Elokuun elämää..

Henskumaija: Mä oon ainakin mukana, jos pidetään pääkaupunkiseudun tapaaminen. Odotetaanko kuitenkin siihen asti, että me viimeisetkin ollaan päästy 12. viikolle asti? Sillon varmaan alkaa olla salaisuus kerrottu jo ainakin tärkeimmille tutuille, niin ei tarvitse sitten niska kenossa kurkkia, ettei kukaan tuttu ilmesty taakse ja kuule liikaa. :) Mulla on la 29.3, joten syyskuun puolessa välissä alkaa olla toi 12 viikkoa takana. Eli jos halutaan jo heti näin alussa alkaa treffailla, niin mä ehdotan syyskuun loppua. Tehdään tälle vaikka oma aihe, jos tää saa tulta alleen, niin ei tarvi kaikkien seurata, kun arvotaan sitten aikaa ja paikkaa. :)

Mä näin viime yönä unta, että alkoi verinen vuoto ja olin ihan varma, että tää oli siinä sitten. Pieni halpotus oli aamulla, kun tajusin, että se oli unta vaan. Oon viime aikoina harrastanut muutenkin näitä pahoja unia, esimerkiksi viikko sitten olleista ystävien häistä näin monia painajaisia etukäteen. Häät meni kuitenkin hyvin, joten ainakaan mun unilla ei siis ole tapana toteutua, joten toivotaan, että tääkään uni ei tarkota mitään. :) Varhaisultra on jo tällä viikolla torstaina, joten toivottavasti siellä saan hyviä uutisia.

Hyviä oloja kaikille ja tsemppiä ja voimia huonon voinnin, sairastelun ja väsymyksen kanssa kamppaileville!
 
Voi, kuulostaapa kurjalta Tiinagr! Voimia, vaikka tuskin se lohduttaa - kaikille muillekin!!
Täällä vkl meni jo paremmin, jaksoin sentään liikkua kodin ulkopuolellakin. Kyllä se vaan vähäks aikaa piristää mieltä ja unohtuu paha olo hetkeks.

Meillä vaan nyt ei aivan hurraavasti kaikki mene. Mulla muutama vuosi sitten tehty eräänlainen löydös pään alueelta joka sitten hävisi eikä tarvinnut enään kontrolleja. Muutaman päivän taas parin vuoden tauon jälkeen oireet ovat aivan valtavat jotka taitavat liittyä muutaman vuoden takaisiin juttuihin, kovin ainakin ovat kopiot viimeisestä. Mieli on tosi matalana, ja ku en oikein tiedä tuosta magneettikuvauksestakaan raskaana, saakohan sitä tehdä pakon edessä?
Jostain luin että ensimmäisen kolmen kuukauden aikana sitä ei saisi tehdä. Viime raskauden aikana olisi ollut kuvaukset ja lääkäri meinasi, ettei se ole vaaraksi mutta siirrettiin kuitenkin kun ei ollut minkäänlaista hätää, tosin olinkin silloin aika loppuvaiheessa. Huomenna sitten lääkäri niin jospa siellä selviäis jotain, tosin turha toivo ilman kuvausta. :/
 
Täällä yks maaliskuinen ilmottautuu joukkoon iloiseen.
Vaikeiden vuosien ( 4 kohdunulkoista, ja 2 keskenmenoa takana) jälkeen voi onnellisena ilmottaa,että tämä raskaus on oikeassa paikassa,ja viime viikon maanantaina varhaisultrassa pieni sydän löi kovasti <3
Tätä onnen määrää ei voi edes käsittää.
Pahoinvointi on toisinaan jotain aivan järkyttävää,ja yhdessä väsymyksen kanssa niittaa sängynpohjalle. Tukka rasvottuu, ja naama kukkii enemmän, ku edes pahimmassa murrosiässä aikoinaan, vaan ei haittaa :))
Huomenna olis ensimmäinen neuvola, ja kyllähän se sellaselta tärkeältä etapilta tuntuu, tähän asti kun ei ole niin pitkälle vielä päässyt kuin kerran.

