Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tervehdys vaan täältäki pitkästä aikaa!

oon ollu saikulla jo muutaman viikon, kun noi verenpaineet on temppuillu. mulla on muutoinki verenpainetauti, niin kuulema herkemmin tulee raskausmyrkytys. seurantaa on kerran viikossa sairaalalla. huomenna pitäis taas mennä. olin jo pari viikkoa sitte yhen yön tarkkailussaki.

kaikenmaailman vaivat on tullu jo mullekki. supisteluja tuntuu tulevan melkein koko ajan, onneks ei kuitenkaa kovin kipeitä. öisin ei taho saada nukuttua. kusella pitää ramppaa vähintään neljä kertaa yössä.. turvotusta on koko kropassa ja näytän ihan juopolta :( ei jaksa tehä mitää, heti jos jotain alkaa touhuu, rupee huimaamaa ja alan huohottamaa ku vanhat mummot. käytännössä oon sit vaan lököttäny sohvalla tai sängyllä päivät pitkät jo pari viikkoa.. alkaa olee tosi turhautunu olo, ku tuntuu, ettei musta oo yhtää mihinkää. pelottaa toi raskausmyrkytysmahollisuuski aikalailla. onneks sentää neiti liikkuu tosi paljon eli sen puoleen vissiin kaikki kunnossa. sairaalalla käynteihin varaan jo autoon kaikki kamppeet mukaan varmuudeks jos ottavatki sisälle. ihan pyllystä koko meininki.. on tosi ristiriitaset fiilarit koko ajan. tosi hienoohan toi on, että tarkkaillaan tilannetta noin hyvin, mutta silti jotenki turhauttaa ramppaa jatkuvasti lekurilla. sit välillä mä haluaisin, että neiti syntyis just nyt heti ja toisaalta sit tulee paniikki, etten oo vielä valmis... ihme sekoilua nää mun mielialat!

synnytys tuntuu pyörivän mun mielessä jatkuvasti ja nyt on alkanu jo pikkuhiljaa paniikki hiipimään. pelkään, että en kestä kipua ja pelkään, että en jaksakkaa hoitaa hommaa kunnialla loppuun asti.

Heippa vaan kaikille ♥

Täällä vietetään paria vapaapäivää töitä olis viellä 3 viikkoa ja sitten alkais äippäloma .

♥Eilen meidän esikoinen täytti 4-vuotta ♥ niin se aika vaan on rientänyt hurjaa vauhtia eteen päin ♥

Masu on ollut tosi pinkee tässä ja tekee välillä kipeetä vaavin potkut.. Jonkinlaisia supistuksiakin on ollut mutta varmaa niitä harkkasuppareita kun vetää masu ihan kivikovaksi. välillä viiltelee alhaalta tosi ilkeesti ja kyykiminen on töissä vähän hankalaa. Ensiviikon tiistaina olis neuvola. vaavi on varmasti kääntynyt koska painaa niin erikohdassa tuolla alhaalla. Muuten olen kyllä jaksanut aika hyvin ja verenpaineet pysynyt hyvänä. viellä olis 8 viikkoa LA. niin se aika vaan rientää ♥

Sannalla vielä noin kauan töitä... mä oon jotenki aatellu et kaikki muutkin on jo jääny/just jäämässä kotiin mahaa kasvatteloeen. Ite oon kotosalla jo viidettä viikkoa ja mammalomakin alkaa virallisesti lauantaina... Ootteko muuten jo saaneet tietoa päivärahojen määristä ja maksupäivistä? Mulle ei oo viel edes päätöstä tullu... Mahtaa kestää aika pitkään ennenkö ekat rahat on tilillä....

Hui, täällähän on tapahtunut yhtä sun toista. Ahkerasti kyllä käynyt lukemassa mitä teille muille syysmahakkaille kuuluu, mut mun mielestä on vaan muka niin työlästä kirjautua tänne...
Xiinalla kuulustaa olevan siellä jo aika jännät paikat :D

Minä olen tuonut vain kaukalon vasta kotiin, kehto on vielä mummilassa toisella paikkakunnalla. Niin ja vaatteet sit sain pyykättyä, jos vähän yrittäis silittää sit ku miäs menee töihin, ku hää ei halunnut tietää sukupuolta etukäteen, niin täytyy sit toimia salaa tälläisissa asioissa.
Onko täällä muita joilla on kaikki laittamatta?

