ELOKUUN ELOHIIRET

Täällä Barbamama!

Täti tuli 10.12. Tein testin edellisenä päivänä ja se oli negatiivinen. Tosin tämä kierto on ihan todella kummallinen ollut. Se tiputteluvuoto reilu viikko sitten, raskausoireet, ja nyt tämäkin että vuoto alkoi lauantaina ja loppui jo, mitä ihmettä tää tämmönen on kun normaalisti mun menkat kestää viikon?! Naama kukkii kuin turpaansa saaneella, oikeen semmosia mätäpaiseita. Pitäiskö vielä tehdä testi??? Jokatapauksessa rankkaa tämä on, ja koville ottaa.Iitkeskelen vähän väliä kun haluan sitä vauvaa niin paljon. Näen niin itseni kahden lapsen äitinä. Jonathan poikanikin on jo oppinut että äidin masuun voi tulla vauva, "Vauva tulee?". Kyllä meidän perheeseen olisi se kakkonen ollut niin tervetullut...

Paljon onnea kaikille plussanneille, maamukalle ja nukkaposkelle ja kaikille muillekin onnellisille odottaville!

Meillä yritys jatkuu, ehkä pääsemme syyskuisiin...tai lokakuisiin...tai marraskuisiin...tai joulukuisiin 2012...tai sitten tähänkin keissiin menee 5 vuotta. Who knows.

Voikaa hyvin Elohiiret, ja onnea matkaan kaikille tuleville pienokaisilleemoticon

terv.Barbamama
 
Barbamama: pahoittelut tädin saapumisesta! :( Mut kannattaa toki tehdä uusi testi, jos tuntuu siltä, ja jos on noin outoja oireita ym. ollu. Tai sit käydä ihan terkkarilla verikokeissa sit ihan viimestään, nii siitä saa ainaki varman vastauksen! Mut tsemppiä sulle kuitenkin!!! :)

maamukka: Meillä on rahan kanssa kyllä aika tiukkaa, mut kuitenkin suht hyvin ollaan tähän asti pärjätty, miehellä on onneksi suht hyvät tulot. Mutta paljon meilläkin keskustellaan ja jopa tapellaan siitä rahasta, siks onkin niin vaikeeta olla kotiäiti, vaikka sitä haluan todella paljon. Kun toisaalta tiedän, et töihin pitäs mennä, et pärjättäs paremmin, mutkun en halua menettää näitä vuosia lasten kanssa. Niin pitkään kun riittää raha ruokaan ja muuhun tarpeelliseen, niin olen tyytyväinen, itse voin olla vaikka ostelematta mitään. :)
Ja tosta vielä, että musta on kans ihanaa kun pääsee ultraan useammin kun on "erikoistapaus", mulla tosissaan viimeraskaudessa ultrattiin kerran kuussa koko raskauden ajan. :)

ja Lunahi: ihanaa että olet noin monta vuotta ollut kotona pojan kanssa, ja olen samaa mieltä siitä että kotiäitiyttä ei todellakaan arvosteta nykyään tarpeeksi! Se on oikeesti tosi rankkaa, vaikka itse en vielä pitkään ole kotiäitinä ollutkaan. Mutta nautin siitä kyllä silti!!

Ja omaa napaa: Täällä on raskausoireet jo aika voimakkaat!!! Miten voi olla JO näin aikasin?? esikoisen kohdalla oireet alkoivat vasta rv 7, ja sillonki olivat aika lieviä, nyt menossa vasta 4+5, ja viimeyönä oli tosi lähellä etten joutunut menemään oksentamaan. Kokoajan on hirveen paha olo, ja mahaa nipistelee usein. Ja lisäks tuntuu että maha on nyt jo ihan turvonnut.. Mä jo miehelle vitsailinki että sieltä tulee varmaan kaksoset, kun positiivisen testinhän sain jo kun oli viikkoja 3+2 ja nyt on niin voimakkaat oireet.. :D mut joo en usko että tulee tuplat, ei oo meijän suvussa ainakaan hirveesti kaksosia.. tää raskaus nyt vaan taitaa olla niin paljon erilainen kun edellinen. Toivottavasti en vaan joudu oksentamaan, sillä vihaan sitä yli kaiken!!

taas tuli älytön romaaani, koittakaa jaksaa lukea näitä minun löpinöitä täällä, kaipa ne tästä joskus lyhenee :)

 
Barbamama: ehkä vielä testaisin varuiksi, eipähän siinä mitään häviä. Mut tosi kurja kun ne menkat tulla tupsahti. Mutta tsemppiä seuraaville kierrolle!

