ELOKUUN ELOHIIRET

Täällä olis kanssa elämänmuutos edessä :) Ensimmäinen lapsi tulossa - raskausviikolla 6+6 ja sydänkin sykkii varhaisultran mukaan. Mukavaa että on tällainen foorumi jossa voi nyt sitten matkan varrella vaihdella kuulumisia.

Joku kyseli aikaisemmin, onko sukulaisille jo kerrottu. Itse en pystynyt olla kertomatta lähimmille sukulaisille ja muutamille ystäville, sen verran hieno uutinen tää oli. Samalla myös tehtiin miehen kanssa päätös, että jos tää menee kesken, niin seuraavasta onnistumisesta kerrotaan vasta kun on raskaus turvallisemmilla viikoilla. Tää ekan kerran innostus nyt vaan perustui siihen, että nähtävästi me ollaan hedelmällisiä - hyvä ensimmäinen askel ainakin :)

Huomasin, että täällä on mukana muitakin kuin ensikertalaisia. Mua on askarruttanut viime aikoina äitiysvaatteet ja milloin maha alkaa kasvamaan. Mulla on ainakin turvonnut olo, lieko vaan omaa mielikuvitusta - kun ei kai se maha vielä tässä vaiheessa minnekään näy? En haluais kertoa vielä ainakaan kuukauteen töissä joten pitää kaivaa kaapeista isoimmat villapaidat varmaan... Mites sitten noi äitiysvaatteet - milloin niitä tarvii? Vai kannattaako ostaa vaan ihan tavallisia A-mallisia mekkoja tms. Mitä suosittelette?
 
se on ihan yksilöllistä millon se alkaa näkymään =) Ja se turvotus on varmasti ihan normaalia! ainaki iten näytän siltä niinku oisin viimesillään :D Kaveri oli käymässä enkä ollu puhunu sille mitään ni yhtäkkiä se vaan tokas että ei herran jumala ootko nää paksuna!? :D Ku kysyin että mistä se niin päättelee ni kuulemma näkee heti mahasta - ja viikkoja 5! :D mutta mää oonki TOSI turvonnu (voi myös tämä joulu vaikuttaa asiaan xD). Mää ainaki viime raskaudessa tykkäsin pitää vaan semmosia rentoja housuja ja pitkän mallisia toppeja ja paitoja :) Yhet äitiysfarkut ostin ja niitä pidin aina jos tuli käytyä jossain "paremmissa" paikoissa =)
 
tervetuloa kaikki uudet :)
kiraffe: Voi ei, kovasti jaksamisia sulle :(

Cityäippä kyseli äitiysvaatteista, itse ensimmäisessä raskaudessa otin äitiyshousut ehkä turhankin ajoissa käyttöön, kun se vaan tuntui jotenkin niin hienolta :) Mutta niitä saa kyllä ihan kyllästymiseen asti vielä käyttää, että sitten kun huomaa, että tavalliset housut alkaa puristamaan, niin kannattaa tottakai ottaa käyttöön. Keväällä ja kesällä on tietenkin kiva sitten käyttää juuri A-mallisia mekkoja ja tunikoita :) Alussa kyllä vatsa turpoaa, varsinkin iltaisin ja sitten taas aamulla on pienempi :) Turvotus ei kuitenkaan ole vielä vauvamasua ja kasvu on tosi yksilöllistä. Edellisessä raskaudessani viikosta 15 eteenpäin raskaus alkoi pikkuhiljaa näkyä.

Omaa: Itselläni ei oikein ole vielä mitään oireita ilmaantunut, muuta kun hajut ovat voimakkaampia, mutta kyllä ne sieltä varmasti parin viikon sisällä ilmaantuu. Jouluruoka on ainakin maistunut :) Tänään ollut melkoinen myrsky, pihapiiristä noin parikymmentä puuta kaatunut, joista 3 autotallin päälle. Emme ole raskaudesta vielä puhuneet, muuta kun 2 lähintä ystävää tietävät. Huomenna tytön kanssa neuvolaan, saapa nähdä samalla koska sitten äitiysneuvolaan saan ajan :)
 
