Elokuun elämää..

Pachamama

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa mammat!

Ajattelin avata keskustelun (avoimen) kaikille elokuun tuntemuksista. 

Eli mitäs teille kuuluu? Avautukaa :)

Mulla nyt 6. vkoa takana ja pienen taistelun jälkeen sain jopa neuvola-ajan varattua. Meillä eka neuvola 18.8. 

Mulla ei ole vieläkään oikein kunnon pahaa oloa, pientä mahakipristelyä on jonkin verran, ja nytkin vatsa aika turvonnut. Iho mulla on kauheessa kondiksessa, eilen tukka oli tosi likaisen oloinen, eli ihanan hehkee fiilis! :D Onneksi isommat tissit kompensoi ;) 
Ei vaan, parasta on se, että sisällä kasvaa pieni ihminen <3

Vanhemmille ei olla vielä kerrottu, tosiaan mun isä kuoli juuri kesän alussa (Elämä toimii ihmeellisillä tavoilla.. :'( ) ja nyt kun nähtiin äitiä niin sanoi useampaan otteeseen olevansa valmis mummoksi. Mun mies oli ihan varma että meidän äiti jollain ihmeen tavalla tietää. On aika vaikea pitää salaisuutta kun pikkusiskokin ihmetteli mun kukkivaa ihoa..

Ollaan suunniteltu et ekan NP-ultran jälkeen (jos ja kun kaikki on hyvin..) mennään pikanaimisiin ja kerrotaan molemmat shokkiuutiset kerralla :D Olemme siis olleet kimpassa jo useamman vuoden, ja salanaimisiin meno on ollut pitkään mietinnässä.

Asiasta toiseen: Jos jotain pääkaupungin tyypeistä kiinnostaa muuten mammajooga, suosittelen tätä paikkaa: http://www.manipura.fi
On kuulemma hyvä ja itse olen menossa ainakin heti syksyllä kun mahdollista :) Siellä on myös vähän erilaista synnytysvalmennusta myös, auttaa raskauden kanssa kun tuntee kehonsa hyvin..

Nyt mä sitten innostuin. Apua. 

Kaikille parempia vointeja, ja turvallista, rauhallista odotusaikaa <3 Toivotaan että pienokaiset kestää kyydissä... <3<3

 
Vihdoin elokuu ja huomenna pääsisi ekaa kertaa neuvolaan =)
Olo on mitä hirvein ja karmein. Hehkeydestä ei tietoakaan, koska näytän lähinnä zombilta. Työmatkojen ajaminen on täyttä tuskaa, koska meinaan nukahtaa rattiin ja töissäkään en kovin virkeänä jaksa olla. Turvotus on jotain infernaalista, mutta jos jotakin positiivista on, niin mulla ei ole paha olo :) Vali vali vali..

Vaikka väsyneenä kaikki tuntuukin olevan ihan syvältä ja poikittain, niin en minä tätä mihinkään vaihtaisi ;) Ihanaa, kun saa oman pienokaisen. Siltikään ei tarvitsisi ihan näin väsynyt olla.. Noo, huomenna saa jutskata tuntemuksistaan neuvolassa ja katotaan millä mallilla hemoglobiini on. Veikkaan, että ei kovinkaan hyvissä lukemissa, kun se muutoinkin on tahtonut tuotta 100-110:n kieppeillä pyöriä..

Viikonloppuna kerrottiin uutinen molempien vanhemmille ja tulevat mummothan meni ihan sekaisin uutisesta. Itkua väännettiin porukalla ja ihasteltiin Hattivatin ultrakuvaa. Omat vanhemmat olivat juuri aiemmin viikolla puhuneet, että eivätkö saa muita kuin karvaisia ja nelijalkaisia mummotettavia. Nytpä onneksi tulee muutosta siihen :)

Väsynyt mutta onnellinen :)
 
Heippa!
Mä nopeasti kirjoittelen kuulumisia töistä, on vähän työmotivaatio laskenut näiden mielenkiintoisempien asioiden ilmestyttyä mukaan. :) Mun on vieläkin vaikea uskoa, että oon raskaana, kun ei edes ole vielä oikein mitään oireita. Ainoastaan rinnat on vähän arat, mutta sekin on ihan samanlaista, kuin pillereiden lopettamisen jälkeen aina ennen menkkoja, eli ei uusi tunne ollenkaan. On käynyt jo mielessä, että onkohan siellä edes ketään, kun ei tyyppi yhtään ilmoittele olemassaolostaan. No onneksi on ensi viikon torstaina jo varhaisultra, niin eiköhän tää sen jälkeen muutu todellisemmaksi, jos vaan kaikki on hyvin.

