Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tämäkin touhua, eka ihmeteltiin et minkähänlainen jättiläinen tuol masussa asustaa, ja nyt sf-mitta on jämähtynyt samaan kuukaudeks... Ens viikolle uus neuvola aika ja jos ei oo noussu niin joutuu tutkimuksiin sairaalalle.. Mulla on saattanu välillä lirahdella lapsivettä, mutta nyt kattoivat ultralla että sitä kummiskin on tarpeeks.. Pitää vaan nyt seurailla et vieläkö lorahtelee ja onko liikkeet hyvät. Neuvolassa sykkeet hyvät ja ei silleen syytä huoleen, mutta kyllä laitto miettimään et toivottavasti ei oo napanuoran virtauksissa mitään häikkää... Vauva on kyllä jo tosi alhaalla et osittain voi johtua siitäkin, mutta on kuulemma silti liian pitkä aika siitä kun on kasvua tapahtunut. Toisaalta olis kiva nyt jokatapauksessa päästä sinne kunnon ultraan ni ei tarttis tuskailla et onko kaikki hyvin vai ei...

Että tämmöstä täällä...

Nyt meni hermot!!
Neljä tuntia pyörin sängyssä ja yritin saaha nukuttua. Jalkaa särkee ihan hervottomasti ja välillä närästää.. :/ Ei muutaku ylös ja nettiin. Mä niin toivon et tää ei jatku ku Pitko syntyy!! Siis tää jalkakipu. Ja ku tälle ei oo oikee mitä tehä ku se on semmosta hermosärkyä...

Mä oon tällä hetkellä pankissa töissä vakuutusmyyjänä ja vähä jokapaikan höylänä :) Vakkaripesti on onneksi, nii ei tartte äippäloman jälkee miettiä et mille sitä alkas. Ja työnantajaki lupas et on tuoli mihin tulla takas. Saikulla oon ollu nyt toukokuun puolesta välin. Ei tuo istuminen onnistunu vikasen selän kans ja ei varmaa korkkaritkaa auttanu asiaa..:/

Meillä on perjantaina terkkarin kotikäynti. Onkohan muilla paikkakunnilla tällasta???
Mähän käsitän tän pelkästään "kyyläysreissuna". Sen mä ymmärrän et ne käy kotona ku vauva on jo syntyny, mut että etukäteen... Kyselin viimeks niitten ideaa tähän, niin käyvät kulemma tutustumassa kotiin. Ja monesti tulee mieleen kotona enemmän kysymyksiä ku neuvolassa!?! Noh, antaapahan käyvät kaffella ja kattelemassa :) Mä luulen et en saa siitä sen enempää irti ku tavallisesta neuvolasta :D

Nyt on tunti hippailtu, jokohan tuo alkas uni maistumaan nii ettei jalkasärky häiritte...Kokeilemaan ->

Ei täälläkään mitään kotikäyntiä ennen muksun tuloa ole! Ekan neuvolan tulevat sit kun vauva on 2 viikkoa vanha tekeen kotiin...

Voihan kökkö, nyt musta tuli ihan vainoharhanen, kokoajan seuraan et liikkuuks mukelo ja ihan turhaan herättelen toista vähänväliä, yökin meni ihan persielleen.... emoticon

Meillä on kans kaikilla esikoistaan oottavilla kotikäynti ennen vauvaa ja sitte vauvan jälkeen. Oon kans vähä ihmetelly kun ei muualla oikein tunnu sellasta olevan mutta tulkoon ny sitten kattoon nurkat jos kiinnostaa emoticon  Tarviikoos sille terkalle tarjota oikein jotain pullaa? Tai ehkä ennemminki vaiks pikkuporkkanoita tms ettei tuu sanomista liiallisesta sokerin käytöstä! emoticon

Xiina: mullakin lorahtelee välillä jotain tosi vetistä housuihin, sitä kävi tosin jo loppukeväästäkin. Paikat on kuitenkin visusti kiinni, joten oon itte pistäny tuon vain valkovuodon piikkiin. Tai sitten mulla on ollu jonkin sortin virtsankarkailua :S

Ei täällä meilläkään (Turussa) ole mitään kotikäynneistä puhuttu, ainakaan vielä. Tuosta synnytyksen jälkeisestä käynnistäkään ei ole ollut mitään puhetta. Mun lähineuvola on tosin ihan kirjaimellisesti naapurissa, joten voivat ehkä tullakin käymään.

