ELOKUUN ELOHIIRET

Luulen, että noiden ultrien maksut riippuu ihan paikkakunnastakin, joten kannattaa kysellä omasta neuvolasta. Itse en ole koskaan käynyt seulontaultrissa, mutta vastaavissa, enkä ole koskaan laskua saanut mistään. Niskapoimu-ultran tilalla on yleinen ultra, jossa ei mitata niskaturvotusta, vaan katsellaan vaan yleisesti, viikoilla ei ole niin kovasti silloin väliä. Rakenneultran tilalla on vastaavantyylinen ultra, joka tehdään aina viikon 24 jälkeen. Onhan se kiva käydä vauvaa "kurkkaamassa", vaikka varsinaista seulontaa tehdäkään. Mutta ilmaista on siis kaikki ollut.
 
Onko muilla mitään kipuja jaloissa? Siis mua särkee aivan kauheesti välillä reiden etuosaan, sillai vihloo ikävästi. Ja se säteilee tonne ihan nivuseen saakka :( toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä? ja aivan hirveä ällötys jatkuvasti. Esikoisesta ei ollut kun ihan pienen pientä ällötystä muttei mitään jalkasärkyjä. Kummallista. M

Miten teidän turvotukset, tai onko niitä? Mul on kamala turvotus mahassa, maha on ihan pallo jota en saa vedettyä enää sisään millään, pitää alkaa pitää löysiä paitoja ettei kukaan läpälläkään heitä et ootko raskaana. Aiotaan kertoa tämä raskaus aikasintaan vasta sillon rv 12 jälkeen mut sillonkin sitä mukaa kun joku huomaa itse :) Esikoisesta jouduin ottaa mamma housut käyttöön rv8, nyt näyttää ihan samalta. En pysty millään enää nukkua mahalteen, tuntuu kun olis pallo mahan alla :D 

Niin ja neuvola asiaan... mä en joudu ottaa poikaa mukaan neuvoloihin, päivät on päiväkodissa :) Mut ekasta neuvolasta 23.12 haluan sellasen todistuksen töihin missä näkyy vain neuvolakäynti, saan sen sit pojan neuvolan piikkiin ;)
 
Kiraffe. Joo tarkoitin sitä np-ultraa. Meen aina sekaisin. Se eka kunnallinen ultrahan on oikeelta nimeltään niskapoimu ultra (ainakin luulen) Ja siinä mitataan mm. sitä niskaturvotusta yms muita kromosomi juttuja, ja saa sen riskisuhteen, jos haluaa ja on käynyt verikokeissa. Josta revin tuon nt-ultran.
 
Pilpa- mul ei oo ollut ikinä mitään turvotuksia jaloissa raskauksien aikana, sormet kyllä turposi lievästi loppuraskaudesta. Mitään pahempia raskausvaivoja en siis osaa odottaa muuta kuin ummetusta ja peräpukamia.... voi yökkö... Onko teillä muilla ollut ongelmia noiden kanssa? Päätin että pakko varmaan syödä jotain vatsaa pehmentävää lääkettä jo alusta asti, koska kävi olo melko tukalaksi raskauden aikana ja viimeksi kesti aika lailla toipua raskauden jälkeenkin mitä pukamiin tuli...auts auts auts....siis ehkä maailman rasittavin raskausvaiva!

Ootteko jo ajatellut haluatteko tietää kumpi on tulossa?
Itse kysyin aikaisemmissa raskauksissa ultrassa, mutta nyt ajattelin että jätän salaisuudeksi. Onpahan jotain mitä jännittää loppuun asti!

Raskauden salassapito yritys sitten jäikin vaan yritykseksi, koska tänään kun mun äiti tuli käymään jouluksi meille niin arvasi heti kun sanoin et mul on vaan ens viikolla ohjelmassa lääkärillä käynti mut ei muuta töiden lisäksi...  Ois vaan pitänyt pitää suunsa kiinni siitäkin! Mies on kyllä helpottunut koska sen mielestä on niin vaikeaa yrittää olla antamatta mitään vihjettä. No ehkä töissä tää pysyy salaisuutena hiukan pidempään, vaikka sekin tulee olemaan vaikeaa koska viimesten 4kk ajan multa mokomat lähes päivittäin tenttaa että no joko oot raskaana?!?
 
