Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Ok. Ehkä se dpo 1 ois hyvä arvio tähän hätään tosta välistä :-) Rv ois siis tänään 4 + 6 ja LA 25.8

Heippa kaikille! Ehkä minäkin uskaltaudun hyppäämään mukaan, vaikka vielä kaikki tuntuukin epätodelliselta! :)

Plussasin viime keskiviikkona ja yritystä meillä on elokuulta asti. Minä olen 30 ja mieheni pari vuotta vanhempi. Minulla on muutama vuosi sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, jota ei oikein vieläkään ole saatu lääkkeillä hallintaan, joten etenkin keskenmenon pelko on suuri, kun tietää riskit sairauden kanssa

Mutta nyt ei voi muuta kuin odottaa, joten positiivisin mielin eteenpäin ja toivotaan, että kaikki menee hyvin! :happy:

Puikula 5+3

4+0 ja väsymys määrittelee päivän rytmin. Menin sitten nukahtamaan vanhempien sohvalle kesken synttärijuhlien. Ja nukuin 2,5 h putkeen.

Kävin muuten Suomalaisen Kirjakaupan, sekä Prisman ja Stockmannin kirjaosastot läpi, enkä löytänyt sitä suositeltua raskausajalle tarkoitettua täytettävää kirjaa tai sitä Kulta Pieni (vaimikäseoli). En haluaisi ostaa sokkona netistä, kun olisi kiva selailla ensin...

Hei, minäkin liityn tänne teidän pariin. Tein positiivisen raskaustestin reilu viikko sitten. Kuukautiset eivät kuitenkaan olleet vielä alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen niin pääsin alkuraskauden ultraan ja siellä arvioitiin tiistaina että meidän mini olisi 6+1. Ultraaja ei tahtonut sanoa ääneen mitään lasketusta ajasta koska tuo arvio on kuulemma niin epävarma, mutta eiköhän se kuitenkin elokuussa ole. Kaikki tuntuu vielä niin oudolta enkä oikein voi uskoa että olen raskaana vaikka vauva onkin erittäin toivottu. Meillä on tosiaan ennestään kaksi lasta tyttö 12/2011 ja poika 6/2014 ja nyt odotetaan tätä kolmatta täydentämään meidän perhettä!

Hyvää joulua elokuisille! :)

Täällä pohdiskellaan vielä kerrotaanko tänään vanhemmille. Uutiset ilahduttavat varmasti mutta toisaalta tiedän etenkin isälläni olevan paljon sulateltavaa asian kanssa, olenhan hänen pikkutyttönsä (23v :D) ja tuleva lapsenlapsi on ensimmäinen. Soisin mielelläni hänelle joulurauhan, joten ehkä maltetaan vielä muutama päivä. :D

Meillä on kans paketissa isoäiti ja isoisä mukit ja pieni vauvaruno, annetaan tänään illalla kun on sukua paikalla, jännittää :)!

Maggie mitä teillä tulevat Isovanhemmat sanoi uutisesta :)?

Me kerrottiin kans molempien kotona ja hyvä niin. Ihan niin iloisissa merkeissä ei mennyt kuin olisi ehkä toivonut tilanteen menevän. Itse on niin epävarma vuotojen vuoksi ja on vielä niin alussa, että hyvin varovaisesti asia kerrottiin. Mutta nyt on huojentunut olo, kaikki toki toivoo parasta, mutta nyt voi helpommin kertoa, vaikkei hyvin päättyisikään ja saa tukea. Huojentavaa on ollut myös kuulla, että muillakin on voinut olla vuotoa ja hyvin mennyt. Toisaalta taas keskenmenojakin tuntuu olleen tosi monella :(

