Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas te ennenkin synnyttöneet että kannattaako ostaa etukäteen rintapumppua? Ja mikä merkki on hyvä? Olen miettinyt sitä ostoa mutta en vielä ole ostanut, ajattelin kysellä neuvolassakin asiasta mutta täällä sitä voi mysö kysyä-onhan täälläkin viisaita päitä yhdessä

heh, ihanaa enää muutama päivä mammaloman alkuun. ehkäpä sitä sitten alkaa laittaa kotia kuntoon. Pienelle on haettu jo vaatteet, vanhoina saatu suurin osa ja seuraavaksi ne pitäisi pestä, onneksi kaappi on niille valmiina, kunhan saa vaan aikaseksi tuon pesemisen :/. Ainut mitä meillä on oikeastaan valmiina on sitten vaunut, ne on jo kesäkuussa hankittu  sentään ja sänky pitäisi koota jossain vaiheessa. Turvakaukaloa pitäis mennä ensi viikolla katselemaan, ehkäpä päädytään Britaxiin, Isofix-jalustalla. Onko mielipiteitä ko. kaukalosta? minkälaisia kaukaloita muilla on?

nuista unista, täällä nähdään kyllä niin pimeitä unia, että ei tosikaan. Välillä mietin jo, että onko päässä vikaa. Tähän mennessä olen kerran päässyt jo synnyttämään, mutta sukupuolesta ei ollut unessakaan tietoa :) täytyy siis jännitellä sinne syyskuulle. Vointi on ollut täällä mitä parhain ja helteet olivat ihania, nyt on sitten vaan kylmä koko ajan, kun mittari näyttää alle 20.. hmm.. Ainut mitä nyt on tullut, on keskiselkään iskenyt joku outo kipeä kohta, hieronta auttaa jonkun verran. ilmeisesti mennyt lihas vaan aivan jumiin. ja parina yönä olen myös kärsinyt järkyttävän huonosta olosta jossain vaiheessa, tuntuu että yksät lentää ihan kahen sekunnin kuluttua :/

mites nuo teidän pesänrakennusvietit? vieläkö on innostusta puunailla? meillä tää on esikoinen, joten tekee mieli tehdä kaikkea kivaa vauvalle ja järkkäillä sen tavaroita. vielä on jonkin verran hankittavana kaikkea tuohon vauvanhoitoon :D mutta ei se haittaa, onneksi on nuo isot kaupat lähellä, että voi isukki sitten käydä hoitamassa ostokset, jos sairaalaan tulee yllärilähtö.

tuosta matkasta synnärille, kaiketi tästä menee se 15-20 min sinne, jollei ole aivan kamala ruuhka.

mua on nyt alkanut ahdistamaan olla kotona yksin öisin, vaikka mitään merkkiä alkavasta synnytyksestä ei ole kyllä ollut. Tuntuu vaan karulta, että ei ole tuo toinen lähellä, jos jotain tapahtuisi. onneksi olen erittäin harvoin yksikseni öisin ja apua on kyllä parin kilsan päässä, jos tiukka paikka tulee.

Synnytys on alkanut jänskättämään pikkuhiljaa, ja lisämomentin siihen tekee tuo meidän pienokaisemme, joka ei sitten suostu millään kääntymään pää alaspäin, tykkää kökötellä tuolla jalat ristissä, toivottavasti kääntyy, ettei joudu sitten miettimään sen kummemmin tuota synnytystapaa. kuitenkin alateitse ehkä lähtisin sitä yrittämään, jos vaan olisi mahdollista. Mutta toivotaan parasta, että pikkunen kääntyy 

tää unettomuuskin on aika outo juttu, vielä pari viikkoa sitten vetelin kunnon yöunia, varmaan 21-06 kun piti lähteä töihin, mutta nyt menen myöhään nukkumaan ja herään aina neljältä ihmettelemään ja aamulla sitte nukun parin tunnin "aamupäikkärit".

Heh, tulipas pitkä ja sekava kirjotelma :/ anteeksi siitä. On kyllä kiva käydä lukemassa teidän kaikkien juttuja täällä, vaikka harvoin käyn mitään kommentoimassa. Yleensä palsta on päivän piristys, huomaa että kaikki ajattelee samoja asoita siellä omissa pienissä kupoleissaan.