Eilen meillä oli se synnytysvalmennuksen eka osa, ja vaikka osa olikin netistä ja muualta tuttua jorinaa, niin kyllä siellä vähän viisastuikin, mitä ainakin tulee näihin paikallisiin käytäntöihin. Neukkutäti puhu lähinnä synnytyksen käynnistymisestä ja avautumisvaiheesta, ens kerralla kädään läpi ponnistus- ym. vaiheet, ja kivunlievitys. Tyksiin ei päästä paikan päälle tutustumaan, mutta saatiin kattoa siitä sellainen antiikkinen tutustumisvideo :D Kaikki läsnäolijat oli käsittääkseni menossa Tyksiin synnyttämään, vaikka Salokin olisi vaihtoehtona. Oli hauska nähdä muita masuja, aika lailla samaa kokoluokkaa oltiin kaikki. Mulle kun on kuittailtu tyyliin "Onpa sulla pieni vatsa. Mitä, synnytätsä jo ens kuussa?!" Mutta yhtä isot masut minusta niillä muillakin oli, joten nou hätä. Kaikilla muilla oli mies tai joku muu tukihenkilö mukana, mä olin melkein ainoa, joka tuli sinne yksin :) Ens kerralla tulee oma ukkokin mukaan.

Tänään alkaa äippäloma virallisesti \o/ Meen juhlistamaan sitä leffateatteriin iltapäivällä. Onpa kiva, kun voi vain olla ja tehdä hommia verkkaiseen tahtiin. Kohta se elämä muuttuukin roimasti.

Täällä ollaan taas turvallisesti Suomen maan kamaralla! Oli todella ihana reissu, mut oli kyllä vielä ihanempaa tulla taas kotiin. Välillä meinas olla vähän liiankin kuuma ja shoppailu meinas olla vähän tuskasta kun joka askeleella tuli puukkoa haaroväliin, mut mitäpä sitä ei shoppailun eteen kärsis?! :D Yks yö pikku tirpana säikäytti äitiä ihan toden teolla kun heräsin puoli kaksi kipeään supistukseen ja aina vaan tuli seuraava. Muistutti aivan Jeminan synnytyksen käynnistymistä. Eikä yhtään helpottanu sen hetkisiä fiiliksiä se, että edellispäivänä oltiin just ajettu taksilla paikallisen sairaalan ohi ja ei muuten todellakaan ollut mikään hehkeä näky! Aika pian ne siitä kaikeksi onneksi laantui, mut kaikki kamaluudet kerkesin käydä mielessäni läpi. Pääasia kuitenkin et nyt ollaan taas kotsassa ja vieläpä yhdessä koossa :) Eilen aamulla oltiin kuuden aikaan kotona ja eilispäivä melkein meni levätessä ja tänään oon jo saanu pestyä ekan koneellisen pyykkiä ja purettua matkalaukkua. Tästä se arki taas alkaa ja vauvan syntymän odottelu.

Eilen illalla luin kaikki viikon aikana tulleet viestit läpi enkä kuollaksenikaan enää muista mistä kaikesta on ollut puhetta :D

Eeville onnea uuteen kotiin ja mä pidän peukut pystyssä et sun mies sais sen työpaikan! Kyllä te ootte nyt vaihteeks ansainnut jotain hyvääkin!! :)

Iduska Hyi kamala. Mä en osaa edes kuvitella miten reagoisin jos meidän likka vetäis ihan veltoks ja lakkais hengittämästä.. Menisin varmasti ihan hysteeriseks ja eläisin koko ajan siinä pelossa et se kohtaus uusiutuu ja käy vielä köpelösti. Ei voi muuta sanoa kuin apua ja myötätunnot sulle!

