Elokuun elämää..

Onnea hyvistä uutisista kaikille jotka niitä saanut! :)
Täällä jännätään ja jännätään.. Eli huomenna 13.30 NP-ultra! Toivottavasti kaikki hyvin pikkuisella.. <3

Eilen ja tänään on ollut sellaisia vihlovia kipuja alavatsassa.. soitin neuvolaan niin kuulemma normaalia kun kohtu kasvaa..? Toivotaan että on normaalia!! Onko teillä muilla?

 
Azalea, hyvä juttu, toivottavasti on tehokkaat lääkkeet :)

henskumaija, kuulostaa tosiaan aika normaaleilta kivuilta :) Täälläkin on vähän sellaista ollut ilmassa. Raskaana on vähän väliä mitä ihmeellisimpiä vatsa- ja muita kipuja, mutta onneksi suurin osa on normaaleja. Valitettavasti on kyllä hankala tietää millon pitäis huolestua. Onnea huomiseen ultraan! :)

Noista nenäsuihkeista sen verran, että kannattaa kysäistä apteekista jos pitää enemmän käyttää, kun on niitä ainakin jotakin merkkiä mikä on täysin turvallista useamminkin käytettynä. Mulle määrättiin allergiaan viimeks sellaista, mutta en kyllä käyttänyt sitä, kun mulla jostain syystä tulee hirveät nenäverenvuodot noista suihkeista..
 
Mulla myös hieman kipuilua ollut. Ny menossa 13+3 ja melkeinpä koko tämän viikon on tuntunut, että kohtu möllöttää tuolla alamahassa. Tai en tiiä onko nyt suoranaista kipuilua, mutta sinne päin :) Koko ajan tuntuu, että rakko on ihan täynnä ja aamulla saa juoksujalkaa suunnata vessaan, jos meinaa keretä. Ilmeisesti kohtu kasvaa hyvällä vauhdilla. Normihousut menee vielä jalkaan, mutta eivät ole enää niin löysät vyötäröltä kuin esim. viikko sitten.

Anoppi on farmaseutti ja sanoi, että parhaimman ja ajantasaisimman tiedon lääkkeiden ym. käytöstä saa neuvolasta. Kertoi, että ei itse uskaltanut asiakkaita neuvoa raskausajan lääkityksissä, koska apteekkeihin ei muuttuvia suosituksia päivitetä ja varmin tieto on aina neuvolassa.
 
Eiköhän nuo alavatta kivut ole ihan normaaleja :) Mullakin on välillä tosi kovia kipuja, kunnon repimistä ja vihlontaa ja silti tuntuu kaikki olevan hyvin :) Ei siis mitään vuotoja ole ollut ja sydänäänet kuuluu dopplerilla.
 
Mä jo tuonne ekaan ultraan avauduinkin, kun mulle tuli just uusi huoli kun luin että sairastettu klamydia voi aiheuttaa kohdunulkoista raskautta..

Mulla on tähän asti ollu kaikki hyvin, mutta nyt alkoi jännittää, koska sairastin klamydian 6v. sitten :( 

Oireita kohdunulkoisessa on (tai voi olla) mm. vuoto.. kuukautiset ei jää pois tms. Ja mulla ei kyllä ole ollut yhtään mitään vuotoa...

Kuinka kauan voi mennä varhaisultraan, voikohan sinne mennä milloin vain? Nyt nimittäin alkoi pikkuisen pelottaa :( 

Tai toisaalta, vois vaan koittaa luottaa, ja toivoa, että kaikki on OK.. Ois aika pahaa karmaa, jos seuraisi tänne asti tuon taudin vaikutukset.. 

Muuten tilannetta mulla: 9.9. ULTRA! :) Ja olo ollut ihan hyvä, öklötystä vähemmän ja tissit kasvaa. ja iltaisin masu hirveen turvonnut.. Alkaa jo melkein näyttää siltä, että siellä jotain on.. Väsymys helpottanut myöskin pikkuhiljaa.. Masua koskee aina vuorotellen eri sivuilta, luulen että on just nimenomaan sitä kohdunkasvukipua :) 

Hyviä vointeja kaikille! Nauttikaa, mammat! <3 :)
 
Pachamama: Mä en todellakaan ole mikään asiantuntíja, mutta jotenkin luulisin, että oot niin pitkällä, että jos pieni ei olisi oikeassa paikassa, niin olisit jo huomannut sen. Että olisi tullut jotkut kauheat kivut, vuotoa tai muuta. :) Joten tsemppiä ultran odotukseen, eiköhän siellä selviä, että murunen on ihan siellä, missä pitääkin!