Multa töissä yksi asiakas (palvelutalossa) kysyi et ootko sä raskaana :D whaaaaat!? ei kai se turvotus mahassa niin pahaa ole :D no sanoin et no enpä ole. Ei olla kerrottu vielä kellekkään. 20. päivä eli ens tiistaina on eka ultra, Poitsu menee fafalle hoitoon koska meidän "pitää mennä jouluostoksille" keskustaan. Täydestä meni :) ja tosiaan 23.päivä on neukku niin poika on sillon tarhassa.

Millasia töitä teette jotka töissä olette? Mulla on raskauden kannalta rankka työ ja viimekskin jäin jo 2kk ennen äippälomaa saikulle ja siihenkin asti mulle jouduttiin järkätä kevyempää työtä, aika hankalaa oli. Olen siis hoitajana/lääkevastaavana yksityisessä palvelutalossa jossa on erilaisia vaikeasti sairaita, neurologisia sairauksia sairastavia henkilöitä, kaikenikäisiä. Nyt yritän olla mahd. pitkään töissä tehokkaana. Viimeks tuli supistuksia liian aikasin ja jouduin vuodelepoon. Kohdunkaula alkoi jo kypsymään ja suu avaamaan.

Me halutaan tietää sukupuoli jos suinkin se näkyy sit ultrassa. Viimeks pojasta kun oli kysymys, sukupuoli tuli suoraan ruutuun ja ei ollut arvailun varaa, kätilö sanoikin et toivottavasti halusitte tietää, en ehtinyt kysyä :) Toki ois kiva jos tyttölupaus tulisi mmutta tietty sil oikeesti ei ole merkitystä ;)
 
hei taas kaikille!

Täällä on myös maha turvonnut, en uskalla enää pitää mitään tiukkoja paitoja, ettei joku rupee arvailemaan, en kuitenkaan haluu kertoo vielä kellekkään. Enkä tiedä haluaisinko kertoa ollenkaan, mut kai se jossain vaiheessa näkyy, nii arvailkoot sitten :) pelottaa kauheesti kertoa kellekkään, en tajuu että miks!

Nii ja itse haluan kans tietää kumpi on tulossa. Esikoisen kohdalla haluttiin myös. :) Ja mieheni tulee taas varmaan mukaan sinne rakenneultraan, viimeraskaudessa oli silloin siellä mukana, ja olisko kerran ollu neuvolassa, mut muuten sain käydä kyllä ihan yksin. Eikä mies juuri kerkiäisikään kun on paljon töitä.

Pilpa: mulla oli tänään ihan sairaan kipeä toi reiden sisäosa, ja nivusissa tuntu myös. Hyvä että pysty seisomaan, ajattelin jo että nyt on joku suoni tukossa, mutta meni se kipu sit ohi. En tiiä yhtään et mitä kipua lie, ei oo aikasemmin ollu :) joten kyllä, täällä kärsitään jalkakivuista myös. :)
 
Heippa kaikille!

Uusi elokuinen ilmoittautuu! Kiitokset djh plussapuhalteluista tuolla Raskaaksi 2011 ketjussa emoticon Supernovan ja Sirtsun nimimerkitkin sieltä tunnistan.

Eli esittely lienee paikallaan: Minä 27v ja mies 29v. Esikoistamme olemme yrittäneet nyt n. vuoden päivät. Elokuussa plussasin, mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv11. Tosin raskaus oli loppunut ilmeisesti jo viikolla 7. Polin suosituksesta jätimme yhden kierron välistä ennen uutta yritystä. Mulla oli koko ajan semmoinen tunne että nyt se pikkuinen on matkalla meidän syliin. Pettymys olikin kova, kun keskiviikkona testasin negatiivisen!! Samana päivänä kuitenkin testasin ovistestilläkin (oli jännä fiilis, limat yms. you know) ja se näytti plussaa! Tänään (4 päivää myöhemmin) testasin uudestaan CB:llä ja tulos oli raskaana 1-2 viikkoa! Ovulaatio mulla oli tikkujen perusteella kp20 joten ei ihme että ei vielä näyttänyt keskiviikkona plussaa (9-10 päivää hedelmöittymisestä - meikäläinen on tämmöinen hätähousu...). Kumpa nyt tämä matkalainen pysyisi matkassa loppuun asti! Laskettu aika ovistikkujen perusteella päätellystä hedelmöittymisajankohdasta on 27.8. Saas nähdä saako minun kanssa saman syntymäpäivän 1.9 ;)

Mitään raskausoireita ei vielä pahemmin ole ollut. Kipuilua alavatsassa, lievää pahaa oloa ajoittain ja rinnat ehkä hieman turvonneet.

