ELOKUUN ELOHIIRET

Tervetuloa kaikille plussanneille ja ONNEA! :)

Voi että kohtahan alkaa olla jännät paikat Barbamamalla ja Nukkaposkella. Eikä ne menkat sieltä mitään ala! 

Meidän esikoinen on muutenkin jo päivähoidossa kun olen aloittanut jo työt niin hoidossa on ultrien ja neuvoloidenkin ajan. Paitsi tämä varhaisultra on illalla niin ystävä jolle olen kertonut, ottaa pojan siksi aikaa :) Mutta töistä pitää olla poissa ultra ja neuvola niin siinä onkin sitten todistus tuotava. Lukeekohan neuvolan lapussa vain neuvola et sen voi selittää sitten pojan 1.5v neukkuna`:D Np-Ultra kun on ollut niin voinkin jo kertoa esimiehelle mistä tulin. Olikos täällä kukaan pääkaupunki seudulta? Femedaan varhaisultraan menijöitä? 

Haluaiskohan joku tehdä sellaista listaa ketä meitä on ja lasketut ajat, mahdollisesti paikkakunnat iät, ym.? Minä olen niin käsi tän tietokoneen kanssa niin en varmaan tähän kykene :D
 
Moikka!

Haamuviiva saalistettu n. rv3+4, joten tooooodella aikaisin. Nyt vain odotellaan viikko ennen lopullista testausta. Hätähousu kun oon. =)

Toista lasta odotellaan tulevaksi.
 
Täällä jännitetään taukoamatta onko kaikki hyvin.. Välillä oireet on (vatsan nippailu) aika voimakkaita ja toisina päivinä niitä ei oo ollenkaan. Eilen kun nousin oikein nopeasti ylös pöydän äärestä niin vihlas niin tajuttomasti oikeelta puolelta alavatsaa että oikein silmissä sumeni.. Vielä pitäis  kaksi viikkoa oottaa et pääsis varhaisultraan pikkusta katsomaan. Tuskin siellä kauhiasti selviää kun hoitajan tekemä ja kaveri vielä niin pieni että varmaan ihan samalla tavalla jännäilen np-ultraan saakka. Mutta laskurien mukaan pienen sydän alkaa lyömään tällä viikolla et jos sen edes kuulis <3 Onnea djh ollaankin jo tuttuja tuolta kuumeilijoiden puolelta! Ja onnea kaikille muillekkin plussasta! Toivottavasti kohta saadaa plussat myös barbamamalle ja nukkaposkelle!
 
Sunnuntaina teen testin. Vielä ei ole menkkaoireita vaikka yleensä 2-3 päivää yleensä ennen vuotoa on ärtymystä ja raivoan pienistä asioista. Hillitön jano nyt kokoajan ja palelen myös.. Toivotaan nyt että tärppäis ja kaikki menis hyvin että sit elokuussa sais oman nyytin syliin <3>
 
Nukkaposki: mulla oli ihan sama kummastakin raskaudesta että ei niin mitään menkkaoireita. Eli tooooosi hyvä merkki. Samoin juurikin tuo palelu.  Mulla on tätänykyä kokoajan hirrrrrvittävä nälkä, käyn kokoajan salaa pojalta syömässä jossain nurkassa. Salaa sen takia kun poika ei anna syödä jos hän ei itse saa myös :D äidin linjojen vahtija <3 Valkkarii on alkanut nyt taas tulvia, ei yhtään kiva. Ja hajut. hyi yök, haistan kaiken niiiiin tarkasti. Pojan vaippaakin olen kokoajan vaihtamassa kun haisee pissa, tuntuu et itekin haisen pissalle kokoajan. Toivottavasti en. :) Nyt ruoanlaittoon ja asuntonäyttöihin kun mies palaa töistä kotiin <3
 
Hei kaikki,

Täällä myös yksi esikoistaan odotteleva, menossa 6+1 ja alustava la 1.8. Raskaustesti näytti positiivista pari viikkoa sitten lauantaina 26.11.
Paljon olen palstoja lueskellut, mutta nyt vasta uskaltauduin itse kirjoittelemaan.

