Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Niinjoo, varastoon saattaisi mahtua runko (ainakin kasattuna), ja kangasosat nostaisi sisälle :) eipäs käynyt mielessä.

Mäkin tuota eteistä mietin kun meillekkään ei mahdu ja väliovi pitää olla kiinni. Ajattelin eteisestä johtavalta käytävältä poistaa eteisen pöydän ja suojata parketin jollain matolla, jos siihen mahtuisi tuomaan. Jos ei niin sit takapihan oven eteen eli olohuoneeseen :D

Kun vielä ekan lapsen syntyessä asuttiin rivarissa, niin meidän eteinen oli sellainen kapea putki, niin sinne ei voinut ajatellakaan. Me laitettiin kuramattoa koko eteiseen ja sitten vielä palanen olohuoneen nurkkaan, mihin me sitten nostettiin ne vaunut. (tai kuivalla kelillä ihan ajettiin) ;) Siinä ne sitten oli tyylikkäästi aina paitsi jos oli erikoisempia vieraita tulossa, jotka ei välttämättä olis sitä ymmärtäneet.

5+4 tänään ja ensimmäisen kerran kävin halailemassa pönttöä eilen.. Etovaa oloa on kyllä ollut mutta nyt tuli ihan ylöskin asti.. Vähän jännityksellä oon oottanu pahoivointia sillä mun duuni on erittäin fyysistä ja siellä ei kyllä kärsi olla yhtään jos heikottaa. No onneks on vajaita viikkoja tulossa! :D

Meillä kanssa n.60 neliöinen rivarikaksio ja uskoisin että tilan puolesta pärjäillään täällä ainakin ensimmäinen vuosi. Makkari on onneksi tilava ja sinne saadaan mahdutettua hoitopöytä ja pinnasänky.

Onkos muut kertoneet jo ilouutisia perheelle ja ystäville? Meillä on varhaisultra 30.12, jonka jälkeen ajateltiin isovanhemmille kertoa. En malta odottaa vanhempieni ilmettä :D Viime vuodet on jo nimittäin vähän odoteltu näitä uutisia..

Me asutaan kakskerroksisessa kolmio- rivarissa, jossa on 80 neliöö. Eli ihan hyvin tilaa. Yks huone on vaan työhuoneena ja makkarissa on iso nurkkaus tyhjänä, jonne mahtuu pinnasänky ja vaikka hoitopöytäkin. Makkarin vieressä on kyllä kylppäri, jossa on taso ja pyykkikone, jonka päälle saa hyvin järkättyä jotain :)

Tuulikaappi on myös olematon johon mahtuu vain parit kengät ja yks ihminen :D joten pitänee eteiseen vuorata kanssa kuramattoa parketin suojaksi!

Meilläkin eka neuvola 30.12 mutta en tiedä kerrotaanko jo silloin isovanhemmille.. Vai vasta kun 12 viikkoa tulee täyteen.. Luulen että pari ystävää saattaa jo kysellä kuulumisia pian, kun tietävät että on yritetty jonkin aikaa :P

Vähän jännittää saako tätä pidettyä salassa edes sinne uuteenvuoteen asti. Ymmärrettävistä syistä nimittäin tupakointi on jäänyt. Sen pystyn vielä jotenkin selittämään mutta enpä tiedä minkä syyn varjolla voin joulupöydissä kieltäytyä punkusta tai jälkkäriglögeistä. Eilen jo miehen isä ihmetteli kun kieltäydyin saunakaljasta. :D

Niin sitä ajattelee, että on ehtinyt miettiä yhtä sun toista vauvan tulon kannalta kunnes joku kysyy mihin laitatte vaunut.:grin Ihan kivan kokoinen eteinen meillä, mutta silti täytyy kyllä muuttaa sen järjestystä tai muuten vaunut seisovat wc:n oven edessä koko ajan.