Täällä ilmoittautuisi vielä elokuun odottajiin yksi äippä lisää. :) Olen myös ihan uusi käyttäjä vau.fi sivuilla :P
Meillä näytti tänään testit plussaa, ja viikkoja olisi nyt 6 +2, joten laskettu aika onpi tuolla 18.8.2012 tienoilla :) Esikoisemme täytti juuri marraskuun lopulla 2-vuotta :)
Tämä pikkukakkonen ei ollut suunniteltu tapaus, olen kesäkuussa 2011 kokenut keskenmenon ja rankan kohduntyhjennyksen vkoilla 10. joten stressiä ja jännitystä on, päästäänkö loppuun asti ja saammeko pienen syliimme asti.

Ihanaa että tälläinen ketju on, missä saamma yhessä käydä läpi raskauden ihanuuksia (ja niitä toisia tunteita..) :D Itselläni pahoinvointia, ja syödä täytyy parin tunnin välein. Olen muutenkin esikoisen jälkeen päässyt liian hoikkaan kuntoon, joten huimaaminen istualtaan noustessa ja nopeat liikkeet ovat riesana. Nyt kovasti painonkohotusta edessä.. onko muilla samoja kokemuksia?
 
Heipä hei!

Täältä tulisi mukaan keskusteluun ensimmäistä lasta odottava tuleva äiti. Laskettu aika olisi tosiaan elokuun puolivälissä. Puoli vuotta yritettiin ja itsenäisyyspäivän jälkeen tein sitten testin kun "oli vain sellainen olo " ja plussaahan se näytti. Nyt olisi menossa rv 6+2.

Oireita on ollut lievää ällötystä ja ruoan hajut etovat välillä. Alavatsassa on nyt alkanut tuntumaan aika voimakkaitakin repäisykipuja tai mitä ikinä lienevätkin. Ruokahalun on myös ollut todella huono..jopa nyt jouluna. Tuntuu ikävältä kun ei oikein mitään ruokaa tee mieli, mutta kuitenkin nälkä on kova.

Me päätimme mennä varhaisraskauden ultraan yksityisellä käymään. Se onkin tiedossa ihan piakkoin. Sen verran on ystäväpiirissä ollut ikäviä kokemuksia keskenmenoista, mitkä eivät kuitenkaan olleet tulleet vuotona ulos että haluan varmistua että pieni sydän sykkii tuolla vatsassa.

Todella kiva, kun on olemassa tällainen palsta mistä voi käydä lukemassa muiden kokemuksia ja saada vertaistukea. Varoitan jo nyt, koska tämä on ensimmäinen raskauteni saatan kysellä vähän tyhmiäkin
 
ihanaa, möntillä on siis samat päivät menossa kuin itselläkin, olipa hauska, kuinkahan monta täällä tuleekaan olemaan samoina päivinä? :) jännä nähä sitten meneekö kuinka paljon yli :) onnea kaikille odottajille :)
 
Kiraffe: Olen todella pahoillani puolestasi. En tiedä auttaako tämä ajatus sinua, mutta minua se auttoi kun sain keskenmenon. Suurin osa keskenmenoistahan johtuu siitä, että alkiossa on ollut jotain vikaa. Tähän et voi mitenkään vaikuttaa itse. Ajattelin, että parempi että luonto hoitaa tämän asian, kuin että minun pitäisi päättää viikolla 18 rakenneultrassa, että mitä teen asian suhteen, jos siellä todettaisiin jokin todella paha kehityshäiriö. Haluaisin uskoa, että meille ei anneta sellaista taakkaa harteillemme, mitä emme jaksa kantaa, joten minun ei tarvinnut tehdä sellaista päätöstä raskauden myöhemmässä vaiheessa. Anteeksi jos tämä ajatus tuntuu sinusta pahalta, mutta toivon sen auttavan tämän keskellä. Voimia sinulle!

