Elokuisten höpinäketju

Jostakin kumman syystä olen alkanut miettimään ajatusta että entäs jos tuleekin kaksoset :Baby::Baby: En saa sitä mielestäni. Ei minua haittaa vaikka yhden sijaan olisikin kaksi, ajatus ei vain jätä rauhaan. Asia selviää kyllä aikanaan mutta pyörii päässäni jatkuvasti. Kaikkea sitä hormonihuuruissaan pohtii :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Käytiin tänään katsomassa ensimmäistä kertaa miehen siskon vauvaa, joka on nyt pari viikkoa vanha. Voi pientä suloisuutta! :smiling face with heart-eyes: Ajattelin pitkään, että olisimme yhtä aikaa raskaana, mutta ensin odotin koronarokotetta ja sitten ei heti tärpännytkään. Oikeastaan vaihdettiin lennosta - hänen vauvansa syntyi kolme päivää ennen kuin itse plussasin. :Smiling Face With Smiling Eyes: Mutta ihanaa, kun olen nyt raskaana. Muutenkin olisi ollut vähän haikeaakin nähdä se vauva.

Hei kaikki ihanaiset. Varovasti liityn joukkoonne. Plussa tehty muutama viikko sitten jo, mutta koska takana kaksi keskenmenoa ja yksi keskeytynyt keskenmeno ja siitä seurannut lääkkeellinen tyhjennys, kaavinta ja kohtutulehdus niin... hieman stressiä pukkaa. Takana kuitenkin kuusi Ihanaa lasta ja kuusi onnistunutta synnytystä. Joten ❤❤

//Ylläpito on muokannut viestiä.

Last edited by a moderator:
Hei kaikki ihanaiset. Varovasti liityn joukkoonne. Plussa tehty muutama viikko sitten jo, mutta koska takana kaksi keskenmenoa ja yksi keskeytynyt keskenmeno ja siitä seurannut lääkkeellinen tyhjennys, kaavinta ja kohtutulehdus niin... hieman stressiä pukkaa. Takana kuitenkin kuusi Ihanaa lasta ja kuusi onnistunutta synnytystä. Joten ❤❤

//Ylläpito on muokannut viestiä.

Huom! Foorumin säännöissä on kielletty fb, WhatsApp, yms. huhuilu, koska jos porukka siirtyy muualle juttelemaan, täällä aktiivisuus laskee/käy jäsenkato. Lisää säännöissä tätä koskien: https://forum.vau.fi/threads/facebook-whatsapp-tms-säännöt-lukaise-ne-täältä.1580800/

Voi jösses mikä viikonloppu ja maanantai :Squared Sos:

Ensin mies oli koko viikonlopun mahataudissa, niin että jouduin yksin hoitamaan esikoisen ja koiran. Kaikki kunnia yksinhuoltajille, koska olin jo tästä viikonlopusta ihan rikki.

Sitten viime yönä just kun olin ite menossa nukkumaan, esikoinen heräs ja alkoi oksentaa :Weary Cat Face: Onneks valvottiin vaan reilu tunti ja sen jälkeen nukuttiin kaikki melko hyvin. Eikä esikoinen oo nyt enää aamusella oksentanu, ja mieskin alkaa olla paranemaan päin.

Mutta nyt sit stressaan täällä jokaista omaa kuvotustani ja mahan nipistystä, että onko se oksutauti vai raskausoire. Ja jos raskausoire, niin onko se ihan normaali vai joku mistä pitää olla huolissaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onneks tää oli sentään hyvä syy olla menemättä töihin, kun ei viittis tätä tautia jakaa joululahjaks. Teen kyllä etänä, mutta suurin osa asiakkaista halusi sit siirtää aikaansa, niin leppoisa päivä menossa. Nyt vaan toivon niiiiiin paljon että tää tauti olis meidän perheen osalta tässä ja saataisiin viettää joulua terveenä :Person With Folded Hands:

Jostakin kumman syystä olen alkanut miettimään ajatusta että entäs jos tuleekin kaksoset :Baby::Baby: En saa sitä mielestäni. Ei minua haittaa vaikka yhden sijaan olisikin kaksi, ajatus ei vain jätä rauhaan. Asia selviää kyllä aikanaan mutta pyörii päässäni jatkuvasti. Kaikkea sitä hormonihuuruissaan pohtii :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tämä mullakin pyörii päässä välillä. Ikää alkaa olla odottajaksi ja lähisuvussa on kaksosia. Molemmat lisäävät riskiä/mahdollisuutta. Ultrassa se tietty aikanaan selviää, jos vaan pikkuinen pysyy matkassa.

Kaksoset on ihania vaikka töitä riittää, mahtava seurata ainutlaatuista yhteyttä ja aina on kaveri paikalla samalla aaltopituudella (mikä aiheuttaa harmaita hiuksia vanhemmille :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)

Hoitoihin kuuluu verikoe jossa tsekataan hcg. Kävin eilen ja äsken tuli tulos, joka oli 1400 ja risat. :Face Without Mouth: Se on paljon korkeampi ku viitearvoissa eilen siis rv 4+2 mulla, jolloin viitearvot ois noin 160-500.. Mut hoitajan mukaan parempi että on korkeampi ku matalampi ja se useampaan kertaan sano että viitearvot on vaa viitearvoja.

Heippa!
Täällä kans kolmosta odotteleva vajaa viikko sitten plussannut. Hirveesti tekis mieli jouluna kertoa lähipiirille, mutta toisaalta haluaisin pitää salassa vielä pitkääääääääään. Edellisistä kerrottiin jossain 8vk kohdalla. Edelliset jo alakoululaisia. Ja graavi/kylmäsavukalaa, juustoja ja valkoviiniä kovasti jouluna jään kaipaamaan.