Mulla on kans parina päivänä tullu pikkareihin ja pyyhittäessä sellasta tosi sitkeetä kellertävää limaa (kuulostaapa herkulliselta). Tiedä sitten voisko olla jo limatulppaa. Ylihuomenna on neuvola niin täytyy ottaa puheeksi. Sitä tulee varsinkin silloin jos on oikeen kovasti supistellu. Esikoisesta mulla tuli limatulppaa joskus oisko ollu rv 36 sellanen klöntti joka vaan plumpsahti pönttöön kun kävin pissalla. Luulen kyllä, että se oli vain osa siitä tulpasta kun Jemina kuitenkin syntyi sitten vasta 41+2.

Mulla on kans alkanu yölliset heräilyt. Jos ei supista niin sit muuten vaan kolottaa johonkin ja nykyään täytyy ihan herätä kääntämään kylkeä. On se sen verran suuri operaatio. Pissalla ja juomassa saa käydä kerran, kaks yössä.

Tähän asti oon yrittäny olla sen kummemmin rasittamatta itteäni ja koittanu levätä kun supistaa, mut nyt perjantaina kun tulee 35 viikkoa täyteen ja ukko tulee leiriltä niin meinaan kyllä ihan kunnolla alkaa lenkkeilemään ja touhuumaan. Oon jotenkin niin kypsä jo tähän raskaanaolemiseen. Parin viikon päästä riemulla luopuisin jo tästä pallosta!

Täällä päin neuvolat on ollut 4 viikon välein, rv 30 joka toinen viikko ja rv 36 eteenpäin kerran viikossa. Lääkärikäyntejä normaalisti kuuluis olla kolme noin rv 8, 26 ja 36. Meillä on terkan kotikäynti ainoastaan vauvan syntymän jälkeen ja se riittää mulle! :D Hui, eipä oo muuten enää montaa neukkukäyntiä edessä ilman vauvaa; max 5!

Eipä oo tullu hetkeen kirjoteltua. Nauratti tuossa lueskella että heräätte jotkut pari kertaa yössä. Itellä se on 6-12 kertaa Että ei oo kovin ihania nuo yöt. Muutenkin nyt on ollu kaikenlaista vaivaa, mutta ei onneks paljoa jäljellä. Mullakin oli hepatoosi-epäily ja tänään sain tulokset labrasta, eikä onneks ollutkaan mitään. Huh.
Pikku-Marakatti on jo laskeutunu, ja siitäkin aiheutuu ikävää tunnetta alavatsaan... Kaikenlaista. Nyt lepäilemään!

Heippa taas!

Lomat on vietetty mökkeillessä, ei muuten ole frisbeegolf enää tän vatsan kanssa metässä kovin miellyttävä kokemus mutta tulipa golffattua, olin ihan surkee että tais olla eka ja vimppa kerta! joka heitolla se frisbee läsähti puuhun.

Ammateista on kyselty, minä oon ihka oikeelta ammatilta talonrakentaja mutta valmistuin pahaksi onneksi juuri laman hetkellä kun vanhoille konkareillekkaan ei ollut töitä. Empähän lannistunu heti niin nyt oon sitte maatalouslomittajana ja homma varmasti jatkuu sämpylän syntymän jälkeen.

Sitten nyt tuli joku kauhee puuska saada kämppä hajotettua kun enää on 6 viikkoa EHKÄ laskettuun aikaan, piti alkaa remppaan, onneksi appiukko on luvannut vaihtaa mulle kattopaneelit sisälle ja mies touhuissaan meinaa tapiseerata, saan siis toimia työnjohtajana mikäs sen mukavempaa! pienessä hormoonihöyryssä alkaa työmiehet saada vipinää kinttuun.