Täälläkin on turvotusta ja farkut tuntuu istuessa epämukavilta. Tuntuu, että turvotus näkyy naamassakin. ARG! Rinnatkin on nyt alkaneet kipeytyä oikein kunnolla. Sain ensimmäisen itkukohtauksenkin eilen aamulla, kun katsoin Karhuveljeni Koda 2!! Ei hyvää päivää... Oli muka se loppu niin liikuttava kun se tyttö tahtoi muuttua karhuksi ja henget muutti sen... huh huh. Kohtalotovereita?!

On kyllä mukavaa päästä täällä palstalla vähän tuulettamaan näitä ajatuksia. Ei tuo mieskään jaksa koko aikaa kuunnella tuntemuksista selittämistä. Ei tämä niille ole vielä oikein konkreettista.

Möntti: Mullakin on varmaan ollut noita "repäisykipuja" tai jotain vastaavaa. Yhtenä päivänä venyttelin, että tuntui tosi paha vihlaisu tuolla alavatsassa. Aivan kuin jokin kiinnike olisi napsahtanut poikki tai vastaavaa. Auts.

Tervetuloa uusille elokuisille!
 
Huomenta elokuiset!

Äiti1988: kappas, minulta menikin tuo kokonaan ohi, samoilla päivillä tosiaan mennään :)

Nuska: Olen huomannut ihan samaa, eilen katsoin Kauniita ja Rohkeita kun ei ollut muutakaan tekemistä ja pillitin siinä =O ei ole todellakaan minun tapaistani. Myös ärsyynnyn hyvin helposti ja kiukuttelen miehelleni ihan mitättömistäkin asioista. Tuohon kiukutteluun liittyy varmasti myös se, että olen lopettanut tupakoinnin nyt raskaaksi tulon myötä , joten pinna on ehkä vähän kireällä senkin takia. Toivottavasti tämä ei kestä kauaa. Myös rinnat alkavat olla jo niin kipeät että ei viitsi olla ilman liivejä oikeastaan yhtään.

Mulla noita repäisykipuja tms. on ollut aika usein, oikeastaan nyt muutaman päivän ajan joka päivä.. meillä tosiaan on se varhaisultra huomenna, niin ajattelin lääkärillekin asiasta mainita. Alkaa vähän huolestuttamaan. Huolestumista ei yhtään helpota se, että viime yönä näin sitten kunnon painajaisen siitä että tämä menisi kesken. :( Oli todella surkea olo kun heräsin.. täytyy toivoa että ei missään nimessä ollut alitajunnasta mikään viesti että näin tulee tapahtumaan..

On tämä odottaminen vain niin ihanaa ja kamalaa yhtä aikaa.... huolestumista, pelkoa, odottamisen ihanuutta, innostusta ja kaikkia tuntemuksia maan ja taivaan väliltä..
 
Tervetuloa kaikille uusille =) Onko tietoa kuka sitä elokuisten listaa päivittelee nyt??
Minä varasin sen varhaisultran ja se ois 9.1, hui ku alko jo jännittämään ja pelottamaan, ei millään jaksais kahta viikkoa odottaa :D Täällä ei oo oikeestaan muita oireita vielä tullu ku nuo alamaha kivut ja turvotus. toivon ettei tuliskaan pahoinvointia, esikoiseltakaan sitä ei ollut =) Viime raskaus oli kyllä niin helppo että ihan pelottaa kostautuuko se nyt :D Vauvanakin tuo esikoinen oli niin helppo että kaikki sanoi että ollaan ihan liian helpolla päästy (vauva oli aika järkytys mun vanhemmille ku olin vielä niin nuori, vasta 18vuotias ku sain esikoisen) Toivottavasti tämäki ois yhtä helppo tapaus xD
 
Täällä myös uusi ensiraskaana oleva elokuulainen :) Nyt ois kasassa 5+6 ja laskettu aika laskurin mukaan olisi 23.8.2012 mutta tiedä häntä mikä on sitten tarkka aika, kun yksiäkään luomumenkkoja ei kerennyt pillereiden jälkeen tulla, joten kierron pituudesta ei mitään hajua! Plussasin haamun 11.12. ja toisen haamun 15.12. Oireet ihan alussa oli oikeastaan sellaiset, että ihan kuin kivulias ovulaatio olisi vain jatkunut ja jatkunut. Vatsaa vihloi ja turvotti. Väsymystä myös ollut vaihtelevasti ja se, että onko väsymys raskautta vai kilpirauhasen vajaatoiminnan rippeitä (lääkitys aloitettu pari kk sitten). Pahoinvointia on pääosin ollut aamupäivisin ja iltaisin, mutta ei ole onneksi yökitty, vielä ;) Turvotusta 24/7.