Oikein hyvää odotuksen jatkoa kaikille pienille masuasukeille  malttamattomana ootellaan jo syyskuuta, että saisi pienen kääreen omaan syliin.

masu87
mulla oli valmiina. ainun sähkökäyttönen joka on hyvä.sit oli myös tommee tippeen käsikäyttönen eikä siinäkään valittamista .samanlailla sitä maitoo tuli kummallaki. eihän se pumppu pakollinen ole mutt minusta hyvä,esim vaikka jos tuleeki hyvin maitoo eikä sen puolesta tarviis pumppailla niin sit pystyy pumppaan pulloon niin että isikin voi välillä syöttää pienokaista :) ja jos sinun tarvii asioilla käydä ja vauvalla ei oo tissiä saatavilla niin.. ja mulla siks on tärkeenä toi pumppu koska lapsi menee viikoksi tarkkailuun ja itse luultavasti kotiudun jo aiemmin niin voin kotona myös herutella sitä maitoo .esikoisen kanssa imetys ei kaikista yrityksistäni huolimatta onnistunut koska maitoo tuli aivan liian vähän.mutt toivon ett tän toisen kanssa onnistuis paremmin.

No kun olen miettinyt että voishan jonkun pumpun hommata, itse olen myös katsonut tuota ainun pumppua että enköhän siihen investoi sitten tässä kun seuraavan kerran suunnataan isoille kaupoille :) Sitä vaan aina miettii ettei turhaan tule ostettua jos maitoa ei vaikka tuleskaan, mutta tuntuu jo nyt että sitä maitoa kyllä tulee kun joudun pitämään jo joka päivä suojaa rinnoissa.

Pitäis investoida myös noihin liiveihin, en vielä ole ostanut mutta kokeillut muutamia.
Ne on varmaan hyvä olla olemassa. Helpottaa kummasti :)

Öttiäinen: katselimme myös tuota britaxin kaukaloa mutta päädyimme cracoon. Ainakin olen kuullut että Britax on vanha ja hyvä merkki.

Meillä myös esikoinen ja sillehän ostetaan vaikka mitä, meidän molempien vanhemmat ovat vielä elossa ja sieltä suunnalta kyllä tulee tavaraa vaikka kuinka. Vaatteet olen halunnut ostaa itse, eikä ne myöskään osta, kun niitä "ärsyttää" kun ei kerrota kumpaa sukupuolta meille on tulossa niin eivät kuulemma osaa ostaa neutraaleja. Eli tiedossa paljon vaatteita kun poika syntyy! :) Miehen äiti virkkasi aivan ihastuttavan peiton, olin ihan liikuttunut kun se toi sen. Aivan upea ja kaunis! Ja varmasti uniikkia!
Omalta äidiltäni olen saanut minulle tehtyjä petivaatteita, niitä löytyy sinisenä, valkoisena ja vaikka millä väreillä kun äitini on kova tekemään käsin kaikkea.
Huvittaa kun kerroimme minun vanhemmille raskaudesta isäni kysyi haluammeko minun vanhat vaunut, ovat hyvässä tallessa ja kunnossa. Oikein vanhat beiget samettiset isoilla ohuilla renkailla. Uniikit nekin, mutta tokaisin vain että ne saa jäädä mummula/pappala vaunuiksi :)

Kyllä sitä täälläkin päikkäreitä otetaan joka päivä, olenkin antanut itselleni luvan levätä niin paljon kun vain nukuttaa. Se voi jäädä ainakin minun osalta lyhyeen tuossa hetken päästä <3

masu87 Mulla oli käytössä Ainun käsikäyttönen esikon aikaan. Se oli mulla lainassa, mut hommasin nyt samanlaisen, tosi kätevä... Mulla ainakin tuli maitoa ovista ja ikkunoista, enkä olis mitenkään pärjänny ilman pumppua. Oli tosi hyvä jos ite lähti illanviettoon ni sai sit sillä tyhjentää täyttyneet tisut... On sen verta pieni kapistus et sen sai hyvin mahtuun käsilaukkuun... uutena hankittuna aika kalliita, mut kantsii katella vanhoja esim. netistä. Ite löysin kaverin avustuksella 10 eurolla, uutena muistaakseni noin. 50 euroa. Varsinkin jos käytettynä löytää niin kannattaa hankkia kun tuo hinta ei päätä huimaa, sit ei harmita niin kovin jos käyttöä ei olekkaan.