Nyt on toisinaan alkanut tuleen jo vähän tujumpia suppareita, jänniä, ku tuntuu et ihan henki salpaantuu. Mut muuten ihan harkkasuppareiden tasoa. Ja ku kävin hakeen neukkulääkäriltä saikkua äippälomaan asti selän vuoksi niin hän halus sit kattoo et alakerrassaki kaikki oli edelleen ennallaan... olisin toivonut että jotain pientä muutosta olisi tapahtunut, että olisi voinut edes toivoa ettei nyt yli aikaa ainakaan menisi.

Niin, synnytys siis lähenee, millaisi ajatuksia/toiveita teillä on synnytyksen suhteen? Ite aion käydä taas ottaan vyöhyketerapiaa (otin edellisessäkin) ja toivon että siit olis sit apua nopeaan synnytykseen, toivon nopeaa synnytystä siks että tohtis mennä vaik ihan ilokaasun voimalla, tai sit ilman. Ekassa otin epiduraalin, tokassa en ehtinyt saada muuta ku sen ilokaasun... elän muka siinä uskossa et ilman voimakkaita kivunlievityksiä ponnistusvaihe on lyhempi. Muistan kyllä ku viime kerralla kätilö kysyi että mitä olit ajatellut kivunlievitykseksi, niin vastasin et ensin ajattelin luomuna, mut nyt ku nää kivut on tälläset niin haluan kaiken mitä talo tarjoo...tyly tuomio tuli hetken päästä, et ei voida antaa enää mitään. Silloin se tuntu tappotuomiolta, mut jälkikäteen, 9min ponnistuksen jälkeen olin ihan tyytyväinen.

Satu, täällä kanssa yks joka on jo pitempään vaan kasvatellu masua
Kesäkuun alussa loppu työt eli oon lomaillu tässä työttömänä eka ja nyt ens viikon tiistaina alkaa äippäloma :) Päivärahoista päätös tuli muistaakseni jo kesäkuun puolella ja siinä mainittiin kaikki maksupäivät ja määrät (ens vuoden kesäkuuhun kestääki se hupi :D). Ekat rahat mulle taitaa napsahtaa 12.9.
Ihmetyttää ettei sulla oo vielä ees päätöstä..... Kandee käydä kysymässä, jos sieltä puuttuuki jotain lappua eikä ne oo soitellu perään (mulle ne soitteli vaikkei multa ees puuttunu mitään, ne vaan varmisti et mulla on oikeesti työt loppu).

Huomenna oiski sit taas neuvola-aika

Ihanaa ens kuu onkin syyskuu :) täällä onkin kaikki muut valmiina paitsi vaippoja,liivinsuojia ei olla hankittu, mut ne kerkee ostellaihan tavallisen kauooareissun aikanakin ja tuplat pitäis vielä hankkia, mut en tiedä vielä millaiset..

Täällä ei olla nähnty millaisiakaan unia liittyen synnytykseen, mut kerkeehän niitä vielä näkemään. Supisteluja ja puukkoja tulee päivittäin täällä..

Nyt on vaan kauhee flunssa päällä,poskiontelontulehdusta jne, toivottavasti nyt pain paranis, ku voimaa menee kauheesti tähänsairasteluun..

Tää viikko onkin ollut  sairaalassa ramppaamista, meijän vuos ja 4 kk sai sunnuntai- maanantai välisenä yönä kaks kohtausta et meni aivan veltoksi eikä hengittänyt, mut onneks niitä ei oo enään unissaan tullut ja eilen toinen pökerty isin syliin ja meni veltoksi ei eikä hengittänyt ennen kun isi alkoi antaa tekohengitystä, ensimmäisellä puhalluksella onneksi virkosi ja oli ihan unelias ja taas sairalaan kauheeta vauhtia.. Mäoon vielki niin kauhuissani noista tapahtumista ja itkin kauheesti, vauvakin masussa varmaan pelästyi kun alkoi kauheet jumpat..

mut nyt täytyykin mennä pesee poitsun peppu ja alkaa itekki aamupalalle,ihanaa elokuuta kaikille :)

Noniin, eilen sitte kävin neuvolassa ja mainitsin niistä limasista klönteistä. Neuvolatäti ei siellä vielä huolestunu vaan pisti pissanäytteen viemään ja sitte katotaan vielä hiivatulehduksen mahdollisuus. Pissassa oli haalea plussa eilen, mitä lie se nyt sitte tarkotti, olihan siitä täällä keskustelua.
Tänään taas mökkeileen ja siirtään ajatukset pois kaikesta. Aamulla ois taas juurikin niin makeasti  nukuttanut kun kello oli soimassa, heräsin vain kerran yöllä mikä on ihme!

