Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

LaRa, tykkäys että ei oo tarvinnu lääkkeitä aloittaa :) Toivotaan joo että ne pysyis aisoissa :)
 
Mammu ja piiu ja lara: symppis nappia painaisin jos olisin koneella mutta toivottavasti kivut pysyvät kurissa.
 
Tosiaan aina reuma oireet pahentuneet raskaus aikana. Tosin on biologiset ja solumyrkyt. Syksyllä sairastin enterorokon ja molemmat meni tauolle. Vauvakuumeen heitti puuntakaa.. tosiaan salazopyrin ja prednisolon..mutta kivut ja jäykkyys hirveät...muumion paluu mutta tosiaan useimmiten reumassa oireet helpottaa. Pidän peukkuja teille !!!
 
No moi! Vieläkö mahtuu mukaan keskutelemaan? Olen 21v Satakunnasta ja esikoista odottelen. Ehkäisy jätettiin pois elokuun lopulla ja 30.11 plussasin. Melko nopeasti siis, vaikkakin tuntuivat elämäni hitaimmilta päiviltä.. :D Itketty ollaan jo monet itkut, että eikö se nyt ikinä tärppää ja jopa tässäkin kierrossa, mutta olinkin vain hätähousu.. ;D Nyt siis viikkoja 4+4!

Neuvolaan on ensimmäinen käynti 30.12 ja odottelen kovasti perustietoja sieltä, vaikkakin ensimmäinen ultra on vasta viikolla 12. Voi olla, että yksityisellä täytyy käydä tarkistamassa, että pikkuinen varmasti kasvaa siellä missä kuuluukin..
 
Mäkin voisin varovaisesti liittyä mukaan? :)

Tänään plussattu ja ilmeisesti viikot oli 3+6 ja laskettu aika elokuun puolivälin paikkeilla :)

Ikää on 26v, ja tämä oli yk3. Nopeasti siis tärppäsi, vaikka nämäkin kierrot hitailta välillä tuntuivat :wink esikoinen siis tulossa mikäli kaikki menee hyvin :Heartred maanantaina soitto neuvolaan :)

On niin uskomaton fiilis!
ImageUploadedByVau Foorumi1449327891.146527.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Hei!
Voisin ilmoittautua kanssa mukaan vielä. Olen toisaalla toisessa ryhmässä jo mukana, mutta eksyin tännekin lueskelemaan...
Plussatestin tein jo marraskuun vika ja sitä ennen muutaman haalean viivan, mutta vielä en ole neuvolaan edes soittanut kun edellinen raskaus meni kesällä kesken... Nyt ei oikein ihan vielä uskalla iloita kunnolla, vaikka kaikenlaista pientä haaveilua on tullut tehtyäkin. :) Ehkä sitten kun eka ultra joskus on... Laskettu aika on 3.8. eli tänään olen viikoilla 5+3.
 
Heii, täällä plussattu eilen. Kolmatta odotellaan varsinais-suomessa. ☺ Laskettu on 11.8 paikkeilla. Onko elokuisille fb ryhmää? Siellä olisi mukavampi keskustella henk.koht asioista.
 
Nuska: tervetuloa!!! Itsekin monessa ryhmässä asustelen!!!

Käyttäjä25sa: täällä ei saa sääntöjen mukaan puhua noista fb ryhmistä ym. Tänne tulee sellanen salainen ryhmä jonka kai sitten tuo ylläpito tekee ja jakaa ohjeet tänne elokuisiin. :D tervetuloa!
 
Onko niistä mahdollista yksäreissä puhua? Kamalan käteviä ne on ja niihin on myös totuttu, vaikka kyllä tämän uuden säännönkin ymmärtää :happy:
 
Jonku aikaa oon jo tätä ketjua lueskellu ja nyt sit aattelin itekkin liittyä kun testin tein.. Lasta ollaan toivottu ja yritetty reilu vuosi aviomieheni kans ja yksi aikainen keskenmeno takana.. Hirveästi pelottaa että kestääkö tämäkään raskaus loppuun asti mutta toivotaan parasta. Vaikee vuosi ollut kyllä takana ku niin nuoria ollaan niin ei ole moni läheinen eivätkä vanhemmat edes ajatelleet että lapsi olisi toiveissa niin oikeastaan yksin pyöriny näissä ajatuksissa mieheni kanssa.. Saapa nähä tuleeko nyt ihan yllärinä kun kerrotaan raskaudesta vai ovatko jo oottaneet uutista
 
Meillä ainakin anoppi on ilmaissut toiveensa hyvissä ajoin. Muistaa aina mainita että olisi kiva saada tyttö tai poika ei silleen yhtään painosteta
Milloin olette ajatelleet kertoa vanhemmille (ja muille)?

Tervetuloa mukaan! joukkoon mahtuu kyllä
 
Mie aion muhittaa tän kakkosen kertomista niin pitkälle kun vaan mahollista :D et vaikka maha jo näkyis niin en sano mitään ;D saavathan sitten arvailla että oonko lihonu vai raskaana :wink
 
me on kerrottu vanhemmille heti plussapäivänä, heh. olen myös kavereille puhunut monille :) kerroin avoimesti myös kohdun ulkoisestani niin tuntui luontevalta puhua tästä heti alkuunsa. puhuisin kuitenkin keskenmenostakin heille jos sellainen harmitus sattuisi :sad001
 
Itse kerron vasta sitten kunhan syke on näkynyt ja kunhan luget lopetan ja nään että papu pysyy kyydissä senki jälkeen. Luget lopetan vissiin rv 9-11 lääkäri sen sitten arvioi. :D kaverille oon kertonut ja kahdelle työkaverille kerroin kun plussasin koska oli pikkujoulut ja meikäläinen oli eniten hehkuttanut valkkarista ja punkusta :D sit en saanutkaan niin nautiskella. Mut kivaa oli.
 