Onnea vähän varjostaa se,että kaiken yhdessä koetun jälkeen mies lähti kävelemään vähän ennen,kuin plussasin,eikä plussauutisetkaan muuttaneet tilannetta. Nyt sitten totutellaan ajatukseen siitä, että musta tulee perhe kaksin lapsen kanssa.
Vaan eipä edes tuo saa mieltä mustaksi,kun pieni on niin toivottu <3
 
Ompas täällä monilla kurjia juttuja. Tsemppiä kaikille, ketkä kamppailevat sairastelujen tai pahojen olojen kanssa! Toivottavasti milinin tilanne selviää. Inhottavaa jos joudut koko raskauden pähkäilemään tilannettasi.

Onnittelut kantrinen plussasta! Varmasti selviät lapsen kanssa kahden vaikka ette saisi miehen kanssa asioita selvitettyä. Tsemppiä sinnekin :)

Minä en ole koneelle juurikaan ehtinyt, kun oltiin viikonloppu reissussa ja eilen oli niin jäätävän huono olo, ettei vaan jaksanut. Tänään olis vihdoin se rakenneultra, mutta kyllä mä uskon, että vauva on elossa, kun joka päivä pitää oksentaa 3-5 kertaa. Mutta neljältä se selviää :)
Esikoiselle oli yöllä noussut korkea kuume, niin on taas ollut vähän haasteellinen päivä, mutta niitähän on meillä kaikilla aina välillä...
 
Tervehdys :)

Näin pikaisena vastauksena täällä yksi helsinkiläinen tai kohta mahdollisesti vantaalainen
( mikäli asunnon ostotarjous hyväksytään ) olisi halukas treffamaan :) Nyt, syksyllä tai koska vaan kaikille halukkaille on mahdollista osallistua!

Tsemppiä!
 
Mä en oo taas paljoa kerinny täällä pyörimään, mutta hengessä mukana ollaan...
Me tossa ostettiin talo ja remppa olis tarkotus saada valmiiks ennen tän kuunloppua kun pitäis muuttaa. Mies painaa siellä kaikki vapaa-aikansa hommia, eli sen aika menee siellä, töissä tai nukkuessa.
On ollu nyt vähän rankaa reilun viikon verran ku alko pahoinvointi ja järetön väsymys.. Esikoiselle (11 kuukautta) puskee hampaita eikä nuku kunnolla ja ite on aivan poikki ilman ylimääräistä valvoskeluakin.. Mutta onneksi päästään kohta muuttamaan ja talossa on toivottavasti kuun lopussa kaikki paikoillaan.. Muuten odottaakin hetkellinen asuntovaunu majoitus! Se se vasta hauskaa olisikin....

Mulla on eka neuvola vasta 25.8. Sillo olis ilmeisesti 9+0. Kuuluiskohan sillo jo sydänäänet.. Sitte uskaltais ehkä tästä raskaudestakin alkaa kertomaan pikkuhiljaa..

Vointeja kaikille mammoille!
 
Heippa!

Mä tulin taas nopeasti töistä kirjoittelemaan kuulumisia. On vähän työmotivaatio laskenut, kun on vaan kaksi viikkoa jäljellä kesätöitä ja ainoa asia, mitä pystyn ajattelemaan on, että mun sisällä kasvaa pieni ihminen. :) Varhaisultra siis kertoi, että yksi melkein sentin mittainen pienokainen on kohdussa kasvamassa ja sydän lyö. Päätettiin sitten ultran jälkeen käydä kertomassa molempien vanhemmille, kun oli kuvakin näyttää. Molemmille eka lapsenlapsi tulossa ja olivat ihan onnesta sekaisin, kun kuulivat. :) Miehen veli, joka asuu kotona, kuuli tiedon myös ja lopuille sisaruksille on tarkoitus kertoa ensi viikolla. Voi olla, että ensi viikolla kerrotaan läheisimmille kavereille myös, kun on yhdet juhlat tulossa, jossa mun juomattomuus todennäköisesti huomattaisi joka tapauksessa ja arvattaisi, mistä se johtuu. Mutta loput saavatkin sitten odotella tietoa siihen asti, että on np-ultra turvallisesti takana. :) Mitenkäs muut, joko ootte uutista kertoneet?