 
Ihanaa ihanaa!
Plussa tuli eilen ja laskurin mukaan la elokuun puolenvälin paikkeilla :) Toista odotetaan, iltatähti nyt seitsemän kuun. Jotenkin oli tosi varma tunne plussasta, älytön palelu ja hetkelliset etomisen tunteet vaivannu viikon verran, samalla lailla oli esikoista ootellessa sillon ekaviikoilla :) Ja onnea älyttömästi kaikille jo plussanneille ja sitä jännääville! =)
 
Tervetuloa uudet plussanneet!

Meillä oli töissä eilen asiakkaiden joulujuhla. Voi herrajumala, että oli lähellä etten oksentanu monen vieraan päälle. Samantien kun alkoi lanttuloora haista, mun loppuilta meni täsyin pilalle. Kävin salaa vessoissa kyökkimässä ja hengittelemäss ilmaa. Mä oon aika hiljan alottanu tässä duunissa ja mulla loppuu koeaika vasta helmikuussa, joten ainakin sinne asti pitäis pitää asia salaisuutena. Tämmöset jutut ei vaan ihan kauheesti auta. Ja tänään onkin sitten henkilökunnan pikkujoulut. Onneksi sain eilen jo muutamalle kollegalle sanottua, että lauantaina meille tulee remonttiväkee kotiin, että tarvii heti aamusta hoitaa poikaa. Ettei voi siksi sitten illasta juoda kun tulee jo vähästäkin "ihan kaamee kanuuna". Kivasti sanottu ihmiseltä jollei kertaakaan elämssään oo ollu krapulaa, vaikka ois kuinka viinaa lötvänny...  :D Mutta muuten hyvillä fiiliksillä eteenpäin. Huonoo oloo aamuisin ja tuttu ystäväni närästys on myös löytänyt taas paikkansa elämässäni. Rennie siis lienee tämänKIN raskauden pelastajani...
 

Vaihdun tuolta toukomasuista tänne...

Täälläkin plussattiin itsenäisyyspäivänä ja LA ois 9.8.2012.
Hirveen varovaisin mielin liikenteessä, kolme tullu jo tälle vuojelle kesken.
Eilen kävin jo ensimmäisessä ultrassa ja ihan pienin pieni "viiru" sieltä näky...ootellaan, ootellaan mitä tästä nyt seuraa. :)
 
Hei!

Täällä ollut kans omituista kipuilua alamahassa, tossa vasemmalla puolella... Sellasta kovaa vihlontaa välillä, mut välillä ei sit mitään. Pelottaa et ei oo kaikki kunnossa... mut voi olla että mietin ja panikoin ihan liikaa ja että kaikki onkin ihan hienosti. :)

Muuten on kokoajan kauhee väsy, nälkä, jano ja kylmä :) Ja välillä en edes tajua että oon raskaana. Esikoinen pitää mut sen verran kiireisenä, että hyvä jos ehtii ajattelemaan asiaa, paitsi tälleen kun on päiväunilla :) Toisessa raskaudessa voisin miinuksena sanoa sen, että ei voi levätä sillon kun siltä tuntuu, kun on jo yks lapsi kaitsettavana. Ja itse olen luonteeltani vielä sellainen, että apua en varmasti pyydä, en juurikaan edes mieheltäni, vaan haluan selvitä kaikesta itse. Mieheni onkin paljon töissä, joten ei hän auttaa ehtisikään... Mutta avun pyytäminen on mulle yks sellanen iiiiiiiso asia, jota teen vain jos on ihan ihan ihan pakko...
 
Liityn minäkin varovaisin mielin tänne elokuisiin.. :)
Itsenäisyyspäivänä testasin aikaisen haalean plussan ja tänään varmistelin vielä uudella testillä.. LA laskurin mukaan 17.8, yritystä/haaveilua takana muutama kuukausi..
Toinen lapsi siis tulossa - poika nyt vajaa puolitoista vuotias eli ikäeroa tulee vähän yli 2 vuotta.
Ollaan miehen kanssa ihan innoissamme, vaikkakin tosiaan vähän varovaisesti kun keskenmenojakin on koettu..

Onnea matkaan meille kaikille!
 
Täällä pahoinvointia ei edelleenkään juurikaan, mutta hirveä vilutus ja väsymys, huh! Tällasta väsymystä en muista edellisestä raskaudesta ollenkaan.. Onko muut huomanneet mustelmaherkkyyttä raskausaikana, sain eilen lentopalloa pelatessa (uskaltauduin vielä kerran kentälle) hervottoman mustelman toiseen sääreen...
 