Kiva kuulla Nunnu81 tosta vanhemmille kertomisesta, itekin ootan sitä innolla, kun tiedän, että ne tulee olemaan onnesta ihan soikeina. Molemmille eka lapsenlapsi tulossa, varmaan ton ultran jälkeen kerrotaan, jos tosiaan kaikki on niin kuin pitääkin. :) Onnea Pachamamalle avioliittoaikeiden johdosta ja tsemppiä kaikille erilaisten olojen kanssa!
 
Ihana, miten onnellisia teijän isovanhemmat ollut! :) Meillä palio lastenlapsia niin ei enää mikää yllätys niille, jos ja kun tulee lisää. :) Vaikka tokihan ne on tietty mielissään ja onnellisia uusista lastenlapsistakin.

Meillä tässä yhtäkkiä extempore-reissu pohjois-norjaan, tänään lähetään tullaan sunnuntaina. Otan esikoisen mukkaan ja pari siskoa ja sillä porukalla mennään, ihan huikeeta! :) Yks sisko tietää, kaks muuta ei tiiä , että ootan, varmaa pakko sanoa sitte reissussa, ku kuitenki tuota pahoinvointia on ilmassa.

Täällä ihmetellään, kun esikoinen nousee polvilleen jo tukea vasten seisoon. :D On se ihmeellistä, miten äkkiä nuot lapset kehittyy, kun justhan se syntyi.<3

Täällä tosi palio pikkukakkosen oottajia, siis täälä maaliskuisissa, kiva! Vaikka toki mukava seurata myös esikoisen odottajienkin juttuja, ja muistella omaa eka raskautta.

Täälä ei ole nyt pariin päivään tullut ruskeaa vuotoa, joten se oli varmaan vaan jotain raskauteen kuuluvaa. Mulla tosiaan raskaus pidemmällä, kun alunperin luulin. Nyt siis jo mennään kymppiviikolla! huh huh! Enkä oo ees eka neuvolassa käynt vielä :D Vasta ens viikolla meen, kun viikkoja jo sillo 10+2. :P Ultra meniki niin pitkälle, että sillon viikkoja 13+5. :) Vähä harmittaa, ku joutuu syyskuun alkuun odottaa, mjutta ei voi mitää. Olot on kohtuu hyvät ja väsymyski vähä hellittäny, nii kyllä kestää! :)

Tulipas stooria. Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille! :)
 
Olipa kiva lukea miten onnellisia isovanhempia Nunnu81:n lapselle on tulossa :)
Ihana, että TsN:n tilanne selvis parhain päin!

Mä oon yrittänyt olla nyt muutaman päivän vähän hiljempaa, kun tilanne on mitä sekavin. Raskausoireet loppu siis viikonloppuna kokonaan ja on tullut ruskeaa turhuvuotoa vähän väliä ja alaselässä kipuja ja eilen myös mahassa. Tänään hirveitä vihlauksia, kun oon aivastanut tai liikkunut äkillisesti. Oon siis jo hyvästellyt vauvan, kun oon niin varma, että hän on menehtynyt. Tänään kuitenkaan vuoto ei ole vieläkään alkanut kunnolla ja oon oksentanut kahdesti vaikka olo ei edes ole kunnolla ollut huono. Lähinnä vaan sekava. En jaksais enää alkaa toivoa, että vauvalla onkin kaikki hyvin, etten sitten pety kamalasti.
No toivottavasti tilanteeseen tulee selvyys huomenna neuvolassa tai sitten lähipäivinä varhaisultrassa. Huomenna on tarkoitus neuvolan jälkeen varata aika ultraan, jos asiat ei neuvolassa selkiinny eli ei siis sydänäänet kuulu. Pahinta on oikeasti se epätietoisuus...
 
Hep!