Kertomisesta: ajateltiin kertoa jo jouluna äideille ja yhdelle kaveripariskunnalle vaikka ei ole edes tietoa onko tuolla mitään/ketään oikeasti. Kerrottaisiin ikävätkin uutiset kuitenkin näille. Siskolle lörpötin jo perjantaina.:wink

Me asuttiin myös 60m2 rivarissa kun esikoinen syntyi.. Siinäkin sai olla oikea ihmeidentekijä että sai kaikki mahdutettua, kun asunto oli niin typerästi suunniteltu että ns hukkaneliöitä oli aivan valtavasti! Ja se eteinen, eihän sinne mahtunut mitkään vaunut tai mahtui kyllä mutta sitten ei mahtunut enää itse kulkemaan sisään eikä ulos :grin
Nyt loppukesästä (kun esikoinen oli 7kk) muutettiin omakotitaloon :Heartred Tilanpuutteesta ei ole enää tietoakaan :)

Nuo tuulikaapit ja eteiset on kyllä melko ahtaita varsinkin vanhemmissa taloissa/asunnoissa. Meillä onneks tilaa riittää. Asutaan omakotitalossa, joka itse rakennettiin muutama vuos sitten. Tarkoituksella suunnittelin tilavan tuulikaapin ja eteisen jälkikasvun vaunuja ajatellen. Olen säilyttänyt esikon jäljiltä rattaita tuossa tuulikaapissa vaikka ovat olleet jo pitkään tarpeettomat. Millään tavalla eivät ole tiellä ja onhan niitä kiva ihailla, kun ovat siinä näkösällä. :) Makkarissakin on runsaasti tilaa pinnasängylle ja kodinhoitohuoneeseen tulee vaipanvaihtopiste, jonne pääsee meijän makkarista pesuhuoneen läpi.

Heippa kanssamatkustajille :) Olen empinyt kirjoittaa tänne aikaisemmin, mutta josko nyt jo uskaltaisi. La olisi laskureiden mukaan 5.8.. Asutaan Keski-Suomessa aviomieheni ja 2v esikoisen kanssa. Esikoista yritettiin vuoden päivät ja tämä kakkonen päätti tulla perheeseemme ehkäisynkin lävitse. Itselle tämä oli aluksi shokki, koska aloitin juuri uudessa työpaikassa ja pelkään hirveästi heidän tulevia reaktioitaan. Raskaus on mennyt älyttömän hyvin koko alkuajan, välillä jopa epäilen olevani raskaana kun on niin helppo olo :D toivottavasti jatkuisikin näin. Innolla odotan, että pääsen tutustumaan teihin muihin odottajiin. Esikoisesta olin vastaavanlaisessa ryhmässä ja edelleen osa heistä kulkee omassa arjessa mukana :)

Tervrtuloa elokuisten joukkoon Naksutin0816 :)
Mites onko monikin täällä jo siirtynyt tuonne salaiselle puolelle?

Tuolla tämän ryhmän etusivulla on kolmantena ketjuna kiinnitetty ohjeet miten sinne salaiseen ryhmään pääsee. :) Mutta perusidea oli, että sinne voi lähettää liittymispyynnön kun on kuukauden ollut täällä foorumilla ja tähän elokuisten ryhmään kirjottanut 30 viestiä vähintäänkin.

Piti ihan tarkistaa ja mä olen luonut nimimerkin vasta 5.12. joten menee tammikuun viidenteen että saan lähettää pyynnön. :( Sitä odotellessa...

Mua ahistaa jo valmiiks miten hirvee lukeminen siinä tulee olee ku vihdoin pääsee liittymään!!

Mä en oo tajunnut vielänton salaisen ryhmän tarkoitusta.. Eli se korvaisi ns. face-ryhmät yms.?

Keskustellaanko siellä omalla nimellä? Miten se eroaa näistä keskusteluista kun kuitenkin nimimerkillä kirjoittaa (?)

Mä en oo tajunnut vielänton salaisen ryhmän tarkoitusta.. Eli se korvaisi ns. face-ryhmät yms.?
Ja luin, ettei siellä kirjoitettuja juttuja lainata noihin vau-artikkeleihin ollenkaan. Se on ihan kiva. :) Mutta jotenkin jänskättää pyytää liittymistä ennen ekaa ultraa, jotenkin haluaa vielä odottaa asian kanssa...

Minä ainakin oon tulossa sinne salaiselle puolelle kunhan kertyy tarpeeksi viestejä. Mielummin kirjoittelen nimimerkin takaa ja ei-julkisesti. Näitä julkisen puolen keskusteluja kun voi lukea kuka vaan rekisteröitymättä foorumille. Lisäksi näistä julkisen puolen viesteistä kai saatetaan ottaa lainauksia vau.fi artikkeleihin, käsittääkseni. Riippuen miten aktiivinen salainen puoli tulee olemaan, tuun varmaan jatkossa kirjoittelemaan lähes pelkästään sinne...

Takaisin