Elokuiset sadot

Sme: mulla kans näkyy ihan hyvin vatsan päältä potkut. Edellisiltana suihkun jälkeenkin ku oli kylpytakki päällä ja vielä siinä kohdin tasku ja kaksinkertaisesti kangasta päällekkäin: niin ne vaan tökkäsyt näky miehenkin silmään. Sitä huvitti ihan hirveesti. Mietti et eikö toi tosiaan satu ku masua venytetään sisältäpäin tolleen tökkäsyillä? vastasin et kyllä se joskus tuntuu mut toi nyt ei ollu niin kova potku ja hän siihen eikö toi ollu kova!! Ku se näkyykin tolleen?!?! Mä vaan et ei. [:D][:D][:D]

Mä luulen, että tämä raskaus on saanu mun hormonit tasapainoon, mielestäni olen nyt aika tasainen.
Voi miesrukka kun näkee minkälainen olenkaan synnytyksen jälkeen, kun normaalit ailahtelut jatkuvat ja siihen päälle vielä lisättynä väsymys ei voi tietää mitään hyvää. Kovasti olen muistanut häntä varoitella, ettei heti tavaroitaan pakkaa ja lähde.

Vaivana tosin on ollut jatkuva flunssa, vähäksi aikaa menee pois ja taas pukkaa räkää joka tuutista ja nuo samperin iskiaskivut alaselässä vaikeuttavat kyllä huomattavasti liikkumista. Yölliset pissalla ramppaamiset ovat onneksi rajoittuneet 3-4 kerrasta enää yhteen.

Kovasti olen yrittänyt seurailla omaa mahaani liikkeiden toivossa..tuntuvat kyllä, potkii niin pirskaleen kovaa välillä häpyluihin, että tuntuu kuin maailma mustenisi, mutta mitään liikkeitä en ole vielä huomannut ulkoapäin. Mies kyllä tuntee niitä jo joskus, kun oikein kovasti potkaisee

Täällä nähtiin kans eka potku ulospäin eilen illalla. Mies oli ihan öönä kun mä yhtäkkiä alan naureskelemaan ja sanoin että Mä näin! SE vähän että mitä? mä en saanu suusta muuta kuin että mä näin, mä näin!. Sitten hetken päästä sain sanotuksi et näin sen potkun[:D]
Mä olin koko illan tökkiny sitä mahaan joka kerta kun tunsin liikkeet, ja juuri tuolloin olin lopettanu, tuli tunne että pitää kattoa mahaansa ja sitten se se tuli <3
Tunsi mieskin sitten vaimeana yhden potkun tai iskun kun piti hetken kättä mahan päällä. Piipiäinen vaan tuntuu aina rauhoittuvan kun mies laittaa kätensä mahan päälle. Toivottavasti sillä on samanlainen vaikutus sitten kun pikkuinen syntyy.

Täälä on kyllä mieliala pysynyt samanlaisena kuin enneki.Mitään itkuraivareita tms ei oo tullu. Piti oikein mieheltä kysyä onko se huomannut mitään eroa. Toki kyyneleet tulee vielä helpommin kun tvstä tulee jotain koskettavaa. Oon ollu aina aika herkkä itkemään leffaa kattoes yms, mutta nyt se on vielä herkemmässä ja enää en oo sitä salaillukkaan.Kyynelehdin jos kyynelehdin.
Ja sen oon huomannu että kun ollaan tässä pariin otteeseen oltu baarissa,niin jos joku nainen jota en tunne juttelee miehen kanssa niin teksi mieli heti hyökätä sen kurkkuun kiinni. Toki on auttanut aina kun mies on huikannut mutkin siihen ja esitelly meidät ja sitten ylpeenä silitelly mun mahaa ja kertonu vauvasta.[:)] Mutta varmaan mun silmistä on silti nähny kun oon siihen menny ett Perkeles, näpit irti mun miehestä...[:@]

Ihme kyllä, kun oon ajatellu että musta tulee varmaan aivan kamala kun hormoonit jyllää.Mutta ehkä tuo miehen huolenpito ja hellyys yms. pitää mutkin sitten rauhallisena. Ja elämä on kohdellu aikoinaan aika raa-alla kädellä, että siinäkin on oppinut nauttimaan päivä kerrallaan...