Kyselisin nyt ihan suoraan ku täällä pikkukakkosen  odottajiakin paljon että kuinka "normaalia" ja yleistä se vähäinen ruskea vuoto on..
Me mennään nyt rv-7-9välillä..selviää toisessa varhaisultrassa torstaina.
Sitä tuli lauantaina ja tänään.. ja siis puhutaan sellaisesta määrästä että se jää pikkuhousuun mutta ei paperiin enää. eli todella vähäistä!
Auttakaa hermorauniota!
Onko varma merkki km vai ihan normaalia..?

Paljon halauksia kaikille mammoille, tuleville ja nykyisille! :)
 
Voi Madie, älä vielä luovu toivosta.. Vaikka mä oon kyllä kanssa aika samanlainen, kokoajan mietin että jos tulee keskenmeno niin...

Mulla on ystäväpiirissä parillakin tullut keskenmenoja sekä lisäksi mun miehen entisessä suhteessa oli tullut keskenmeno (tästä tosin hetki aikaa) Tän vuoksi mun mies myös jarruttelee vanhemmille kertomista, on kuulemma kamalaa kertoa sitten suru-uutiset kaikille...

Ja muut, ihanaa kuulla että isovanhemmat on olleet noin iloisia! Kumpa mäkin saisin jo kertoa.. :)

Kysymyksiä:
Voiko sydänäänet kuulua RV 8 jälkeen? Kuunnellaanko niitä ekalla neuvolakäynnillä? Entä pitääkö ultra varata jo ennen neuvolaa..?
Mulla ilmeisesti mahdollisuus mennä ultraan vasta Syyskuun puolessavälissä, tylsää.. 

Ja ne jotka ihmetteli oireiden vähyyttä niin mullakin tosiaan todella vähäiset, en tiedä mistä sitten johtuu... :O En oo edes älyttömän väsynytkään, töissä oon jaksanu hyvin, töiden lisäks ohjaan vielä jumppia ja pyöräilen töihin 9km/suunta lähes päivittäin... En tiedä pitäisiköhän ottaa vähän iisimmin :O

Nyt mulla näpytkin kaikonnut, maha ainoastaan turvonnut ja nippailee välillä. Tissit on edelleen isot ja arat :D

Huh, tuntuu kyllä hullulta pidätellä tätä salaisuutta. Kokoajan jollain tapaa toivoisi, että joku ystävistä olisi raskaana kanssa niin voisi jakaa tämän ;)





 
Henskumaija, mun käsittääkseni pieni vuoto on ihan normaalia sillon kun menkat normaalistikin olis..?

Korjatkaa jos väärässä.
 
Voi Madie! Voimia kovasti! Helppo uskoa, että epätietoisuus on kaikista pahinta, toivottavasti pian saat selvyyden tilanteeseen, mieluiten tietenkin iloisen uutisen muodossa. Mulla ei ole kokemusta sen kummemmin keskenmenoista kuin aikaisemmista raskauksistakaan, mutta jotenkin kuulostaisi, että sekä sun että Henskumaijan tilanne voi aivan yhtä hyvin kääntyä iloksi. Haleja teille molemmille ja muille vaikeassa tilanteessa oleville myös! Mä pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin!

Tiedän, että on tosi aikaista ja varsinkin te, jotka painitte tuskallisen epätietoisuuden parissa ette varmaan ole halunneetkaan asiaa miettiä, mutta on pakko kysyä oletteko muut jo pohtineet nimiä. :) Mä en osaa olla innostumatta tästä, vaikka välillä tosiaan epäilyttääkin, onko mahassa ketään, kun ei tyyppi ilmoittele itsestään, mutta silti löydän itteni koko ajan pohtimasta kaikkea mahdollista tutuille kertomisesta vauva-arkeen, kummeihin, nimiin ja muuhun sellaiseen. Meillä on ollut hyvin potentiaalinen pojan nimi jo pitkään mietittynä, ja nyt keksin tosi nätin tytön nimenkin, josta mieskin jopa tykkäsi. Ollaan pohdittu nimiä jo vuosia, koska se on musta kivaa, tähän asti ongelma on vaan ollut se, että mä tykkään aika erikoisista nimistä ja mies tyrmää ne sitten heti liian outoina. Mutta nyt siis on jo ainakin yksi nimi molemmille tiedossa, joka tällä hetkellä sopii kummallekin. :) Toki tilanne voi vaihtua vielä moneen kertaan, mutta oon iloinen, että edes tiedän olevan olemassa nimiä, jotka molemmille kelpaa. Tällaista tänne, en millään jaksaisi odottaa ensi viikon varhaisultraan, mutta ei tässä muu auta kun mennä hetki kerrallaan.