Yölliset hyvät unet on täälläki historiaa, herään monta monta monta kertaa yössä, pissalle ei kuiten tarvi kuin ehkä kerran nousta.

Sämpylle on nyt kaikki sitte valmiina, mitään ei enää puutu. Minä en kyllä aatellu pinnikseen tehä mitään pienempää "pesää" vaan ihan saa alusta asti vallata koko sängyn, johan tuon peitolla saa tuettua hyvää asentoon. En ottanu äitiyspakkausta mutta on mulla se laatikko kyllä siitä itellä. Aika surkee se on se rahallinen korvaus siitä pakkauksesta mutta mitäs tuolla nyt tekee kun kaikki tavarat on edellisvuosien paketeista. Voipa tuon nyt ajatella että sai sen kaukalon ostettua äippäpakkausrahalla.
Joku muuten siitäkin täällä kyselly että minkälaisia kaukaloita on, me ostettiin siis uutena Akta gracon Logico S kaukalo, turvavyötelakalla. Olihan se kätevä kiinnittää ja itse istuin on kevyt kantaa.

Sitte vielä jollakin oli neuvolatäti tulossa kylään ennen syntymää, täällä kyllä tullaan vasta syntymän jälkeen ekaa "tarkastusta" varten. Olen kyllä kuullut että joissain paikkakunnilla olis kokeiluna tuo että käydään ennen syntymää jo kyttäyskeikalla, jos vaikka saataisiin kiinni alkoholisoitunut tai muuten epävakaa perhe.
Toisaalta, ois minusta kyllä ihan kiva jos sieltä neuvolasta tultais kotia, ei tarvis itse raahautua paikalle Kyllä kai sitä kahavit pitäis kiehauttaa mutta empä kyllä taitais itekkään pullaa tohtia tarjota ko sokeriseurannassa on, heheh. Ei sillä että meillä pullaa oiskaan, vieraatki aina tuo omat nisut mukana jos tulevat kahville. Anoppi se meinasi mulle leipoa pullat pakkaseen ko oon laitoksella sitte, ei saa kuulema kaupasta ostettua pullaa tarjota kun alkaa vieraita käymään sämpylää katsomassa

Nyt vielä yhdele pikku reissulle tässä lähden yksikseni, jos yhden yön viittii olla pois kotoa, oma sänky se vaan on tässä vaiheessa kuitenkin se mieluisin, vieraassa sängyssä ei saa nukuttua senkään vertaa kuin kotona.

Vointeja mammat, kohta aletaan sitte synnyttään!

lörpsislöö

täällä kans yks yöheräilijä,herään vähintään 4 kertaa yössä pissalle,yleensä useammin -.- pah! pissahätien lisäks heräilen muutenki aina sillon jos vaihdan kylkee jne. viime yönä esikoinen herätti mut puol 3 aikaan änkemällä viereen <3 tarras kulta käteen kiinni tukevasti ja pani simmut kii :,)
mulle tuli tänään pakonomainen vimma pestä parvekelasit! O.o yleensä vihaan ikkunanpesua :D mut tulipa puhtaiks :) isäntä saa kyll hoitaakseen noi isot ikkunat joku päivä,niitä en jaksa alkaa peseen :P
me on nyt vakavasti harkittu auton vaihtoo.meill on kyll farkku (volvo v40) mut se on niiiiin pieni farkuksi! et vähä isompi pitäs hommata..ite haaveilen tila-autosta mutt kyll meille joku isompi farmariki riittäis vallan hyvin :D

minkämoisia autoja teillä muilla on? :)

ja mulle on nyt tullu ihan ääretön vimma shoppailla kaikkee kallista vaatetta lapsille :S tää ei oo yhtään mun luontosta kun yleensä rakastan kirppareilla kierrellä! onneks ei oo rahaa :DDD ei tuu tuhlattua kovin herkästi.Nyt ostin kyll pojalle T2H:n kurapuvun syksyksi ym. mut käytettynä ja isännän rahoilla x)