Ja jos mies jostaki suutahtaa tai mököttää, niin annan olla ihan omassa rauhassaan ja sitten se tuleekin pyytämään anteeksi kun on ollut niin hermona. Viimeksi maanantaina,kun pidin harjistreffit meillä ja meillä oli semmoiset 25 koiraa sisällä, ja ne sitten pissaili ja kakkaili sisälle.Toki omistajat sitten siivosivat heti koiriensa jätökset, mutta mies oli treffien jälkeen ihan hiilenä kun ne sotki meidän juuri rempattua taloa. annoin sen sitten ihan rauhassa mököttää olkkarissa, ite siivoilin kaikessa rauhassa ja surffailin netissä. Sitten se läksi palokunnalle harjoituksiin ja sain jäädä ihan rauhassa kotiin. Toki vähän pahoitin mieleni siitä että mulle niin paljon möksähti siitä,ettei käynyt edes suukkoa antamassa kun lähti, mutta kun se tuli sitten kotia kymmenen jälkiin, tuli pyytämään anteeksi kun tuolla lailla mökötti.
Osoitin kyllä hiljaa mieltäni moista käytöstä kohtaan nukkumaan mentäessä, käänsin vaan selkäni ja aloin nukkumaan. Aamulla mies sitten hukutti mut suukkoihin töihin lähtiessään,hellien sanojen saattelemana.

Tälläistä meillä pahimmillaan...

Mutta nyt taas huilaamaan, eilinen iltapäivä meni kuumeessa, tänään ei onneksi oo vielä ollut, mutta muuten vaan on kurkku kipeenä ja saa yskiä ja aivastella vuorotellen. Onneksi sain eilen loppuviikon saikkua niin saa toipua kunnolla.

Voikaahan hyvin mammat!!

tunsin eilen ekaa kertaa tiitin liikkeet kädelle asti, kun illalla nukkumaan mennessä tuupin mahaa vähän joka puolelta ja laitoin kädet sitten mahan päälle odottamaan...hienoja mojovia potkuja sateli siihen malliin, ettei tainnu tiiti olla tyytyväinen äitin tuuppimisiin [:D]

Voi herranjestas millaisessa huushollissa kävin eilen.. [:-] Joka paikka oli ihan hyrskyn myrskyn (okei, ymmärrän, mutta että vieraita vartavasten kutsutaan sellaiseen sekamelskaan, itse en kehtaisi), lapset 5 ja 9v juoksentelivat puolialasti nenää kaivellen ja koiraparka vinkui patteriin köytettynä (eläintensuojelulle ois asiaa). Vein muksuille tikkarit, kiitosta ei kuulunut vaan jo ovella kyseltiin "mitä sä tällä kertaa meille toit?" Nuorempi kanniskeli tuomiani leivonnaisia olohuoneeseen "äiti mä haluan tätä just nyt" ja vanhempi haistatteli vanhemmilleen kun läksyjen teko ei maittanut. Äiti ei ollut moksiskaan!! Ja niillä valui räkää nenästä ja kädet oli ihan ruskeat liasta ja äääääääh haluankohan minä sittenkään lapsia [:D][:D]

Kai minut on kasvatettu toisella tavalla kun en millään voi ymmärtää moista. Puhtauden ja kohteliaiden käytötapojen pitäisi olla jo tuon ikäisillä hallussa. Vai johtuuko tämä "kulttuuriero" siitä että olin kiltti tyttö ja nämä räkänaamat poikia [:D] Muistan pikkuveljeni pikkulapsiajat hyvin ja hän vaikuttaa herran enkeliltä noihin kahteen verrattuna, ehkäpä sittenkin syytän kasvatusta. Teki niin pahaa kun nuorempi sanoi minulle että "mene tuohon lattialle makaamaan niin mä hyppään sun mahan päälle ja sitten sun vauva kuolee". Vaikkei hän sitä tarkoittanut tai ymmärtänyt.. Huh minun lapsista ei ikinä tule tuollaisia! [;)]

