Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Tervetuloa Mammu83 :) toivotaan että papu pysyy kyydissä :) sitä pitää tehdä asioita kun on niiden aika ja oikeelle tuntuu :)
 
Katjuliini mä oon menossa rv7, pääsen täällä kunnalliselle (Tampereella asun) kun oli viime syyskuussa kohdunulkoinen varhainen keskenmeno).
 
Ollaan seurusteltu mieheni 25v kanssa vähän reilu 2.5 vuotta. Esikoisen syntyi 26.3 ja on nyt siis 8kk vanha. Plussa tuli aika yllätyksenä sillä aloitin pillerit tytön ollessa 6kk ja sitä ennen käytettiin myös ehkäisyä. Nyt aika sekavat mielen tilat ettäonko siellä oikeasti mitään ja jos on niin onko kaikki kunnossa. Raskaus pelottaa myös sillä ensimmäinen raskauteni oli henkisesti raskain aika elämästäni. Ja meillä valvotaan yöstä vieläkin 4-5 tuntia ettämitä tämä tulee vielä olemaan. Mutta toivottavasti siellä mahassa olisi pienen pieni vauvan alku jolla kaikki olisi hyvin
 
ninjailli varmasti sekavat ajatukset kun tullut täytenä yllätyksenä. ja tuo unettomuus vaikuttaa varmasti lisäksi. lohdutuksena, mun kaveri sai tietää vasta olevansa viikolla 22 raskaana ja käytti ehkäisyä siihen saakka, silti synti täysin terve tyttö nyt syksyllä :Heartred eli älä sitä murehdi, jos ehkäisyn aikana tullut raskaus.

neuvolassa kannattaa puhua jos askarruttaa mieltä oma jaksaminen tms. sieltä saa varmasti keskusteluapua tai tarjoavat erilaisia kotiapuja vaikka päiväsaikaan niin saat itse nukkua. ota ihmeessä puheeksi ja iso tsemppihali!

ja lisäksi me ollaan täällä sua tukemassa ja kuuntelemassa jos tekee mieli puhua :)
 
Ninjailli: tervetuloa! Raskasta aikaa elät varmasti. Jospa saisit kohta nukuttua paremmin.
 
Moikka kaikille! :) Täällä kans ilmoittaudutaan hiljalleen mukaan. Vauvakuume yllätti meidät molemmat, ja mä oon pitkään sanonut kaikille että mies on kyllä se osapuoli joka saa puhua minut ympäri jos haluaa lisää lapsia vähään aikaan, sillä mulle riiti vähäks aikaa kaksi peräkkäistä raskautta...Siinä on tainnut puhua vähän väsynyt äiti.. :grin Mies tossa sit alkoi puhumaan kolmannesta ja näyttämään lapsien vauvakuvia, että eikös olis ihana saada näitä lisää, niin eipä sen tarvinnut kauan puhua mua ympäri kun se vauvakuume iski muhunkin todella kovaa :grin Huoh en ole nukkunut kohta kolmeen vuoteen täysiä öitä, kun tuo kuopus valvottaa edelleen öitä, mutta eikös se kolmas mee tossa ihan samassa :dummy::dummy1: Vielä kun kaksoset pamahtaisi tähän niin yöunet on taattu :grin Mutta niin tai näin, olen hyvin onnellinen tästä raskaudesta ja onneksi on ihana mies rinnalla joka auttaa hirveästi kaikessa ja on ihan paras isä lapsilleen :Heartred Testissä näkyi eilen vasta haalea viiva, mutta ehkä tänään clear blue testi näyttää tekstillä sen "raskaana", niin uskon vielä enemmän tähän onneen :happy: Yrityskertoja on takana vasta tämä yksi kierto, eli onnekkaita kyllä olemme jos tämä nyt heti tärppäsi:Heartred Mies olisi tosin halunnut "harjoitella" vauvantekoa vähän pidempään :grin
 
