Terveisiä työpaikaltani. Kolmen ihanan kesälomaviikon jälkeen oli eilen paluu arkeen edessä, mutta onneksi vain vähäksi aikaa. Ensi keskiviikkona alkaa äippäloma ja täytyy sanoa, että oikein mielelläni jään sitten kyllä kotiin. Sijainen on koulutettu ja omia tavaroitani olen jo kuljetellut kotiin pienissä erissä. Motivaatio on aika hakusessa tässä vaiheessa, joten on kiva jäädä äitiyslomalle.
Voin edelleen tosi hyvin ja olen toistaiseksi säästynyt vaivoilta. Edes närästystä ei ole ollut. Mitä nyt pientä häpyluun kolotusta, jos kävelee pidempään, ja viime viikkoina hieman univaikeuksia ja harjoitussupistuksia, mutta silti tuntuu että olen päässyt tosi helpolla. Saas nähdä iskeekö näille viimeisille viikoille kahta kamalammat vaivat. ;-) Välillä olen ollut hieman huolissani noista harjoitussuppareista. Eka raskaus kun on menossa, niin ei oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Te, jotka olette joutuneet saikulle/saaneet lepokommennuksen supistusten takia, ovatko supparit olleet kipeitä? Vai kivuttomia? Miten paljon/usein teillä on niitä ollut? Joinain päivinä mulla on supistellut useinkin ja muutaman kerran jopa sängyssä keskellä yötä. Supistukset ovat aina olleet mulla täysin kivuttomia ja kestävät yleensä 20-60 sekuntia, mutta välillä liikkuessa tuntuu, että maha on kovana pidempiäkin aikoja. Onkohan nämä nyt niitä Braxton Hicks-suppareita...?! 4 viikkoa sitten kävin privaatti-ultrassa (piti saada todistus lentoyhtiötä varten ja haluttiin samalla kurkkia vauvaa) ja ainakin silloin oli paikat kiinni ja kohdunsuu kiinteä, mutta onhan neljässä viikossa voinut tapahtua mitä vain. Neuvolalääkäri on vasta parin viikon päästä, joten siihen asti kai pitää jännittää että ovatko supparit saaneet jotain aikaiseksi kohdunsuulla. Nyt torstaina on taas neuvola (TH), joten siellä ajattelin jutella asiasta.
On kyllä hurjaa, että huomenna on enää 6 viikkoa laskettuun aikaan! Juurihan mä niitä kahta viivaa tikulla tuijottelin. Ja tuntuu, ettei siitä ole pitkä aika kun odotti kovasti sitä, että ne ekat 12 viikkoa olisi ohi. Ja nyt paukkuu juuri 34 viikkoa täyteen ja ensi kuussa on pieni vauva sylissä! Huh-huh! Meikäläiselläkin iski tuo pesänrakennusvietti ja olen innolla pessyt vauvanvaatteita ja lakanoita ja silittänyt ne kaikki ja vieläpä pitänyt tätä oikein kivana puuhana (normaalisti inhoan silittämistä).
Pieni pilvi ilmestyi tosin meidän päälle, kun vuokraemäntä tuossa soitteli ja ilmoitti, että aikoo myydä kämppämme. Meillä on 6 kuukauden irtisanomisaika ja jossain vaiheessa oli tarkoitus muuttaa muutenkin isompaan, mutta ajoitus ei nyt oikein ole paras mahdollinen. En ole mitenkään hirmuisen innoissani siitä, että kotonamme alkaa ramppaamaan ihmisiä katsomassa kämppää, kun itse on viimeisillään raskaana tai on vastasyntynyt vauva sylissä. Yleensähän ne näytöt ovat lyhyitä ja evakkoon sitä siksi ajaksi kai lähdetään, mutta tällä hetkellä ajatus vieraiden ihmisten ramppaamisesta omassa kodissamme ei oikein innosta. Nyt pitää sitten alkaa katsoa uutta kämppää, mutta tuntuu, ettei kivoja kasva puussa, ainakaan kohtuuhintaisia. Onhan se mahdollista, että uusi omistaja ostaa kämpän sijoitusmielessä ja haluaa jatkaa vuokrasopimusta, mutta kun joka tapauksessa pitää jossain vaiheessa muuttaa, niin varmaan aletaan nyt etsimään. Höh, en jaksais nyt huolehtia tällaisesta ollenkaan... :-( No, onhan meillä tosiaan 6 kk aikaa, joten toivotaan että uusi kiva kämppä löytyy hyvissä ajoin.
Mukavaa tiistaita kaikille pallomahoille!