Hienosti meni viime yö! Selkä kipeänä, sain nukuttua ehkä kolme tuntia kunnolla.. Upea päivä tulossa siis [:D] Vali vali het aamusta.. Sänky näyttää melko houkuttelevalta, taidanpa kasata tyynyjä selän alle ja viettää päivän vaakatasossa pojan potkuja tunnustellen [:D]

Tää on sitten hyvä foorumi, kun ei tunne itteensä kummajaiseksi, vaikka onkin taas syyttä (?) valvonut yöllä kolme tuntia 3-6[:D]

Olin kolmelta pirteä ja kellon soidessa puoli seitsemän räjähtänyt rusina[;)]

Ehkä järki kulkee jotenkin tän päivän - taas...

Ai et mua ällöttää kans ku kakaroilla roikkuu räkä nenästä tai kuola leuasta[:'(][:'(]. Voi et Emilia oli muutenkin aika "vapaa kasvatus" vissiin siinä perheessä. Ei kaikkki lapset ole todellakaan tuollaisia. Eikä lapsilta roiku räkä ja kuola jos siitä on alusta asti huolehdittu et nenän niistetään ja suunympäryksen pyyhitään ku niissä jotain on. Oi mua ihan oksettaa ku joskus pojalla kun kavvereita jo käy kylässä ja sil yhellä on aina jotain limaa leuassa[:'(][:'(]. Mu nii tekis mieli mennä pyyhkimään se pois. Mun pojalla ei roiku räkä eikä limat leuassa. Et ei se kiltteydestä eikä sukupuolesta ole kiinni vaan siitä kui vanhemmat on pitäny asiasta huolta. Siis mun mielestä.

Nii ja se koira raukka. [:@]. Patterissa kiinni[:@]. Voi ei!

sai mutkin vihaiseksi tuo kirjoitus. Ihan heti en menis uudelleen samaan kämpän käymään.

Mäkin osittain valvonu ku siellä pissillä ravannu. Mut onneks ne väliajat olen nukkunu. Tästä lisää tuolla paino osiossa.

Joo-o, melkoista touhua siinä perheessä. En tajua, miksi vanhemmat antavat lastensa olla sellaisia sottapyttyjä!! Ja ne nuorimman kädet oikeasti olivat ruskeat liasta, hyi hemmetti. Vessasta ja sen siisteydestä en kehtaa edes sanoa mitään. Eihän ne muksut itse osaa huolehtia hygieniasta jos niitä ei siihen opeta. Koira on kuulemma sen takia patterissa narulla kiinni "ettei ole jaloissa pyörimässä". Että anteeks mitä?!? Onkohan taas mitään järkeä pitää koiraa jos se on omistajille vain riesa ja sen olemassaolo on "tiellä olemista". Voi jessus, itse en hommaisi yhtäkään koiraa jos se ei voisi olla ulkona vapaasti. Kiukuttaa välillä tämä meidänkin koiratilanne, mies on aikoinaan exänsä kanssa hankkinut luonnevikaisen koiran kerrostaloon ja nyt se kärsii tässä meidän pienessä rivarikaksiossa. Uskomattoman itsekästä ottaa koira jos ei pysty tarjoamaan sille kunnollista kotia ja riittävää ulkoilua! Ärrrr.. Ja nyt minä olen meillä se syntipukki kun en halua tuota sekopäistä hurttaa samaan taloon vauvan kanssa.

Juu tais mennä vähän off topicics [:D] Ärsyttää vaan tuollainen touhu että hankitaan lapsia ja koiria ja sitten niistä ei osata huolehtia. Heh, eikös olisikin hyvä jos kaikkien täytyisi saada lupa ennen lasten tai eläinten hankkimista! Hygieniakoulutus ja mielentilatutkimus luultavasti riittäisivät karsimaan jyvät akanoista. Eihän autollakaan saa ajaa jos ei osaa [:D]

töissä on joo hyvää aikaa kirjoittaa[;)]

sen verran aiheen ohi tai aiheeseen,että itseäkin inhottaa jo isoilla lapsilla roikkuu räkä ja on likaiset vaatteet ja kädet[:@]Mutta ei tuollainen alle 1,5v mahda rään vuotamiselle mitään[&o]Jos on räkätauti niin kyllä se nokka vuotaa vaikka kuinka pyyhkii[&o]Vaikka omasta lapsesta kyse,inhottaa.
mut sit taas 2+ vuotias osaa jo hienosti pyytää niistämään nenää ja heti on vessaan menossa käsiään pesemään,kun on kuitenkin pienestä pitäen opeteltu puhtautta ja hygieniaa[:)]

