Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Mun tekis niiin paljon jo mieli kertoa. Tuntuu jotenkin hassulta jutella läheisten kanssa jostain ihan normiasioista kun itsellään on tällainen "salaisuus" :rolleyes: :D Mutta vielä en halua asiaa paljastaa koska tiedän kuinka iso juttu tää on meidän molempien perheille niin en halua hätiköidä ennenkuin itsellään on edes vähän muuta tietoa kuin plussa testissä

Toiselle parhaista ystävistäni olen kertonut. Toiselle kertomista jännitän ihan kauheesti koska hän ei ole yhtään lapsi-ihminen ja viimeksi viikko sitten julisti kuinka inhoaa lapsia ja ettei hänellä ole enää mitään yhteistä raskaana olevan kaverinsa kanssa. Eipä tehnyt kauheesti mieli kertoa uutisia sen jälkeen. :confused: Noo täytyy hänellekkin vaan antaa sitten oma aikansa asian sulatteluun.

Mulla on kaksi läheistä ystävää, jotka ovat myös tosi ei-lapsirakkaita. Kun kerroin ekasta raskaudesta niin olivat pettyneitä kun "menettivät" bilekaverin. Heidän seurassa en hirveästi puhunut raskaudesta ja mitä pidemmälle raskaus eteni niin nämä molemmat olivat koko ajan kysymässä olojani ja raskausjuttuja. Nyt kun lapsi on 2v niin puhun näille ei-lapsi ihmisille vähemmän lapsesta kuin muille, mutta he joka kerta nähdessä/soittaessa kysyvät myös lapsesta. Oon kokenut, et heidänki piti "sulatella" rauhassa raskausuutisen jälkeen ja nyt lapsi on osa mua ja kun oon tärkeä heille niin mun mukana tulee myös tuo lapsi tsemppiä ystäväsi kanssa :)

Minulla on inhottava tilanne että juuri kaksi parasta ystävääni molemmat ovat yrittäneet ensimmäistä lastaan pari vuotta tuloksetta. Molemmat ovat sitä mieltä että haluaavat kiertää raskaana olevat kaukaa ettei tule paha mieli..
Mitenköhän heille ilmoittaisi asian kun ja jos tämä raskaus tästä pääsee turvallisille vesille?

Täällä taisi olla muutamia äitejä joilla oli esikoinen vuosimallia 2014/15. :)

MrsBee, hih, kuitenkin odotat kaksospoikia :Heartblue:Heartblue. Mä näin esikon aikaan paljon poikaunia ja poika hän olikin. Esikon jälkeen olen nähnyt kolmesti kaksosunen :dummy::dummy:. Aika jännää jos olis :hilarious:

Tervetuloa uudet odottajat :grin

Zuzanna, aika paha tilanne. Toivotaan, että pystyvät loppujen lopuksi iloitsemaan sun raskaudesta.
Mulla on esikoinen syntynyt joulukuussa 2013.

Toivotaan että ymmärrystä löytyy!
Hui kaksoset kuulostaisi aika ihanalta vaikka ekat kolme vuotta olisikin varmaan aika hässäkkää
Mä näin esikoisen aikaan unen että asiakas oli ostanut mulle pinkit vaunut ja tämän jälkeen tuli vahva tunne että tyttö tulee ja näin kävi.

Zuzanna, mieti sitäkin vaihtoehtoa että kertoisit jo aiemmassa vaiheessa. Siihen epäluuloon ja epävarmuuteen on helpompi samaistua kuin olla heti onnellinen yllättäen tulevasta uutisesta. Mun oli helpompi hyväksyä kavereiden samanaikaiset raskaudet kun sain tosi alusta asti olla mukana raskaudessa. (mulla siis meni kesken, kavereilla ei) en tiedä sopiiko kertominen aikaisin teidän tilanteeseen, mutta se kyllä helpotti mun oloa ja suhtautumista kavereiden raskauksiin. Toisesta tuli todella läheinen hänen raskausaikana ja ollaan paljon yhteyksissä.

Zuzanna, se on jännä miten äidit vaan vaistoaa tollaset :rolleyes:. Synnytätkö muuten Hämeenlinnassa? Katoin vaan, et kerroit että olet Kanta-Hämeestä (kuin myös) ja meil on la:t aika lähekkäin (mulla 24.8) :grin.