Severiina 4+0

Ootteko muut miten väsyneitä? Se on mulla nyt ollut pääasiallinen oire tästä raskaudesta. Muutoin ei vielä juuri vaivoja ole mutta jos entisiin kertoihin on uskominen niin viikon päästä ollaan pää pytyssä sen verran usein, että varmasti töissäkin huomataan, vaikkei siellä ole tarkoitus vielä kertoa.

Tiiättekö miksi eri raskaus-appit näyttää eri verran raskausviikkoja? Mulla on muutama eri appi ja toisissa sanotaan että tänään 4+4 ja toisissa 4+5. Mun mielestä virallisesti tänään on 4+4.

Tiiättekö miksi eri raskaus-appit näyttää eri verran raskausviikkoja? Mulla on muutama eri appi ja toisissa sanotaan että tänään 4+4 ja toisissa 4+5. Mun mielestä virallisesti tänään on 4+4.
Mulla flo näyttää yhden päivän vähemmän

Ootteko muut miten väsyneitä? Se on mulla nyt ollut pääasiallinen oire tästä raskaudesta. Muutoin ei vielä juuri vaivoja ole mutta jos entisiin kertoihin on uskominen niin viikon päästä ollaan pää pytyssä sen verran usein, että varmasti töissäkin huomataan, vaikkei siellä ole tarkoitus vielä kertoa.
Joo on kyllä ollut tosi voimakasta väsymystä. Lisäksi kyllä viikkojen lisääntyessä myös pahoinvointi lisääntynyt.

En oo joulun eteen tehnyt juuri muuta kun ostanut ja paketoinut lahjoja (nekin vähän heikosti) ja tilannut ruuat huomiseksi Prismasta. Toisaalta siinä on tärkeimmät, kaikkea muuta voi laitella sitten kun mieskin on vapaalla, eli aattona. Onneksi ei joulu stressaa, mutta on tää vähän outoa kun yleensä tykkään paljonkin touhuilla. Lapset ovat leiponeet pipareita, koristelleet kotia yms perinteisiä puuhia.

Oon sairaan väsynyt iltaisin etenkin! Ja siitäpä mullekin on tullut kaksosajatuksia. Edellisten lapsien kanssa en muista olleeni erityisen väsynyt, mutta kun keväällä odotin kaksosia, olin yhtä luupake kun nyt. Muistan sanoneeni miten ne imi kaiken energian. No jospa olisi vain yksi :D

Väsymystä tosiaan on ilmassa. Toissapäivänä nukahdin käytännössä istualleni sohvalle, sentään puoli-istuvaan asentoon enkä ihan pystyyn. Iltaisin tekisi mieli mennä nukkumaan ennen esikoista. Onneksi nyt on pidempi loma edessä niin saa rauhassa koomata ja ottaa päikkäreitä.

Mä oon vähä odotellu, et jos tulis jotain muita oireita, kun rintojen arkuus, kun toi kohdunki särkeminen lakkas. Oon kyl ollu tosi väsyny, mut ketä nyt ei olis jos meet viikon klo 5 aamulla töihin ja rahastat muiden jouluostoksia koko päivän!!

Ei vieläkään mitään oireita. Takuulla oli esikoista odottaessa jo pahoinvointia tähän mennessä (7+1). Ei edes väsymystä ole, joka oli kyllä hyvin läsnä ensimmäisen raskauden alussa.

Olin ajatellut, että varhaisultra ei olisi tarpeellinen tällä kertaa, kun ei ole samanlaista huolta kuin esikoista odottaessa. Ja nyt kun ehkä kaipaisi jonkinlaisen varmistuksen siitä, että on tosiaan raskaana ja kaikki ok, sitä ei edes saa enää varattua ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä.

Neuvolastakin oltiin nihkeinä aikaa varatessa, kun kysyin, että voisiko verikokeella tarkistaa, että arvot näyttävät mitä kuuluukin viikkoihin nähden. Ehkä soitan vielä huomenna uudelleen... Ei huvittaisi mennä ekaan neuvolaan lörpöttelemään turhanpäiten. Täällä päin ensimmäisen kerran ultrataan vasta viikolla 12.

Heippa!
Täällä 40v pikkukakkosen odottaja, alkuviikolla plussattu ja tänään on 5+3
Edellisestä raskaudesta on jo hetki aikaa kun esikoinen on jo 14 niin kaikki alkaa alusta :Grimacing Face:
Tulokas on meidän ensimmäinen yhteinen mutta molempien toinen. Illalla palelee ja väsyttää ja aamuyöllä herää pissalle ja sitten ei nukahdakkaan uudestaan millään.
Meillä mies ainoastaan tietää ja teineille kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen elleivät hoksaa aiemmin.

Heippa!
Täällä 40v pikkukakkosen odottaja, alkuviikolla plussattu ja tänään on 5+3
Edellisestä raskaudesta on jo hetki aikaa kun esikoinen on jo 14 niin kaikki alkaa alusta :Grimacing Face:
Tulokas on meidän ensimmäinen yhteinen mutta molempien toinen. Illalla palelee ja väsyttää ja aamuyöllä herää pissalle ja sitten ei nukahdakkaan uudestaan millään.
Meillä mies ainoastaan tietää ja teineille kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen elleivät hoksaa aiemmin.
Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon :Smiling Face With Smiling Eyes:

Takaisin