Mä pidän lapset puhtaissa vaatteissa kotonakin,vaikka se tietää pienten kanssa monta vaatteenvaihtoa päivässä kun onnistuvat varsinkin "itse syömään opiskelussa",ruokalapusta tai esiliinasta huolimatta tärvelemään joka ruokailulla vaatteensa[&:]Ja käsiä pestään!!!

mulle yksi tuttu lasten lääkäri sanos ihanasti,että kun on tarkkaillut vastaanotolla lapsipotilaitaan ja niiden vanhempia hän kunnioittaa niitä äitejä ja isiä jotka pitää lapsensa puhtaina vaikka rahaa olisi vähän.Voi olla isonsisaruksen vanhat vaatteet ja vaikka kirppikseltä haetut,mutta puhtaat ja siliät,niin lapset näyttää hyviltä[:)]kun sitten on näitä varakkaampia jotka kyllä ostaa kalliilla lapsilleen merkki vaatteet mutteivat koskaan ehdi olla lasten kanssa kotona saati tarkistaa onko vaatteet puhtaat....

Näin mäkin ajattelen,merkistä viis kunhan on ehjät ja siistit vaatteet[:)]tukka kammattu ja hampaat pesty[:D]

mutt onhan meitä moneen junaan.....

Miu: Mulle ei vielä tarjottu rautaa ku Hb ollu hyvä. Tosin eipä sitä viime viikolla mitattukaan. Mut nii se oli viime raskaudessakin. Ei kertaakaan mitattuna alle 130. Mut silti silloinen neuvolatäti suositteli mulle raudan ottamista. Alotin kans silloin tolla Obsidanilla. Ihan hirvee aine[&:]. Vaikka en ihan mikään kauheen herkkävatsainen ole niin ripulia ja ummetusta vuorotelleen ku sitä yritin ottaa. Ja lisäraudan ottaminenhan sit tekee ulosteen täysin mustaksi[>:]; et älkäähän säikähtäkö. Sit vaihdoin tippoina otettavaan valmisteeseen, olikohan se Maltoffer merkkistä. En ihan varma ole mut se sopi paremmin mun vatsalle. En joka tapauksessa ottanut sitä ihan säännöllisesti ku en ihan todella ymmärtäny miks mun pitää saada lisää rautaa jos Hb on yli 130. Ennalta ehkäsynä?[:-]

Moikka pitkästä aikaa!! Olen käynyt välillä lukemassa, ja nytpä kuulumisia: Hän potkii eniten ilatisin, kun hengittelen syvään ja rauhallisesti, ihan kuin vastaisi siihen. Myös aamuisin on liikettä, siihen tyyliin, että anna mutsi ruokaa! Mutta jos oikein keskitytään kuulostelemaan häntä, ni eipä tuo vastaa. Alaselkä-kipuja ja supistelua löytyy, muuten ok. Välillä öisin alkaa olemaan hankalaa löytää hyvää asentoa, ja pissalla saa käydä 1-2 kertaa yössä. Maha on selkeästi kasvanut, mahtavaa!! Rakenneultran mukaan täällä on tyttö, mutta se oli niin ehkä, etten ota sitä vakavasti. Eilen jopa innostuin seksihommiinkin, ja ette usko: auttoi paineeseen, jota tuolla alhaalla välillä on! uskomatonta, mutta jopa käveleminen helpottui [:)]. Suosittelen. Hermot on välillä todella pinnassa, huutoa tulee, mut yleisesti ottaen oon aika rauhallinen. Tässä tuli nyt tätä omaa napaa, kun en oo pitkään aikaan ittestäni mölyä pitänyt. Kivaa kevään alkua kaikille!!!!