Niin joo, ja me käytiin jo ihastelemassa Kelan sivuilla kuvia vuoden 2011 äitiyspakkauksesta, kun sitä jaetaan arviolta vuoden 2012 syksylle asti. Eli kunhan vaan kaikki menee hyvin, niin saadaan sitten talvella ihastella samoja tavaroita ihan livenä. :)  http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Voimia ja vointeja kaikille, erityisesti Milinille, toivotaan, että selviät vaan säikähdyksellä!
 
siis mä en oo vieläkään kertonut mun isälle. Oikein nolottaa, kun muut isovanhemmat on tienneet vähintään 3 viikkoa ja melkein kaikki mun kaveritkin jo tietää.. Olisko kellään vinkkiä miten saisin kerrottua, kun ei nähdä naamatusten kun vasta esikoisen synttäreillä ja siellä kaikki muut tietää... Isäni ei siis ikinä kysele meidän kuulumisia ja viimeksi kommentoi vauvauutisia sanomalla "ja siihen jäi sitten sun opiskelut" niin ei oo hirveästi kiinnostanut kertoa. Mutta pakko kai olis..

Tuo äitiyspakkaus on kyllä ihan kiva, mutta meidän ei sitä oo järkeä ottaa.. On niin pieni ikäero ja haalaria ym. on käytetty niin vähän, että ovat melkein uusia niin ne menee sitten ihan hyvin tulevallekin vauvalle :) 
 
Jokos teillä Madie oli pojan synttärit vai onko ne vasta tulossa? Mietin tota isällesi kertomista, että jos et oo sitä vielä tehnyt ja synttärit on edessä, niin voisitko pyytää, että isäsi tulee sinne ennen muita, niin ei tarvisi pelätä, että hän kuulee uutisen joltain muulta? Tsemppiä joka tapauksessa, voihan olla, että hän suhtautuu tähän toiseen ihan erilailla, kuin ekaan uutiseen!

Ja tosta äitiyspakkauksesta, tietty se ei oo sama asia teille tokan odottajille, kun teillä on jo kaikkea valmiina. :) Täällä vasta eka tulossa, niin oon ihan innoissani ajatuksesta, että pääsen jossain vaiheessa hypistelemään pakkauksen sisältöä. Eilen jo kiertelin kaupoissa etsimässä itselle vaatteita, niin oli ihan pakko samalla vähän vilkaista vauvan vaatteita myös. :) Ne on niin ihania, oon aina rakastanut ostaa niitä kaikille tuttujen vauvoille, joten nyt en voi uskoa, että kohta saan ostella sellasia ihan omalle lapselle. Huomasin, että katoin vaan poikien vaatteita, kun jotenkin oon aivan varma, että pieni tuolla mahassa on poika. Miehen suvussa kaikilla ainakin on vaan poikia, joten jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin sellanen olis meillekin tulossa. :) Poika sopii hyvin, mutta olisi se kiva saada joskus yksi tyttökin. Miehen kanssa meillä on vielä keskustelut kesken siitä, halutaanko tietää lapsen sukupuoli etukäteen. Mä en haluaisi ja mies haluaa. Voi olla, että päädytään siihen, että tiedetään ite, mutta ei kerrota kellekään, saa nähdä. Onko muilla arvauksia sukupuolesta ja haluutteko tietää etukäteen?

Hyviä oloja ja tarrasukkia kaikille!
 