Laitoin tänään vauvankassin valmiiks, oma olis vielä pakkaamatta... Ei viittis kovin aikaseen pakata, kun viimeks tuli sit vähän väliä otettua sieltä jotain pois. sit ku piti lähtee niin keräilin niit kamoja pitkin taloa supistusten kourissa... Oli kyl tarkotus illasta sillon kassi pakata kun käynnistykseen oltiin seuraavana päivänä menossa, ei sit tarvinnu...Tarttee tälläkertaa sit pakata esikollekkin kassi...

Noista pumpuista.. sain esikon aikana sillon lainaksi veljeni naisystävältä heidän käsikäyttöisen rintapumppunsa, mutta hankin sitten vielä oman, joka oli sähkökäyttöinen, ajatuksena että se olisi parempi. Itse kuitenkin koin että käsikäyttösellä sai paremmin sekä nopeammin maidon tulemaan, eikä kuulu sitä kauheaa hurinaa joka sähkökäyttösestä.( lisäksi käsikäyttösellä voi pumpata missä haluaa, kun sähkökäyttönen tarvii sen pistorasian lähelle.. :) , tietysti käsi rasittuu enempi jatkuvasta pumppaamisesta, mutta silti itse olen käsikäyttösen puolella.  )
Aion siis hankkia vielä mahdollisesti semmosen k.käyttösen omaksi. :)

Ja eeville, peukkuja täältäkin suunnalta että saisitte sen kämpän ja miehesi sen työpaikan!

Hyvät yöt teille!  emoticon

tohon ainun sähkökäyttöseen sopii myös patterit,mut joo, ei sitä ehkä viitti hurisuttaa jossain ulkona :DDD toi tommee tippeen käsikäyttönen makso sillon 23,50e mut sitä en muista et oliko alkuperäinen hinta vai tarjous

Pitkästä aikaa kerkesin tännekkin lueskelemaan ja huhuilemaan :) Mukava lukea turinoita, ku itelläki on samallaisia ajatuksia ollu mielenpäällä.

Mulla on sairaalakassi vielä pakkaamatta. Kovasti oon sitä viikon verran suunnitellu, mut ku kaikki kamat tuntuu vielä olevan muuttolaatikoissa :/ Meillä on matkaa sairaalaan 200km, et semmonen pari tuntia menee hyvinki aikaa. Ja vielä ku on nuita kaikennökäsiä metsäneläimiä sitte tientukkona..perhana! Mut ehkä seki matka sit hyvin menee. On tänä vuonna vissii kaks synnyttäjää synnyttäny matkalla ja yks ei oo kerenny ees matkalle. Onneks täällä on perustettu äippäpoli, et just tommoset hätätapaukset voijaan hoitaa täälläki. Ei tartte kotona synnyttää :)

Äippäloma alko tänään ja tuntuu et vois jo vaaveli tulla maalimaan. Mun öistä ei tuu mitään, ku närästää ja pakottaa jalkaa ja puutuu jalka ja vessassa joutuu ramppaamaan yms yms. Kaikki alakas olla valmiinaki vauvaa varten. Jos vielä ens viikolla kehtais silittää vauvan vaatteet ja pestä pullot ja tutit, ihan varmuuen vuoksi.