Muokattu viimeksi:
Heippa! Täällä jo viikko sitten plussattu :) Oon tässä jo jonkin aikaa teidän keskustelua seuraillut, mutta nuoren ikäni takia vähän aristellut tulemaan tänne... Eli tosiaan olen 16 vuotta vanha ja avopuolisoni on 19. ( Täytän huhtikuun ensimmäinen 17 ja mies kesällä 20) Eli 18 vuotta täytettyäni lapsi on vasta noin puolivuotias.
Ensimmäistä lasta odotellaan ja laskettuaika on laskureiden mukaan 7.8 :) Lapsi oli suunniteltu (saattaa jakaa mielipiteitä) ja erittäin toivottu tähän pieneen perheeseen. Ollaan oltu yhdessä 1,5 vuotta, kihloissa ollaan ja yhdessä asutaan. Pillerit lopetin viime kuussa ja tärppäsi heti :happy: Tällä hetkellä olen 4+2.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka, Olen 25 v, mieheni on 28 ja olemme olleet 6 vuotta yhdessä. Jätin e-pillerit pois häiden jälkeen elokuussa 2014 (olin käyttänyt niitä vuodesta 2009) ja kuvittelimme molemmat naiivisti että nyt tulee heti vauva.. Kuukautiset eivät mulla kuitenkaan käynnistyneet ollenkaan eikä mitään hormonitoimintaa tuntunut olevan omasta takaa. Pääsin lääkäriin joulukuussa ja sain käyttöön Primolutin. Sillä vuodot tulivat mutta ovulaatiota tuskin tuli. Keväällä pyysin vaihtoa Terolutiin ja sitä käytin muutaman kierron ja lopetin sitten kokonaan kun vuosi tuli täyteen ja jäin odottamaan kutsua naistenpoliklinikalle. Elokuun 2015 lopussa mulla tuli kuitenkin ensimmäisen kerran "luomu"kuukautiset pillereiden lopettamisen jälkeen. Sen jälkeen kierto ollut 29-32. Ultrassa todettiin että en kuitenkaan todennäköisesti ovuloi joten minulle määrättiin Clomifen + seurantaultra. Ultrassa näkyi selkeä johtofollikkeli, testillä en kuitenkaan ovista löytänyt. Yhden kierron ehdin käyttää Clomifenia, ja nyt on kp 33 ja tänä aamuna tein raskaustestin koska kuukautiset eivät ole alkaneet ja se näytti hieman kontrolliviivaa haaleampaa mutta selkeää positiivista. Kokeilin illalla vielä clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä joka minulta vielä löytyi ja jolla en ovulaatiota löytänyt mutta nyt silläkin sain ensimmäisen kerran hymynaaman :) Todella epätodellinen olo, onko se voinut vihdoin tärpätä ja pelokas myös että voiko tämä olla harhaa. Soitin tänään verikokeiden tuloksista joilla oli tarkoitus selvittää ovuloinko ja progesteroni arvo oli yli 90 että kuulemma kyllä. Oireina ollut kipeät nännit, väsymystä, selkäkipua, vatsan möyrimistä ja välillä nipistelyä alavatsassa.
 
Täällä kirjoittelee 28v 4,5-vuotiaan pojan äippä. Mies 35v ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Toista lasta alettu toivomaan helmikuussa 2014 ja oma kierto ei ottanut käynnistyäkseen. Samoin kävi esikon kohdallakin. Vihdoin heinäkuussa oma kierto käynnistyikin ja nyt viidennestä kierrosta sitten tärppäs. Tämäkin meni täysin samoin, kuin esikon yrityksessäkin. :) Oireina tällä hetkellä rintojen turvotus, väsymys ja nippailut kohdun seudulla, niin ja tietty menkkojen puuttuminen. Vielä tätä plussaa ei todellakaan käsitä ja odotankin kovasti sitä 15.päivän ultraa, josta toivon mukaan saan hyviä uutisia. :happy:
 
Moikka!
Liitynpäs joukkoon myös. Eilen sain testiin kaksi niin selkeää viivaa, että enää ei voi erehtyä. taisin noin viikko sitten tehdä ekan ja viiva oli tosi tosi hailakka ja jätti epäilyjä, joten sen jälkeen oli tehtävä vielä muutama.:)meillä on ennestään 1,9v poika ja jos oikein laskin (kun kierrosta ei niin tarkkaa tietoa) niin laskettu aika olisi 3.8. paikkeilla. Keski-Suomessa asutaan ja ikää kertynyt 30v.
 