Ajattelin varata alkuraskauden ultran, jotta voi olla varma, että siellä ois kaikki kunnossa. Niin paljon tarinoita kuullu tuulimunista ym. Maksan sen 100€ mielenrauhasta. Kaikki läheiset saivat heti tietää, kun olen niinnniiiiiiiin malttamaton tällaisessa tilanteessa ;) Mutta päivä kerrallaan.. JA onnea kaikille plussanneille!

Kurja kuulla keskenmenoja saaneiden tarinoita. Voimia teille ja onnea uuteen yritykseen! Kaikella on tarkoituksensa!
 
Täällä "itkupilli" myös! :D Oma huonovointisuus itkettää, telkkariohjelmat itkettää ja vielä vaikka mikä muukin...

Eilen kerroin sitten vanhemmilleni ja veljelleni ja hänen perheelleen vauvauutiset. Vanhempani suhtautuivat aika tyynesti, olisin ehkä odottanut jotenkin "suurempaa" reaktiota heiltä.
Veljeni luona puolestaan oltiin hyvin iloisia, heillä itsellään on vajaa 2 vuotias tyttö, joten odotusaika taitaa olla siellä vielä hyvin muistissa.
Tuli siinä veljellä ollessa sitten oksennettuakin ensimmäisen kerran raskauden aikana (oltiin sentään keritty uutiset siinä vaiheessa jo kertoa). Viimeyönä en sitten juurikaan nukkunut ja edelleen oksettaan kokoajan. Lämpöä oli myös hieman tänä aamuna (toivottavasti nämä ei kerro mistään vakavammasta).
Ilomielin otan vinkkejä vastaan, jos joku on havainnut jonkin keinon, millä tätä huonovointisuutta saa lievitettyä...
Olen niin jumissa tässä tilanteessa. Oksettaan kokoajan joten en pysty juurikaan syömään, ja sitten taas on niin heikko ja kuvottava olo kun maha on  ihan tyhjä. Viikonloppuna pitäisi kyetä olemaan 2 yötä töissä... Saa nähdä, onnistuuko.
 
Minulla kanssa ensimmäinen raskaus alkanut ja ihan alussa ollaan aatonaattona sain ihanan joululahjan kun plussaa näytti. Eli 5 +4 olisi nyt menossa vasta ja lasketuaika olisi 24.8 laskurin mukaan. Jännittää kovasti, huomaan että ajattelen raskautta koko ajan. Oireita ei juuri ole paitsi turvottaa kovasi (voi tietty johtua joulusakin) ja rinnat ovat välillä arat, mutta vähän samallalailla kun silloin kun kuukautisetkin alkavat. Itku on kanssa välillä herkässä, varsinkin kun luen näitä juttuja täältä.

Raskaudesta kertominen mietityttää kun on niin alussa. Miehen kanssa mietittiin että ei kerrottaisi kuin ultran jälkeen vanhemmille ja muille perheenjäsenille, mutta sinne on niiin pitkä aika vielä. Parhaalle ystävälle tietysti kerroin kun en pystynyt olla kertomatta. Taidan olla sellainen, että tekisi mieli kertoa kaikille, mutta en haluaisi jakaa mahdollista keskenmenoa kaikkien kanssa sitten. :(  Nyt kun vielä on uusivuosi tulossa ja olen aina ollut  "kalenterijuoppo". kauhea sanoa noin, mutta muuten en käy oikein missään, mutta aina juhannus, uusivuosi ,vappu ja sellaiset tulee aina juhlittua isolla kaveriporukalla. Niin myös tänä vuonna, itse järkännyt isot juhlat ja kyllä he varmaan ihmettelevät miksi en juo. Olen ajatellut sanoa, että olen antibiootti kuurilla, mutta saas nähdä kuinka uskovat, mutta en haluaisi kyllä kertoa näin ajoissa enkä kyllä voi millään peruakkaan juhlia. Vaikka tosi pieni asia niin kyllä vähän mietityttää ettei olisi sitten ihan alusta yhteinen odotus.