Mukavaa päästä tänne teidän kanssa kirjoittelemaan! Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Täällä on myös särkenyt jalkoja.. Välillä reisiä ja välillä pohkeita. Rinnat on turvonneet ja arat, sekä maha ja normihousut jo ahdistaa... Pahoinvointi ajoittuu aamupäivälle ja on ollut yllättävän vähäistä nyt viimeisen viikon aikana. Syömiset varmaan vaikuttaneet... Pää kipuilee välillä ja väsyttää. Yöt menee hyöriessä ja heräillessä... Mikälie valvottaa.
 
Hei !

Täällä yksi elokuinen tullee. Tein positiivisen testin 9.12 . Yllätys sinäänsä, ollaan kyllä yritetty miehen kanssa nyt kolmisen kuukautta. Häiden jälkeen. Laskurin mukaan LA olisi 15.8.2012. Olen rv 5+3. Olen 24 ja mies 36.

Oireita on ollu väsymys, vatsan sattuminen ja pientä etovaa oloa on välillä havaittavissa. Mieliala menee vuoristorataa koko ajan.

Vielä kukaan muu ei teidä meidän lisäksi , mutta kerromme minun vanhemmille jouluna ja miehen vanhemmille joskus ensimmäisen neuvola käynnin jälkeen , joka on 10.1.2012. Jännittää todella paljon. Esikoinen kun on 


 
Eka kertaa lueskelin koko tätä palstaa ja saa nähä minkä verran jatkossa tulee käytyä. Mutta täälä siis rv 7+4, LA siinä heinä-elokuun vaihteessa. Ens viikolla ois eka neuvolakäynti, jossa tuskin vielä on paljon muuta kuin lappujen täyttelyä.
Esikoinen on syntynyt 1/2009 ja koko nämä 3 vuotta olen ollut kotona tytön kans.
Joku kyseli rh- ryhmäläisiä. No minä oon tosiaan kans rh- ja esikoinen rh+, joten saa nähä miten sen puolesta tätä uutta raskautta seuraillaan.
Etovaa oloa on aika paljon, tai joutuu oleen syömässä jotain jonku 2 tunnin välein. Joulu jännittääkin aika paljon, kun aatto pitäis kyläillä koko päivä, että miten selviän ilman hirveitä pahoinvointikohtauksia. Mieluiten kun ois vielä sinne ultraan asti kertomatta.
 
Hei taas! Onnea plussasta Nuska, tulihan se sieltä! :))) Onnea muillekkin raskautuneille! Sitä plussaa kun odotti niin kovasti ettei käynyt mielessäkään että sen saamisen jälkeinen olotila vois olla jotakin tällästä! Pelkään koko ajan että nyt se on mennyt kesken ja kaikki ei oo hyvin yms, tuntuu että keskenmenoihin törmää jokapaikassa, radiossa haastatellaan keskenmenon saanutta, no avaan sit telkkarin siellä tulee elokuva missä nainen on saanut keskenmenos yms yms. Onneksi pääsen keskiviikkona sinne varhaisultraan, mieheni on tosin töissä eikä pääse mukaan. Tämähän on ensimmäinen raskauteni, panikointi voi siis johtua myös kokemuksen puutteesta :) Epäilyjäni lisää myös raskausoireiden puutos, ei sillä että välttämättä haluaisin halata pönttöä 24/7 mutta kun ei ole mitään oireita pelottaa että onko koko raskauttakaan :D Onko kellään tietoa miten noi CBn digitestit toimii, eli näyttääkö se viikot ihan viimeiseen saakka vai onko se 3+ max mihinkä näyttää. Ajattelin että oisko niistä apua et vois seurailla viikkoja et täsmääkö? No jospa tästä rauhoitun ja tuun sitten viimeistään keskiviikkona kertomaan miten kävi :D Hyviä vointeja kaikille! :))
 
Sirtsu: CBn digitesti muistaakseni näyttää vikoille 5+.

Täällä kanssa hirvee turvotus ja sama oire kuin viime raskaudessa eli koko ajan semmonen hengästynyt olo. Tuntuu ettei voi edes puhua ilman, että hengästyy. Ja yöt kanssa semmosta peuhkaamista kun ei tuu unta ja jos tulee niin sitten ihan semmosta levotonta. 

Joku kyseli noista töistä.. Mä olen nuorisokodissa töissä, jossa kuitenkin melko tasaisesti on noita kiinnipitoja, että tarvii sitten kattoo miten niiden kanssa sitten jatkossa... 