Miehen kesäloma loppu tuossa viikko sitte ja nyt on alkanu tuntuu et en uskalla sitä töihin päästää. Pelottaa ja jännittää jäähä yksin kotiin ja oonki koko ajan puhelin toisessa käjessä. Ku koskaa ei tiiä et mitä sattuu.. Ja ku on aikaa ajatella nii tuo ystäväni mielikuvitus alkaa lentämään... :(

Pikku siivoilut vielä tähän illa päälle ja yrittään nukkumista.
Ihanaa masuilua kaikille! :)

Yritän purkaa teille, kun en oikein muitakaan keksi. Viime yönä mulla oli melko jänskät paikat. Ensin näin unta jota olen nähnyt jo monesti, ärähdin miehellekin että sammuta nyt jo se lamppusi, kun en saa nukuttua. Olin jo nukkunut tunnin tai pari. Mutta mulla alkoi rytmihäiriöt, ensin se vaan jumputti, ajattelin että se menee kun odotan hetken, niin kuin yleensä. Mutta hetken päästä herätin miehen, että et viittis tuoda mulle lääkettä. Silloin liikkuminen on tosi raskasta. Mies haki lääkkeen, jota otin ihan reippaasti koko tabletin, ja odotin ja odotin. Kun se oli kestänyt jo 40 minuuttia, mies toi mulle loput lääkkeen maksimi annoksesta. Tunti alusta tuumattiin että pakko alkaa soittaa johonkin, syke mulla oli yli sadan koko ajan, eli ei aivan mahoton, mutta rankkaa kumminkin. Aloin murehtimaan miten vauva voi. Kukaan ei ole sanonut että vaavi kärsisi, muttei se voi hyväkään tehdä. Mies haki päivystyksen numeron mulle kännykkään että saan soittaa niin siinä vaiheessa se loppui! Kun pääsin sänkyyn rupesi supistamaan, ihan niitä kunnon supistuksia, vaikkei lujia olleetkaan. Nekin onneksi loppuivat, mutta menihän siinä vielä aikaa että sai unenpäästä kiinni. Nyt on kuin kuraan kuollut kuttu! Aivan sippi, mutta mieshän tietenkin nukkuu univelat pois, joten se olen minä joka nousen aamulla (9 maissa). Mutta meillä ei ole vielä lapsille suunnitelmaa B mitä sitten kun lähdetään. Kyllähän he syövät aamiaisen itsekin, jos muistavat, mutta koulut alkavat, ja siellä pitää olla ajoissa. Toisella on taksi kyyti jne. anoppi ja appiukko asuvat paikkakunnalla, mutta ovat työelämässä. Niin että ideoita otetaan vastaan.

Me ostettiin käsikäyttöinen rintapumppu, mutta pulloja meillä ei ole kuin se pumpun mukana tullut. Vanhastaan muistan että käsikäyttöinen olisi ollut hellempi. Olen vieläkin vähän ihmeissäni näistä uusista pulloista. Samoin kuin tuteista. Tutin värin haluan ostaa sukupuolen mukaan , ja ultrassa nähtyä pidän vasta veikkauksena sukupuolesta, joten katsotaan!

Vaavin vaatteet olen katsonut valmiiksi, mutta omat ovat vielä pitkin kaapeissa ja pyykissä vuoron perään. Muutamat ovat ihmetelleet liiviasiaa. Itselläni oli aiemmin yhdet kaarettomat yöliivit ja kahdet päiväliivit, kun tykkään kaarellisista. Joka päivän jälkeen sai pestä liivit, mutta ne ei välttämättä kuivuneet yön aikana. Joten oli kiva kun päiväliivejä oli kahdet, tai ainakin toiset varalle jos tuli hätä/vahinko.

mulla oli ihan järkyttävät närästykset pari viikkoa joka ikinen yö. oli tosi tuskasta eikä saanu nukuttua ollenkaa. renniellä ei tehny yhtää mitää, se ei edes lieventäny oireita.. lekurissa sitte kysyin, että onko olemassa mitää mikä tähän vois auttaa, ku hermot alkaa oleen ihan loppu. se kirjotti mulle reseptin tollaselle ku: omeprazol ratiopharm. on joku pitkäkestolääke eli riittää ku ottaa yhen pillerin joka päivä. siihen sitte loppu mun närästys ku seinään! ihan huippu ainetta, en tästä kyllä luovu enää!!

vielä olis vaivana karmeet pukamat.. niihin oon yrittäny saada helpotusta puikoilla ja rasvalla, vaan eipä tunnu auttavan... on toi aineenvaihdunta aika heikossa jamassa ollu aina ja nyt kun oon tota rautaa joutunu syömää melko aikasesta vaiheesta asti, ni ei tunnu olevan enää mitää aineenvaihduntaa ja siks näitä ongelmia tietty tulee...