Oma tahattomasti lapseton ystäväp ariskunta oli otettu, kun kerrottiin heille raskaudesta kirjeellä eikä kasvotusten. Oli kuulemma mukavampi kun sai sulatella ilman että täytyi esittää iloista toisen puolesta heti äkkiseltään. Esittivät myös pyynnön ettei heti puhuttaisi raskaudesta heidän kanssaan... He "tulivat mukaan" raskauteen ja myöhemmin lapsen elämään omalla ajallaan ja tämä on toiminut hyvin.

Onpas täällä keskusteltu parin päivän aikana ahkerasti :) Välillä tekisi mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva. Onneksi toi järjen ääni tossa vieressä (miäs.. D) toppuuttelee, että odotetaan nyt sinne helmikuun vaihteeseen. Veljelle kyllä vihjailin vähän viikonloppuna että voipi olla, että hänestä tulee eno elokuussa mutta tiiä sitten menikö viesti perille :) Eilen kerroin työkaverille (joka tiesi kyllä tästä vauvaprojektista) kun muutenkin tää raskaus vaikuttaa työntekoon. Ihana työkaveri oli kun illalla vielä laitto viestin perään, että oli tosi onnellinen tästä uutisesta ja lupasi olla ihan hys hys.. :)

Noista asuntojen koosta.. Me tosiaan muutettiin alkusyksystä tämmöseen 55 m2 kaksioon, jossa ylimääräistä tilaa ei todellakaan ole. Hiuksiakin tossa revin päästä kun mietin että mihin ne rattaatkin laitetaan. Onneksi tuo mies on semmonen että se aina osaa sanoa asiat oikein ja huumorilla niin eiköhän niille jokin paikka täältä löydy. Meillä kun ei tässä kerrostalossa ole edes pyöräkellaria saati vaunuvarastoa minne ne voisi tunkea. Noh, täytyy miettiä. Ehkä nää neliöt riittää ensimmäisen vuoden ajan, mutta sitten täytyy tehdä jotain ratkaisuja asumisen osalta.. toisinsanoen suunnitelmissa ostaa isompi asunto :)

Moi! Täältä ilmoittautuu esikoisen odottaja ♡ ikää mulla 25, (parin viikon päästä 26) miehellä 37. Yritystä takana reilu 3 vuotta, ekasta ivf - kierrosta tärppi. (Miehellä 6-v tytär edellisestä liitosta, joten meillä lapsettomuus johtui minusta.) LA näillä näkymin 31.8.2016. Jotenkin vaikeaa uskoa että todellakin olisin RASKAANA, mutta viivat testeissä vahvistuu koko ajan, huomenna verikokeeseen, jonka vastauksesta naistenklinikan hoitaja soittaa maanantaina.
Ekan plussatestin tein siis sunnuntaina, ja liitänpä tähän eilis illan testin.. tänään aamulla oli taas vahvistuneet viivat. ♡(mutta siitä en saanut kuvaa testiajalla, koska akku loppu)
Miehelle ajattelin paketoida positiivisen testin ja antaa joululahjaksi.

Liitteet

• 1450770976934.jpg
    1450770976934.jpg
    22.1 KB · Katsottu: 52
Ilmoittaudun mukaan, vaikka laskureissa vaihtelee LA 31.8. ja 1.9.
Häkellyttää vaan niin paljon, ettei malta syyskuun odottajien ilmaantumista. Suunniteltu raskaus avioliitossa, mutta muutaman kierroksen jälkeen plussa yllätti.

Ajatuksissa pyörii samanaikaisesti alkavia innostuneita hajatelmia ja pikkuruisia paniikkivälähdyksiä: Oma okt on vielä löytymättä! Voiko nyt enää jatkaa kesäasunnon hiiripapana-yläkerran siivousta ja remonttia? Söin sushia 4 pv ennen plussaamista! Ärsyynnyn jo valmiiksi sukulaistätien "hyvistä neuvoista". Toppavaatteilla ja neuleilla saa alkuraskauden piiloon, jes! Miten handlata vatsakatarria ja alkuraskautta?

Onko täällä muita lähes 40 vuotiaita odottajia pk-seudulta?

Kiitoksia kaikille vastanneille. :)
Kirje kyllä kuulosti hyvälle idealle! Saisi juurikin rauhassa käsitellä asiaa koska tiedän ettei he varmasti ole ekan kahvikupin jälkeen sinut asian kanssa.

