Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pikkunen säikytti aikalailla. keskiviikkona kun tulin aamulla kaupasta kotiin niin huomasin, että vuodan verta. en nyt mitenkään paljon, mutta kuitenkin. ajattelin, että odottelen, jos se menee ohi, mutta sit kuitenkin päätin soittaa äitipolille ja miehelle että tulee kotiin. käskettiin tulemaan polille samantien. jonkun verran supisteli, muttei mitenkään kipeästi, koska en meinannut supistuksia tunnistaakaan muuten kuin mahaa kokeilemalla, että on kova.
ultrasivat, mutta kaikki oli onneksi kuitenkin vauvalla hyvin. käskivät kuitenkin jäämään yöksi sairaalaan. tuntui vähän turhalta, koska vuotokin loppui puolenpäivän jälkeen. olisin voinu kotonakin maata. mutta hyvä vaan kuitenkin, että tutkivat kunnolla!
olin jo puoliksi varma, että nyt se lapsi syntyy ja kaikki tekemiset jää kesken! onneksi ei kuitenkaan ollut mitään synnytysvaaraa, kohdunkaula on kokonaan kiinni eikä oo lyhentynyt tai mitään. ei kuitenkaan saatu selville, mistä tuo verenvuoto johtui.
nyt tuli kuitenkin sellainen olo, että kannattaa varmaan se sairaalakassi jo pakata valmiiksi ja touhuta loputkin järjestelyt vauvalle valmiiksi, että jos yllätyslähtö tuleekin, niin on kaikki valmiina.

meillä on matkaa sairaalaan n. 20 min, ruuhka-aikana voi mennä puolisen tuntia. onneksi ei mikään pitkä matka ole.

masu87 mulla on ollut useamman kuukauden ollut ihmeellisiä puutumisia lähinnä käsissä. jos nukun ja vaikkei käsi olekaan minkään alla tai huonossa asennossa niin se saattaa puutua kokonaan. oon ihmetelly kovasti, että mistä johtuu, mutten oo muistanu neuvolassakaan vielä kysyä asiasta.

Mulla palkanlaskenta toimitti paperit Kelaa heinakuun 2. pvä. Eilen sitte soittelin sinne kun edelleen on verkkopalvelun mukaan asia käsittelyssä. Jonotin ensin 20 min, että pääsin läpi ja lopulta täti totesi, että kyllä meillä on kaikki tiedot, joku nyt vaan on kestänyt. Saan töistä 3kk ajalta vielä palkkaa, joten sen suhteen ei hätää, mutta olisi ihan kiva saada vihdoin se äitiyspakkaus. Eivät ensi viikolle uskaltaneet luvata, mutta seuraavalle. Harmittaa, jos olisin tajunnut, että käsittelyssä menee näin kauan, olisin ottanut mukaan vielä heinäkuun palkkanauhan. Siinä tuli lomarahoja ja muita korvauksia normipalkan päälle 4000€, jotka olisi ollut mukava saada niihin Kelan laskelmiin mukaan. Oletteko kukaan hakenut jälkeenpäin korjausta äitiysrahaa? Voiko ton vielä näin myöhemmin korjata?

Päivän piti jatkua paremmin kun lähdettiin miehen kanssa noutamaan jo huhtikuussa tilattuja vaunuja. Vaunuista tuli jo toukokuussa viesti, että täällä ovat, mutta voin noutaa ne vasta elokuussa. Liike on muuttanut 20 kilsan päähän ja samalla oli ajatuksena ostaa turvakaukalo. Kun päästiin liikkeeseen selvisi ettei mun vaunuja löydy! Ovat ilmeisesti myyneet ne kesän aikana eteenpäin, koska muutossa ei oltu merkattu, että vaunut on jo varattu. Olin jo maksanutkin niistä 150€ ennakkoa. Lämmitti kyllä oikein kunnolla! Liikkeessä vielä itse suosittelivat, että tilaa tosta toukokuun kuormasta kun seuraava tulee vasta elo-syyskuun vaihteella niin ei tarvi panikoida... Haluttiin nimenomaan nämä i'coon vaunut ja ne on käytännössä koko pääkaupunkiseudulta loppu, joten ei auta kun odottaa. Saatiin sitten alennukset ja lupaus varavaunuista toimitettuna kotiin soitosta, jos vauva syntyisikin aikaisemmin. Kiukuttaa vieläkin!