Meilläkin tuo pojan hoidon aloitus oli täysin raha kysymys, todella paljon harmitti ja harmittaa poika dagikseen laittaa, mutta ei voinut muutakaan. Mutta niinkun edelläkin jo mainittin meillä on ihan sama juttu et poika ei ehdikkään nyt kauaa dagiksessa olla kun jään mammalomalle. Luulen kylläkin et jatketaan siellä puolihoidossa silti, säilytetään samalla paikka joka todellakin oli täällä kivenalla (ruotsinkielinen dagis). Ja toisaalta poika kyllä tarvitsee virikkeitä, eli ihan hyvä et jatkaa edes vähän sitten tarhaa kun vauva syntyy. Tai toivottavasti päästään sinne asti että syntyy. Enää tasan viikko varhaisultraan! Jännittää sikana, jotenkin tää raskaus pelottaa tosi paljon enemmän kun eka. Kummallista.

Kauhee väsymys täälläkin nyt oireena, siis aivan järkky. Saman muistan esikoisestakin.

Tässä raskaudessa tai lähinnä ihan loppupuolella pelottaa synnytys ja vauvan koko. Viimeks jouduin synnyttämään ilman mitään kivunlievitystä 4404g pojan jässikän alle kahdessa tunnissa, se oli niin hurjaa menoa että nyt haluan pelkopolille. Itken vieläkin synnytystä ihan viikottain ja pelkään tulevaa :( Tunnistaako joku jo tässävaiheessa että tie kävisi pelkopolille, tai onko jollain kokemusta, auttoko?
 
Täällä myös elokuun odottaja la olisi 1.8. Kolmatta odotan, miehelle ensimmäinen.
Minulla aiemmat tyttö 6/05 ja poika 7/10.

Tämä on iloinen vahinko, ja miehen kanssa tunnettu reilu 3v, mutta yhdessä vasta reilu 4kk, minulla ei kuitenkaan ole sydäntä raskauden keskeytykseen ja mieskin lasta kovasti haluaa ja hääpäiväkin jo päätetty :)
 
Hei kaikki elokuun odottajat! 

Teitähän on täällä jo aika monta! Minäkin ilmoittaudun mukaan matkalle... Viime viikolla tein kaksi plussatestiä ja sen verran heikkoa oloa ja väsymystä on viime päivinä ollut ilmassa että aika selkeästi kasvattelen uutta pientä ihmisen alkua masussani. Esikoinen on vajaa 8kk eli aika pienellä ikäerolla tulee nyt sitten toinen. Voi varmasti olla alussa hieman rankkaa kahden pienen kanssa mutta uskon että myöhemmässä vaiheessa on sitten kiva kun on niin samanikäiset lapsukaiset. Menkat ei ole esikoisen jälkeen vielä ehtineet alkaa eli en tiedä tarkkaa laskettua aikaa. Uskoisin olevani ehkä viikolla 6 tai 7. Nyt siis odotellaan että millonka pääsen neuvolaan ja ultraan, siellähän se sitten selviää! :)

Tsemppiä matkaan kaikille elokuisille! :)
 
Moikka moi!

Täälä ilmoittautuu jälleen uusi elokuulainen. Elikkä toinen vauva tulossa. Muistaakseni laskureiden mukaan la olis 20. päivä. eli nyt olis 4+4. Esikoinen on nyt 1v 6kk. Pitää joulun jälkeen soitella sit eka neuvola. Sielä taas saakin sit istua ja kuunnelle infoa joka asiasta.

Osaiskohan joku tehdä sellasen listan ja päivittää sitä missä olis kaikkien la, sairaala, ikä  ja jotain muita tietoja. Olis kiva katella kuinka monella on sama la ja sairaala. Ite en sellaseen kykene.
 