Meillä on nyt vähän kaksinpuhelua, mutta vastaan silti, kun täällä on muutenkin ollut niin hiljaista :)
Meillä nuo esikon synttärit on nyt tulevana lauantaina eli ei oo vielä isän tiedossa vauvauutinen. No kyllä mä sen jotenkin saan varmaan ens viikonloppuna kerrottua. Sanon sitten vaikka anopille, että ovat hiljaa vauva-asiasta, kun paikalle on nyt tulossa pari muutakin, jotka ei tiedä. Sit jos joku lipsauttaa niin ei sille mitään voi.

Joo muistan kyllä viime raskaudesta miten sitä äitiyspakkausta odotti viikko tolkulla ja sitten kun se vihdoin saapui niin oli se mahtavaa :D Vähän oikeastaan harmittaa, kun nyt ei oo järkeä hankkia samallalailla tavaraa. No jos tyttö tulee niin sitten saa pikkuisen tyttömäisiä vaatteita ostaa :) Taidan kyllä muutaman uuden vaatteen ostaa joka tapauksessa. Onhan se kiva pukea tuore nyytti sitten ihan omiin uusiin vaatteisiin eikä isoveljen vanhoihin.
Ehkä ne tuplarattaat on tän raskauden ainut isompi hankinta. Vähän kyllä mietityttää, että tarviiko niitä kuinka paljon. Mitä muut kakkosen odottajat on miettineet tuplarattaista?

Mä oon taas alkanut miettiä, että onko masussa tällä kertaa tyttö. Viimeksikin niin kyllä luulin.. Mutta nyt olot on niin paljon helpommat (paitsi tänään) ja muutenkin oireet hieman erilaiset. Mieskin paljasti, että on miettinyt lähinnä tytölle nimeä. Siitä aloin miettiä, että voisiko oikeasti olla tyttö, kun viimeksikin mies oli koko ajan varma, että poika tulee :D Meillä on tää äidinvaisto eksynyt väärään persoonaan...

Joillakin lähestyy np-ultra niin pitäisiköhän sille tehdä oma ketju vai jatketaanko niitä kuulumisia vaan tuonne varhaisultraketjuun?
Muoks. Jenka olikin sen jo ehtinyt tehdä ;)
 
Pitkästä pitkästä aikaa! Täällä jo hetken luulin että pahoinvoinnit ja oireet helpottavat, plah.. Viikon verran oli tosi lievää etomista ja väsymyskin oli minimaalista, tosin en uskaltanut huokaista missään vaiheessa että olisivat ohi. Hetken jo ehkä nautin raskaudesta :) Nyt sitten on taas niin pahaa oloa että, lähinnä yökkimistä ja mahassa vellomista, oksentaa ei ainakaan vielä ole pitänyt.

Mulla eka neuvola vasta viikon päästä, sillon onkin jo 10+ jotain viikkoja. Jospa siellä ultrattais niin näkis et kaikki on ok.

Mä oon kans miettiny noita tuplarattaita, ja tällä hetkellä siinä tuloksessa että ne taidetaan ostaa. Päivisin ollaan lasten kans muuten aivan jumissa kotona, eikä esikoinen vielä niin iso ole että jaksaisi seistä seisomalaudallakaan. Tiedä sitten, onko tarpeelliset ja kauanko meillä ne on käytössä :) Niin ja on meillä turvakaukalokin ostoslistalla, esikoisella oli turvavöihin kiinnitettävä ja me oltiin tosi väsyneitä siihen ainaiseen sitomiseen niin myin pois heti kun ei enää tarvittu, ompahan ainakin pakko ostaa uusi :D

Äitiyspakkaus oli kyllä hyvä esikoiselle, osa jäi käyttämättä mutta onhan siellä paljon erittäin tarpeellista. Peitto, makuupussi, sieviä bodeja, haalaria käytettiin päiväunilla.. niin ja ne kaikki pienet tavarat, kynsisakset ja harjat ym.. nyt taidetaan kuitenkin jättää väliin ja ottaa rahana.