Rominna: siellähän on ollut aikamoinen yö, toivotaan että kaikki on nyt hyvin ja voit sinä ja vauva hyvin :) Se on tärkeintä!

Taidan lähteä siis pumppu ostoksille :) Eiköhän sieltä joku lähde mukaan, samalla vois niitä liivejä ajatella ostavansa vaikka parit heti alkuun.

Mulla on huomenna viimeinen työpäivä edessä, katotaan miten selviän näin kk:n kesäloman jälkeen :) Noi maanantait kun on yleensä aika kiireisiä (siis ei todellakaan, hiljaisia!) Sitten alkaa tällä mammalla pian äippäloma <3 Ja kaikki entistä lähempänä.
Muutenkin ensi viikko on täynnä kaikkea, on neuvolaa ja meillä alkaa perhevalmennus torstaina.
Ihanaa kun mies pääsee mun kanssa tiistaina neuvolaan, kun on saanut parit antoisat vapaat niin päästään pitkästä aikaa yhdessä sinne. Kuulee pojan sydänäänetkin pitkän ajan jälkeen! :)

Ajateltiin yhdessä suunnata vielä mökille oleilemaan loppuvkosta, saunaan ja jos uskaltais järveen vielä! Taitaa se aika kylmää jo olla. Katotaan miten ämmän käy :)

Xiina85: ja muutkin jos vain ovat synnyttäneet Taysissa! Millainen kuva sieltä jäi? Kun olen kuullut huonoa ja hyvää, en siis itse ole näistä korviani hetkauttanut mutta miettii niitä silti väkisinkin. Pidettiinkö hyvää huolta?

masu87

mulla on hyvät kokemukset,mua kuunneltiin ja opastettiin hyvin kaiken suhteen.ennenkaikkea mainitsen sen että vto:lta jäi todella! hyvä fiilis! :) meillä kun poika oli siellä ekan viikkonsa ja niin myös tämäkin tulee olemaan. mull on kans kavereilla monilla hyviä kokemuksia mutt myös huonoja.ett kai se tuurista riippuu kuin käy :D mut ittelläni jäi hyvät fiilikset ja mielelläni menen sinne uudestaan.
Ainoo ehkä minkä voin miinuksena mainita on se että esikoisen solisluu murtuma huomattiin vasta 7vrk ikäisenä kotiinlähtötarkastuksessa >:( sillä selittyi myös hirmuiset kipuitkut joita hän sai.mutta toisaalta taas.vaikeahan tuommonen pieni murtuma on huomata lapselta joka ei osaa näyttää ja kertoo että mihin sattuu.se huomattiin siitä kun murtuma kohtaan sitten nousi paukura.Mutta plussaa on se ,että vaikka se murtui niin toistaiseksi siitä ei ole jäänyt pojalle mitään vaivaa käteen :) Aika sitten näyttää että vaivaako joskus esim töissä mutt nyt ainakin käyttää kättään aivan normaalisti :)

Masu87; Eikö pirkanmaan alueella saa valita, että synnyttääkö Vammalassa vai Tayssissa? Vammalasta oon ainaki ite kuullu paljon hyvää. Eivät vaan enää nykysin ota vastaan viikonloppusin... Mutta siellä kuulemma on perhehuoneet yms.

Onko kenelläkään kokemuksia kantoliinoista ja muista vastaavista? Onko hintansa väärtejä? :)

saa valita meneekö vammalaan vai treelle.mutt kaikki riskitapaukset menee automaattisesti tayssiin. esim radi,raskausmyrkytys ym. kaikki

