heh, ihanaa enää muutama päivä mammaloman alkuun. ehkäpä sitä sitten alkaa laittaa kotia kuntoon. Pienelle on haettu jo vaatteet, vanhoina saatu suurin osa ja seuraavaksi ne pitäisi pestä, onneksi kaappi on niille valmiina, kunhan saa vaan aikaseksi tuon pesemisen :/. Ainut mitä meillä on oikeastaan valmiina on sitten vaunut, ne on jo kesäkuussa hankittu
sentään ja sänky pitäisi koota jossain vaiheessa. Turvakaukaloa pitäis mennä ensi viikolla katselemaan, ehkäpä päädytään Britaxiin, Isofix-jalustalla. Onko mielipiteitä ko. kaukalosta? minkälaisia kaukaloita muilla on?
nuista unista, täällä nähdään kyllä niin pimeitä unia, että ei tosikaan. Välillä mietin jo, että onko päässä vikaa. Tähän mennessä olen kerran päässyt jo synnyttämään, mutta sukupuolesta ei ollut unessakaan tietoa :) täytyy siis jännitellä sinne syyskuulle. Vointi on ollut täällä mitä parhain ja helteet olivat ihania, nyt on sitten vaan kylmä koko ajan, kun mittari näyttää alle 20.. hmm.. Ainut mitä nyt on tullut, on keskiselkään iskenyt joku outo kipeä kohta, hieronta auttaa jonkun verran. ilmeisesti mennyt lihas vaan aivan jumiin. ja parina yönä olen myös kärsinyt järkyttävän huonosta olosta jossain vaiheessa, tuntuu että yksät lentää ihan kahen sekunnin kuluttua :/
mites nuo teidän pesänrakennusvietit? vieläkö on innostusta puunailla? meillä tää on esikoinen, joten tekee mieli tehdä kaikkea kivaa vauvalle ja järkkäillä sen tavaroita. vielä on jonkin verran hankittavana kaikkea tuohon vauvanhoitoon :D mutta ei se haittaa, onneksi on nuo isot kaupat lähellä, että voi isukki sitten käydä hoitamassa ostokset, jos sairaalaan tulee yllärilähtö.
tuosta matkasta synnärille, kaiketi tästä menee se 15-20 min sinne, jollei ole aivan kamala ruuhka.
mua on nyt alkanut ahdistamaan olla kotona yksin öisin, vaikka mitään merkkiä alkavasta synnytyksestä ei ole kyllä ollut. Tuntuu vaan karulta, että ei ole tuo toinen lähellä, jos jotain tapahtuisi. onneksi olen erittäin harvoin yksikseni öisin ja apua on kyllä parin kilsan päässä, jos tiukka paikka tulee.
Synnytys on alkanut jänskättämään pikkuhiljaa, ja lisämomentin siihen tekee tuo meidän pienokaisemme, joka ei sitten suostu millään kääntymään pää alaspäin, tykkää kökötellä tuolla jalat ristissä, toivottavasti kääntyy, ettei joudu sitten miettimään sen kummemmin tuota synnytystapaa. kuitenkin alateitse ehkä lähtisin sitä yrittämään, jos vaan olisi mahdollista. Mutta toivotaan parasta, että pikkunen kääntyy
tää unettomuuskin on aika outo juttu, vielä pari viikkoa sitten vetelin kunnon yöunia, varmaan 21-06 kun piti lähteä töihin, mutta nyt menen myöhään nukkumaan ja herään aina neljältä ihmettelemään ja aamulla sitte nukun parin tunnin "aamupäikkärit".
Heh, tulipas pitkä ja sekava kirjotelma :/ anteeksi siitä. On kyllä kiva käydä lukemassa teidän kaikkien juttuja täällä, vaikka harvoin käyn mitään kommentoimassa. Yleensä palsta on päivän piristys, huomaa että kaikki ajattelee samoja asoita siellä omissa pienissä kupoleissaan.
Oikein hyvää odotuksen jatkoa kaikille pienille masuasukeille
malttamattomana ootellaan jo syyskuuta, että saisi pienen kääreen omaan syliin.