Nyt lähden nauttimaan miehen ostamasta synttärilahjasta: 1,5h tunnin mother to be-hieronnasta kylpylään. Siellä, jos missä pitäisi kiukun laantua. :)

Hellou, pitkästä aikaa ..
Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi kirjauduttua sisään ja juuri ja juuri ehtii ennen iltavuoroon lähtöä kirjoittamaan pari riviä :) 

Raskaus on sujunut yllättävän hyvin, ainakin jos muihin vertailee. Ei ole tarvinnut kättärillä käydä sitten rakenne ultran, paitsi tutustumiskierroksella synnäriosastolle.
Kuukauden päästä olisi toinen ja viimeinen neuvolalääkäri ja viiden viikon päästä neuvola ja siitä eteen päin viikottain neuvolakäynnit. Toivoa sopii että kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Vielä kuusi työvuoroa jäljelllä ja sitten tämä tyttö jättäytyy kotio :)  

Ajattelin koittaa onneani ja kysästä tältäkin osastolta että löytyisikö joltain Drewex Olivia pinnasängyn kasausohjeita?? Ostin kyseisen sängyn käytettynä ja se piti tietenkin kuljettaa osissa, mutta edelliseltä omistajalla oli kasausohjeet hukkuneet :(
Itse tykkään tehdä kaiken ohjekirjan mukaan, oli kyse sitten kokkauksesta tai huonekalujen kasauksesta ;)
Ja olisihan se kiva saada pinnis oikea oppisesti kasaan niin saisi kaikki ominaisuudet hyödynnettyä, kuten  laidan laskun ja pohjan korkeuden säätö.
Toivottavasti joltakin sattuisi löytymään ohjeet :))

Masu87: mulla on ollut puutumisia oikeassa kädessä jostain viikosta 15 lähtien ja sitte se siirty vasempaaki käteen, ja mulla puutuu todella pahasti kädet että tuntuu ihan jääkylmiltä jo ja ei pysty laitata nyrkkii kättä ym ja neukun mukaan ihan normaalia raskausaikana. Oikeassa kdäessä mä pidän yöllä lastaa niin se ei puudu niin pahasti, ajattelin pyytää nty loppuajaks neuvolasta toisen tohon vasempaan käteen. Ja toi puutuminen on todellaki tosi inhottavaa ja mä ono kräsinyt siitä melkeen koko raskausajan :/ 

Jei eilen kaveri soitti mulle onko mulla syöttötuolia, no mäpä tokaisin että ei oo, no kaveri sitte ilmoitti että sai nidien naapurilta hienon syöttötuolin! Mä menin hakemana sen sitte, ei tää oo uk sellanen 80€ syöttötuoli , eikä maksanut mulle mitään :)) jee! pitää vaan putsata tää.

Sitte eilen mies kävi työhaastattelussa ja ne snao siellä että ilmottavat kun tietävät että mihin varastolle hän menee töihin, eli vissiin se sen duunin sai, mutta ei vielä tiedetä mihinkä varastolle, ku niillä on eripaikoissa niitä. En silti vielä juhlista jos ne ilmottaaki että eipä löytynyt paikkaa. Toivotatvasti se nyt oikeesti tärppäs koska tää on sellanen hyvä duuni.

Tänään mun mummi soitti ja kerto että meillä on nyt tosi hvyät tsäänssit saada yks rivari kämppä. meitä enenn jonossa oli 700, mutta meiä mummihan oli puhunu isännöitsijän kanssa ja se isännöitsijä meiät nosti esille sielä ektkä päättää sne lopullisen ketä siihen muuttaa. No mun piti vielä soittaa tälle naiselle ja hän sanoe t tosi hyvä juttu ku soitin että se ilmottaa kyl jos vaa on mahdollista meiän saada tää asunto. Kallis se on kyllä, mutta rivitalo :) ja mä nini haluan eroo näistä kerrostaloista. Toivotatvasti nyt saatais tää asunto ja miehelle se duuni ni kaikki olis hyvin VIHDOIN :)

Juuri tässä totesin myös että meillä no vauvalle hankittu sisi varmaan ihan kaikki, ei puutu enään mutuaku vauvakirja :D