Aikaisemmin oli puhetta tuolla siitä np-ultrasta. Käytiin esikoisellakin ja käydään nyttekin. Olihan se hieman pelottavaa mennä ja odottaa tuomiota mutta kannatti. Jos niin huonoa tuuria olisi että turvotusta tai poikkeavaa löytyisi, pystyis vähän yrittää valmistautua yhdessä.. Ja sitten myöhemmin aiotaan kysyä sukupuolta :)

Omien oireiden ja terveyden takia käyty lääkärissä ja magneettikuvat olis ens viikolla mutta perun sen. En halua ottaa riskiä kun sikiölle voi olla haitallista. Osa lääkäreistä väittää ettei ole ja osa sanoo että on niin päätin olla menemättä. Jos on tarpeellista niin käyn myöhemmin kun se on turvallisempaa. Nyt vain annetaan ajan kulua ja odotellaan :)
 
Tuplarattaat: mä oon ajatellut Mountain Buggy-merkkisiä rattaita, kun niissä on kantokykyä yhteensä 50kg eli muksut saa painaa 25kg/ tyyppi eli melkeinpä 5vuotiaaksi niillä saattaisi pystyä liikkumaan. Onhan ne melko hintavat, mutta kun käyttöikää pitäisi olla monta vuotta, niin hintakin tavallaan alhaisempi Ei ainakaan ihan heti tarvisi rattaita hankkia ja nuo vaikuttaa aikas kapeilta ja ketteriltä. Meillehän jää nuo tavalliset vaunut, niin niissä on kunnon koppa pikkuisen päiväunille ja sitten, kun ollaan koko perhe liikkeellä on nuo tuplarattaat. Ja todellakin taitaa olla kallein hankinta, mitä pitää tehdä. En oikein tykkää siitä, että lapset olisivat päällekäin rattaissa, kun neiti ainakin jo 6kk iässä alkoi katsella maailmaa, niin se on niin lyhyt aika kuitenkin ja noissa saavat molemmat katsella mitä lystäävät :)

http://www.vaunuaitta.fi/mountain-buggy-p-1820.html

Vaatteet: Ihana niitä olisi ostella :D Viimeksi oli syysvauva ja nyt kevätvauva, niin saas nähdä miten pienten kokojen kanssa tulee toimeen vai pitääkö ostella jotakin uutta ;) Ainakin kotiintulovaatteet ostan ihan omat ja muitakin perustarvikkeita. Äitiyspakkausta ei taideta ottaa, kun vaatteita on nytkin monta laatikollista odottamassa, sekä tyttö että poikavärisiä. Äitiyspakkauksesta saa kyllä hyvän perustan vauvanvaatekaapille.

Raskausoireista. mulla on kanssa paljon helpompi raskaus kuin edellinen olojen kannalta. Viimeksi oli aamupahoinvointia ja nyt ilta. Saas nähdä onko siis poika tulossa..

Hyviä vointeja ja tarrasukkia!
 
Pakko kommentoida tuohon kertomis jutskaan, et meillä tietää asiasta jo lähes kaikki, lähes!!!! Mun vanhemmat eivät tiedä, eikä oikein huvita kertoa, sillä meillä on perheyritys, jonka täys vetovastuu on mulla, mun äidin äkillisen sairastumisen takia. Tulevan vauvan loppuraskaus ja syntymä ajoittuvat juuri pahimpaan mahdolliseen aikaan töiden yms. takia. Mun äitiä ei sais nyt stressata millään sen sairauden takia, ja vaikka vauva uutiset yleensä ovatkin hyviä ja iloisia uutisia niin tässä suvussa ja tässä tilanteessa ne ikäväkyllä aiheuttavat kunnon hyperventilointia :D. No saas nähdä et koska uskallan asiasta mainita...
 