Iltamia! Täällä tehtiin plussatesti vihdoista viimein 2.12. Toinen lapsi ois nyt sitten tulollansa ja tätä on kyllä jo odotettukin! :) La ois laskurin mukaan 11.8.2012, mutta selvinnee tarkemmin ultrassa 20.12. Oloja on ollut ihan laidasta laitaan! :D
 
Täällä tehtiin testi tänään ja raskaustestiliuskaan piirtyi 2 viivaa( toinen pikkasen vaaleampi) olotilaa ei voi sanoin kuvata <3 iloa, pelkoa, jännitystä! kk 2 päivää myöhässä :) hih>
 
Tulin kiireellä heti kun pääsin lukemaan miten Nukkaposkelle kävi testin kanssa, ONNEA! tosi ihanaa! Mitenhän Barbamama, koska testailet? :)
 
Onnea Nukkaposki! :)

Sirtsu:
Kiitos! Juu, kattelinkin, että näköjään yks tuttukin nimimerkki täältä löytyy. :)

Täällä vatsan nippailujen ja etovien olojen kaveriksi on tullut älytön väsymys. Näillä siis mennään toistaiseksi...
Oikein mukavaa, kun pääsee vielä tämän vuoden puolella neuvolaankin. :) Jos sitten alkais tajuamaan, mitä on tapahtumassa meidän elämässä, kun ei meinaa käsittää vielä ollenkaan. :D
 
Voi oikein paljon onnea Nukkaposki!!!!!!! :)

onnekkaita te, jotka vielä tämän vuoden puolella pääsette neuvolaan. No ei tuo itselläkään kaukana siitä ole, varasin ajan ja se olis 2.1, sillon olis viikkoja kasassa jo 7+4.. Esikoisen kanssa eka käynti oli jo jollain rv:lla 6, mut nyt tietyti tämä joulu sotkee vähän. :D

Täällä kärsittiin myös hiivasta, ja eilen sain sen hoidettua, ja oireet tuntukin helpottavan saman tien, huh! Nyt voi sitten rennosti ja mukavasti nauttia raskaudesta! Meidän esikoinen on tänään tasan 9 kk, miten nopeasti aika menee.. :)

Haluaisin kysyä kaikilta äideiltä ja tulevilta äideiltä, että mitä mieltä olette kotiäitiydestä, ja miten pitkään aiotte itse olla kotona nyt tulevan lapsen kanssa? Mulla itselläni oli jo tässä välillä hinku töihin, tai kouluun, mutta sitten mietin asiaa, ja tajusin että haluan nauttia lasteni seurasta mahdollisimman pitkään. Kun mulla on ikääkin vasta 20, niin töitä ehdin varmasti tehdä myöhemminkin. Ja jotenkin tuntuu että haluan nyt pyhittää seuraavat vuodet elämästäni lasten kanssa olemiseen!! :) mielestäni kotiäitiys on hieno homma, jos sen hoitaa hyvin ja tunnollisesti. Sellaista "laiskottelua" en ymmärrä että ollaan kyllä olevinaan kotiäiti mutta lapset on kokoajan jossain sukulaisilla tai muualla hoidossa, eikä itsekkään tee mitään esim. kodin kunnossa pitämiseksi. Tunnen tällaisenkin tapauksen.

Sit olis vielä yksi kysymys :) Onko täällä muita, joilla on esim. joku sairaus, tai aikaisempi raskaus on ollut jotenkin erikoinen yms, että tätä raskautta kontrolloitaisiin sit entistä tarkemmin? Mulla on nimittäin synnynnäinen sydänvika, ja esikoisen kanssa kävin ultrassa kerran kuussa, ja itse sit muutaman kerran mös kontrollissa. Mut hyvin meni raskausaika, eikä mitään ongelmia ilmennyt. :)

Anteeksi nyt tuli kauhen pitkä teksti :)
 
Meillä mennään viikoissa 6+0. Testi tehtiin pari viikkoa sitten, oireet olivat niin vahvat, ettei epäilystä ollut! :) Meidän toukan LA on 5.8. Molemmille ensimmäinen tapaus. Pitkä aika vielä edessä, eikä jaksais odottaa kesään. Ihanaa odotusta meille kaikille!!
 