Jahas, poitsu heräs päikkäreiltä. Pikkumiehellä on vesirokko nyt viidettä päivää, onneksi on jo kuume laskenut. Pahan näkösii noi näpyt. Me ostettiin muuten apteeksita semmosta PoxCliin (tjtn?!?) vaahtoa. EI oo poika raapinu noit näppyjä kyl yhtään. Hyvin on saanut sen suhteen nukkuakinm, että suosittelen jos tarvetta!

Joulunodotusta kaikille ja onnia uusille tulokkaille!!!!
 
Sirtsu: Munki muistaakseni CB testit näyttää viikoille 5-6. Mun täytyy omasta kurjasta kokemuksesta sanoa, että ei kannata testailla. Meillähän kävi niin, että kun oli keskeytynyt keskenmeno - niin mulla oli raskaushormonit koko ajan koholla, eli oli pahoinvointia, rintojen arkuutta yms. vaikka alkio olikin lakannut kehittymästä. Kurjinta tuo oli siinä vaiheessa, kun sai tietää tilanteen ja siitä huolimatta tuli vielä pahoinvointikohtauksia emoticon Sitten kun tehtiin se lääkkeellinen tyhjennys, niin se kontorolliverikoe tehdään 4 viikon kuluttua niin siinäkin mulla oli vielä raskaushormoni koholla vaikka kohtu oli tyhjä kuitenkin... eli käytännössä niistä testeistä ei ole mitään hyötyä. Vaikka mulla on tuo km takana, niin ihan positiivisella mielellä olen kuitenkin. En ajattele asiaa tarkemmin, mutta pidämme raskauden nyt kauempaan salaisuutena kuin viimeksi. Iloitse vaan joka päivästä!

Eipä mullakaan ole ollut oireita pahemmin. Alavatsaa nipistelee, nännit on vähän arat. Vähän voimaton olo, mutta siinäpäs tuo. Saas nähdä tuleeko se pahoinvointi viikon sisällä. Viime raskaudessa jouduin työpaikallakin oksentamaan ja koko ajan pelkäsin että joku arvaa!
 
Saanaj: Meil onkin samanikäiset esikoiset ja minä olin se rh- myöskin... ja kotona oon ollut kans koko tän 3-vuotta... :D
 
Ajattelin ilmoittaa kaikille jota kiinnostaa, että FST5 on alkanut uusintana muutama viikko sitten sydänääniä sarja. Aivan ihana. Kertoo suomalaisista pareista ja heidän elämästään ennen ja jälkeen synnytyksen ja joidenkin synnytyksenkin. Kannattaa kattoa. Tulee sunnuntaisin seiskalta ja varmaan löytyy yle areenasta ainakin uusin jakso.
 
Sain laakarin ajan tiistaille, taalla mennaan kotilaakarille joka maaraa labrat (sori mulla on a ja o pisteet hukassa...) ja sitten varasin heti ajan kanssa katiloille joiden luona kayn kontrolleissa ihan niinkun suomessa neuvolassa. Katiloille aika tuli vasta 5.1 mutta silloin ehka jo paasee sydan aania kuuntelemaan <3

Pahoinvointia on paivan mittaan useasti mutta ei mitaan jarkkya niin etta laatta lentaisi. Muuten vatsaturvotusta alkaa kanssa oleen hiukan, etta loysemmat housut on mukavat jalassa. Siinapa suurimmat oma napailut talla eraa :)
 
Moikka kaikille! 8päivää plussauksesta ja olo vielä sellainen ettei oikeen usko tätä todeksi. Mulla on oireina palelu, rinnat todella kipeät. Väsyttää ja millään en meinaa saada unta illalla, ja kokoajan saa juosta vessassa kun pissattaa. Ja aivan hirveitä ilmavaivoja! Pientä pahoinvointia esiintynyt myös mutta menee nopeasti ohi syömällä(hedelmät himottaa ja lisäks tomaatit aromisuolalla+ meetvursti) Eli päänsärky on kadonnut. Niin tänään Rv5+1. Syöttekö te muut noita raskausvitamiineja? Itellä minisun mama käytössä. Multitabseista tuli paha olo! Lisäksi päivittäin maitohappobakteereita. Mulle siirtyi neuvola joka oli alunperin 5.1 eteenpäin, nyt siis 17.1. Sillon Rv 9+2. Ponit taitaa aavistaa että olen raskaana. Oripoika muuttunut käytökseltään niin herrasmieheksi :) Aikaisemmin päivittäin koetellut rajojaan ja nyt päälle 2 viikkoa luonne aivan eri(mua kohtaan) muille on oma vanha(2v) itsensä ;) Meillä on mun isä täällä auttamassa remontin kanssa ja eilen ihmetteli kun olen 2 viikossa pulskistunu... Sanoin vaan että oli viime viikolla niin monta ajotuntia autokoulussa ja aina kaupunkiin mennessä mässään hesessä(vaikkei pidä paikkaansa) no tänään sanoi että hän vie mut autokouluun että hänkin saa mässäillä ;) tulis nyt toi neuvola nopeesti ja np ultra. Sen jälkeen aikomus kertoa vanhemmillemme. :D Hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Onnittelut kaikille plussanneille! :)

