Elokuisten höpinäketju

Onneksi en palaa töihin tässä välillä, olisin vatsan kasvaessa yhtenään sairaslomalla liitoskipujen vuoksi ja sitäkös osa porukasta katsoisi hyvällä. Lopulta en voisi ajaa töihinkään kun en mahdu penkin ja ratin väliin :tears: Lyhyt ja muutenkin suht pienikokoinen olen joten penkin täytyy aina olla niin edessä kuin vain saa säädettyä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tästä syystä isot autot on parhaita kun istuu korkeammalla niin näkee paremmin :Nerd Face:

Voi ei, en ole tullut edes ajatelleeksi tuota, kun meillä ei viime raskaudessa vielä ollut autoa. Ajattelin, että tällä kertaa olen vähän liikkuvampi loppuraskaudessakin, kun pääsen sentään autolla kulkemaan. Mutta olen tällainen vähän yli puolitoistametrinen, niin penkin pitää tosiaan olla aika edessä, että yletyn polkimille. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mies ei meillä osaa ajaa autoa.

En minäkään ole tullut ajatelleeksi ollenkaan tuota autoasiaa. Pituutta on 158 cm ja saa penkki olla kyllä aika edessä, että yltää polkimille. Onneksi on automaatti, niin pitää yltää vain yhdellä jalalla :tears:

6+2 ja kirkas verinen vuoto. Vielä ei kipuja ole, mutta meillä tais mennä taas kesken. Sitähän se oireettomuus varmasti enteili. Hyvää syntymäpäivää minulle.
Pitääkö tässä nyt soitella neuvolaan vai katonko ensin mihin tämä vie?

6+2 ja kirkas verinen vuoto. Vielä ei kipuja ole, mutta meillä tais mennä taas kesken. Sitähän se oireettomuus varmasti enteili. Hyvää syntymäpäivää minulle.

Katso ehdottomasti ensin, mihin on viemässä. Vuoto voi olla mitä tahansa niin kauan, kunnes kovat kivut pysyvät poissa, eikä runsastu ja/tai tule isoja hyytymiä.
Myöskään oireettomuus ei tarkoita mitään. Muistan ensimmäisestä raskaudesta (11 v sitten), että koko raskaus oli liki oireeton ja olo oli tosi hyvä! Ikävä sitä kyllä.
Onko sulla varhaisultra tulossa?

Katso ehdottomasti ensin, mihin on viemässä. Vuoto voi olla mitä tahansa niin kauan, kunnes kovat kivut pysyvät poissa, eikä runsastu ja/tai tule isoja hyytymiä.
Myöskään oireettomuus ei tarkoita mitään. Muistan ensimmäisestä raskaudesta (11 v sitten), että koko raskaus oli liki oireeton ja olo oli tosi hyvä! Ikävä sitä kyllä.
Onko sulla varhaisultra tulossa?

Ei ole varhaisultraa, ensimmäinen neuvolakäynti varattu vasta 17.1.
Just sopivasti nyt viikonloppukin tässä

Ei ole varhaisultraa, ensimmäinen neuvolakäynti varattu vasta 17.1.
Just sopivasti nyt viikonloppukin tässä

Seuraile rauhassa. Niin ne sieltä neuvolastakin todennäköisesti sanoo, vaikka olisi runsasta vuotoa ja kramppeja. Vuoto voi tosiaan olla vaaratonta ja pikkutyypillä kaikki hyvin, joten seuraile rauhassa. Toivotaan että kaikki on hyvin. Jos tulee kovia kipuja, päivystys auttaa viikonloppunakin.

Yhdyn edellisiin että seuraile rauhassa, jos viikonloppuna ilmaantuu kovia kipuja ja hyytymiä sitten ottaisin yhteyttä päivystykseen. Voimia! :folded::red-heart:

En minäkään ole tullut ajatelleeksi ollenkaan tuota autoasiaa. Pituutta on 158 cm ja saa penkki olla kyllä aika edessä, että yltää polkimille. Onneksi on automaatti, niin pitää yltää vain yhdellä jalalla :tears:
Sama :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Hei kaikille, täällä myös yksi varjoista jo hetken seuraillut. :) Nyt menossa 8+3 ja ensimmäistä odotan, on aika tuskallista yrittää vaan pysyä kärsivällisenä ja odotella sitä julkisen ekaa ultraa että tulisi jotain konkretiaa tähän touhuun- en ole menossa varhaisultraan vaikka kovasti tekis mieli. Alkoi houkuttaa kotidopplerin hommaaminen (kaverilta lainaaminen) kun täältä bongasin siitä viestin, olin jotenkin siinä käsityksessä että vasta piiiiitkän ajan päästä vois niillä kuulla sydänääniä. :Weary Cat Face: Uhka vai mahdollisuus, nään kyllä jo itteni panikoimassa jos ei mitään kuulekaan...

Raskaus ja palju. Nettiä tutkin yks päivä, ilmeisesti "saa" käyä jos ei ongelmia.. Meillä oma palju joka tyhjätään välillä + on niitä puhdistusaineita, jotenki uskoisin että uskaltaisi käyä.. vaikka netistä sain vähä semmosen käsityksen, että kauheasti suositella kuitenkaa. Mitä mieltä te?

Raskaus ja palju. Nettiä tutkin yks päivä, ilmeisesti "saa" käyä jos ei ongelmia.. Meillä oma palju joka tyhjätään välillä + on niitä puhdistusaineita, jotenki uskoisin että uskaltaisi käyä.. vaikka netistä sain vähä semmosen käsityksen, että kauheasti suositella kuitenkaa. Mitä mieltä te?