Lisäys: Niin ja kyllä sinne varhaisultraan kai voi vielä mennä, jos tosiaan haluat. Kyllä niitä aikoja varmaan voi saada lyhyelläkin varotusajalla. Ite en ehkä sun tapauksessa näkisi sitä hintansa arvoiseksi, kun oikea ultra on noin pian, mutta tee toki niin kuin parhaaksi näet. Tietty mielenrauhan hintaa ei voi mitata rahassa. :)
 
Kopioin tähänkin vastaukseni tuolta ultra-ketjusta:

Pachamama mäkin olen joskus nuorena sairastanut klamydian, ja sen seurauksena 4 ensimmäistä raskauttani on olleet kohdunulkosia. Tämä on ensimmäinen, joka on siellä missä pitääkin. Kyllä sä olisit tohon mennessä jo huomannut, jos raskautesi ois kohdunulkonen :)
Tai mulla ainakin ensimmäisessä tuli yhtäkkiä rv 8 normaalit kuukautiset, ja kun ultrattiin, paljastui ku:ksi, joka kuivunut itsestään pois. Seuraavassa ku:ssa repesi vasen munatorvi joskus kanssa muistaakseni rv 8, ja sen jälkeen seuraavat kaksi on ultralla todettu joskus rv 6 noin.
Kaikissa noissa neljässä mulla oli sama "oire", eli joskus ihan ensimmäisillä viikoilla, kun en vielä edes tiennyt olevani raskaana, tuli niin järkyttävä vatsakipu, että makasin koko yön kuumassa suihkussa ja oksensin. Tuon kivun lisäksi ei oikeestaan muita merkkejä tainnut olla. Mutta uskoisin kuitenkin, että tosiaan, olisit jo huomannut, mikäli sun raskautesi olis kohdunulkonen.

Ja toi huolehtiminen on takuulla normaalia. Mulla on ultrassa jo sykkeet todettu rv 7, ja silti, joka ikinen päivä mä pelkään, että pikkunen on menehtynyt kohtuun :( Luojan kiitos maanantaina pääsee vihdoin np-ultraan :)

Tsemppiä, hyvin se menee! :)
 
kiitos kantrinen ja inkivääri! Kivi putosi sydämeltä.. Tietysti pieni jännitys silti, mutta en aio ressata enää. Mun olo on kumminkin sen verran hyvä ja oireet normaalit.. Ei vuotoa, ei kovia kipuja.. Joten mulla on nyt sisäinen rauha ja vahva usko siihen että kaikki on OK.. :) Toivotaan! Hyviä vointeja kaikille! Mulla muuten kävi hassu juttu tänään: Mun yks kaveri omistaa sellasen extreme-firman jossa tehdään semmosia temppuja mikä edellyttää hyppyä korkeelta ja laskeutumista patjalle.. No, sehän sit yritti saada mua hyppään ja lopulta myönnyin et okei ehkä parista metristä.. Okei, sit tää kundi pyys mua täyttää lomakkeen jossa luki mm. "vakuutan, etten ole raskaana" jolloin mun hälytyskellot soi ja sanoin "Okei, mä en hyppää" johon kundi ihmetteli et miks ihmeessä.. Katoin nopeesti lappua et löytäisin jonku hyvän tekosyyn ja sopersin "Ööö.. Noh, koska mulla on OLLU SKOLIOOSIA..." (haha :D) ja juoksin karkuun ja tää mun kaveri katto kyl, no, aika ihmeissään :D Seuraavaksi se tuli kysyy että noh tuutko sä hyppää, johon mä sit sanoin et "en mä voi ja mulla on siihen hyvä syy" sit mun kaveri oli et "sä oot raskaana" johon mun oli pakko myöntyä ja vannottaa ettei kerro kellekään.. Sit tää poika oli seuraavaks et: "No onnittelut.. Skolioosista ;) Mä miettisin tota nimee vielä, "skolioosi" ei kuulosta kauheen kivalta" :) Kaikenlaisiin tilanteisiin sitä joutuu täs vaiheessa kun koittaa pitää salassa... ;)
 
Pachamama; Pakko kommentoida! Mä näin viime yönä unta että olin menossa hyppäämään benjy-hyppyä jonkun kaverin kanssa joka ei tienny mun raskaudesta! Sit vaan aloin miettii syytä miksen voikkaa hypätä ku tajusin ettei ehkä oo turvallista ja pelkäsin että kohtu repee siinä yms :DD En muista miten se loppui..
 