Muuten, miten te mittaatte sen tunnin arvon syömisestä, hyvä kysyä jo näin loppuajasta 
siis, tunti syömisen alottamisesta vai tunti siitä kun lopetatte syömisen?

iduska, mitä ihmettä? mitä kamalaa teidän vuotiaalle tapahtuu, liittyykö tuo johonkin perussairauteen vai onko se vaan nyt ilmenny? kauhia paikka! mää menisin varmaan ihan sekasin jos oma vauva heittäis hengittämästä! voiko tommoseen tottuakaan..?

satu84, mulla alkaa äippäloma viikon päästä mutta oon nyt 10 pv työttömänä ja koko heinäkuun olin vuosilomilla ja ylityövapailla. Mää alan tylsistyä jo nyt, ku kamatki alkaa olla laitettuna.. lomien lisäksi kärsin sairasloman touko-kesäkuussa että ei oo paljo tarvinnu töillä päätään ressata kevään jälkeen :) mies on töissä eikä sillä ollu ku 2 viikkoo lomaa niin yksikseen kissojen kaa täällä himassa hengaan.

Kävin eilen treffaa kaveria jolla la elokuussa, tossa kolmen viikon päästä - sehän alko saamaan jotaki menkkajomotuksia vessassa käydessään, tuumasi että "näin se alko viimeksikin" ja siinä sitten hetki arvottiin lähteekö se mun kyydillä laitokselle, ku miehensä oli just saavuttamattomissa :D ja mun miehelle oli työkaverit sanonu että "teillä pitää nyt pakata se sairaalakassi ku on enää 6 viikkoa" :D

Hyh, lähden tänään junaan. Onneksi matka kotopuoleen ei kestä ku pari tuntia. Ja kivempi se junassa ko bussissa, mun mielestä. Helpompi rampata pissalla :) Sitä ennen neuvolaan kuulemaan onko kaveri vielä niin päin kuin viimeksi (sais luvan olla)

Satu84: Mullekaan ei oo tullu vielä mitään päätöstä kelasta ja äitiysloman pitäis tosiaan alkaa 14pv. Tosin neuvolatäti sanoi et se saattaa tulla paljonkin jälkijunassa koska mun palkanlaskija laittaa kaikki laput menemään sinne kelaan ja viiminen palkka pitäis tulla vasta elokuun lopussa. Eli saattaa tulla vasta sit joskus ku on vauvakin jo sylissä. Aika tylsää ku tulee sellanen olo et toiv. siellä nyt on kaikki paperit että varmasti saan sitä rahaa kans!

Tesu82: Mä oisin joka toinen päivä valmis synnyttää vaikka heti ja joka toinen päivä en haluais synnyttää ollenkaan. Eniten pelkään just sitä kipua, eikä lohduta tieto siitä että meidän äidillä murtu häpyluu kun mun pikkuveljeä punnersi :/ Toivottavasti toi toukka ois kans sen kokonen et mahtuu ulos.. Koko ajan menny kyllä alakäyrillä ja neuvolantäti sanoikin et pikkuinen vauva tulossa mutta tiedä sitten.. Mä luulen et otan kyllä kaikki mahdolliset kipulääkkeet mitä talo tarjoaa, paitsi en halua kokeilla niitä aquarakkuloita ja ilokaasusta oon kuullu aika ristiriitaista kommenttia.

Iduska: Voi ei, kuulostaa vakavalta noi teidän lapsen kohtaukset, varsinkin jos on pitäny vielä ruveta elvyttämään.. kamalaa.. Onks sun lapsellas astma vai mitä noi kohtaukset oikeen on?

Mä olin eilen nii ylpee itestäni ku jaksoin miehen mukana tehdä tunnin ilta lenkin eikä paljoo ees vihlonu mahasta.. pari kertaa tuli noita puukkokipuja alakertaan mutta menivät sitten ohi :) Onko täällä muuten ketään joka kävis vielä salilla tai muuta. Mulla toi salikortti on maannu tossa pari viikkoa käyttämättä ja mietin et uskaltaiskohan sinne vielä mennä...

Kelan päätöksistä;
ootteko hei huomannu ett näätte ne päätköset myös kelan verkkosivuilla? ;)  sinne pääsee kirjautuun jos on verkkopankkitunnukset,ja mull näky siellä päätökset jo tosi aikasi,lappuja sain ootella kauemmin kotio.