Sitten on pakko kertoa vielä yksi juttu, joka sattui äsken. Olin pelaamassa matsissa ja näin yhden vanhan tutun, jolla on aika suorasukainen tyyli. Tää sitten kysy, että enkö mä ole vieläkään paksuna (ei siis tiedä meiän yrityksestä, mutta kun häistä on jo yli vuosi), kun noin estottomasti pelaan. Vähän meinasi hymyilyttää, mutta sain pidettyä mölyt mahassani. :)

Hyviä oloja mammakaverit ja toivottavasti tuleva viikko tosiaan tuo onnellisen helpotuksen jokaisen epätietoisuuteen!
 
Heippa!!

Reissusta palailtu esikoisen kanssa ja tuliaisiksi tuotiin nuhat molemmille ja varmaan kohta isäntäkin saa osansa :/ Pahoinvointi alkoi myös matkalla ja paheni kivasti. Onneksi jaksoin kuitenkin ajella pitkän matkan edestakas!! Kotona alkoikin sitten vatsan vellominen ja pari kertaa oon ollu vähällä oksentaaki, mut sitä en meinaa tehdä tässäkään raskaudessa :P Pahoinvointia varmaan nyt pahentaa tää nuha ja kuumat ilmat. Esikoista odotin kk myöhemmin, ni sitte oli jo ilmat sopivasti viilenneet ja ulkoilma kyllä auttoki aina pahoinvointiin. Täytyy vaan lähtee joka päivä ulos puistoon esikoisen kanssa ni saa itelle helpotusta ja tyttö pääsee kiikkaamaan <3

henskumaija: ruskea tuhruvuoto on ihan tavallista raskausaikana. Jos sitä ei ala kunnolla vuotamaan (siteen täydeltä), ni en olis huolissani. Keskenmenoon kuitenki liittyy myös älyttömän kovat alavatsakivut. Vähän niinku ois umpisuoli tulehtunu eikä kunnolla pysty liikkumaan ku sattuu niin kovin. Eli älä ole huolissasi!!

Madiellekki sanoisin et ei vielä mitään hätää ennenku toisin todistetaan!! Mullaki aivastettaessa vihlas alavatsasta, mut se ei oo vielä vaarallista jos ei jatku siitä. Alaselkä- ja mahakivutki kuuluu asiaan, josseivät jatku tai lisäänny (ks. mitä henskumaijalle kirjotin). Ite oon ajatellu, et noi kivut just näillä viikoilla liittyis siihen veriyhteyden muodostumiseen, ku sydän alkaa sykkiä ja napanuora alkaa toimia?? En tiiä mikä sit on todellinen syy...

Pachamamalle: Sydänäänet voi kuulua jo rv 8 jälkeen, mutta harvemmin niitä saadaan vielä silloin kuulumaan. Mulla kävi niin onnellisesti ekasta et saatiin kuulumaan rv 8+ jotain, mutta sekin vasta pitkällisen etsinnän tuloksena ekassa neuvolassa. Usein niitä ei edes yritetä kuunnella vielä ekalla käynnillä, vaan joutuu odottamaan ultraan (joka yleensä tulee seuraavana) ja siellä sitte näkee sykkiikö sydän. Ultran varaamisessa on kunnallisia eroja eli kysy ekalla käynnillä miten siellä toimitaan!! Yleensä kyllä neuvovatkin tosi hyvin ensisynnyttäjiä :) Eka ultra on n. rv 12. Jos haluaa aikaisemmin, se pitää itse kustantaa.