Ei kai paljussa ole muuta kieltoa, paitsi loppuraskaudessa jos on jo avautunut kohdunsuu? Lämmön takia varmaan sama suositus mikä saunastakin, ettei mitään älyttömän pitkiä aikoja kerrallaan. Tai ainakaan en itse oo kuullut paljusta ei suositeltavana, saa korjata jos joku tietää paremmin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mää oon ainakii käynny ihan hyvin mielin meidän omassa paljussa ja aijon käyä jatkossakin. Toki jos vuotelee esim verta tai loppuraskaudessa, ni en menis

Tuo vuoto jäi nyt tuohon aamuun. Ei tullut lopulta edes suojaan asti. Mies yritti ainakin kovasti lohdutella että ihan normaalia olis tuommoset pienet vuodot.
Kun ei yhtään muista miten se viimeksi eteni. Mutta pitää kai yrittää rauhoittua ja odottaa.

Tuo vuoto jäi nyt tuohon aamuun. Ei tullut lopulta edes suojaan asti. Mies yritti ainakin kovasti lohdutella että ihan normaalia olis tuommoset pienet vuodot.
Kun ei yhtään muista miten se viimeksi eteni. Mutta pitää kai yrittää rauhoittua ja odottaa.
Ihana kuulla❤

Aivan loistavaa siis! Tuo on oikeasti hyvä juttu :smiling face with heart-eyes: Kuten täälläkin on saanut lukea, hyvin hyvin monella on ollut vuotoa ja silti kaikki hyvin.

Tuo Secain mainitsema kotidoppleri itsenänikin kiinnostaa. Missähän vaiheessa voisi sydänääniä kuulla?
Itsellä kokemus 11 vuoden takaa, kun muistaakseni RV 12-13 kokeilin ja sain kuulumaan, vaikka kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä. Tässä ajassa ehkä myös laitteetkin parantuneet?
Tietty, voihan sitä kokeilla vaikka kuinka aikaisin, kunhan onnistuu pitämään pään kylmänä, jos ei aikaisista viikoista johtuen kuulukaan :Winking Face:

Aivan loistavaa siis! Tuo on oikeasti hyvä juttu :smiling face with heart-eyes: Kuten täälläkin on saanut lukea, hyvin hyvin monella on ollut vuotoa ja silti kaikki hyvin.

Tuo Secain mainitsema kotidoppleri itsenänikin kiinnostaa. Missähän vaiheessa voisi sydänääniä kuulla?
Itsellä kokemus 11 vuoden takaa, kun muistaakseni RV 12-13 kokeilin ja sain kuulumaan, vaikka kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä. Tässä ajassa ehkä myös laitteetkin parantuneet?
Tietty, voihan sitä kokeilla vaikka kuinka aikaisin, kunhan onnistuu pitämään pään kylmänä, jos ei aikaisista viikoista johtuen kuulukaan :Winking Face:
Tuossa dobblerissa minkä itse tilasin oli että äänet voi kuulla luotettavasti raskausviikosta 12 alkaen. Ja kun vaihtoehtoja googlettelin, mielestäni kaikissa oli tuo viikko 12. Ei ole siis kotilaitteet tainnut kehittyä herkemmiksi yli 10 vuodessa :tears: mutta tosiaan olenhan minäkin kokeillut jo näin 9+5 kuunnella ääniä ja vaihtelevasti jotain ainakin luullut kuulevani :tears:

Viime raskaudessa sain sydänäänet kuulumaan rv10, mutta niiden löytämisessä meni kyllä tosi pitkään ja meinasin jo luovuttaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Minulla oli istukka edessä, joten ei aina lääkärikään meinannut löytää sydänääniä heti. Testasin doppleria taktisesti päivän tai pari ennen lääkärikäyntiä, niin ei tarvitsisi pitkään kärvistellä epätietoisuudessa, jos ääniä ei löydykään.

Mietin pitäisikö tässä soitella neuvolaan aamulla, vääntää vähän itkua puhelimeen ja kahtoo löytyykö niiltä kuitenkin varhaisultraan aikaa. Tai sitten ne todennäköisesti varaa vaan jonkun jutteluajan.. alkaa kyllä tuntua siltä, että ois pakko päästä näkemään kasvaako tuolla mitään.
Onneks tänään on töitä ja yks lemppari työkamu siellä.. pystyy ehkä vähän purkamaan ajatuksia jollekin

Oikeen toivoisin, että olis rinnat kipeemmät ja oikein kunnon pahoinvointi päällä, niin olis jotenkin turvallisempi olo.

Mietin pitäisikö tässä soitella neuvolaan aamulla, vääntää vähän itkua puhelimeen ja kahtoo löytyykö niiltä kuitenkin varhaisultraan aikaa. Tai sitten ne todennäköisesti varaa vaan jonkun jutteluajan.. alkaa kyllä tuntua siltä, että ois pakko päästä näkemään kasvaako tuolla mitään.
Onneks tänään on töitä ja yks lemppari työkamu siellä.. pystyy ehkä vähän purkamaan ajatuksia jollekin

DogutaS onko sulla vielä miten pitkä odotus nt-ultraan jäljellä? Itse varmaan kokeilisin tuota neuvolaan soittoa, mutta onpa ihana kuulla että sulla on töissä työkaveri, kenen seurassa pystyy edes hetkellisesti keventämään omaa taakkaa :Thumbs Up Sign:

Takaisin