Me oltiin eilen keskussairaalalla tustusmiskäynnillä. täällä jyväskylässä kun sellainen järjestetään kaikille halukkaille. vaikka ei se kummoinen ollut. vastasyntyneiden teholle päästiin kurkkaamaan, ja yli tunnin luento synnytyksestä ja sen vaiheista. tuttua asiaa... olisin halunnut päästä kurkkaamaan synnytyssaliin, muttei päästy, varmaan kaikki salit täynnä. ja joistakin asioista jäi vähän tympee olo. se kätilö ensinnäkin oli sitä mieltä kovasti, että ensisynnyttäjät ponnistavat puoli-istuvassa asennossa ja piste. muut asennot onkin sitten uudelleen synnyttäjille. jäi sellainen olo, että enkö saakaan valita mieluista asentoa, kun tuntuu, että voisin ainakin yrittää jakkaraa... 

täällä on pesänrakennusvietti kyllä menossa hurjaa vauhtia. ajattelin jo, ettei mulle sellaista tulekaan, mutta nyt se on iskenyt kyllä päälle! oon jatkuvasti puunamassa jotain paikkaa. tai sitten saatan vaan maata puol päivää ja yhtäkkiä iskee hirvee pakkomielle siivota ja järjestellä. ja sitten ärsyttää, kun mies ei saakaan samanlaista hepulia vaan lojuu sohvalla.
vauvan vaatteet oon jo onneksi saanut pestyä ja silitettyä. sairaalakassi pitäisi pakata, vähän pelästytti tuo keskiviikkoinen äippäpolilla käynti.
vähän jännittää, kun mies lähtee ens viikonlopuks kavereiden kanssa viettämään ns. viimeistä mökkiviikonloppua ja on siellä perjantaista sunnuntaihin, että entäs sitten, jos mä alan synnyttämään täällä. ukko kyllä sanoi, että hän tulee vaikka sitten taksilla, mutta en mä nyt humalaista miestä halua sairaalaan, eikä sitä sinne synnytykseen mukaan otettaiskaan. otan siis rauhassa ja toivon, että pieni vielä masussa pysyisi.

Itseasiassa olen kotoisin vammalasta ja on puhetta ollut että jos siellä synnyttäisin. Isäni veljen vaimo on kätilönä siellä ja suositteli että tulisin sinne, kertoi mahdollisuuksista perhehuoneeseen jne..mutta olen päättänyt että synnytän Taysissa. Koen sen itselleni ja miehelleni helpommaksi niin, vaikka voisimme lähempänä synnytystä asua vanhemmillani, kun mieskin on oman kesälomansa siirtänyt syyskuulle niin ei olisi estettä etteikö voitaisi asua siellä.

Kiitti vinkistä xiina, en ollu ees huomannu/tajunnu että sais patterit tohon sähkökäyttöseen. ;) on itsellä myös se ainu merkkinen.. Jos sitä nyt kuitenkin koittas alkuun käyttää, katsotaan nyt. :)

Täällä sunnuntaita vietetty appivanhempien vieraillessa ja muuten sitten vaan perheen kesken laatuaikaa vietty.. :) Pian ois tarkotus käydä hiukan ulkoilemassa, vaikkakin taivas näyttää aika tummalta. Saa nähdä kastutaanko vai säästytäänkö kuivina. ;)
On muuten just sellanen olo ettei olis viel moneen kuukauteen synnyttämään lähdössäkään.. toisaalta kiva et vähillä oireilla säästyny, mut toisaalta olis kiva jo et olis jotain pientä kolkutusta lähdön merkeistä. :D

Heippa vaan kaikille ♥

Mä olin tänään äippäpolilla 3,5h seurannassa.. Lääkäri meinasi tosiaan ottaa mut osastolle kun oli muutama semmoinen arvo ekoissa labroissa että oli syytä epäillä raskausmyrkystystä ja oireetkin oli viitanut siihen kun oli ollut kiristävä olo vatsassa ja huippaus,näköhäiriöt ym.. Nyt menen sitten 10 päivän päästä uudestaan kontrolliin seurataan vauvan vointia.. Vauva siis voi hyvin oli liikkuva ja virtauksetkin oli hyvät ♥  Mutta seuraavat tota mun tilanetta.. saikulla olen äippäloman alkuun asti ja lepoa määräsivät kovasti.. Että niin nää tilanteet muuttuu äkkiä.. Mulla oli ajatukset jo ihan sekasin tossa yhdessä vaiheessä kun ei tiennyt mitä odottaa pelotti se raskaumyrkytys ihan hirveesti huokasin helpotuksesta kun sanoivat polilla että näissä toisissa labra arvoissa ei ollut mitään hälyyttävää että saan levätä kotona :) 

Miuzi Toi äippäpolihan on hyvä... Mut voin kokemuksesta kertoo et noin pitkä automatka on supistusten kourissa aika tuskanene, kantsii ottaa tyynyjä autoon mukaan. Niitten avulla saa edes jotenkin siedettävän asennon itselleen pakerrettua...