Ohhoh mikä romaani tästä tuliki :D

Muoks. Inkiväärille piti vielä mainita et meillä on ollu nimet valmiina molemmille jo tammikuusta alkaen :DD
 
Vaikka epätietoisuudessa vellotaankin niin kyllä me ollaan jo
tulevalle lapselle nimi päätetty. oli se sitten tyttö tai poika! :)
Ja sillä nimen päättämisellä on oikeasti suuri rooli.
Se pieni mötikkä saa samantien sellaisen omanlaisen arvon.. varmaan hassua, enkä osaa selittää tarkemmin mutta mukavaa se on. :)

Mulla jotenkin todella toiveikkaat fiilikset huomisen ultran suhteen..<3
Jotenkin vaan sellainen fiilis että siellä se meidän baby nyt sit on kasvanu hurjasti viime viikosta..

Tänään olen taas oksentanut monta kertaa ja töistäkin piti lähteä pois ku puhuminen aiheutti huonoa olo jopa.. :/ Raskausoireet on niin vahvat etten jaksa uskoa ettei siellä masussa nyt elävää ipanaa olisikaan.. :)

Huomenna selviää :)
 
Heippa kaikille :) Nopeasti kirjoitan kuulumiset ennen kuin esikoinen heräilee päikkäreiltä. Olen siis ollut varhaisultrassa 28.7. rv 8+3 ja mitat vastasivat ja 21mm kokoinen pikkuinen siellä oli oikeassa paikassa ja sydän löi :) Ei siis paremmin olisi voinut olla. Ja eilen olin ekassa neuvolassa ja hemoglobiini oli tosi huono, 110/58. Varasin ajan huomiselle labraan jolloin otetaan kunnon verikoe ja ilmeisesti sitten alkaa rautakuuri. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei saatu niitä kuulumaan. Ei kuulemma näillä viikoilla yleensä kuulu vielä. Olen myös varannut ajan niskapoimu-ultraan joka on 26.8. jolloin viikkoja on 12+4. Oi voi miten jännää! :) Ei malttaisi odottaa millään sinne saakka.

Oireet ovat olleet koko ajan melko vähäiset, kuten esikoisestakin. Rinnat on suuret ja arat ja huono olo tulee silloin tällöin mutta menee syömällä ohi. Yhteensä 2 kertaa olen oksentanut.Väsymystä on tosi paljon ja päänsärkyä sekä jatkuvasti pitää vessassa ravata. Siinäpä ne varmaan olikin. :) Olemme kertoneet raskaudesta vasta kummankin vanhemmille ja osa sisaruksista tietää. Myös mieheni isovanhemmat tietää sekä kummankin yksi hyvä ystävä. Olisi jo ihanaa saada julkistaa tieto kaikille kun salailu tuntuu rankalta ja sitten tästä raskaudesta voisi nauttia kunnolla kun ei olisi salattavaa ja tietenkin edellyttäen että siellä niskapoimu-ultrassa olisi kaikki hyvin! :)

Hyviä vointeja teille kanssaodottajille ja toivotaan että kaikkien ultrat menee niinkun pitää ja hyviä uutisia saadaan! <3
 
Moiks :) Täälläkin on ollut tänään lupaavasti taas pahoinvointia niin saa nähdä onko masussa ketään. Varhaisultra varattiin ens viikon tiistaille niin sinne asti pitäis sinnitellä epätietoisuudessa. Kyllä mulla nyt on taas ihan hyvät fiilikset tästä, mutta yritän olla hirveästi riemuitsematta, jos tiistaina tuleekin huonoja uutisia. Otan siis rauhallisesti päivän kerrallaan :)

Meilläkin on etunimi selvillä kummallekin sukupuolelle. Tuli sen verran noita nimiä pohdittua esikoisen kohdalla niin tottakai piti miettiä jo sisaruksillekin sopivia nimiä, ettei ihan yhteensopimattomia ole ;) Annan kyllä itselleni luvan vielä vaihtaa mielipidettä näistä nimistä, jos parempi tulee mieleen.