T77: Sain päätöksen eilen Kelasta. Olen saanut äitiyspakkauksen jo aikaisemmin, mutta päivärahapäätöksen. Kun mäkin saan palkkaa ensin, niin he tarviivat siihen palkkatodistuksen. Vaikka mulle maksetaan viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan. Ihme juttu. Mulle ne oli laskenut päivärahan eritavalla kuin ensin sanoivat laskevansa. Soitin sinne. Sain soittaa puolituntia ennen kuin sieltä vastattiin! Siis numeroon ei vain vastattu. Mulla on sivutyö joka on ollut jo verotuksessa mukana, päätöksessä sanottiin että päiväraha on verotuksen mukaan, ja kuitenkin koko päiväraha maksetaan päätyönantajalle, vaikka sivutyöllä on eri työnantaja. Tämän sivutyön osuus päivärahasta piti tulla minulle suoraan vaikka päätyöstäni saankin palkkaa. He lupasivat selvittää asian kahden seuraavan päivän aikana. Yksi päivä on mennyt, eli katsotaan. Näissä on kyse päätöksen oikaisusta, johon ei välttämättä mene niin kauaa kuin itse käsittelyyn. Yleensä Kelalla oikaisut on mennyt aika sujuvasti. Siis mitä olen aiemmin ollut tekemisissä. Mun mielestä sitä kannattaisi kysyä ainakin että voisiko perusteena olevaa palkkaa tarkistaa vielä.

Joku sanoi että kädet puutuu. En tiedä onko tosta hyötyä muille, mutta minä olen käynyt Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa koko raskauden ajan, aloitin sen jo ennen raskautta. Käyn siellä kerran kuussa. Nyt kun on raskaana niin hän ei puutu vyötärön alla oleviin lihaksiin selässä eikä jalkoihin. Mutta joka kerta hän on avannut yläselän niskan ja kallonpohjan. Viimeksi mua huippasi ennnen sinne menoa, ja niskoistahan se johtui. Itselläni käsien puutuminen saatiin hoidettua fysikaalisella hoidolla (silloin en kalevalaisesta ollut vielä kuullutkaan) Mutta käsien puutuminen ja voimattomuus johtui lihasten umpilukosta selässä ja niskassa. Silloin kyse oli onnettomuuden jälkihoidosta, mutta ne voivat jämpätä ilman onnettomuuttakin. Näin käy esimerkiksi työssäni ammattitautina, siis jos sitä ei hierota auki tai muuten avata.

Meitin vaavi on kyllä aika menevä kaveri. Hänellä on koko ajan liike johonkin suuntaan. Yleensä ulos yläkautta. Mutta kun noi on ruvennut sattumaan noi mulkeroinnit! Saa oikein haukata happea välillä kun hän meinaa tulla läpi nahan.

Lämpimät onnittelut asioiden selviämisestä Eevi, ja toivottavasti nyt alkaa onni potkimaan ihan reippahasti!

Itsellä ainakin on nuo niskat/hartiat ollut ongelmana jo useamman vuoden, kivikovat ja kipeät ja varsinkin huomaan että odottavana ne on paljon kipeämmät-eli kuulostaa kyllä siltä että voisi johtua tuo käden puutuminen ihan siitä.
Juuri lähti lapsuuden ystävä, vietti monta tuntia ja hieroi siinä samalla hartiat/niskat ja jalat, oli kyllä ihanaa. Huomasin kyllä että kun paikat rupesivat aukeamaan ja veri kiertämään niin puutui molemmat jalat ja taas se sama vain vasen käsi.

Mutta nyt möllit kainaloon ja kölliin sohvalle :)

Iduska: Kyllä tollanen aina pelästyttää sattui kenelle tahansa ja varsinkin voin kuvitella kun kyseessä on oma lapsi. En oo koskaan kyllä kuullu mistään affektikrampista mut toivotaan et se ois sellanen joka menee iän myötä ohi.

