sydänääniä ei kuulunut ja lähetti tarkempii tutkimuksiin. Tuntuu mukavalta päästä taas hänen "asiakkaaksi".

Sirtsu: Mäki sain sillon ekalla käynnillä hullun määrän lippuja ja lappuja mukaan. Sitä ennen piti täytää esitietolomakkeet itsestä ja isästä jossa kyseltiin kaikkia elämäntapa juttuja sekä alkoholin käyttölomakkeet yms... Terkka lupasi nyt, että ei tarvi uudelleen niitä täyttää kun edellisestä vaan muutamia kuukausia.

Supernova: Tuo Kanadan systeemi kuulostaa kivalta. Ois mukavaa, että se tuttu kätilö ois synnytyksessäkin mukana. Ainakin omasta mielestä tuntuisi helpommalta, kun siinä olisi tuttuja ihmisiä ympärillä. Tuttavat ovat sanoneet, että heillä on saattanut neuvolatäti vaihtua melkein joka kerta neuvolassa käydessä. Ei kiva!

Kiraffe: Varhaisraskauden ultria tekee ainakin yksityiset lääkäriasemat mm. Terveystalo. Mitähän se maksaisi... 100 egen kieppeillä?

Tervetuloa kaikki uudet plussanneet! emoticon

Rauhallista Joulua teille kaikille ja kaikkea hyvää vuodelle 2012!!
 
Täällä varhaisultrassa käyty, ja turhaan pelkäsin kaikki oli hyvin ja sydän äänet kuului :) No nyt stressaan sitten taas np-ultraan saakka, eikai tästä huolesta mihinkään pääse kun kyseessä oma lapsi, nyt sentään osaan olla vähän relax kun tiedän että siellä joku kuitenkin on ja sydän löi :) Joku kyseli siitä varhaisultran hinnasta, kätilön tekemänä mulla maksoi 50e, eli ei paha. Mut jos lääkärin haluaa niin saa kyllä pulittaa melkein 200 euroa. Kätilö osaa kyllä kertoa vauvan koon, mitä viikkoja vastaa ym että kaikki kunnossa. Suosittelen hetkellisen mielenrauhan vuoksi ;) 

Tervetuloa kaikille uusille odottajille ja onnea plussista!

Isot sympatiahalit meema75 ja JeKiira ! <33

Ihanaa joulua kaikille !
 
Ja JeKiiralle myös suuret suuret pahoittelut :( 

Meillä on ensi viikolla tytön 10kk neuvola, niin ajattelin siellä kertoa uudesta tulokkaasta ja varata aikaa äitiysneuvolaan. Täällä onneksi on kaikki neuvolatädit olleet tosi mukavia, vaikka tuntuu muuten tuo kunnallinen terveydenhuolto olevan melkoisen syvältä! 

winglessangel: Mä luulen, että tuo varhaisultraan lähettäminen on aikalailla kuntakohtaista. Itse kun esikoista odotin ja kerroin neuvolassa, että on aika pitkiä olleet kierrot, niin siellä sanottiin, että jos ei yli 35 päivää, niin ei tarvitse varhaisultraa. Mutta käsittääkseni olisi siis ilmaiseen sellaiseen päässyt, jos olisi ollut tarvetta :) Uskoisin sen olevan siis kohdallasi mahdollista, sehän on kuitenkin mahdotonta varata np-ultraa viikolle 12, jos ei yhtään tiedä koska se on :)


 
Kiitos Lisah tiedosta :) mietin itsekin tuota, että eihän sitten voi np ultraakaan varata tarkemmin jos ei ole lasketusta ajasta/raskausviikoista hajuakaan :) no, ehkä neuvolassa sitten selviää tarkemmin :) Meillä neuvolatäti on suhtautunu muhun alusta lähtien nuivasti. Tuntuu etten osaa/tiedä mitään, ja olen kuulemma hänen nuorimpia äitejään. Käytiin kauheaa taistelua siitä kun en halunnut mitään ehkäisyä ottaa käyttöön ja hän katsoi minua kuin halpaa makkaraa ja sanoi "kai tajuat että siinä on se riski että tuut taas raskaaksi" -aijaa, enhän mä edes tiennyt miten niitä lapsia tehdään? ;) Aika kuluu nopeammin kuin tuota pikkumiestä odottaessa, välillä en edes muista olevani raskaana :) Hyvää ja rauhallista Joulua kaikkille odottajille! Sekä pahoitteluni niille, jotka saavat jatkaa vielä yrittämistä. Eiköhän ensi vuosi tuo haikaroita kaikille tullessaan? :)
 
Tervetuloa uudet plussapallot meidän muiden joukkoon!!

Ja *hali* meema75 js JeKiira!

pevi: sulla synnärinä K-Hks, siis Hämeenlinna? Ollaanko synnärillä samoilla lauteilla?

kirmiina: jeah, kakkoskuumeilijoistahan tänne on saatu aika mukavasti porukkaa, onkohan sillä plussatuulipuhaltelulla jotain asian kanssa tekemistä? :D

omaa napaa: Alkoi just viimeinen työyövuoro ennen lomaa. Onneksi tulee aikas pitkä pätkä vapaata niin saa olla rauhaksiin jouluna. Kunhan vain jaksais täällä töissä möllötellä. Housut kinnaa niin perseleesti kun turvottaa. Mietin jo sitä masutuubin käyttöönottoa :D Mamma-alkkaritkin pakkasin joululomalle mukaan :D :D :D Pahoinvointiakin on ollut, nyt oon oksennellukkin muutamana aamuna. Pahoinvointi jatkuu pitkälle keskipäivälle asti, sitten vasta pystyy tunkeen jotain kiisselii naamaansa. GYÖRGH.  Jouluna kerron mun vanhemmille raskaudesta. Kaikki muut perheessä jo tietääkin, veljelle oli ikäänkuin pakko sanoa, koska heillä oli tullut noin kolme viikkoa sitten keskenmeno enkä halunnut sitten jouluna pläjäyttää meidän iloisia uutisia vasten kasvoja. Nyt kun aiemmin kerroin, saavat sitten keskenään asiaa sulatella...Mutta muuten odotettavissa mukavaa yhdessäoloa ja paljon syömistä :D

emoticon   Toivotellaan pikkupapun kanssa kaikille mammoille rauhaisaa joulua ja odotuksen täyteistä uutta vuotta 2012 ! ! !