Mä olen aatellut tuplarattaat hankkia, kun esikoinen on kuitenkin vasta 1v 7kk silloin kun tulokas syntyy... Eihän noin pieni jaksa mitenkään pitkiä matkoja kävellä...
Tuplista on vaan ongelmana se että haluisin mahdollisimman sirot. Mä rakastan kierrellä kirppareita ja sinne ei oikein leveitten vaunujen kanssa mahu.. Eli peräkkäin olevat ois toisaalta hyvät.. Mutta ystävällä oli Phil&Tedsin tuplat ja ne ei ollu käytössä hyvät.. Vauvaa oli vaikea pujottaa alimpaan istuimeen ... =/
Onneks tässä on nyt hetki aikaa etsiä sopivia vaunuja.. =D
Äitiyspakkausta en mäkään ota nyt kun viimeksi otin.. Suurin osa vaatteista jäi meillä käyttämättä.. Mutta makuupussi,täkki ja kynsisakset on ollu kovassa käytössä.. =)
Mä oon tässä miettinny että kehtaiskohan mennä töihin kaheks kuukaudeks vuoden alusta.. Mummi vois poikaa hoitaa kun on jo pyytänyt vuorotteluvapaan ennen kun tulin raskaaksi.. Oon töihin ilmottannu että palaan takaisin vuoden alusta... Nyt sitte alkais äippäloma helmikuun lopussa... Mutta mulla on lomarahat sisässä jotka saisin vaan sillä perusteella että palaan töihin... Hankalaa... Toisaalta ei pitäis miettiä yritystä vaan itseään, mutta onhan se vähän hassua mennä töihin kaheks kuukaudeks.. =D Mut rahaa kyllä meidän talous kaipais kipeesti jo tammikuussa...
Mitäs mieltä ootte? Oonko ihan törkee jos meen töihin kaheks kuukaudeks.. Mulla ei oo kuitenkaan siellä ees virallista äitiyslomantuuraajaa joka joutuis jotenkin kärsimään tilanteesta..
 
Essi: Miksipä et menis hommiin - kerkiäähän sitä kotona olemaan sitten myöhemminkin ja varsinkin jos talouskin kohentuu - ilman muuta!
Mä olen itse ajatellut olla ens kevät lukukauden koulussa - tietenkin, jos kaikki on vauvalla hyvin..tosin eipä mun tarvi joka päivä koulussa ollakkaan.

Omaa: Väsyttää, kuvottaa ja syöpötyttää..plääh!
Vanhimmat pojat ovat nyt molemmat koululaisia - ihanaa!
Muuten ihan normi meininki - opiskelua, lapsen hoitoa, kouluun saattamista ja normaalia perhe-elämää remontin keskellä.
 
Meillä elokuulle kuuluu pahoinvointia, vattan nipistelyä ja suureksi ilokseni tänään mies tilasi meille dopplerin ;) tänään viikkoja tasan 9, en uskottele itselleni että sydänäänet välttämättä kuuluvat kun laite tulee kotiin, mutta pian pian :) olisi mukava kuulla ne ennen ekaa ultraa.. Luin juttuja, että jotkut ovat kuulleet äänet kotidopplerilla jotain 8-9 viikolla, toivottavasti meilläkin ^^
Onko kenelläkään kokemusta kotidopplerista?
 