Sharon, mulle sanottiin neuvolassa, että vielä ei sais syödä rautaa? No eiköhän ne osaa neuvoa oikein, kun kuulet labratulokset :)

Toivottavasti henskumaijan tuntemukset on oikeassa ja pikkuinen näkyy huomenna ultrassa! :)
 
heipsann
meillä ei mitään uutisia suuntaan tai toiseen, mutta kirjottelen nyt muuten vaan.

toi ruskea tuhruvuoto jakaa kans aika lailla mielipiteitä, toisilla se on normaali, mulla se on tarkoittanu ( ketään pelottelematta) keskenmenoa... mutta tiedän kyllä monia joilla on jopa kahdet kuukautisettullut raskausaikan, mun mielipide on kuitenkin se et jos tuhrua jatkuu monta päivää niin kannattaa käydä tarkistuttaan tilanne, ettei käy niin et vauva on menehtyny, mutta ei vaan tuu ilman pillereitä pihalle, voi tulla sit herkästi kohtutulehdus.. en siis missään nimessä halua pelotella, kokemuksesta vain kerro, onneksi me ja raskaudet ollaan erilaisia eikä tua vuoto kaikilla merkkaa pahinta:) mutta voimia kaikille epätietoisille<3 pidetää sormet ja varpaat pystyssä et kaikki olis kuitenkin hyvin:)
 
Hiih, tulenpa mukaan yhteiseen odotukseen, kun kaukana omasta perheestä Afrikan auringon alla täytyy tätä alkuraskautta viettää. Sain vihdoin viikonloppuna mieheltä luvan kertoa omalle äitilleni, tosi kiva kun saa nyt jutustella äitin kanssa kaikkia raskausjuttuja ja kysellä miten sillä on ollut, muille ei Suomeen olla kerrottu ja äitillekin vannotin, että salaisuus on vielä. Äiti oli tohkeissaan, mutta pikkasen tietty huoli tuli kun täällä kaukana olen.Eka lapsenlapsi siis tuloillaan. Miehen siskolle myös kerrottiin viikonloppuna, niin saadaan kysellä kaikkea paikallisista käytännöistä ja ruokavaliosta sun muusta.

Käytiin ultrassa maanantaina, pikkunen on 20mm, rv8+5 ja sydän löi. Hauskaa oli, että ennen meitä ei ykskään mies menny sisään vaan jäi ulkopuolelle vaimoa ootteleen, oma mieskin mietti onko se ees sallittua miesten sinne tulla, mutta raahasin sen mukanani ja meidän perästä meni seuraavakin iskä mukaan huoneeseen. :)

Hassuina oireina mulla on jalkasärky, onko kellään muulla sellasta? Muuten on ihan perus heikotusta ja väsymystä tms.

Mutta vointeja kaikille, toivottavasti pikkuset kehittyy niin kuin kuuluu!


 
Heippahei!

Ihan ekaks, mietin tän topicin nimeä.. Lähinnä siksi, ettei kertyisi miljoonaa eri topicia jokaiselle eri kuukaudelle plus eri aiheille, oisko hullua muuttaa nimeä esim Maalisvauvojen höpinöiks yms., johon sit kaikkien kuukausien jutut yhteen putkeen? :)

Tänne muuten ihan ok, alkujärkytyksestä ehkä pikkuhiljaa selviämässä. Mies ei halua tätä kakkosta edelleenkään. Välillä mullekin iskee kauhua/ epätoivoa etten ikinä selviä ja en halua tätä lasta vielä, mut toisina hetkinä sit parempi olla. Lievää väsymystä edelleen, aamulla vaikea päästä sängystä ylös esikon seuraks ja iltapäivällä 15-17 välillä voisin vaan nukkuanukkuanukkua! Niin ja vessahätä on tunnin välein..

Mulla ei oo mitään tuhrua tullut ekassa raskaudessa eikä tässäkään vielä tähän mennessä, mutta niin olen kans ymmärtänyt, että pientä tuhruvuotoa saattaa ilmetä niihin aikoihin jolloin normisti ois kuukautiset. Tiedänpä kaverin, jolla tuli koko raskauden ajan ihan tavallisesti menkat. Aina se oli paskahalvauksen partaalla kun menkat alkoi, että nytkö meni kesken mut terve laps syntyi ajallansa!