Masu87: Mullakin nukkuessa puutuu kädet, varsinkin toi vasen käsi, vielä kun on kehoitettu nukkumaan vasemmalla kyljellä. Oon kyllä tähän asti nukkunut ihan älyttömän hyvin, nukun päivässä ainakin sen 12h usein jopa päälle päiväunet. Enää ei oo ollu suonenvetojakaan, ehkä toi magnesium auttaa mitä oon syöny. Se vaan vetää vatsan ihan löysälle mut toisaalta mielummin vähän löysempi vatsa kun se et ois ihan ummella. Mun mies on kyllä tän raskauden ajan ollu kaikkea muuta kun "hellanlettas". Ehkä kaks kolme kertaa kokeillu ku vauva potkii ja siitäkin mä oon sille sanonu et kokeile nyt. Muutenkin välttelee tota masua.. Ei oo kyllä pahemmin auttanu ees kotitöissä, eikä hirveesti noteeraanu jos valittelen esim. närästystä. Oon vaan aatellu et se ei ehkä vielä sisäistä koko juttua.. Toivottavasti viimeistään sitten kun vauva on ulos masusta. En kyllä rupee kattelee miestä joka ei yhtään auta kotitöissä saati vauvan hoidossa.

Eevi: Kuulostaa tosi hyvältä. Toivottavasti kaikki alkaa menee parempaan suuntaan! Onko teidän suhde yhtään parantunu sen ikävän "pettämis jutun" jälkeen?

Huomasin tänään että oli tullu pikkuhousun suojaan sellasta tosi sitkeetä limaa, vähän niinkun räkäklimppi (kuulostaa nyt tosi ihanalta). En oo siis ennen sellasta nähny vaikka mulla on tullu koko raskauden ajan tosi runsaasti valkovuotoa. Ajattelin et voiks se olla irronnutta limatulppaa? Sitä ei ollu kyllä paljon, mutta kuitenkin sen verran et siihen kiinnitti huomiota. Lima oli kuitenkin ihan kirkasta, ei ollu mitään verta tai muuta. Supistuksiakaan en oo huomannu joten ei varmaan tarvi olla huolissaan. Miten teillä jo synnyttäneillä, koska teillä irtos limatulppa ja koska siitä synnytys alkoi?

marini_ Voi olla limatulppa tai ainakin osa siitä. Mulla ainakin irtoili osia tulpasta aikasemmin ja sit sellanen jumalaton köntsä synnytyspäivän aamuna... Samana päivänä siis synty meiän esikko, tulppa meni 10 aamulla ja supistukset alko siin 13 maissa ja muksu oli pihalla 23.32.

Mulla on tänään ollu monta kivuliasta supparia... Herättää toiveita et tää tulis vähän aiemmin kun esikko (41+6), mun tuurilla menee yli vaikka kuinka kypsät paikat oliskin... Aion kyl tos parinviikonpäästä ihan surutta alkaa touhuileen kaikkea mikä muka synnytystä edistää... Eipä nuista kyllä viimekskään mitään hyötyä ollu...

marini_
varmaan ollu osa limatulppaa .mulla esikoisesta irtos n.1 viikkoo ennen synnytystä

marini_: Niin mäki toivon että kaikki nyt oikeesti lähtis menee parempaa suuntaa, musta tuntuu aina että mä olen syntyny epäonnistumaan ku mulla on ollu koko elämä aika hankalaa :s välillä on hyvii kausia, mut sit taas mulle käy aina kaikkee huonoo, mut ihan oikeesti vois huonomminki mennä (niin mun mies aina mulle toitottaa). No mä olin sen "pettämis" jutu jälkee iha paskana ja tuntu et mä en pysty ikinä jatkaa tosta eteepäi. yhe edellee ku alan miettii asiaa niin mä saan akuheet ahdistus kohtaukset, mutta mä pyrin olee miettimättä sitä ja meil on mennyt tosi hyvin. alukshan mä en suostunut edes nukkuu samas sängys, mutta asiat muuttu ku mun jääräpää anto periks. Ei olla riidelty kertaakaa to jutu jälkee, ei edes pieniä kinasteluja. Kaikki tuntuu olevan tosi hyvin. Et kylmä siitä selvisin, vaikka jos asiaa mietin nii sit tuntuu taas et elämä kaatuu siihen eli parasta olla miettimättä. 

Satu 84: Sama täällä, aattelin kyllä siinä vkolla 36 lähtien ruveta jo tekemään kaikenlaista mikä saattais vähänki vauhdittaa synnytystä. Tuntuu nyttenkin jo ihan turhauttavalta mennä tän mahan kanssa ja vielä 6 viikkoa aikaa laskettuun aikaan ja mun tapauksessa menee varmasti yli sinne syyskuun loppuun. Haluan jo pikkusen syliin ja vartaloni takasi!!