Noniin, nyt on tehty toinen raskaustesti ja positiivinen tulos siinäkin :) Soitin ja varasin ensimmäisen neuvola ajan joka on 5.1.
Mulla on hirveä väsymys ja tekee mieli syödä koko ajan ;)  ja himo tomaattiin (aromisuolalla) ja meetvurstiin.. Toivottavasti menee ohi kun en ole tottunut käyttämään noin paljoa suolaa niin nyt on kertynyt nestettä kehoon ja turvottaa.. pitänee mennä housuostoksille kun eilen koulussa jouduin aukaisemaan farkuista napin kun tuntui että housunkaulus kuristaa.
Lisäksi mulle tullut huimaus(johtunee varmaan tuosta suolasta sekin).. parina yönä on pyörryttänyt niin ettei sängyssä meinannut pysyä.

Oletteko te muut jo kertoneet kavereille, suvulle,  perheelle tulevasta perheenlisäyksestä? Me ajateltiin odottaa kunnes ollaan käyty tuolla neuvolassa ja ultrassa.
Äidilläni on syntymäpäivä 14.1 ja sillon oli tarkoitus kertoa perheelleni että toinen lapsenlapsi olis nyt sit tulossa(pikkuveljelläni on 1½vuotias tytär)
Äitini onkin ollut niin onneton puolestani kun sanoin joskus (6vuotta sitten) kun se uteli että millon meinaan tehdä lapsen niin vastasin etten niitä voi saada(vaikka se oli silloinen mieheni jolla oli huonot siittiöt).. Meille tuli onneksi ero keväällä ja todella pian löysinkin nykyisen mieystäväni ja nyt kun meillä suhdetta takana 7 kk niin odotan lasta =)
Onneksi ei sitä lasta tullut entisen kanssa näin jälkeenpäin ajatellen, nykyisen kanssa on ollut kotoinen olo ihan alusta asti ja meillä paljon yhteistä. Lisäksi hyväksyy eläinperheeni(4 ponia, 11 kania ja 2 koiraa) Ja omaalotteisesti hoitaa niitä myös <3
mm. tänä aamuna mun ei ole tarvinnu käydä muuta kuin tallilla siivoomassa sonnat pois, loput on mies tehnyt :) eli ruokkinut hevoset kantanut vedet ja ulkoiluttanut koirat.. 


Barbamamalle energiahali ja jakamista yrittämiseen. Kyllä säkin vielä tiinehdyt :)

Ja paljon onnea kaikille jotka plussanneet!
 
Oon saanut kyllä pitää kynsin ja hampain kiinni tästä kotona olosta... Mut nyt onkin sitten ihan hyvät fiilikset hakea töitä... jos niitä raskaana olevalle kukaan tarjoaa. Mä kävin eilen ekassa neuvolassa ja la siirtyi 10.8... Tarkka päivä selvinnee ens tiistaina, kun on se varhaisultra. Oloja on! Pahanolon aaltoja, jalkojen särkyä, päänsärkyä ja väsymystä! Aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös ja 12 aikaan on ihan pakko torkahtaa.. Onneks poika nukkuu pikku päikkärit vielä! :) Onko täällä ketään muuta rh- veriryhmää olevaa tai sektion kokenutta..?
 
Ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille!! :)

täällä käydään läpi kaikenmaailman tunteita. Välillä olen niin iloinen että voisin hyppiä seinille javälillä itkeä vollotan. Yksi sama ajatus rullaa ympyrää mun päässä: "Mitä jos meidän esikoinen luulee ettei me rakasteta sitä kun tehdään heti uusi vauva?" Ja tätä ajatusta en saa pois, tuntuu ihan kamalalta. Ja rupee itkettämään heti kun ajattelenki asiaa.
 
Kävin tekemässä tonne sellasen "Elokuiset odottajat" listan, joten laittakaa sinne tulemaan puuttuvat tiedot! Täyttelen sitä mukaa taulukkoa kun saan tiedot :)
 
Eilen testi tehty ja haamuviiva pukkasi! Laskurin mukaan la olis n. 15.8, kuukautiset jo 8pvää myöhässä.
Kovasti jännittää seuraavan testin tekeminen, kovasti lasta toivotaan olis meidän eka :) Kovasti olen uuno näiden raskausoireiden kanssa, alavatsalla kk-kipujen tapaista nipistely, kokoajan vähän varpaillaan ettei nyt vaan alkais...
 