 
Jos minäkin jo uskaltaisin tänne varovasti liittyä  Ihan alkutaipaleella vielä ollaan ja viikkoja kasassa vasta 5+1. Ensimmäistä odottelemme ja vielä on pieni hämmennys päällä, että onko meille oikeasti tulossa oma pieni vauva? Minulle joka aina olen vannonut, etten lapsia tee?? Tämä tulee olemaan shokki kyllä monelle kun asia selviää
 
Täällä kanssa yks plussannut. LA 21.8.2012 ja päivälleen sama laskettuaika, kuin esikoisella. Eli 2.v tulee näille sisaruksille ikäeroa :).
 
Olipä kyllä jännää kun neuvolasta soitettiin tänään (olin jättänyt soittopyynnön) :) Ensimmäinen neuvola aika olis 18.1, veri seulonta 23.1 ja ultra 6.2 :) Jännittää ja malttamattomana odottelen ja toivon että pieni pysyy kyydissä! Neuvolatäti sanoi että hyvä että olen näin aikaisin liikenteessä kun ajat ovat kuulemma melko kortilla! 

Onnellista joulua kaikille elohiirille! <3
 
Pahoittelut teille keskenmenojen saaneille, tiedän mitä se on. 
Itselläni siis takana 4 keskenmenoa, viimeisin selvisi vasta 12 viikolla, pari päivää ennen sydänäänten kuulemista ja ultraa. 2 1/2 vuotta yritystä takana, ja nyt olisi sitten viides raskaus. LA olisi 17.8. En kuitenkaan juhli vielä. Olen jo varautunut että mitä vaan voi sattua. Vaikka eihän keskenmenoon ikinä voi varautua 100%. ainahan se sattuu ja kestää kauan toipuminen. Mutta.
Hei vaan siis kaikille! :D  
 
Nyt on meidän joulukyläilyt kyläilty ja huomenna ollaan kotona. Ens vuonna pyydetään mutsit kylään meille, eikä lähetä mihinkään.

Mulla iski oikein raskaus oireet päälle jouluna. Kauhee väsy, olo on kuin töissä yövuorossa neljän aikaan. Ei millään meinaa pysyä hereillä varsinkin jos sohvalle erehtyy. Ja koko ajan olo on vetämätön. Ja iki ihana iltakuvotus on saapunut tämänkin raskauden myötä. Koko ajan kuvottaa, yäk. Viime yönäkin heräsin pariin otteeseen huonoon oloon. Toki ei tarvi oksentaa, ei edes kyökkiä, mutta muuten ällöttävä olo. Ja ruoka ei maistu, mikä sekin aiheuttaa huonoa oloa.

Heikulle tsempit, toivon todellakin, että nyt vihdoin ja viimein saat vauvelin. En voi edes kuvitella, miltä tuntuu saada noin monta keskenmenoa.

Joulun jatkot kaikille!!
 
Minä poistun nyt keskuudestanne. Eilen alkoi vuoto, ja sitä tuli kun ämpäristä kaatamalla, päivystyksessä kävin, ja lääkäri sanoi että kesken meni.

Pahalta tuntuu, mutta ei auta mennä kun eteenpäin.

Jos joku viitsii ottaa tuon listan hoitaakseen, tekee vaikka uuden tai kopsaan ton tai jotain.. itse en siihen enää kykene.. mutta hyvää loppuraskautta teille kaikille!!
 
kiraffe- voi suru! Pahoittelut sun menetyksestä! Voin koittaa tuota listaa päivittää ellei kukaan muu innokas ilmottaudu toimeen.
Muillekkin keskenmenon kohtaamille pahoittelut ja osanotto...

Meillä joulu meni varsin rauhallisissa merkeissä, lapset on olleet sairaina kuumetta ja yskää ressukoilla, että ei olla käyty missään. Itsekkin olen ollut vapaalla koko joulun pyhät ja köhien on joulua vietetty. Toisaalta kiva kun ei oo paineita olla lähdössä johonkin.
Kamala yhtäkkinen väsymys on mullakin tullut vieraaksi aina välillä. Lasten kanssa sitä tarvii vaan yrittää jaksaa välillä sellaisesta huolimatta, mutta ihan kiva kun on nyt on olleet mummot lähellä niin sit voikin paremmin köllähtää pitkäkseen ja levätä jos tarve yllättää.
Pahoinvointi on mun mielestä miedompaa mitä viime raskaudessa, tai sitten siihen osaa suhtautua eri tavalla. Vatsaa vaan turvottaa välillä ihan kamalasti, mut yleensä aamulla on parempi.
Vähän mietitytti että voisko olla mahdollista et olisinkin pitemmällä, koska mulla oli melko vahvat raskausoireet jo kuukautta aikasemmin ennenkuin testasin plussan, mut sitten alkoi kuitenkin normaalia niukempi vuoto ajallaan. Testasin ennen vuotoa ja oli negatiivinen. Mut onneksi sain alkurakauden ultraan ajan tammikuun toiselle viikolle niin siinä sitten selviää oikeat päivät. Masun kasvua odotellen! Hyvää loppuvuotta kaikille!
 
Takaisin
Top