Kiraffe: Mä olen ollut ihan kohta 3-vuotta kotona pojan kanssa (ja puoli vuotta ennen hänen syntymäänsä)  ja ollaan yritetty tätä pikku kakkosta jo jonkin aikaa. Tarkoitus oli alkaa heti tammikuussa etsimään töitä, kun kodinhoidontuki loppuu... mutta taitaa hieman raskaus hankaloittaa töiden hakua! Oon ajatellut josko menis johonkin työelämävalmennukseen tms. ees pariksi kuukaudeksi niin sais vähän jalkaa oven väliin jonnekin. Nyt kun lapsi on pikkasen vajaa 3-vuotta niin sen huomaa kuinka tärkeitä leikkikaverit ovat. Poika on syksyn käynyt kerhossa 2 aamuna viikossa ja nauttinut todella.. joten töihin lähtö ei sen suhteen olisi enää niin hankalaa, kuin esim. vuosi sitten jolloin olisin itkua pusertaen vienyt lapsen väkisin hoitoon vasten tahtoani... Onneksi niin ei joutunut tekemään. Nyt asiaan vaikuttavat monet asiat... oman asunnon haaveilu jne... Vuokralla ei huvittaisi enää kauaa asua. Nyt toki siis tilanne on hieman toinen, kun tulinkin raskaaksi! :) Mutta toivottavasti saisin jotain puuhaa kevääksi edes vähäksi aikaa... Hieman tottuisi työelämään pitkän tauon jälkeen, kun olen opiskellut ennen tätä kotona olemista, joten töissä olemisesta on jo useampi vuosi. Toisen kanssa en sitten tiedäkkään kuinka kauan voin kotona olla.... Toivoisin, että pari vuotta... mutta se nyt riippuu taas niin monesta eri asiasta. :(   

Varsinaisia sairauksia ei ole, mutta veriryhmäni on rh-, joten se voi tuoda hieman lisähaastetta odotukseen varsinkin nyt toisen lapsen kanssa... Vasta-aineiden muodostumista kontrolloidaan 3:lla verikokeella raskauden aikana... Esikoisen kanssa mitään ongelmia ei kyseisen asian suhteen tullut. Esikoinen oli perätilassa ja syntyi sektiolla... Nyt on sektioarpea jo välillä hieman särkenyt... Kuinkakohan suureksi kipu yltyy kohdun kasvaessa...? Kellään kokemusta..?

Huh! Tulipahan romaani.... :D

Niin ja sen unohdin vielä sanoa, että mielestäni kotiäitiyttä arvostetaan aivan liian vähän nykyisin ja ei ymmärretä ollenkaan, kuinka rankkaa se on!
 
Viimeisillä voimillani tänne itseni puserran lukemaan... Aivan järjetön väsy iskenyt. Tottakai teen myös pitkää päivää töissä ja tunnin matkat päälle. Ja vatta on kuin ilmapallo. Eli aikasta paljon samanlaisilla oireilla mennään kun ensimmäisenkin kanssa...

Ihanaa, että ollaan saatu tänne myös uusia elohiiriä :D 

Ja kiraffelle: mä ainakin henkilökohtaisesti arvostan kotiäitiyttä ja olen kyllä aina arvostanut. Itse en siihen saanut "mahdollisuutta". Meillä on niin tiukka tilanne taloudellisesti, että mun oli "pakko" palata töihin. Mutta toisaalta onhan nämä semmoisia arvotus kysymyksiä, että minkä asian laittaa tärkeysjärjestyksessä sinne alkupäähän... Mutta meidän tilanne on tämä eikä tätä päätöstä tehty kevein kengin. Mutta onneksi tilanne nyt sitten muuttuu sen verran, että mieheni jää joulusta vuorotteluvapaalle, eli on sit enemmän lapsen kanssa kotona ja sitten mä jäänkin jo mammalomalle. Että ei tästä päivähoidosta sitten esikoiselle tullut niin kovan pitkä reissu.. 

Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja tulee olemaan tässäkin. Eli insuliinilääkitys tullee... Positiivista siinä on se, että ultraillaan vähän tiuhemmin :D Ja esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla "ison" kokonsa ja perätilansa takia ja koska lähti syntyyn vuorokautta ennen suunniteltua sektiota :D :D Hätänen mies...
 
Takaisin
Top