Hienoa Nuska, että pääsit myös tänne siirtymään! :)

Täällä mennään väsyneenä, turvonneena ja huono-oloisena... Viikoja nyt 5+5.
Eilen aamuna (työyön jälkeen) meinasin ekan kerran oikeasti oksentaa, mutta pääsin jotenkuten "kohtauksen" ohi (työkavereita oli ympärillä, enkä halunnut siitä vessaan juosta). Tänä aamuna on myös ollut ennätyksellisen huono-olo.
Vatsa alkaa olla sen verran turvonnut, että farkut ahdistaa jo. Täytyis varmaan lähteä äitiyshousu-ostoksille. Oon kyllä yllättynyt, että näin nopeasti alkaa normaalivaatteet puristamaan.
Kovasti mietityttää, että miten kerron vauvauutiset... Tapanina ollaa luultavasti kaikki (mun vanhemmat ja sisarukset) koolla ja silloin olisi tarkoitus asiasta kertoa. Jännittää jo nyt!
Anoppi saa asiasta kuulla luultavasti uutena vuotena, jos neuvolassa kaikki vaikuttaa hyvältä.
 
Moi taas!

Sirtsu: Mulla on ihan sama homma, oon kokoajan varma että saan keskenmenon, tai että jotain on nyt vialla. Jokapaikassa on tosissaan noita keskenmenojuttuja, ja PALJON! Näilläki keskustelupalstoilla tuntuu että vähintää joka toinen on joskus saanut keskenmenon, ja tuntuu että miks minä olisin niin onnekas enkä sais sitä kun tosi moni muukin on sen saanut. Mä en oo edes menossa sinne varhaisultraan koska ei oo varaa, niin joudun sit odottelemaan sinne rv. 12 asti...Tuntuu että oon ihan vainoharhanen, vähänkin kun koskee mahaa niin ajattelen heti että joo nyt se menee kesken.

Täällä ollut sit omituisia mahavaivoja, vatsa on välillä tosi sekasin, ja varsinki illalla se on ihan turvonnut ja on älyttömiä ilmavaivoja. Nämä kaikki toivottavasti kuuluvat normaaliin raskauteen, oon vaan niin vainoharhanen oikeesti.. en viel jotenki osa nauttia tästä raskaudesta kun pelkään kokoajan sitä pahinta.

Meijän esikoinen sairastaa nyt ensimmäistä kertaa. Vähän on kuumetta ja hiukan ääni tuntus olevan käheenä ja pieni nuha. Mä olen täällä ihan paniikissa, poika nukkuu nyt ja mä käyn 5 min välein kattomassa et kai se vielä hengittää, kun ei oo aikasemmin ollu kipee, nii en oikein tiedä mitä tehdä. Mut lähinnä nyt vaan tarkkailen ja annan tarvittaessa panadolia, ja tietysti heti lääkäriin jos alkaa näyttää pahalta.

Mulla se eka neuvola on 9.1, sillon on viikkoja 8+4, mitä luulette kuunteleeko ne sillon sydänäänet? Sais edes jonkinlaista rauhaa... viimeraskaudessa ne kuunteli 9+0 viikolla, joten toivon että nytkin kuuntelisivat, niin sais edes jotain tietoa onko kaikki kunnossa, tosissaan kun ei varaa ole mennä sinne varhaisultraan.
 
Väsynyt tervehdys! Täällä taitaa kissat myös aavistella raskauden, kun seuraavat mua ja tunkevat koko ajan syliin! :D Meidän toinen kissa on ollut meillä vasta reilun kuukauden ja on koko ajan syliin tulossa ja miehen syliin ei mee vielä ollenkaan... :) Mua alkaa risomaan toi yöhyörinä! Heräilen lukemattomia kertoja ja oon sit aamupäivän päikkäreihin asti ihan raatona... :( Huominen ultra pelottaa ja jänskättää... Entä jos kaikki ei olekaan hyvin... Tuleepa mukava joulu sitten... :(
 
Takaisin
Top