Itselläkin on uniin tullut pelot nyt: kahtena yönä unessa on valunut kirkkaan punaista verta ja paljon! Yh hyh, ei ole kiva herätä moiseen "kuvaan".
Olispa se ultra jo!

Onkos täällä muita säännöllisesti urheilevia immeisiä?
Itse käyn lähes joka toinen päivä salilla, kerta viikossa uimassa ja joka päivä kävelen kärryjen kans ja lähes kaikki kauppareissut ym mennään kävellen ja pyörällä..
Sellaista olisin kysynyt, että seuraatteko jo sykkeitä ja kuinka tarkkaan, jos niin?
Itse olen joka treeneissä sykemittari kanssa ja pyrin sykkeen kanssa jo nyt jäämään alle 150..tosin toisinaan nousee hetkellisesti yli tuon..

Eipä muuta ku moikka!
Mä istun täällä junassa, joka jo nyt 30 min myöhässä, joten en taida päästä espanjan luennolle. Paska.
 
No mä urheilen, ohjaan joogaa ja pilatesta ja pyöräilen lähes päivittäin 18km töihin + lenkit koiran kera.. 
Välillä oon miettiny tota sykettä, vois pikkuhiljaa alkaa mittailee..

JEE! Taas uusi julkkismamma, tosin ei ehkä maaliskuulle: Beyonce (ja Jay-Z ;))

 
Ei vitsit, meinasin oikein pelästyä, kun kaupassa alkoi yhtä äkkiä kauheita vihlaisuja ja kramppeja vatsassa. Krampit veti alaselän ihan jökkiin ja välillä ei pystynyt kivuilta kävellä. Normaalia siis? Kai vauvalla on pakko olla kaikki hyvin, jos oli vielä muutama tunti sitten!
Viime yönäkin aivastin enkä pystynyt liikkumaan 5 minuuttiin, kun vihloi oikealle niin paljon. Kuulostaako nää siis aivan normaalilta?

Voi että oon kateellinen teille liikunnallisille ihmisille. Mulla ei muka ole ikinä aikaa liikkua. Oikeasti oon vaan liian laiska. Nyt on syksyllä tarkoitus kyllä hieman pidentää  vaunutteluja ja sitten vauvan syntymän jälkeen lisätä liikuntaa pikkuhiljaa ihan kunnolla. Lisää lapsia kun ei ole tulossa noin 5 vuoteen niin olis kiva saada entinen kroppa takaisin.
Niin ja mammajoogan aloitan myöhemmin syksyllä.
 
Mammajoogaa suosittelen! Itsekin alan varmaan syksyn mittaan pitämään, kunhan varmistun siitä että kaikki on OK omalla kohdalla..9.9. odotellessa.... huoh..
 
Kaika: Mä pelaan salibandya, lenkkeilen ja pyöräilen. Nyt tosin jää pyöräily taas vähemmälle, kun kesätyöt loppui. Ja salibandyssa meiän kausi alkaa vasta lokakuun alussa, joten peleihin en kyllä aio enää osallistua, on se sen verran kontaktilaji, että en uskalla. Eikä sitä kai suositellakaan, kun tossa kohtaa on viikkoja jo 14 takana, ja on kyseessä laji, jossa on iso riski kaatua ja saada muutenkin osumaa. Treeneihin voisi mennä vielä sen ajan kun jaksaa, kun siellä voi ottaa rennommin ja kertoa raskaudesta pelikavereille, niin että osaavat varoa. Täytyy kattoa, jos saisin aloitettua kuntosalin tai jumpan, kun jotain kaipaan kyllä salibandyn tilalle, enkä usko, että tulee niin paljon lenkkeiltyä, että sillä kattaisi mun urheilunhalun. Vielä en oo sykkeitä seurannut, mun sykemittarista on patteri loppu, mutta nyt olisi vihdoinkin niin hyvä syy saada se vaihdettua, että ehkä saan lopulta oikeasti aikaiseksi. :) Mammajooga voisi olla ihan hauskaa, vaikka muuten en olekaan joogaa koskaan harrastanut. Ja uimisesta tykkään myös, voisin yrittää kysellä, jos joku kaveri olisi innokas seuraksi.
 
Inkivääri - Samasta syystä itse jätin jo jääkiekon pois - ottaa muuten aivoon ku ei pääse jäälle päästelemään kunnolla höyryjä..