Mukava, kiraffe, etta aloitit tuon uuden ketjun.
Ja mulla on kans samat tuntemukset kuin sulla, mitähän esikoinen ajattelee ja tuleeko sille paha mieli yms. Vaikka toisaalta sisarus on hyvä juttu. Mutta itellä 7 v ja miehellä 8v ikäeroa sisariin, niin eipä siinä kauheen läheisiä oo oltu. Vasta nyt aikuisiällä lähennytty. Mutta siltikin välit on erilaiset kuin sellaisella kaverilla jolla on se pari vuotta ikäeroa. Joten kyllä se on hyvä juttu, että sisarus tulee.

Lunahi mä oon kans toi rh- veriryhmäläinen. Ja vauvalla oli sit se + veriryhmä. Tarkasti ne sitä sairaalassa seuras ja otti verikokeita. Mutta ei siitä tullu sen enempää.
Sain sairaalassa jonkun piikin, että sit kun saa seuraavan lapsen niin se ei enää vaikuttis toi miinus veri vauvaan tai jotain, en muista.
 
Hei kaikki!

Ilmoittaudun mukaan mukavaan seuraanne! Tuntuu kylä hassulta tulla näihin elokuun odottajiin. Lasketu aikani on 9.8., mutta henkilökohtainen raskaudenkestoni tuntuu olevan siinä 37 viikoa, joten tiedän jo varmaksi, että heinäkuussa tämä uusin tulokas näkee maailman. Mutta samoilla viikoilla mennään, ja eiköhän täällä muutama muukin hätäinen synnyttäjä mahda olla.

Joku kyseli neuvolaanmenokokoonpanoista. Itse olen aika paljon yksin lasten kanssa, joten sinne mennään sitten ainakin vauvan kanssa. Edellisen raskauden aikana tuleva isosiskokin oli joskus mukana.

Iloista joulun odotusta teille kaikille!


 
Heippa kaikille! Varovasti ilmoittaudun kanssa mukaan tänne elokuisiin. Menkat oli odotettavissa huomiselle, mutta testasin jo tänään ja ihan piirtyi selkeä viiva testiin emoticon

Olen 33v. ja mieheni 37v. , ja lapsia meillä on jo 3,5v. tyttö sekä 19kk vanha poika.
Asumme rapakon takana kaukana Suomesta ja perheestäni, mutta onneksi on tämä oma pikku perhe ja muutama hyvä ystävä. Tämän uuden pikku murusen la olis sitten 25.8 laskurin mukaan, toivotaan että menee kaikki hyvin!
 
supernova, tikaro ja JeKiira Tervetuloa joukkoon!! Ja onnittelut kaikille plussasta!

kirmiina: Niin, kyllähän ne sisarukset on oikeesti hyvä juttu, jossain kun on sanottukkin että sisarussuhde on yleensä elämän pisin ihmissuhde. Ja kaikki tutut jotka ovat perheittensä ainoita lapsia sanovat aina että miten kiva olisi jos olisi sisaruksia. Ja tiedän, että varmasti kaikki menee hyvin, ja esikoiseni tykkää pikkusisaruksesta, ja minäkin ajattelen lopulta, että miksi edes mietin mitään muuta. Ja esikoinen on kuitenki niin pieni vielä sit kun tää toinen syntyy (n.1,5 vuotias) niin eihän se välttämättä vielä osaa ollakkaan kovin mustasukkanen. Ja varmasti minulta aikaa ja rakkautta molemmille löytyy tasapuolisesti. :) Nyt vaan on tällänen kausi kun raskaushormoonit tekee temppuja ja sitä miettii kaikenlaista. :)

Minäkin olen nyt tullut siihen tulokseen, että pakko se on poika ottaa mukaan neuvokäynneille, ei oo oikein muuta vaihtoehtoa. Mut miten se sit käytännössä onnistuu? kun mietin vaan että saako ne neuvolassa tutkittua musta edes sen oleellisimman, kun saan kokoajan juosta pojan perässä :)
 
Mä palasin töihin, kun esikoinen oli vajaat 1v 2kk. Olosuhteet pakottivat osin siihen, että mies jäi sit kotiin, kun mulla oli vakityö ja parempi palkka. Töissä on ollut ihan kiva olla, mutta välillä huono omatunto vaivaa, kun oon niin paljon poissa. Poika on kerran viikossa hoidossa ja tykkää kovasti. On kyllä kiva taas jäädä kesältä kotiin, toivotaan, että miehelle löytyy sitten töitä.. Mulla muutes ikä 36v.
 
Kiitos kiraffe!