LauraElina: Tervetuloa suomen kamaroille turvallisesti :)

Tultiin miehen kanssa mökille viettämään loppuvko, ihanaa! Kohta pääsee saunaan mutta vaikka niin uhosin-MINÄ en tuonne järveen mene. Se on jäätävän kylmää! Synnytän pian sinne jos menisin pelkästä kauhusta!
Mutta muuten aijon nauttia luonnosta ja huomenna oisi suunta sienimetsään jos löytyisi vaikka jo kantarelleja, jams :) Kun ei koskaan tiedä koska on se viimeinen päivä jolloin vain minä ja mieheni enää, niin kaikki irti vielä! viime hetkistä :)

Eilen kun neuvolassa kyseltiin meiltä joko on kassi pakattuna, niin eipä ole. Suunnitelma kyllä mitä sinne laitan jne..mutta vaatteet kaapissa ja laukku tyhjänä!
Nyt sitä ajattelee että kai se oikeesti pitäisi pakata, kun ei koskaan tiedä koska?-itsellä on vain sellainen tunne että tuo meidän poika aikoo asua tuolla masussa kyllä ylikin lasketun päivän. Tunnen kyllä sen että on laskeutunut ja pää on alhaalla mutta tuntuu että paikat on tiiviisti kiinni ja piste. Viikon päästä on lääkäri käynti niin siellähän se selviää että onko jtn muutoksia tapahtunut tuolla alhaalla! Mutta itseni ja oman kroppani tuntien (myös alapään ;) niin en usko! Voihan olla että onkin mutta..sen näkee!

Ostettiin kaksi vuotta sitten Volvo S60, kaikki tuttavat ja perheenjäsenet kehottivat harkitsemaan isompaa autoa, että on ahdasta jne..onhan se ahdas, en sitä sano! Oltiinkin jo vähällä vaihtaa mutta onneksi viime hetkellä kävimme vielä kokeilemassa sitä kaukaloa (mikä myös ostettiin) niin hyvinhän me mahdutaan siihen. Ja vielä jää tilaa ettei tarvi istua polvet suussa! Mieheni on iso mies, pituutta vaatimattomat 192cm-sen taakse olisi voinut tullakin tukalat oltavat mutta onneksi olen pienempi ja kaukalo asettuukin minun taakseni. Eli hyvin meidän pieni perhe mahtuu siihen-ainakin hetkeksi :) Jos ei uutta tulokasta ajatella hetkeen...

Hain tänään Lastentarvikeliikkeessä "säilössä" olleet Emmaljungan vaunut kotiin. Hyvin mahtuivat farmari Mondeon perään kopan ollessa kiinni!!! Ei siis tarvii sitä irrottaa  erikseen. 
Nyt puuttuu enää apteekkitavaraa ja vaippoja lisää. Laukkua en oo pakannu,ajattelin sen kuitenkin jo tällä viikolla laittaa valmiiksi varmuudeksi. Äitiysloma alkaa 15.8, olen kyllä ollut sairaslomalla ja kesälomalla ja taas sairaslomalla supistelun takia kesäkuun puoli väkistä saakka. Olen töissä päiväkodissa ruokapalveluvastaavana. 
On muuten ärsyttävää, kun melkein jokainen kenen kanssa juttelee, kysyy tiedänkö kumpi tulee. Kaikki meinaan olettaa et tulis tyttö, kun meil on ennestään 2 poikaa!! Ja mä vaan toivon et syntyis terve, alle 4 kg , vauva!! Poika meille on tulossa ja nyt olen sen jo joillekin sanonutkin.Ai jaa , on sitten seuraava kommentti....

rv 34+2 .