 
Pikkutonttu ja Mamak: ensiksi suuret onnittelut plussasta.


Pikkutontulle vielä: Noista juhlimisongelmista, eli itselläni on ollut vähän sama ongelma, olen ollut se bilehile ja aina lähtenyt joka kemuihin innoissani juhlimaan. Nyt tosiaan kun ei olla haluttu kertoa asiasta kaikille niin olen käyttänyt seuraavaa keinoa: eli osta muutamia muovipulloja siideriä/lonkeroa tai mitä nyt olet yleensä juonut. Tyhjennä pullot ja täytä ne uudelleen alkoholittomalla juomalla, esim. grape-limsa tai alkoholiton siideri. On toiminut oikein hyvin... :) niitä sitten hissukseen siinä lipittelet, muiden kanssa. Siinä vaiheessa kun muu juhlaporukka on päässyt kunnolla juhlatunnelmaan eivät ne enää mitään huomaa :)

Suurin ongelma minulla on ollut selitellä yhtäkkistä tupakoinnin lopettamista.. onneksi on tainnut mennä selitykset kuitenkin läpi :)
 
Kiitos vinkistä taidankin tehdä noin ja pikkasen siinä "lipitellä" huomaamattomasti. :)
Ja varmasti kun myöhemmin tulee puhetta niin joku sanoo vissiin, et huomasin kyllä..:D
On vaan just tosi nolo tilanne kun puhuin vaikka kuinka kauan sitten yhdelle meen kaverille, et järjestettäis isot juhlat ja olin ihan täpinöissä paljun lämmittämisestä yms. ja nyt oon toiminut näiden juhlien järjestänä, enkä ite sit meniskään. Ajattelin, et menen silti pikkasen myöhemmin niin muut voi olla jo sen verran maistissa ettei edes huomaa. :)

Taidat olla möntti hyvä selitteljä. Onneksi täällä ei ole tupakointi tapaa.
On tämä raskaus sellaista ihanaa salaisuuksien aikaa, vaikka niitä onkin vaikea pitää.

Ootteko alkanut jo syömään vitamiinejä? Mä oon ajatellut kun mulla on tavallisia monivitamiinijä jäljellä pikkasen jos söisin ne loppuun ja sitten vasta ostasin raskaus vitamiinejä vai mitä mieltä ootte?

 
Mä kyllä aloin syömään vitamiineja jo heti kun alettiin yrittämään, eli napsin näitä päivittäin:

Multi-tabs Raskaus ja Imetys
Multi-tabs Raskaus Omega-3

http://www.verkkosivuapteekki.fi/Multi-Tabs-Raskaus-ja-Imetys-120-tabl-Raskaus-Omega-3-100-kaps

Foolihappo on kuulemma erityisen tärkeetä alkiollekin, sitä tosin saa myös monipuolisesta ruuasta. Itse halusin pelata varman päälle, etenkin nyt tuntuu järkevältä kun ei pahoinvoinnin takia oikeen ruoka tunnu maistuvan :)

http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Foolihappo-ja-raskaus/

Mitäs mieltä muut on? Varsinkin muut kuin ensikertalaiset - mä kun täällä neuvon ensikertalaisen "kokemuksella" :)
 
Kotiin palattu joulujuhlinnasta omalta kotiseudulta...Olipas mukavaa kun sain vihdoin ja viimein kertoa meidän uutisesta myös mun vanhemmille... Äiti oli aivan onnesta soikeena ja iskä vain myhäili tuttuun tapaansa. Ja sitten oli ihan paniikissa kun ramppasin oksentaas. Mun siskonpoika (9v) ei oikein uskaltanu tulla enää lähelle kun luuli, että mulla on tarttuva oksennustauti :D