TeSu82
ei mulla oikeestaan sen erityisempiä toiveita ole mutta ilokaasun tahdon :D se oli POP esikkkooki synnyttyässä :D sillon minä en ehtiny saamaan kuin kohdunsuunpuudutteen enkä sen tujumpaa tahdo tähänkään synnytykseen ja mieluummin yritän tällä kertaa myös ilman tota.että JOS suinki pystyn niin pelkän ilokaasun voimalla synnytän :) ja kun jos tää on viel nopeempi ku esikko niin en tosiaan ehdikkään mitään saamaan :D esikoisesta olisin saanu spinaalin mutt en enää epiä.enkä olis kumpaakaan halunnutkaan :)

iduska
hui kauhia :( mikä teiän pienellä nuo kohtaukset aiheutti? :,(

Annukas
minä mittasin siitä tunnin päästä kun olin lopettanut syömisen

niin ja marinin mainitsemia aquarakkuloita en suosittele! :D kokeilin niitä esikoisen kohdalla ja niiden LAITTO sattui niin tautisesti että kestän mieluummin supistukset xD ja heti kun se laitto oli ohi niin kivut palas ett MULLE niistä ei ollut apua :)

marini-
mulla ilokaasusta erittäin positiivinen kokemus! en mennyt mielestäni edes höperöksi,luulen että suurin apu siitä oli se että silloin keskityin siihen hengittämiseen enkä kipuun :) oikein pitkän supparin jälkeen tuli semmonen vetelä olo,et koko vartalo oli ku märkää makaroonia ja ehkä 2 kertaa koko synnytykse aikana koin huonoo oloo ilokaasusta mutta en antanu ylen kertaakaan.

Iduskalle: Toivon todella pitkää pinnaa, ja asioiden selviämistä. Kannattaa kysellä kovasti, että osaa laittaa asiat oikeaan arvoonsa kun selvität mikä teidän lapsukaisella on. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Olen kerran vienut 1 v 8 kk ikäisen vetelyyden takia lääkäriin. Siellä kuume jatkoi nousua, ja lääkäri meinasi syyttää minua 6 tunnin odottelun (lääkärin odotustilassa) jälkeen että miksen tuonut lasta aiemmin, kun päästin lapsen niin viimetippaan. Hän varmisti vielä että kai tiedät että nyt on hengenlähtö rajalla. Meidän lapsella oli verenmyrkytys, jonka aiheutti sama bakteeri, joka aiheuttaa korvatulehduksen. Se oli vaan päässyt verenkiertoon. Lääkäri sanoi että meidän lapsi on niin pieni vielä että pysyviä vaurioita ei jää. Toivon että teilläkin löytyy jokin syy josta nämä johtuu, ja joka on parannettavissa!

Mä olen hermoillut kun meitin vaavi sitten kääntyi perätilaan, eikä millään halua kääntyä oikein päin. Mutta nyt on ruvennut supistelemaan ja potkimaan taas niin että tuntuu että voisi alakautta ottaa kiinni. Tiedän että ihan näin ei kuitenkaan ole mutta... Oiskohan hän vihdoin kääntänyt suuntansa "oikeinpäin".

Annukas: En tiedä miten se pitäisi, mutta olen mitannut tunti siitä kun olen lopettanut syömisen.

Noista kivun lievityksistä vielä. Ne Aquat taitaa olla täälläpäin ainoa "luonnollinen" kivun lievitys. Mulle laitettiin ne ekasta, ja toisesta en muistanut että ne sattuivat, kiroilin että ne pitäisi ottaa pois. Kolmannesta olen päättänyt että niitä ei tarvi mulle laittaa. Tosin viime kerrallakin ne taidettiin laittaa puoliksi kysymättä. Mutta ilokaasu oli hyvä! Se auttoi ensin vähän, kun oikeesti keskittyi sen hengittelyyn, kun imaisi vähän liikaa niin laittoi hihittämään, ja kun se ei enää tehonnut niin sitten kaivattiin jotain ihan "oikeeta". Mutta ilokaasun vaikutus aika loppui hyvin pian sen jälkeen kun halusikin. Mulla mies auttoi vähän että huomasi hönkästä juuri ennen kuin supistus alkoi, niin se oikeesti auttoi supistuksen aikana.

Joo, Kelan verkkoasiointi on hyvä paikka :) Tosin mulle tuli laput kotiinki aikas pian, oisko ollu pari päivää sen jälkeen ku tieto oli ilmestyny mun kelan sivuille :)

Neuvola taas takana, täytyypä käydä laittelemassa tietoja tonne neuvolakuulumisiin....

