Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Ite en oo kertonu vielä kenellekkään. Uskon tosin, että äitini kun tulee kahden vkon päästä käymään niin sanon jos se ei sitä jo näe kun tää turvotus on ihan kauheeta :D Mies vitsaisilikin jo että kaksoset tulossa :) Muille sukulaisille kerrotaan kun nähdään ne tammikuun alkupuolella.
 
Meille kanssa äitini on tulossa kyläilemään muutaman viikon päästä ja luulenpa että hän ainakin arvaa. En aio kyllä kertoa... meilläkin tuo kaksosvitsi on pyöriny ja täysin mahdollinen kun miehen suvussa on kaksosia....
 
Mun äiti on myös kaksonen. Mutta, mulla ei kyllä huomaa mitään ulkoapäin. Illalla ja syömisen jälkeen turvottaa, mutta aamusin iha normi littana maha :D Oon 175cm pitkä ja suht hoikka et entiiä näkyiskö mulla ihan äkkiä mitään... :D
 
Varovainen hei täältäkin!

Tuli tuossa viikolla plussattua, ehkäisy ollut pois käytöstä n. pari kk. Olen 26 vuotias ja Pirkanmaalla asustelen.
Ennestään yksi lapsi, 8/2011 ja laskureiden mukaan tämän toisen la 8.8, nyt siis rv 4+5.

Huomasin tuolta toisesta ketjusta muitakin, joilla sama la ja synnärinä Tays :grin

Rinnat niin kipeät, että meinaa itku tulla, öisinkin herään asentoa vaihtaessa kipuun, alavatsassa myös välillä nipistelyä :wideyed:
 
Täälläkin rinnat kipeät :) vielä hymyilyttää kun on innoissaan kun tietää mistä johtuu :) onko täällä monella vasta ensimmäinen lapsi tulossa? Mä kävin ostamassa vielä digitestin huomiselle :p mielenkiinnosta millaisia viikkoja näyttää. Samalla kyselin apteekin tädiltä mitä särkylääkettä raskaanaoleva voi käyttää mikäli jotain tarvisin ottaa ja ostin sitten panadol zappia mitä hän suositteli :)
 
Mä oon tehny 4 testiä:D yhden digin. Vielä ois yks tossa jemmassa :D:D Teen sen sitten kun tulee taas varmistusfiilis. Ekaa täälläkin ootellaan :)
 
Meillä on ensimmäinen tulossa ja olo on kyllä niin epätodellisen omituinen Kaikki nipistelyt ja jomotukset heti huolestuttaa Päivisin vähemmän mitään on mutta yöllä sitten sitäkin enemmän. Sellasia menkkamaisia kipuja. En oo nukkunukkaan kunnolla kohta 3 viikkoon kun heräilen jatkuvasti vessaan ja nukahtamisesta on tullu jotenkin ylivoimaisen vaikeeta vaikka väsyttäiskin hirveesti
 
Osaako joku kertoa blondille, kun luin digin ohjeita... Jos tikkuun tulee esim.toi 2-3vkoa niin mitä toi oikean puoleinen sarake meinaa, kun siinä onkin jo 4-5vkoa? :eek:ImageUploadedByVau Foorumi1449422721.787713.jpg
 
Digiin tulee hedelmöittymisestä kulunut aika, joka on raskausviikkoina kaksi viikkoa enemmän, kun nehän lasketaan edellisten kuukautisten alkamisesta :). Se jälkimmäinen sarake tarkoittaa siis raskausviikkoja.
 