Cocobel: sitäpä ei pääse harjoittelee jos vaan sattuu ole kaikki priima kunnossa :D

Iinaalisa: nuorihan sinä olet :) mut mikäs sitä estää lapsia nuorena tekee jos elämän palaset on muuten kohdillaan. Asenne kysymys. :D

Alveol: sullaki pitkä matka takana. Toivottavasti papu olis pysyvää sorttia

Kaikille erikeepperiä jotta pavut pysyy matkassa turvallisille viikolle asti ainaski :D
 
Mä oon 23v ja meidän esikoinen on 9kk. Toista odotetaan myös innolla! :Heartred toivotaan että kaikki menee hyvin :Heartred olen vielä mammalomalla ja aion olla esikoisen kanssa kotona siihen asti kun tämä elokuinen syntyy ja tietty sen jälkeenkin! :D Imetän vielä esikoista. Kierto on ollut tosi epäsäännöllinen edellisen raskauden jäljiltä, menkatkin alkoi vasta kun esikoinen oli 6kk. Pääsisiköhän sitä kunnalliselle varhaisultraan? Nyt on viikkoja mun laskujen mukaan 5+1.
 
Kivaa kun tänne tulee kovaa vauhtia uusia koko ajan :)

Lumihelmi, kannattaa kysyä neuvolasta, kyllähän sitä voisi päästä jos tosiaan ei oo varma viikoista :)
 
lucky87:Jep, ja en tätä lasta muuten olisi harkinnut tekeväni jos en sitä todella haluaisi ja tietäisi etten pystyisi siitä huolehtimaan, onneksi on iso ihana tukiverkko lähellä ja mies mukana :) Ja en ihan retuperällä ole lasten kanssa, kun lapsi syntyy - olen elänyt pienen ikäni isossa perheessä viiden pikkusiskoni kanssa (kaikki biologisia), lapsia olen siis hoitanut.
 
Samaa mieltä olen, ja eihän sekään tarkoita sitä että kaikki ''teiniäidit'' (en tykkää käyttää kyseistä sanaa) olisivat kaikki hyviä äitejä. Se on just siitä ihmisestä kiinni ja millainen se tukiverkosto on ympärillä. Ja vaikka kuinka itsekkäältä ja naivilta teiniltä kuulostankin niin olen kyllä täysin varma mihin ryhdyn ja että olen valmis kasvattamaan tasapainoisen ja rakastetun lapsen :) Meidän suvussa moni on tehnyt ensimmäisen lapsensa nuorena (20) tosin ei ehkä niin nuorena kuin minä, mutta silti :grin Hirveästi pelotti kertoa perheelle raskaudesta.
 
kyllähän se jakaa mielipiteitä se jos nuorena lapsen tekee, mutta ei muiden sanoista kannata välittää.
ne on sellaisia ihmisiä jotka eivät olisi olleet valmiita sun iässä ja sitten kuvittelevat että kaikki on samanlaisia ja vain heidän mielipide on se ainoa oikea, huoh! :sad001
 
iinaalisa olet aivan oikeassa. Juuri sinä itse tiedät mihinkä pystyt ja kykenet. Ja tukiverkko on hyvä olla. Kuten Lilyee mainitsi, toisten sanoista ei todellakaan kannata välittää. Musta on hienoa, että meitä on tässäkin porukassa niin eri-ikäistä sakkia. :happy:
 
Onnea ja tervetuloa kaikki :Heartred!

Tein tänään digin ja mun pitäis olla nyt Rv5+4 omien laskujen mukaan ja digin tulos tosiaan raskaana 2-3 eli tarkoittaa siis että olisin rv 4-5. Nyt alkoi huolettaa kun näyttää liian vähän viikkoja :sad001 digiin sain 22.11. Tuloksen raskaana 1-2
 

Liitteet

  • Screenshot_2015-12-02-16-24-28.png
    Screenshot_2015-12-02-16-24-28.png
    325.5 KB · Katsottu: 52
Muokattu viimeksi:
lumihiutale en usko, että sun tarttee tosta tuloksesta olla huolissas. Toi digi kun ei kuitenkaan niin kamalan tarkka osaa olla. Teet parin päivän päästä uudestaan, josko se silloin näyttäis sen 3+. Jokaisella hcg nousee niin yksilöllisesti ja noi digin raja-arvot menee kuitenkin keskiarvojen mukaan. Ole huoleti vaikka tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. :happy:
 
Takaisin
Top