Neuvolassa käynnit sujui suht hyvin meillä esikon kanssa kun otin jonkun kivan lelun mukaan ja pakkasin pienen eväspussin josta toinen sitten herkutteli kun piti olla hetken ilman äitiä, jos tuli itku niin sai istua äidin vieressä pritsillä kun kuunneltiin vauvan sydänääniä.

Itse halusin useamman lapsen juuri siksi että olen itse ollut ainoa lapsi ja kaivannut sisaruksia. Halusin että lapsillani olisi enemmän "turvaverkostoa" ja tietysti sisarusten merkitys saa vielä suuremman merkityksen kun vanhemmista sitten joskus aika jättää.

meema75- meillä on kans tehtiin samalla tavalla, eli mies jäi kotiin lasten kanssa ja minä menin töihin koska palkka oli parempi työ vakituista. Hyvin on mennyt ja lapset tuntuu viihtyvän isän hoidossa oikein hyvin.

 
Mä kans ajattelin noita neuvola käyntejä siten, että varmaan helpointa on ottaa neiti mukaan. Eihän se normi käynti kestä kun sen max 15 min.Kun vaihtoehtona on lähtee vastakkaiseen suuntaan viemään mummolle. Tosin lääkäri enkä ekalle  kerralle ota mukaan, jos ei aivan pakko oo. Mies on kyllä säännöllisessä kolmivuorotyössä joten sekin helpottaa, jos ajan saa siten, että se olis kotona.

Onko kellään tietoa tai kokemusta tuosta nt-ultrasta. Kun silloin kun kävin neidin kanssa 2009, niin se maksoi sen poliklinikka maksun.Rakenneultra taas oli ilmainen. Jostain mulla olis sellanen mielikuva, että myöskin tuo nt-ultra olis nykyään kaikille ilmainen. Tosin eihän sillä mitään väliä ole mutta kuitenkin.
 
hei jälleen!

kirmiina: onko tuo nt ja np ultra siis sama? kun itse tunnen sen nimellä np, mut kuulostaa kyllä et samasta ultrasta on kyse :) Muistaakseni kun mä kävin pojan kanssa syksyllä 2010 siinä, niin sain vielä sen laskun mukaan, et makso just sen polimaksun. Mut en oo ihan varma, muistanko oikein.

Ja meillä sama juttu, eli jos hoitoon pitäs viedä ennen neuvolaa, niin pitäs mennä noin 15 km täysin vastakkaiseen suuntaan, ja neuvolaanki tästä meiltä on matkaa 20 km. On ihanaa asua maalla, kun jokapaikkaan on niin pitkä matka. Mut on se oikeesti ihanaa, meillä tässä vaan yhden lähinaapurit tossa 50 m päässä, mutta muuten on seuraaviin sit vähän matkaa.
Kätevin ois jos joku tulis tänne vahtimaan poikaa. Mies on ma-pe töissä joka päivä 8-16. Ekalle käynnille mietin jos sanoisin isälleni että tulee kattomaan poikaa ja huijaisin et mulla on hammaslääkäri, kun en haluais vielä raskausuutista kertoa.
 
Pilpa mulle luvattiin pelkopolille pääsy jo esikoisen syntymän jälkeen sitten seuraavan raskauden aikana. Ihan hirvee pelko tulevasta synnytyksestä, oli se vaan ihanaa aikaa odottaa ensimmäistä ja innolla odottaa tulevaa synnytystä! Joo enpä odota enää!

Torstaina kävin neuvolassa ekan kerran. Hg oli huimat 147! :) LA on nyt neuvolan mukaan 28.7 mutta ettete musta eroon pääse koska oon täällä jo niin mukana ja luulen vahvasti että ultrassa siirtyy ainakin vähän eteenpäin, saas nähdä! ;)

Ihan hirvee etova olo ollut ja jalkoja särkee! Suonikohjut alkaa näkymään, kuinka ne voi jo tässä vaiheessa kun esikoiselta tuli viimeisellä kolmanneksella?! Selkä myös aivan tohjona! Fyssari sanoi sen johtuvan siitä kun esikoisen raskaudesta ja synnytyksestä ei ole paikat vielä ehtinyt palautua ja nyt sitten jo alkuraskauden hormoonit alkavat löysyttää paikkoja..

Jensku90 7+6
 
Takaisin
Top