Niistä äitiysvaatteista: Mulla viimeraskaudessa toimi mielettömän hyvin se, että ostin yhdet yhtä kokoo isommat housut ja sitten housuihin niitä "välipaloja" eli semmosia kangaslärpäkkeitä millä saa vyötäröö isonnettua. Ja sitten masutuubi oli aiva ehdoton!!! Kohta tarvii laittaa uus tilaukseen koska edellinen meni ihan kauhtuneeksi kaikesta käytöstä... taidan törsätä ja ostaa kaks :P Eli mä en ostanut mitään äitiysvaatteita. Ja täytyy sanoo, että ollaan hyvään vuodenaikaan raskaana, ettei talvivaatteita pukee kun on viimeisillään, vaikkakin kesäkuumalla ollaankin viimeisillään...Turvotusta odotellessa :D

Mitäs muuta: vitamiineja aloi syödä samantien, vaikkakin jossainhan oli, että ei niitä tarvi syödä jos muuten syö ihan perusterveellisesti. Mutta rautatabletit tarvii varmaan sitten tossa keväämmällä taas alottaa. Oli jo nyt laskenyt hb 140:stä 127:ään. Viimesynnytyksen jälkeen pahimmillaan laski 99:än!

Sitten vinkkejä huonovointisille: syö sitruunaa (vanhankansan taikaa), osta seaband ranneke (muutama tuttu käyttänyt ja kehunut), ateriamäärät ja -ajat tasaisina (yleinen ohje), ulkoile joka aamu (yleinen ohje ja muutaman tutun testaama, ite en kykene!), jotain pientä syötävää sängyn viereen että voi siitä riipasta vaikka keskellä yötä (hedelmä, mehu, suolakeksi...), aina käsilaukussa joku hedelmä tmv., juo tarpeeksi paljon vettä.... tässähän näitä tämmösii yleisii...ja sitten tietenkin se kaikista ilmeisin mikä toimii itellä, KÄRSI! Joskus se loppuu kuitenkin :-/
 
Heipä hei Elokuulaiset! Ja uusille odottajille onnittelut plussasta ja tervetuloa!

Laitoin tuonne uuden elokusten odottajien listan koska kiraffe jäi pois joukostamme, kiitos vielä kiraffe listan alkuunpanosta! Kopioin sen tuonne uuteen ja lisäsin uusia odottajia joukkoon. Jos voitte vilkaista omat tietonne sieltä ja tarkistaa että kaikki ovat mukana ja tiedot oikein niin olisi kiva.

Jennivee- mulla on kanssa aika alkuraskauden ultraan samana päivänä 9.1  Vaikka kolmannesta onkin kyse niin siltikin jännittää...että jännitetään nyt sit yhdessä samaa päivää! :)

Pikkutonttu- Täällä myydään raskauden ajan multivitamiinia josta löytyy kaikkea tarpeellista raudasta foolihappoon ja kaikkea siltä väliltä. Itse odotan mitä Hb mahtaa näyttää kun yleensä on ollut alakantissa ja lisärautaa sain ottaa anemian takia ja viimeraskaudessa B-vitamiini pistoksiakin, B vitamiini vajeen vuoksi.

Mulla on kanssa tuo turvotus niin hurjaa varsinkin iltaa kohti että olen ajatellut kohta uusien ja mukavampien odotushousujen hankkimista. Nyt oiskin hyvä mennä alennusmyynneille katselemaan oisko äitiysvaatteita alessa. Mulla on hyvät odotusfarkut jotka menee vielä viimeselle kolmanneksellekkin mutta ovat ehkä vielä hiukan turhan löysät tässä vaiheessa eli jotain joustava vyötäröistä alkuraskauteen sopivaa täälläkin kaivattaisiin.