Taysissa alkaa taas tutustumiskäynnit 1.9, neuvolassa eilen kerrottiin! Ajateltiin miehen kanssa kyllä mennä tutustumaan! :)

Ohhoh ku on tullu tekstiä :) Oltiin asuntoautolla reissussa sunnuntaista asti ja kävin mä kyl välillä vilkuilee teidän kuulumisia mut hui, oli paljon päiviteltävää

Eeville onnea uudesta kodista! Ja LauraElinalle tervetulotoivotus takasin :)

Ammatista.... Oon koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja ja sitä hommaa tein viime lukuvuoden ja jatko ois ollu varma tälle nyt alkavallekin lukuvuodelle mut tää masutyyppi "sotki" kuviot Mutta kuulemma paikka odottelee jos haluan vuoden päästä jo palailla työelämään, saapa nähä nyt, haaveissanihan mä oon kotiäiti vain ja ainoastaan :D
Autosta... Meillä on pikkanen Fiat Punto, oikee tilaihme vaikka koko ei vakuutakaan

Se pompsahti sitte 36.raskausviikko käyntiin ja tiistaina alkokin äippäloma. Ens viikolla onki sitte viimenen lääkärineuvola ja siellä tehää sit synnytystapa-arvio ja kaipa sieltä painoarviooki saa, en tiiä...  Ja joo, kotineuvolakäynti tapahtuu sit pari viikkoa vauvelin syntymästä, muksun eka neuvola :)

alice, lauraelina, mayday: kiitos. On ihana päsätä muuttaa!

Mäki herään vessaan yöllä enemmän ku joku pari kertaa. Heräsin ennen raskautta pari ekrtaa yöl vessaa. Nyt herään noin tunnin välein eli hmm  PALJON! :D not nice :/

muaki on ihmetyttäny et miten kaikki vaan kyselee et nooh, kumpi sielt on tulossa?? Juu, en voi kertoa ku tuleva isikään ei ole halunnut tietää, sitten aletaan hillitön arvuuttelu. Siis tätä tapahtui viimeksi kun vein esikoisen harrastuksiin, niin periaatteessa "tuiki tuntematon" äiti aloitti ton keskustelun...

Mulla on alkanut aivan mahoton närästys, yöllä saatan herätä siihen että laatta lentää ja kaikki tulee pihalle, nyt en ole sitten oikein enää uskaltanu edes syödä illalla mitään, ja viime yö nyt sitten meni kohtalaisesti.

Jaahas, ulkoilemaan juniorin kera :)

Meillä auton virkaa toimittaa Renault Megane farkku. Hinta-laatu suhteeltaan oikeen passeli. Hyvin mahtuu vaunut ja istuimet ja vähän muutakin kyytiin. Kaks vuotta se on nyt meillä ollu ja ollaan oltu kaikin puolin tyytyväisiä! Mies just laitatti tummennukset kaikkiin takalaseihin niin nyt on ihanku uus auto eikä tarvi autokuumeilla vähään aikaan :D Miehellä on sit vielä sellanen vanha Honda Civic työautona niin mulla ja lapsilla on rellu koko ajan käytössä :)

Mulla on vielä koulut käymättä loppuun ja kotiäidin roolista onkin hypättävä koulun penkille. Jonain kauniina päivänä olis tarkotus valmistua kätilöksi. Ennen kun jäin Jeminasta mammalomalle niin olin töissä Siwassa ja sinne en enää aio palata! :D

Viimeyö sitten meni menkkasärky supistuksista kärsiessä. Säteili oikeen nivusiin ja sisäreisiin tosi ihanasti. Enpä olis halunnutkaan nukkua! ja voi jumankekka jos tätä on luvassa vielä seuraavat 6 viikkoa! MÄ EN HALUUUU!!