Cherry87! Esikoinen syntyi Hyvinkään sairaalassa kun oli mulle tutumpi paikka mutta olen miettinyt että pitäiskö testata Hämeenlinna ( kuulosta kun johki huvipuistoon olis menossa, NOT :D).
Siellä taitaa olla kaikki tilatkin juuri remontoitu? :O Kiva olis jos sattuis samoihin aikoihin sinne :)

Täällä kanssa tilan puutetta! Eteisen lattia oikeen nitisee ja paukkuu kun en tajunnut kunnolla suojata sitä lumelta... En tiedä sitten muutosta ennen vauvaa vai vauvan jälkeen? Lähinnä mietin mikä olisi esikoiselle paras ratkaisu ettei menisi ihan sekaisin uudesta asunnosta/sisaruksesta.

Mulla meni pitkään ennen kun masu näytti raskausmahalta. Pikemmin pitkään näytti vaan siltä et "toi on kyllä syöny yhden pullan liikaa". :D

Onko kukaan laskenut rv:tä/laskettua aikaa oviksen perusteella ja jos, niin miten? Haluaisin laskea arvion sen perusteella, kun ovisplussa tuli jo kp 10, mut en oo varma miten sen perusteella laskettais...laskurissa oli vaihtoehto "hedelmöittymispäivä"...mikäs se sit ois, dpo 0 vai 1 vai mikä...?

Kiitoksia kaikille vastanneille. :)
Kirje kyllä kuulosti hyvälle idealle! Saisi juurikin rauhassa käsitellä asiaa koska tiedän ettei he varmasti ole ekan kahvikupin jälkeen sinut asian kanssa.

Cherry87! Esikoinen syntyi Hyvinkään sairaalassa kun oli mulle tutumpi paikka mutta olen miettinyt että pitäiskö testata Hämeenlinna ( kuulosta kun johki huvipuistoon olis menossa, NOT :D).
Siellä taitaa olla kaikki tilatkin juuri remontoitu? :O Kiva olis jos sattuis samoihin aikoihin sinne :)

Täällä kanssa tilan puutetta! Eteisen lattia oikeen nitisee ja paukkuu kun en tajunnut kunnolla suojata sitä lumelta... En tiedä sitten muutosta ennen vauvaa vai vauvan jälkeen? Lähinnä mietin mikä olisi esikoiselle paras ratkaisu ettei menisi ihan sekaisin uudesta asunnosta/sisaruksesta.

Mulla meni pitkään ennen kun masu näytti raskausmahalta. Pikemmin pitkään näytti vaan siltä et "toi on kyllä syöny yhden pullan liikaa". :D

Ei oo synnärin puolta rempattu jos ei sit tässä kahden vuoden aikana oo tapahtunut jotain mut pelkästään hyviä kokemuksia hml synnäriltä x2

MrsBee, mä laskin, että dpo 0 ois hedelmöittymispäivä. Silloinhan se munasolu puhkeaa ja silloin suunnilleen hedelmöittyy. :)

Maggie: Se ois munkin veikkaus, vaik olin lukenut et se ovis tapahtuu vaihtelevasti sen 12-36 h sisällä, jolloin vuorokausissa on jo eroa. Varmuuttahan ei toki saa ku vasta toivottavasti myöhemmissä ultrissa...no sit oisin sen dpo 0 mukaan 4 + 6 jo, kun kk laskettuna vasta 4 + 2...laskeskelen sillä että pohdin milloin kannattais mennä sinne varhaisultraan :-) hätähousu kun olen!

Mulla on just päinvastoin, toooooosi pitkä kierto ja olisivat antaneet jo aiemman ultran mut ku kerroin myöhäisestä oviksesta ni siirrettiin viikko eteenpäin. Laske siitä hedelmöittymisestä ne viikot. :) Niin mä ainakin tekisin. Niillä edellisillä kuukautisilla ei ole oikeestaan väliä sen hedelmöittymisen suhteen.

Jmsv, Miilia ei ole oikea nimeni, enemmänkin lapsuudesta jäänyt kutsumanimi.
MrsBee, muistaakseni hedelmöittyminen laskettaisiin tapahtuvan 2 päivää ovisplussan jälkeen.

Takaisin