Kylla olette ihania - yritin taalla toissa hiljaa hihitella lueskellessani. Piti valilla pitaa taukoa, etteivat huomaa, etta loysailen[;)]

Itseakin etoo likaiset lapset ja varsinkin jos niilta myos puuttuvat kaytostavat. Sellaiset "Ma tapan sut"-kommentit ei mielestani pitaisi jaada vanhempien kommentoimatta. Omaa lasta yritan pitaa mahdollisimman puhtaana, vaikka alle kaksivuotias onkin. Tosin se nuha-vaihe tekee puhtaasta nenasta taistelua. Nyt on onneksi nuhaton aika. Myos allottaa toisten likaiset vessat. Tylsa menna kylaan, jos jo ahdistaa valmiiksi allo-vessassa vierailu. Olen myos ajatellut, etta ikava jos lapset tottuu, etta likainen koti on normaalia, koska silloin niidenkin tulevat kodit on sikolatteja.

Kumma juttu toi vatsan toiminta.. Mulla ei normaalisti mitaan ongelmia - hyva etta vessaan kerkiaa aamiaisen jalkeen. Nyt kun ei yhtakkia tarviikaan, niin olen ihan ymmalla. Ja sitten on pakko menna myohemmin toissa. Ja sitten ahdistaa, etta koko toimisto haisee, ja KAIKKI tietaa, etta se olin mina. Mieheni mielesta on paras menna kakkikselle toissa, koska silloin siita saa palkkaa - itse arvostan kodin rauhaa.

Toivottavasti ei itsellä koskaan karkaa noin mopo käsistä muksujen kanssa! Kun jaksais olla tiukkana ja vääntää rautalangasta silloin kun lapsi koittaa rajojaan, niin pääsee jatkossa helpommalla (yleensä). Varmaan on omallakin vekaralla joskus sitten räkä poskella jos jossain ulkona viilettää, mutta tuommoiset tappamispuheet on jo niin järkyttäviä että vanhempana kyllä huolestuisin ja kovasti! Itsestäni on karseaa kuunnella jos murkut haistattelee vanhemmilleen, kotonani ei haistattelua hyväksytty eikä kyllä haistateltukaan.

Lähden tästä tukisukkaostoksille, ihan karseeta mutta taidan saada suonikohjuja. Siskollenikin tuli ihan kamalat suonikohjut raskausaikana. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä, jotenkin ajattelin, että kun olen nuori ja normaalipainoinen ja liikun päivittäin, ettei niitä tulisi, mutta niin vain on vähän suonet jalassa koholla ja välillä särkee. Kyllä tää on sitten hehkeetä aikaa!

Eilen oli sekä rakenneultra ja neuvola. Rakenneultra meni päin helv.. amatööriultraajan takia, mutta neuvolassa sain sen sijaan hyviä uutisia [:D]
Mun neuvolantätini vaihtuu ja vähänkö olen onnellinen siitä. Minähän en oikein tullut toimeen hänen kanssaan. Vaihtuminen johtuu, että ovat jakaneet jotain asuinalueita uusiksi, mutta ihan sama. Toivottavasti uusi on mukavampi [:)]

Sokerirasituksen tuloksetkin sain ja niitten perusteella ei tässä vaiheessa ainakaan pelkoa diabeteksestä. Toisen kerran pitää nyt vielä käydä kumminkin vkolla 26.

Verenpaineet.. [8|]Ne alkaa aiheuttamaan jo päänvaivaa ja jos eivät tasaannu tai pysy nykyisessä niin lääkityksellä uhataan. Nyt arvot usein kotimittauksissakin 130-145/ 85-95. Jos yli sadan menee alapaine niin yhteydenottoa tayssiin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Maisan, kiitoksia sinulle ja miehellesi hyvistä nauruista! Melkein tukehduin aamukahviini kun luin tuon jutun töissä kakkosella käymisestä [:D][:D] Säästäähän siinä vessapaperiakin [:D]

Herasin aamulla siihen, etta palohalytin ilmoitteli pattereiden olevan lopussa. Kylla arsytti[:@]. Teki mieli herattaa mies ja kaskea se korjaamaan tilanne, olin niin kateellinen, ettei se ollut moksiskaan. Kun sitten nousin aikomuksenani menna lenkille olin niin vihainen, etta meinasin rikkoa koko halyttimen, kun se ei halunnut irrota. Onneksi selviydyin lenkille - mieli rauhoittui ja itsetunto kohosi. Nyt on kroppa ihan lotkona[:-], eika meinaa tyonteko maistua millaan, mutta olenpa treenannut[:)].