Itse olen kertonut kahdelle ystävälle ja omille isovanhemmille olisi tarkoitus kertoa lähipäivinä, koska he ovat olleet tässä projektissa varsin innokkaasti mukana.. Puhuin itseni pussiin, kun he joskus taannoin alkoivat vauvoista kyselemään. :D Eipä siinä sitten enää kiertelyt ja kaartelut auttaneet, vaan myönsin, että yrityksessä on.

Lucky87: Itsekin tässä taannoin kieltäydyin viinaksista eräissä juhlissa ja tuntui, että kaikki vieraat estottomasti tuijotteli vatsaa. Tutuimmat jopa kyselivät, että joko on pulla uunissa, kun ei viini maistu. No ei ollut silloin, mutta nyt ei enää pystyisikään niin vahvasti sitä kieltämään.. :D

Itse tahtoisin ainakin siihen ensimmäiseen ultraan, eli 12vk:lle pitää tiedon pienessä piirissä, jos kumminkin tapahtuu jotain. :sad001
 
mulla on kaverin polttarit viikon päästä ja siellä on yks työkaveri, jonka pelkään arvaavan. en haluais vielä töissä tietävän kuitenkaan, kun en oo tehnyt päätöstä paluusta ja pomolle haluaisin ensin kertoa kun on niin ihana ihminen ja ymmärtäväinen. menen kyllä autolla että voin ehkä sanoa että ei oo rahaa mennä yöllä kotiin taksilla niin otin auton :P
 
Täällä eilen plussatesti tehty, niin kerroin yhdelle kaverille ja omille vanhemmille, toiselle kaverille vielä kun hänet näen. :) ja mies oli kertonut eilen yhdelle kaverilleen. Näissä ihmisissä saa pysyä tieto nyt alkuunsa, voi olla että joulun- uuden vuoden tienoilla muutamalle lähimmälle vielä kerrotaan, täytyy nyt katsoa.. Vasta ekan ultran jälkeen sitten yleiseen tietoon. Ajatuksena se että ne saa alkuun tietää kenelle kerrottais myös jos jotain ikävää tapahtuisi. Joulun aikaan olisi ihana kertoa myös omalle mummulle, uutena vuotena voi olla hankaluuksia kavereiden kanssa jotka ei tiedä :D sillon olis viikot 7 paikkeilla, joten vielä viikkojen puolesta en ihan sillon vielä haluaisi, mutta voi olla vaikea valehdella... Miten nopeasti te ootte soittanu neuvolaan/ aijotte soittaa? :)
 
Muokattu viimeksi:
Munkin tekis mieli kertoa jo mun äidille ja isovanhemmille jotka asuu eri kaupungissa missä mä. Joillekin ystäville oon sanonut sekä parille työkaverille. Oon ollu niin innoissani! Mutta toisaalta pelottaa jos pitäisi huonoja uutisia kertoa! :sad001 toivottavasti ei tarvitse. Neuvolan varasin ja aika 29.12 silloin rv 9. Tuntui olevan vähän tunkua.. Soita vaan jo ihmeessä moony :) Menee kuitenkin viikkojen päähän varmaan. Mut onpa varattu.
 
Hei kaikki!
Ilmoittautuisin mukaan teidän elokuisten odottajien joukkoon. Ikää minulla on 36 ja miehellä muutama vuosi enemmän. Syyskuussa jätettiin pillerit pois ja tälläviikolla tein elämäni ensimmäisen raskaustestin ja plussahan sieltä pärähti :) Lapsi on ensimmäinen meille molemmille. Tämä kävi helpommin kuin odotin, sillä onhan meillä jo ikää keskivertoa enemmän.
Omassa ystäväpiirissä on lapset tehty jo vuosia sitten ja sitten on niitä, jotka eivät lapsia aio koskaan tehdäkään, eikä oikein sen puolesta ole kavereita, jotka olisivat samassa tilanteessa, joten siksi tänne joukkoonne liittyisin. Olisi mukava jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :)
Kenellekään ei olla vielä asiasta kerrottu, vaan halutaan pitää ihan omassa tiedossa ainakin jouluun asti. Mieluiten pitäisin asian salassa sinne asti, että ultralla saisin vahvistuksen, että siellä oikeasti on jotakin eloa, mutta jos menee yli joulun, niin en tiedä malttaako. Jouluna olis niin kiva koko perheelle tuo tieto kertoa!
Niin ja viikkoja nyt kasassa siis 4+5 ja laskettu aika olisi näillänäkymin 9.8.2016.
 
Hetu, näin mä ajattelinkin että eikös sinne heti maanantaina vois soittaa, katsoo millon edes saa sitten ajan.. Kaikki vaan tuntuu vielä niin epätodelliselta :)
 
Takaisin
Top