Eevi: Kiva kuulla että teillä menee nykyään hyvin. Rakausaikana varsinkin on kamala kuulla jotain tollasta varsinkin kun hormoonit on ihan sekaisin. Tuntuu että mä ainakin kilahdan nykyään heti jostain pienemmästäkin asiasta. Oon vähän kade jos saatte sen rivarin koska itse oon ihan kypsä jo tähän kerrstalo elämään. Mut siis todella toivon että saisitte sen :) Eilenkin vaikka ei ollu ees ikkuna makkarissa auki kuuli kaikki humalaisten ihmisten huudot ja kiljumiset. Ja asutaan vielä ekassa kerroksessa, tupakkapaikan alapuolella.. kiva. Mut ollaan kyllä nyt katottu kämppiä ja yhdessäkin omakotitalon näytössä käyty.. Ne on vaan aika kovissa hinnoissa täälläpäin (tai taitaa olla tällähetkellä joka paikassa).

Heips taas!

Mä en ole foorumilla käynyt aikoihin, kun muutto- ja työkiireet ovat vieneet kaiken ajan. Muutettiin nyt keskustasta hieman kauemmas ihanalle ja kivalle lähiöalueelle, missä piisaa metsää ja palvelut on kuitenkin naapurissa. Lapsenkin kannalta sijainti on hyvä, kun neuvolat, päiväkoti ja ala-aste ovat kaikki keskittyneet meidän kotikadulle :) ei ole nappulalla sitten pitkä matka mihinkään. Ja mettääkin on ympärillä, missä temmeltää. Hieman haikealta tuntuu jättää tuo keskusta huveineen, mutta tämä seutu on kyllä lapsen kannalta paljon parempi.

Mun äippäloma alkaa virallisesti 10.8., mutta vika varsinainen työpäivä on ens maanantai. Sekään ei ole mikään täysi päivä sinänsä; silloin palautan vikan käännöstyöni, jonka käytännössä viimeistelen nyt viikonloppuna ja palautan maanantaina. Mun kalenteri näyttää tosin siltä, ettei mulla mitään lomaa ole tiedossakaan :D Nyt kun työt loppuu, olen jostain keksinyt itselleni vaikka mitä puuhaa. Aattelin mennä yhdelle parin viikon venäjän intensiivikurssille, ehtii loppua just sopivasti ennen syyskuuta.  On mullakin tapa hemmotella itseäni lomalla! No, nythän se on vielä hyvä käydä kursseilla, kun vauva on vielä masun hoivissa eikä hoitajia tarvitse järjestellä.

En ole vielä aloittanut mitään lastenvaatteiden sun muiden pesua, ja niitä pitäisi muutenkin vielä ostaa lisää. Tavarat on jo paikoillaan pinnasänkyä lukuun ottamatta. Oon vain menny sillä asenteella, että lapsi syntyy vasta lasketun ajan jälkeen, eikä mulla ole vielä kiirettä. Saapi nähdä kuin käy :)

Fyysisesti kaikki on hyvin, ei ole vaikeuksia nukkua tai mitään. Mies ei anna mun tehdä mitään raskasta tai riskaabelia. Välistä tuntuu pahalta, kun ei itse voi auttaa missään. Lähestyvä synnytys jännittää hieman. Eniten hermostuttaa se, että jaksanko pakertaa lasta ulos omin voimin. Mutta kyllähän ne sairaalan tyypit kai hommansa osaavat. :) Itse ajattelin mennä Tyksiin, vaikka siellä rempataankin ja henkilökunta ei kuulemma ole ollut kaikille kivaa. Se on kuiteski lähimpänä, mikä on tärkeintä mun omalle mielenrauhalle.