Muokattu viimeksi:
Mekin kerrottiin uutinen tänään. Äiti sanoi että me ei nähtävästi haluta nukkua ollenkaan. Tuntu olevan aika yllättänyt. Kuten appivanhemmat myös. Anoppi kysyi eikö meillä ole telkkaria ja appiukko oli sitä mieltä että tulevaisuudessa me nukutaan miehen kanssa eri huoneissa. Eli sellainen vastaanotto :D eiköhän kaikki kuitenkin alkujärkytyksen jälkeen olleet ihan onnellisia meidän puolesta

Mua huvitti kanssa kun meillekin siis kolmas tulossa ja kaksi tyttöä että kyllä sen nyt olisi oltava jo sitten poika! Joo toki siitä itsekkin haaveilen mutta ei se nyt tärkein haave ole. ..

Meillä kun on ennestään tyttö ja poika niin saatiin kuulla useamman kerran että meillä onkin sitten pariskunta koossa, se oli siinä ja lisää lapsia ei tarvita. Niin sukupuolijaon takiahan näitä lapsia halutaan...

Miehen sisko kysyi tänään suoraan onko mulla jotain kerrottavaa...Kuulemma rinnat selvästi isommat ja istuin ja liikuin eri tavalla :eek: ja toinen sisko oli nähny unta meidän lapsista...:p
Eipä siinä auttanut kuin myöntää asia;) ja oon siis max 5+0...

Mä kokeilin tänään innostuksesta ja paniikista sekaisin vaatteita. Kaikista tuntuisi näkyvän, että olen raskaana!

Tapaninpäivänä olisi miehen suvusta puolet koolla, eikä ehkä nyt vielä olisi kertomisen aika. Tai no, mä voisin juurikin näille sukulaisille kertoakin, mutta sitten tulevat isovanhemmat kuulisivat vauvauutisen heidän jälkeensä. Eikä haluaisi häiritä heidän reissua. Pitäisi päästä kertomaan uutiset kasvotusten.

RV 4+0 tänään 24.12.

Lumihiutale, tulevat isovanhemmat oli ihan yllättyneitä ja tosi onnellisia. Iloisia uutisia. Ja vähän sanattomaksi ja liikuttuneeksi menivät. Ja sit yrittivät mua rauhotella ku olin huolissani siitä on on vielä niin alussa ja mitä vaan voi käydä. :) Mutta oikein ihana joulu oli!

Ihanaa kuulla että niin moni sai kerrottua <3

Mä päädyin siihen lopputulokseen että haluan viettää joulun ihan rauhassa ilman hässäkkää, enkä siis kertonut. Tavallaan oli kiva viettää vielä yksi joulu lapsuudenkodissa perheen ja miehen kanssa niinkuin aina ennenkin. :) Seuraava joulu onkin sitten vähän erilainen. Toivottavasti meitä olisi silloin joulunvietossa yksi enemmän <3

Kertominen saa jäädä ensivuoteen sillä jos joulusta selvisin niin maltan odottaa vielä vauhdilla läheneviä
varhaisultraa ja neuvolaa. Ensiviikolla päästään kurkkimaan näkyykö siellä masussa ketään. :rolleyes: :)

Oireita on kyllä ollut nyt ja paljon. Etomista ja oksentelua, heikotusta ja välillä päänsärkyä. Väsymys on ollut ajoittain jotain aivan kauheaa, meinasin nukahtaa töissä seisaalteni ihan yhtäkkiä. Tissit ja maha on turvonneet. Työhousujen nappia ei voi pitää enää kiinni. :D

Hei kaikille!mäkin liityn mukaan...en muistanut enää vanhoja tunnuksiani, niin loin uudet. Eli kolmas pikkumurunen ois masussa ja laskelmieni mukaan la ois 23.8... tein 12.12 aikaisen testin ja toooosi haalea viiva tuli...sit tein seuraaval viikol lisää ja erittäin haalea haamu...kaksi poikaa ennestään, 3/2012 ja 11/2013. Oon 30v., mies 34v. Ja asumme nokialla..kaksi koiraa löytyy myös...

Takaisin