Heipsan! Enpäs oo pitkiin aikoihin tänne kirjoitellu. Ollu vähän kaikenlaista tekemistä niin paljon. Tässä pitäis vielä muuttaakki ennen ku vauva syntyy :S :D Ja sitten vielä en yli kuukauteen ees päässy tänne vau:n sivuille. Mutta nyt tossa sitten lueskelin nuita viimeisimpiä kirjoituksianne :)

Itse en herää ku ehkä kerran yössä pissalle. Välillä en ollenkaan :P Mutta sitten ku herään niin unta on enään vaikia saada, ei meinaa millään löytää hyvää asentoa enään :(

Voi kun olisi työpaikka mihin mennä kun äippäloma loppuu.. Mutta ei se auta kuin etsiä sitten sitä työpaikkaa :)

Meillä autona BMW 320d farmari. Ihan oon tyytyväinen vaikka vähän ahdas onkin. hyvin mahtui vaunut peräkonttiin, ei tarvinnut irrottaa koppaa:) Ja vielä jäi tilaakin hyvin peräkonttiin :)
Onneksi on ukolla työauto että on sitten minulle ja vauvalle auto kun tarvitaan :)
Pitää nyt yrittää usiammin päästä lukeen tänne näitä kirjoituksia ja tietenkin kirjoitella itsekin :)

Oletteko muuten alkaneet pakkailee laukkua laitokselle? Ite en vielä oo, ku onhan tässä viel aikaa. (vai onko :D )

mullon kans edessä työnhaku tai opiskelu kun aion lopettaa kotiäitinä :D saa nähä mihkä suuntaan tieni.mua on kans houkutellu jo useemman vuoden tuo kätilöks opiskelu,ainoo este nyt on se että ei ois oikee varaa elellä onnettomalla opintotuella -.- se kun tulis olemaan jopa kotihoidontukee pienempi O.o jos osasin oikein niitä laskureita kattella.ja en tod. ota mitään opintolainaa jota sit maksaisin lopun ikäni takasi :S

mull on sairaalalaukku ollu jo pitkään valmiina :DD tosin tämä ku uhkailee tulla täältä niin siks se onkii ajoissa ollu jo valmiina

Voi että tätä oloo...

mulla menee pää sekasin kohta kun tarvii seurata niitä raskausmyrkytyksen oireita..vähän on taas verenpaineet noussut mutta pulssikin on ihan huipussa.. mua stressaa se kun tarvii seurata tota verenpainetta niin tiivisti.. Sitten mua huippaa vaikka hg 120..  Muutenkin on outo olo.. kovasti olen nyt levännyt kun määräsivät lepoon sen raskausmyrkytys epäilyn takia.. Sain neuvolastakin niitä liuskoja että voin seurata virtsaa että ei tule proteiinia.. kun viimeksi oli kikkun kaakun oliko hitusen proteiinia virtsassa..

Mua vaan niin huolestuttaa kovasti tää tilanne.. sitten mua huolestuttaa se vaavin koko vaikka lääkäri sanoi että ei saa huolestua kun vaavi oli niin pahassa asennossa että ei saanut kunnon mittoja.. sai toiselle vaan painoa sunnuntaina 1420g vaikka pitäs olla jo lähellä 2 kg.. Vaikka virtaukset on hyvät ja vauva vilkas niin silti huolestuttaa..

ensi keskiviikkona menen siihen kontrolliin äippäpolille kun tarkistavat vauvan koon ja mun voinnin..

Mun oli pakko purkaa johonkin kun oon niin huolissani tästä tilanteesta ja viikkojakin on vasta 33+0  ja mä en nimenomaan sais stressata ja pitäs rauhottua mutta kun se on kokoajan tuolla mielessä.. vaikka onhan vaavilla jo hyvät mahdollisuudet selvitä mutta kuitenkin olen huolissani..

Mutta ehkä tää tästä kun sain vähän purettua olooni..

Takaisin