Ens viikolla on neuvolassa eka synnytysvalmennuskerta, toinen on sitä seuraavalla viikolla. Sitten on myös vauvanhoitotunti erikseen. Ihan hyvä, että sellainenkin on, en ole tehnyt ikuna vauvojen kanssa mitään, en ole kai vaihtanut edes vaippaa! Lähinnä mua kiinnostaa esim se, miten paljon vastasyntyneellä pitää olla vaatetta päällä sisällä ja ulkona, monta kerrosta ja milloin myssyä täytyy pitää... Tuntuu jotenkin hölmöltä, kun pähkäilee tällaisia perusasioitakin :D

Mutta onnea niille, jotka ovat jo synnyttäneet! Meidänkin keskuudessa alkaa tapahtua... Apua apua. Jaksamisia kaikille masukkaille!

marini_: No joo eipä ollu kivaa kuultava ollenkaa se, mut tää raskaus on lepyttäny mu hermoja kauheesti, tosi monella on just noita et menee hermot helposti, ku mulla taas menee normi tilassa hermot helposti, niin nyt mä oon paljo rauhallisempi ym :) paljon parempi olla ku ennen. Toivottavasti mu hermoilut ei palaa takasin synnytyksen jälkee :s ku on vsäynyt ym. Mä tuun todella kiukkuseks jos oon nukkunut liia vähän esimerkiks :S Ei me välttämättä ees saada sitä rivaria, mut päästiin jonon kärkeen mun mummin ansiosta ja mä tosiaan toivon että saatais se. me asutaan kans nyt kerrostalossa ekassa kerroksessa, mutta ei maantasolla vaan yks ylemmäs. Tosi hankala liikkua meiän kahen ison korian ja sit vaunujenkaa tänne, se rivari olis niin kiva ja se on tosi rauhalliseslla lapsiystävällisellä alueella. Nyt me asutaan vähä erillaisel alueella, mä just totesin mun miehelle et enhän mä uskalla päästää tota lasta ulos isompana täälä pihoilla leikkimään jos joudutaan tässä viel asumaan, ku ei sitä ikinä tiiä ketä tosta kulkee ohi ku tääl on nii epämääräsiä tyyppejä ja meillehän kesäkuussa murtauduttiin kerran :S Lisäks jos saatais se rivari niin mun mummi (joka on vasta sen 63) asuu siinä niin olis hoitoapu vieressä ja meiän mutsi asuis siitä pari kilsan päässä ja samoin faia siin 3-4 kilsan päässä. Tuolahan on lähimmälle kaupalle kyl matkaa avrmaa se 2km, ja bussikaa ei oo iha vieres et siihe o varmaa kilsa, mut nopeestihan sne kävelee ja on meillä auto. Miestä vaa huolestutti se ku hänellä ei oo korttia et sit sen täytyy se kortti hankkia jos sinne muutetaa :D  Ainiin ja meillä on tässä suihkukoppi jonne ei todellakaan mahdu toi vauvan kylvetys amme ,nii tosi hankalaa kylvettää sitä :/ samoin koirat on tosi kiva pestä täälä ku ne ei oo mitää pienikokosia et nytki ku ollaa menos ton nuoremman 9 kuisenkaa näyttelyihin nini se pitää ahtaa tonne pienee koppii pestäväks ja ite sinne viel mukaa ja se on tollanen yli 40 kilonen jässikkä ja vielä kasvaa jo ni ei oo helppoa :D Sielä rivarissa on iso suihkutila ja oma sauna :) Toivon niin että saatais se asunto ja että toi ukko sais sen duunin. (x
Sori tuli vähä pitkä ja kirjotusvirheitä löytyy :D

eevi-
piän peukkuja et miehes sais töitä ja ennenkaikkea että saisitte rivarin ja pääsisitte tuosta pois! :) meill muute osoittautu esikoisen kanssa hyväks tommonen jalallinen amme,on selällekki mukavempi ku voi seisten kylvettää vauvan ,eikä tarvii 'nkee sitte ammettakaan pieneen koppiin :) ja noi jalathan saa sit kasaan laitettua käytön jälkeen nii ei vie tilaa.meill on Bebes (muistaakseni kirjotetaan nmoin) merkkinen amme ja jalusta,mut pitäs kai melko moneen ammeeseen sopia noi jalustat mitä liikkeissä myydään.

ei ku se oliki bebe ´jou merkkinen

xiina: Mun pitää varmaa sit yrittää ettiä sellaset jalat ku en mä viiti toista ammetta hommaa ku jsut hommasin tän. Suihkukoppi on kyl tosi ärsyttävä.. haluun siitä niin eroon. On tosi kiva tulla kurasten koirienkaa kotii ku ei ne mahdu tonne pestäväks :s nyt vaa peukkui pystyy miehen duunille ja asunnolle ja toiv saadaan ne :)

ainiin , on muuten kiva herää öisin siihen ku unissaa tulee oksennukset, ku on öisin nii kova närästys ja siihen ei edes auta närästyslääkkeet. On pitäny sano tost närästyksestä neukkuu jo sillo ku alko tää närästys joskus vk 17 :D nyt kyl meinasin sanoa uduestaa ku on epämukavat yöt tä järkky närästykse takia et iha oksennukset tulee