Yök, pakko tulla kirjottamaan tänne että hittoko pitäis mennä nukkumaan ni eiköhän heti ala närästämään vaiks söin viimeks 3 tuntia sitten ja senkin jälkeen gavisconia kunnon huikan =/

Noita aqua rakkuloista vielä että en oo kuullu niistä kyllä yhtäkään positiivista asiaa.. jännä että niitä kuitenkin ilmeisesti aika paljon synnärillä suositaan.. Mä olen ihan kahden vaiheilla vielä että meenkö tyksiin synnyttämään missä tällähetkellä on remontti alla koska koko talo on ihan homeessa ja purkukunnossa. Oon myös kuullu että tyksissä ei vissii henkilökunta oo aina kovin mukavaa ollu. Mulla ois vaihtoehto valita myös salo minne matkaa on tosin sen reipas puolisen tuntia, ei kauheen mukava matka tiedossa jos on kovat supistukset käynnissä.. Salon synnäristä on kuitenkin hirveesti tullu hyvää palautetta ja on kuulemma tosi hyvä henkilökunta. Mites teillä muilla, onko pitkäkin matka synnärille?

Hele81 ja marini_, xiina85 : Kyllä sai pelastymään ja pelkäsin jo pahinta ja itkin, mutta sairaalassa epäiltiin affektiramppia jota noin 5 % pienistä kärsii ja menee iän myötä ohi ja ovat varrattomia ja hengittämyys voi kestää 1-2 min , mut silti pelottaa jos tulee  uudestaan, meillä varmaan kohtaus johtui siitä kun Derek jäi isin kanssa leikkimään ja oli kaatunu kun oli lähteny huoneestaan pois ja pelästynyt, vaikka on kaatunut
pahastikkin, nyt pelkään jokaista kaatuumista..:/ itse oli silloin vessassa.. yöllisille hengittömyys katkoksille ei oo löytyny syytä, mut jos niitä tulee enemmän, niin täytyy ottaa yhteyttä lääkäriin..

Romina:
kauheita hetkiä teilläkin ollut,se on kauheeta kun oma pieni on todella kipeä ja eikä meinaa syytä heti löytyä ja kun huoli on kova omasta rakkaastaan, mut onneksi teillä selvisi ja saitte apua ja pikkuisen kuntoon..

Mä oon ajatellut ottaa kaikki kivunlievitykset mitkä vaan saa, otin esikoisenkin aikana ja ilman niitä en olis pärjännyt kun tuo kipukynnys on niin alhainen..

meillä neuvolat on sinne viikkoon 30 asti 4vk välein ja sit viikkoon 36 2vk välein ja siitä sitten viikon välein ja kolme neuvolalääkäriä on täällä, joka kolmanneksella missä katotaan kohdunsuun tilanteet..

Hele81 ja marini_, xiina85 : Kyllä sai pelastymään ja pelkäsin jo pahinta ja itkin, mutta sairaalassa epäiltiin affektiramppia jota noin 5 % pienistä kärsii ja menee iän myötä ohi ja ovat varrattomia ja hengittämyys voi kestää 1-2 min , mut silti pelottaa jos tulee  uudestaan, meillä varmaan kohtaus johtui siitä kun Derek jäi isin kanssa leikkimään ja oli kaatunu kun oli lähteny huoneestaan pois ja pelästynyt, vaikka on kaatunut
pahemminkin, nyt pelkään jokaista kaatuumista..:/ itse oli silloin vessassa.. yöllisille hengittömyys katkoksille ei oo löytyny syytä, mut jos niitä tulee enemmän, niin täytyy ottaa yhteyttä lääkäriin..

Romina:
kauheita hetkiä teilläkin ollut,se on kauheeta kun oma pieni on todella kipeä ja eikä meinaa syytä heti löytyä ja kun huoli on kova omasta rakkaastaan, mut onneksi teillä selvisi ja saitte apua ja pikkuisen kuntoon..

Mä oon ajatellut ottaa kaikki kivunlievitykset mitkä vaan saa, otin esikoisenkin aikana ja ilman niitä en olis pärjännyt kun tuo kipukynnys on niin alhainen..

meillä neuvolat on sinne viikkoon 30 asti 4vk välein ja sit viikkoon 36 2vk välein ja siitä sitten viikon välein ja kolme neuvolalääkäriä on täällä, joka kolmanneksella missä katotaan kohdunsuun tilanteet..