Olen varannut kampaajan iltapaivaksi. Ihanaa aloittaa viikonloppu "uudella" tukalla [:)]. Tsemppia kaikkien perjantaihin!

Miu :No kyl toi kuulostaa ihan ok selitykseltä. Se oikeestaan mun järjen mukaan on ennemminkin niin et ku on hyvä hemoglobiini niin siitä on helponpi vähän vuotaakkin kun se et se olis jo valmiiksi huono niin siinä on vähemmän varaa vuotaa.

Mä taidan silti odottaa siihen seuraavaan neuvolakäyntiin et mitataan ja sit jos ne sanoo et pitää ottaa.

Kävin tänään hakemassa terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta itselleni raskaustukivyön. Näyttää ihan korsetilta, tukee selkää ja mahaa. Selän puolella on vielä tommoinen pieni muoviläpyskä jonka voi ottaa pois, se tukee just selkärankaa todella hyvin.

Meinasi alkaa sattumaan kunnolla selkään varsinki eilen ku kävin ajamassa autolla ja sit kävelin kaupoissa. Toivottavasti tämä nyt auttaisi. Saan pitää tätä niin kauan kun katson tarpeelliseksi. Ei tarvinnut maksaa mitään, ja palauttaa voi sitten kun lapsi syntyy tai aiemmin jos käy pieneksi ja pitää vaihtaa isompaan.

Tänään kävin vähän sauvakävelemässä. Ihanaa kun tiet on jo sulanu kokonaan lumista. Vielä noita isoja kinoksia on täällä, mut eiköhän ne kohta katoa. Pääsiäisen aikana oli lumimäärä sulanu ainaki 10-15cm [:)] Ja sitä lunta oli tullut tänä vuonna ihan kauheasti.

En ole vielä itse tuntenut vauvan liikkeitä, mut tuossa pari päivää sitten makasin ukon kans sohvalla nii se piti käsiään mun mahani päällä ja sanoi et oli tuntevinaan jotain pientä liikettä [:)] Eiköhän se kohta ala siellä kunnolla jylläämään.

Hyvää viikonloppua teille. Toivottavasti aurinkoa saamme joka puolelle Suomen maata.

Limaiset ja likaiset lapset... aargh. Tottakai lapsi likaantuu leikkiessään ja saa likaantuakin. Se vaan että sitten peseydytään ennen syömistä tai nukkumaan menoa. Ja jos ei omaa nenää osata/huomata niistää se niistetään.

En kyllä partioleireillä pahemmin kysellyt tai välittänyt siitä mitä lasten kotona tehdään. Jos on räkä poskella annetaan paperi ja kehotetaan niistämään. Joka iikka pesee kädet ennen ruokailua lämpimällä vedellä ja saippualla. Kosteusvoidetta on saatavilla jos on huolissaan ihon kuivumisesta. Hampaat pestään aamuin illoin. Ja mä en alle 15-vuotiaitten kanssa neuvottele tommosista asioista. Tai rupea riitelemään. Asia on nyt niin. Jos et osaa ite niin mä teen sen sun puolesta.

Yksikään vanhempi ei mulle ole IKINÄ tuosta valittanut. Tasan yksi kersoista on yrittänyt käyttää kortin: en tee, ei mun tarvii kotonakaan, mä kerron mun äidille. Vastaus oli "selvä, soitetaan heti. Voidaan samalla pyytää sitä tuomaan sulle oma teltta, sillä sä olet sairastumisriski muille jos et peseydy". Ylläri pylläri, äiskä oli enempi linjalla "pese se pentu vaikka painepesurilla, ei sille pieni puhtaus pahaa tee".

Tänä viikonloppuna on tuntunut jo todella paljon monotusta mahassa [:D] Sitä tulin vain hehkuttamaan vihdoinkin.

Takaisin