Rominna Oi voi... Rytmihäiriöt ei kyl varmasti oo kivoja!!! Onneks masu-asukilla kaikk hyvin! Noita liivejä tosiaan kantsii olla useemmat... Mä sain mun tätiltä sellaset ihan hemmetin isot liivit lainaan sillon kun esikoista imetin, kun rupesin sille kertoon et yöks pitää tunkee harso liiveihin kun maitoa tuloo niin mahottomasti... se sit anto omasa jotain f-kupista ylöspäin... Niihin mahtu hyvin se harso sisään eikä tarttenu joka päivä lakanoita vaihtaa...

teeta Mulla on toi sama närästyslääke ja on kyl toiminu mullakin... Tuntuu et kaikki on helppoa ja vaivatonta kun ei kokoaikaa korvenna sisuskaluja!!!

Suolalamppu Kantoliinasta mulla huonot kokemukset, meiän neiti ei ainakaan suostunu siinä olemaan. Aion kyl nyt kokeilla uudestaan tän kakkosen kans. Mulla on sellanen perinteinen pitkä solmittava kimperin liina. Meillä on myös sellanen kantorinkka, joka on tarkotettu vähän isommalle muksulle. Sopiva sit kun vauva on oppinu istumaan. Se oli kyl kätevä kun kävi koirien kans metässä touhuamassa, neiti viihty mainiosti kun näki ylhäältä niin hyvin.. Useasti sit nukahti rinkkaan, ilmeisesti keinutti niin mukavasti.. =D

jenna Mä oon esikon jyppiläs kaksvuotta sitten synnyttänyt, et voin kyl sulle valasta sitä salin varustelua yms. jos vaan haluat. Ei oo sen jälkeen kuulemma muuttunut mihinkään.
Tosta asennosta, mulle ei ehotettukkaan mitään muuta kun perinteistä puoli-istuvaa.. sillä sit mentiin ja voin kertoa et oli aika tuskanen ponnistusvaihe(1h42min) jälkeenpäin tajusin et oisko johtunu osaks siit et mun häntäluu on murtunu teininä ja on sen jäljiltä virheasennossa... On varmasti tuossa asennossa painanut... Tosin neiti oli lisäks viel avotarjonnassa... Onneks imukuppia ei kummiskaan tarvittu, epparin joutuvat tekemään,kun muuten ei olis mahtunu...

Meillä kans isäntä lähössä työpaikkasa "virkistäytymis" päivää viettämään 2.9!!!! Onhan siitä peräti viikko laskettuun aikaan... voihan rähmä! No minä otan sit äiskän tarvittaessa mukaan laitokselle!!!

SannaL Noi verenpaineet on kyl kummalliset, kun heittelevät.. Onneks veriarvot sulla ok. Ennenkaikkea onni että mukulalla kaikki hyvin!!! Tsemppiä!

Meitä... välillä tuntuu et lorahtelis lapsivettä samalla kun vauva laskeutuu ja tuikki tuonne alakertaan.. Huomenna olis neuvola ni täytyy pyytää kattoon et onks siel viel vedet tallella... Vauva ainakin touhuaa niin kovasti että hänellä tuskin on hätää... Kaikki liikkeet rupeaa jo tuntumaan tosi ilkeälle!!! mietiskelen täs nyt et uskallanko viel lähteä tällä viikolla esikon ja kaverin kans ähtärin eläinpuistoon, aika paljon kummiskin pitäs sielä käppäillä ja liitoskivut on aika mojovat! Pitää nyt kattoa sit oman voinnin mukaan...

Takaisin