 
Äiti1988: Tervetuloa joukkoon! :) Itselläni myös huimaukset riesana, kun myös esikoisen jälkeen liaan hoikkaan kuntoon päässyt, mutta kyllä se paino siitä nousta alkaa, viimeistään pahoinvointien loputtua. :)

pikkutonttu: Tavallisia monivitamiineja voi ihan yhtähyvin syödä, mutta kannattaa tarkistaa, ettei niissä ole A-vitamiinia, sitä kun ei raskaana ollessa suositella :)

Omaa: Eilen sain illalla kauhean kipukohtauksen vatsaan, kesti varmaan puoli tuntia, mietin jo pitääkö päivystykseen lähteä, mutta meni ohi kuitenkin. Nukuin yön huonosti ja ramppasin vessassa, kun pelkäsin niin, että nyt menee kesken. Mitään vuotoja ei ole kuitenkaan tullut. Tänään olin esikoisen kanssa neuvolassa ja varattiin samalla ensiaika äitiysneuvolaan tammikuulle ja ihana neuvolatäti laittoi vielä lähetteen ilmaiseen varhaisultraankin, kun hedelmöittymis ajankohtakin on hieman epäselvä. Toivotaan, että kaikki olisi kunnossa! 
 
Iltaa taasen arvoisat elokuiset.

Supernova: Kiitti tuon listan päivityksestä! Yritin tosiaan itekki värkätä sitä, mutta ei onnistunut samalla fontilla saada kaikkia! Hyvä että joku fiksu ymmärsi :) Hyvä muuten idis noista alennusmyynneistä, sieltähän vois löytyä vaikka se maamukan kehuma masutuubi! Tosin, en ehkä uskalla vielä mitään kuitenkaan shoppailla, kun on se varhaisraskauden ultra vasta 12.1. Turvotus on kyllä kovaa täälläkin juuri iltaisin. Aamulla sitä on vielä "normaalin" näköinen.

Se on kyllä hyvä, että ei tarvi ahtaa hulluna talvivaatteita ison masun päälle, kaverilla oli todellisia ongelmia löytää itselleen edes vähän hyvännäköisiä talvivaatteita.

Pikkutonttu
: Mulla on käytössä Multivitan raskaus ja imetys vitamiinit (koska niitä tarvii ottaa vaan yksi ja multitabsia kaksi emoticon ). Olen syönyt niitä jo kuukauden päivät, kun siinä purkissa lukee että suositellaan raskautta yrittävillekin. Muistaakseni se foolihappo on se kriittinen ero noissa vitskuissa verrattuna tavalliseen pilleriin. En ole ihan varma tästä tiedosta, mutta tavallisia monivitamiineja ei suositeltu sen takia että sisältävät enemmän A-vitamiinia. Muistanko nyt ihan väärin? Esim. senhän takia maksalaatikkoakaan, pateeta yms. ei saa syödä ylettömiä määriä, ettei tule liikaa a-vitamiinia elimistöön. En sitten tietty muista mihin se vaikutti. Googlettakaa emoticon

Djh: Mulla oli edellisessä myös runsasta pahoinvointia (nyt tuntuu ainakin toistaiseksi helpommalta...) ja pahoinvointi pysyi parhaiten hallinnassa syömällä hedelmiä välipaloina. Yleensä mulla oli satsuma/mandariini laukun pohjalla varmuuden varalta aina mukana :) Tänään tuli mulla semmoinen yökötyskohtaus kun autolla ajelin, hiukan piti pelokkaana katsella peilistä että tuleeko takana kovin monta autoa jos pitää pysäyttää...

Tervetuloa uusille!
 
Jeps, kiitos vastauksista. Nyt tilasin noita Multi-tabs Raskaus ja Imetys
Multi-tabs Raskaus Omega-3 joten niitä alan popsimaan ja mies saa syö loput tavalliset multivitat..:) Ja tietysti syödä terveellisesti. Voi, että kun odotan ensi kesää kun saa mennä uimarannalle vetämättä vatsaa sisään..
Jotenkin liikunnan harrastminen mietityttää, olen käynyt paljon kahvakuulassa ja spinnissä sun muissa jumpissa. Nyt mietinkin pitäisikö niitä vaihtaa johonkin kevyempää vaikka kyllähän liikuntaa suositellaan, mutta jotenkin mietin onko se turvallista? Vaikka eihän raskaus ole mikään sairaus.. mmmh.

 
Takaisin
Top