Mäkin heräsin oksennukset suussa kerran.Lääkäri määräsi reseptillä Antepsinia, kun sokereiden takia ei Rennie ole oikein hyvä vaihtoehto. Toisaalta Renniestä ei ollut oikein apuakaan aamuyöhön asti. Lääkärin reseptistä ei ollut mitään hyötyä, ei hinnassa eikä muutenkaan. Mutta Antepsinista kyllä.

Romina: Okei, no pitää jutella neuvolas tosta.

Tuli muuten mieleen näistä unista taas. Näin unta että mun MIES oli raskaana :DDD se oli siinä unessa jollain 20vk raskaana ja se oli saamassa pojan :D yritin silt udella ultra kuvia ym mutta se ei muka saanut niitä ja ihmettelin siinä unessa miten sillä ei ole ultria tyylii joka toinen viikko ku toi on epänormaalia et mies on raskaana. Ja se kerto siin unessa kaikille ihan mielissää odottavansa lasta :DDD se oli saanu kehoonsa jostai jonku naishormoonin minkä takia se oli pystynyt tulee raskaaks :DD

hahah ihme unia :D

Unet on kyllä aika mielenkiintoisia näin raskaana ollessa, vaihtelee ja hyppelee sinne sun tänne.. :) kun vaan aina muistais ne aamulla niin vois rustailla niitä johonkin, sais makeet naurut ainakin!

Oon siivonnut pitkin päivää, kaappeja ja nurkkia-jotenkin tuntuu että olis ns. kiire laittaa kaikki kuntoon vaikka kaikki rupee olemaankin kunnossa. Meillä on pientä "remonttia" ollut ja siinä olis vielä pientä laittamista, vessaan allaskaappia ja parit taulut seinään jne..pientä tosiaan!

Heräsin taas viime yönä käden puutumiseen ja nyt on pitkin päivää puutunut kädet, on se kummaa että yöllä vain vasen käsi mutta päivällä ja illalla molemmat. Nukuin muutenkin tosi levottomasti kun mies ei kotona ja mietin että jos se synnytys nyt alkaisi mitä mä tekisin..vaikka selvät sävelet siinä olis niin silti kun ei se mies kotona..omat vanhemmat ruotsissa reissussa, että enköhän olisi apen ja anopin herättänyt hätiin :) On se vaan kumma miten se vain rauhoittaa kun ollaan yhdessä kotona ja tietää että se toinen on siinä!

Synnytyksestä tuli mieleen kun yksi kaverini oli saanut viikko sitten pojan, synnytys oli ollut pitkä ja kivulias, mikään kivunlievitys ei oikein auttanut. Niin tämä kaverin mies oli avautumisvaiheessa todennut suureen ääneen kaverilleni että "mua väsyttää ihan kauheesti"-oli kuulemma saanut kyytiä kaveriltani ja kätilöltä joka siinä oli silloin käymässä!
Kyllä sitä kaikkea kuulee!

Täälläkö oli puhetta että kuinka pitkä matka on sairaalaan, niin meillä se tosiaan on tuo Tays ja sinne ajaa (miehen kaasujalan tuntien) n. 20min, riippuen tietenkin ruuhkista, valoista jne...! Että sillain lyhyt matka kuitenkin, voi tuntua pitkältä jos oikein kiire tulee...

Ootteko jo pakanneet sairaalakassia valmiiksi?
Itse en ole, mutta miettinyt että mitä sinne laitan, myös asukin vaatteet on mietittynä-luulen kyllä että ne voi vaihdella vielä moneen kertaan ;)

eevi- mulla kans vaivana ollu karmea närästys johon renniestä ei mitään apua.sain lääkäriltä reseptin somac lääkkeeseen,närästää mua edelleenki mutt nyt se on siedettävissä :) ei oo sillai paha olla vaikka vähä röyhyttääki.

masu87- asuks ihan tampereella vai jossain lähikunnassa? :)

Takaisin