Mullakin noi kelan päätökset kestää sen takia etteivät ole palkanlaskennasta palkkatietoja laittamaan... Oon ollu vuosilomilla.... Mulla nyt sentään on jotain tekemistä kotona kun tuo kaksvuotias sitä tehokkaasti järjestää, mut silti tuntuu et on jääny jotenkin yksin. Kaverit ei käy eikä soittele, kaikki on unohtanu mut!!!! Onneks työ ootte täälä!!! Ni ja onhan mulla tietysti tuo ukko-kulta!!! 

Iduska Voi teiän pientä!!! En yhtään ihmettele et oot itkeny... Mua rupes itkettään kun luin teidän tarinaa... Katso nyt tosiaan, että varmasti tutkivat kunnolla!!!! Jaksuja sinne ja ennenkaikkea paranemisia poitsulle!!!

Marini Mulla matkaa synnärille 120km. Ja kyllä on lähin... Pohjosessa asuvilla on matkat varmaan vielä paaaljon pidemmät kiitos lakkautusten... =o(

Huoh!!! Isäntä lähti kokopäiväks töihin... Kauhea kiire sielä ja reppana on mun isän osaks omistamassa firmassa töissä, ni kaikki olettaa et se kyl joustaa ja tekee pitkää päivää....

Mulla on niin järkyttävän iso maha et kaikki mammahousutkin meinaa puristaa ja ainoat jotka ei kinnaa mistään on nää saamarin rumat lappuhaalarit.. Kyllähän nää nyt kotona menee mut mitäs hittoa mä sit laitan päälle kun pitää kylille lähteä?!? Paidatkaan eivät meinaa masun yli enää ylettää... Voihan vali vali taas miljoonannen kerran....

Iduska: hui kamala, voimia sinne teille ja pienelle!

Käytiin eilen hakemassa turvakaukalo ja nyt on ns. kaikki isoimmat tarvikkeet ostettuna, pientä hieno sääntöä tietysti vielä on mutta ne kerkee ostaa koska vain.

Nuo yöt on aika mielenkiintoisia, asentoa ei löydä, pissattaa, hikoiluttaa (vaikka ilmat on yöllä jo kylmiä), kramppeja, jatkuvaa nälkää ja olen huomannut että nykyään mun vasemman käden sormet puutuu yöllä, ei molemmat vaan tosiaan vain vasen. Todella ihmeellistä! Kaikkea voi tulla, todellakin! Se on nyt huomattu moneen kertaan. Onko kenelläkään tälläistä puutumista?

Ensi tiistaina on taas neuvola, meillä myös rv 36 jälkeen kerran viikossa.
Kyllä se vaan rupee jo hieman jänskättämään että ensi kuu on meidän ja pian se vauva syntyy. Toivottavasti vasta siellä syyskuun puolella kuitenkin :)

Meillä mies on kyllä niin "hellanlettas" että huh huh, välillä jo liian imelää..
Lähtee tänään poikien kanssa ravustamaan joka vuotiseen reissuun ja on huolissaan jos synnytän sillä välillä-tallensi jopa sen paikan taksinron kännykkään jos lähtö tulee. Hyvähän se vaan on! Ärsyttää vain välillä kun itse kuitenkin tiedän mihin vielä pystyn ja mihin en, suurinpiirtein tulee kattilan ottamaan mun kädestä jos nostan sitä, tai jos imuroin niin hyvä ettei pidä johdosta kiinni..Jaksan vielä tehdä kotona kaikkea pientä, tietysti vauhti on hitaampaa, hengästyn ja hikoilen kuin sikä-mutta kuitenkin ja haluan tehdä kun pian tässä ei kodille ja itselleen sitä aikaa ole niin paljon niin haluaa senkin takia touhuta kaikkea vielä. Ajattelin nytkin vaihtaa petivaatteet ja siivoilla kaappeja kun saa ihan rauhassa viikonlopun olla :) Kyllä tuo sohva vetää puoleensa ja ison läjän möllejä haen naapurin makuunista! Että ei muuta kuin jalat ylös ja pojot lotsit sinne vain :)

Huomenna rv 34 <3

Hauskaa viikonloppua kaikille syysmahoille :)

marini-
mulla matkaa synnärille 20min jos pääsen suoraan meneen :) mut jos viiään eka poika hoitoon niin sitt selvitään minimissään 1 tuntiin.

Takaisin