Ja joogaa suosittelen kans - itse en käy tunneilla, mutta issessein kyllä ja enemmän lähempänä synnytystä.. auttaa muuten ainakin omalla kohdalla synnytyksen etenemiseen nopeuttavasti, kun osaa rentoutua supsitusten välissä ;)

 
Inkivääri - Samasta syystä itse jätin jo jääkiekon pois - ottaa muuten aivoon ku ei pääse jäälle päästelemään kunnolla höyryjä..

Ja joogaa suosittelen kans - itse en käy tunneilla, mutta issessein kyllä ja enemmän lähempänä synnytystä.. auttaa muuten ainakin omalla kohdalla synnytyksen etenemiseen nopeuttavasti, kun osaa rentoutua supsitusten välissä ;)

 

PItkästä aikaa tänne kirjoitteleen.. Täällä urheillaan myös.. Lenkkeilen viikosta riippuen lähes päivittäin. Kuntosali kerran viikossa ja uinti kerran viikossa. Lisäksi tennistä oon käynyt pelaan kerran viikossa. Että tulee kyllä liikuttua, itsekseni teen vielä silloin tällöin lihaskuntotreeniä..

Täällä ootellaan malttamattomana ens viikon maanantain ultraa! Tänään onkin tasan 13 viikkoa kasassa ja lähtee rv 14 käyntiin.. huh huh kun aika rientää. MAsukin alkaa pikkuhiljaa näyttää ihan vauvamasulta eikä pelkältä turvotukselta.

Ressiä kyllä on siitä, että onko pikkusella/pikkusilla kaikki hyvin, sen näkee sittten maanantaina. Siihen asti muuta touhuillessa. Edellee erittäin vähillä oireilla mennään, helpotus! :)
 
Heippahei kaikille!! :)

Täällä päin ollaan menossa rv 12+4 ja viime viikolla oli ensimmäinen ultra ja kaikki oli oikein hyvin! Pikkuinen ensin kamalasti jorasi menemään, mutta hetken päästä jo nukkuikin taas. <3 Esikoistani siis odotan! :]

Ensimmäiset sydän äänet kuultiin pari viikkoa sitten ensimmäisessä neuvolassa, ja kyllä se vain on niin ihanaa kuulla + nähdä oma pienokainen, joka kasvaa koko ajan! <3

Minun tilanteessani vain täytyy olla todella tarkkana, kun sairastan nuoruusiän diabetesta, mutta nyt ainakin menee hyvin! *jeeee!!!* Välillä jännittää, itkettää, pelottaa ja kauhistuttaa kaikki tämä mitä tapahtuu! :P

Töissä jaksaa vielä hyvin käydä; olen iltapäiväkerhon ohjaaja. Eli työt alkaa puoliltapäivin ja loppuu illalla, mutta varsinkin perjantaisin huomaa itsekkin kuinka väsynyt onkaan.. :o Kotona vaan ei tällä hetkellä enään riitä kärsivällisyyttä komentaa koiria (1v4kk & 10kk) saatika muuhun, sen verran väsyneeksi työt tekevät. :D

Toivotaan että helpottaa, mielestäni olen ihan kamala hormoonihirviö nykyään.. :/ Onko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä siihen, miten voisi sitä kärsivällisyyttä saada kotiinkin, ja millä hillitä tuota hormoonimonsteria, kuka haluaisi vain nalkuttaa, naputtaa ja kiukutella? :O

Niin ja tulihan avauduttua! :D Sorry!!! ;]
 
Moips :) Eilen mulla oli lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin ja sykkeitä kuunneltiin. Pieni sydän löi 147 <3 On se aina vaan niin ihanaa kuultavaa! :) Hemoglobiini mulla oli aikasemmin 86, todella alhainen siis.. nyt olin saanut sitä edes vähän nousemaan, 93. Mut joudun ostamaan vielä jotain nestemäistä rautavalmistetta obsidanin lisäksi jotta saatais hb kunnolla nousemaan. Ja sitten.. illemmalla käytiin posti hakemassa ja voi mitä ihanaa postia siellä olikaan!!! Veriseulan tulokset! :D En ollut odottanut saavani ne näin pian, kun mulle sanottiin että loppuviikosta tulee vasta. Mutta siis tulos oli ettei ole löytynyt mitään poikkeavaa ja tarvetta jatkotutkimuksiin ei ole! :) :) Voi miten huojentunut olo siitä tuli! Kirjoitin tossa aikaisemmin miten stressasin sitä kauheasti ja nyt kaikki stressi on ohi ja voi alkaa vaan nauttimaan kasvavasta vauvamasusta <3 <3 Aivan mahtava fiilis! :)
 
Takaisin
Top