Huomenna aamulla ois eka neuvola. Rv:t silloin abou 8+3-4.. Esikkoa odotellessa eka neuvola oli 9+5 ja silloin kuului tosi vahvasti sydänäänet heti kun doppleri iholle pistettiin. Toki tiedostan, ettei nyt välttämättä vielä kuulu mut oishan se kiva.. Lisäks, aion pyytää mikäli mahdollista, ultrausta neuvolan laitteella sen verran, että saisin kuvan toukasta. Äidilläni on syntymäpäivä maanantaina ja mikä olisikaan parempi lahja, kuin "Elämän kokoinen lahja"? :) Eli siis kuva + pieni kirje.. <3

Ensimmäinen ultra 25.8!
 
Tervehdys taas kaikille!

Musta on hyvä, että vaihdetaan keskusteluaihetta kuukausittain, kun muuten siitä viestiketjusta tulee niin hirveän pitkä, ettei sieltä löydä enää mitään. Näin on helpompi lueskella mitä kelläkin on mielessä juuri nyt. Jos on esimerkiksi vähän aikaa poissa ja haluaa lukea ajankohtaiset kuulumiset, niin ei sitten tarvi arpoa, että onko lukenut viimeksi sivun 25 vai 35. :)

Tänne ei kuulu mitään uutta, ultraa odottelen kun kuuta nousevaa. :) Tervetuloa mukaan Hepanteri ja onnea neuvolaan Taatu! Ai niin, ja tänään taisi olla Henskumaijan jännä päivä, mä pidän hirveästi peukkuja, että kaikki on hyvin. Tuuhan kertomaan sitten, kun tiedät missä mennään!
 
KAIKKI LOISTAVASTI! :)
Meidän pikkuinen kasvanut viikossa 8mm ja onkin nyt siis 15mm "pitkä". Sydän jyskytti ja vastaa viikkoja 7+5. Eli hedelmöitys tapahtu 5päivää myöhemmin ku arveltiin..
Niiiin helpottava fiilis! :)

Kysyin lekurilta tuhruvuodosta niin sano että normaalia jos sitä ei tule päivittäin eikä suuria määriä.. Epäili että mulla kuivat limakalvot ja sit se mitä ulos tulee on kuivunutta verta!

Nyt kaikille tsemppiä ja toivottavasti kaikilla tänään loistava päivä!! :) :)
 
mä oon samaa mieltä inkiväärin kanssa et jokaiselle kuukaudelle/isommalle aiheelle omat ketjut.. on toiminut ainakin niin noissa muissa:)

ihania uutisia henskumaija... toivotavn että kaikki saa yhtä hyviä:)

meillä täälä päivät on melko pitkiä, kun esikoinen on jo toista viikkoa kipeenä ja itelläkin kaamee kesäflunssa, niin ei pääse missään käymään:( pihalla käyty vaan nopeesti päivittäin et vähä saa happee. mä en oo nyt taas sen yhden oksentelupäivän jälkeen oksentanut kun muutaman kerran, ja nekin tytön kakkaa vaihtaessa..:o huono olokaan ei oo niin paha että häiritsis.. oikeastaan ihan hirveesti mitään oireita ei pariin päivään oon kunnolla ollu, en tiedä johtuuko siitä et on nyt tää flunssa pahin niin ei muuta huomaa vai mistä.. alamahaa nippailee edelleen ja aikalaisia kramppeja tulee välillä, en niistä kovin huolissaan oo kun muistan et sitä kipua oli esikoisestakin aika pitkälle raskautta.. no, ehkä eniten huolestuttaa se, että sikiö onkin kuollu ja huamataan vasta 12 viikolla, joten oon ruvennu kallistuun siihen varhaisultraan, jotta sais häihin mielenrauhan. meillä siis häät 3.9, jolloin mulla menossa 10 viikko ja neuvolakin vasta häitten jälkeen..:( kuuluis ehkä tonne varhaisultra osioon mut kysyn nyt tässä et kertokaa te jotka olette jo käyneet, et millä viikoilla sinne kannattaa mennä?
 
Kiitos :)

Toivottavasti Janzu89 paranette pian..
Varhaisultrasta:
Ultratäti ainakin minulle sanoi että ennen viikkoa 7 se on turhaa.. mieluiten siis 7-12viikon välillä.
Mä kävin viikko sitten ku luulin että mennään 7+4, olikin 6+.
Kauhee paniikki päällä ollu koko viikon ja nyt ku oikeesti 7+5 niin siellä näkyy selvästi sydän ja se möntti :)


 
Takaisin
Top