Purnausta.. Viimeaikoina pinna on ollut kireämmällä kuin viulunkieli. Kaikki v***aa ihan suunnattomasti ja mikään ei tunnu hyvältä. Paitsi raskaus. Eilen sain vielä lisää ketutusta, kun kuulin, että esimies oli mennyt kertomaan minun raskaudestani yleisessä toimistopalaverissa.. Työskentelen kuntayhtymän palveluksessa ja tiedossa on useampikin henkilövaihdos vuodenvaihteessa. Noh, minäpä tyttö ajattelin olla reilu esimiehiä kohtan ja kerroin viime viikolla isommalle pomolle, että jään tammikuun loppupuolella äitiyslomalle ja mielellään pitäisin lomat sitä ennen pois, joten töistä jäisin poikkeen joulunpyhien aikaan. Painotin vielä, että raskaus on vielä melko alussa ja plaa plaa plaa. Eilen sain sitten infomuistion sähköpostiin yleisestä toimistoinfosta, jossa luki kissankokoisilla kirjaimilla, että "N N jää äitiyslomalle alkuvuodesta 2012." Siis voi helvetti sentään! Milloin minun raskaudestani on tullut sellainen asia, että sita saa muut rueta julistamaan kaikelle kansalle!?! Kun ei vielä kaikki sukulaisetkaan tiedä tulevasta vauvasta! Tyhmästi luulin, että naisesimies tajuaa, että hänen tehtävänsä ei ole tätä uutista levittää ympäriinsä ja että tällaisen uutisen ihminen itse haluaa kertoa työyhteisölleen. Noh, nyt sitten Kaikki tietävät ja rauhallinen odotus saadaan unohtaa. Kiitos siitä.

Olihan avautumista..
 
Pakko minunkin avautua..
Mulla on niin pinna kireällä koko ajan että en itsekkään ymmärrä välillä mistä hermostun. Monta kertaa päivässä saa olla pyytämässä oikeasti ihanalta mieheltäni anteeksi.
Jotenkin olen kadottanut kokonaan sellaisen MINÄNI joka on iloinen ja temperamenttinen MUTTEI ilkeä.. :(
Toivottavasti tämä menisi nopeasti ohi!!
Viikon päästä perjantaina on NP-ultra enkä millään malttais odottaa että näkis paljonko se pikku tyyppi on mahtanut kasvaa siellä varhais-ultran jälkeen. :)

Raskausoireet katos hetkeks (kaikki muut paitsi toi pinnan lyhyys tai puute..)ja meinasin jo huolestua ku tissit ei ollu enää kipeet eikä pahemmin oksetuttanutkaan.. MUTTA jiihaa, sieltä ne taas tuli muutaman päivän jälkeen.. Onhan se vissiin ihan normaalia että katoavat ja tulevat takas? ja kohtahan kun 12viikkoa lähestyy niin häipyy kokonaan ainakin tuo oksentaminen! :)

Paljon hyviä vointeja ja kärsivällisyyttä.. ;)
 
Täälläkin on pakko avautua. Ex-miehen kanssa olen koittanut keskustella lapsen isyysasioista,mutta ei vastaa viesteihin eikä puheluihin. Kuitenkin vinkuu ihmisille,miten mä olen kamalan paha ihminen,enkä anna hänen olla isä. Huoh. Aikuisista ihmisistä kyse,ja tuo käyttäytyy kuin teinipoika.

Lisäksi ahdistellaan, neuvolan mukaan olisin yhdennellätoista viikolla  ja ultran mukaan kymmenennellä. Oireet katosivat eilen yhtäkkiä johonkin.
Lievää satunnaista pahaa oloa oli eilisenkin päivän aikana, ja illalla rinnat aristi hiukan, mutta muuten ei enää mitään. Paitsi turvotusta.
Kaikkien aiemmissa raskauksissani läpikäytyjen vaikeuksien jälkeen pelko on ihan kestämätön, mutten millään viitsisi kuitenkaan investoida varhaisultraankaan, kun np-ultraan on alle kaksi viikkoa.

Eli tiivistettynä elokuun kuulumiset pitää sisällään kiukkua,ahdistusta,ja pelkoa.
Toivon kuitenkin koko sydämestäni,että pienellä olisi kaikki hyvin <3
 
Ja tosiaan, rv 6+5 varhaisultrassa kuitenkin sykkeet nähty. Pitäisi kai osata nauttia kun olo on pitkästä aikaa normaali,mutta pelko ei vaan jätä rauhaan :(
 
Takaisin
Top