Itse olen ainakin kertonut omalle perheelle ja miehen äitille :) Mutta koska mun siskot (5 pikkusiskoa) eivät osaa salaisuuksia pitää niin koko suku melkein jo tietä asiasta :grin Lähimmille kavereille olen myös kertonut, ja vaikka näin alussa ollaan 5+0 ja melkein kaikki tietävät, niin ajattelen asiasta pikemminkin niin että se on sitten sitä elämää, jos keskenmeno tai muuta tapahtuu.
 
mä olen sellainen ihminen joka läheisille puhuu avoimesti asioista niin mulle ollut tosi luontevaa puhua tästä. on sitten myös se tuki valmiina jos jotain pahaa tapahtuisi :sad001
 
Yxvaan, kiitos! :) en muuten ollut edes loppuun asti ajatellut miten viikot lasketaan. Jotenkin ajattelin että siitä hedelmöittymisestä, mutta se onkin kierron mukaan... Eli tosiaan viikot tänään tasan 4 ja la olisi 14.8. :) paljon uutta asiaa kun esikoinen kyseessä ! :D biologian tunti ois tässä kohtaa jees, haha :wink
 
Muokattu viimeksi:
Kolmatta tosiaan odotetaan. Uusioperheenä oon ottanut asiat erilailla. Ei aijota kertoa appivanhemmille tai lapsille kun sitten rv 12..jos vielä sittenkin pitäs suun supussa. Itsellä vyötärölihavuutta, joten aina näytän raskaana olevalta...76kg.. viimeisen raskauden loppuvaiheessa painoin 63kg.. surusyöppöyden vuoksi päässyt painoa hiipimään. Nyt rv 5 +6 ja alkanut pahoinvointi...kuvottaa lähes kokoajan. Mandariinit on nyt ainut mitä saan alas. Onko muilla mielitekoja ruuan kanssa?
 
Digitesti tehty, kylläpä piristi aamua ! :D on toi tulos vaan ihana nähdä :Heartred

Te jotka uudelleen ootte testailleet niin jännittääkö joka kerta tehdä testi? Mulla kädet tärräs ihan hulluna tehdä tämäkin :D luin foolihaposta, ootteko alkaneet syömään jotain raskausajan vitamiinia tms? Eka neuvolahan on vasta kai normaalisti viikoilla 8-10 niin kyllä tässä väkisinkin tulee itseopiskeltua, kun kaikki ihan uutta ja ajatukset tietenkin on nyt vain tässä asiassa. ImageUploadedByVau Foorumi1449462504.712518.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ajateltii kanssa kertoa pikku hiljaa ja sitten jos ja kun ihmiset kyselee. Tosin, tää turvotus on ihan hirveä, että en ihmettele vaikka alkaisivat kyselemäänkin kohta :D

Katjuliini sympatiaa pahoinvointeihin. Ootko kokeillu niitä rannekkeira? Itsellä ne autto sillon esikoista odottaessa. Ja näistä alkavista oloista päätellen, luulen ottavani ne käyttäön kohta uudestaan :)
 
Me suunniteltiin, että kerrotaan tällä kertaa vasta nt-ultran jälkeen. Ongelmia saattaa tosin tulla, ensi viikonloppuna olisi kuulemma pikkujoulut kavereiden luona ja veikkaan, että mullakin masun turvotus alkaa olla pian aika jäätävä :D. Ehkä mä ainakin ne pikkujoulut vedän niin, että ostetaan siideriä ja mies juo ne ja pullotan sit alkoholitonta niihin, enkä ole "ajokunnossa" kotiin lähtiessä :wink.
 
Miten tuo pahoinvointiranneke toimii? Puristaako se jotain hermopisteitä, vai mitä ihmettä? Olen kuullut siitä paljon hyvää ja ostoslistalla on myös. Kovin suppea valikoima vaan tuntuu olevan niitä.. Ehkä kahdessa verkkokaupassa törmännyt. :O

Itsellä on auttanut tähän lievään pahoinvointiin ainakin se, että syön tasaisesti 2-3 tunnin välein esim. jogurttia tai hedelmää. Heti jos pääsee sokerit tippumaan, niin tulee ihan kaamea tärinä ja oksetus. Elovenan välipalapatukoita kulkee laukussa mukana jos iskee nälkä ihmisten ilmoilla.
 
Takaisin
Top