Elokuiset sadot

Mullekki alko uudestaan flunssa.. Alkuraskaudessa se kesti kaksi kuukautta. Ei ole kiva ku nenä vuotaa koko ajan.

En oo missään töissä, mut eilen tuli työkkäristä et tuossa 22.4-2.7 olis joku kurssi siellä. kuusamon lentokentälle on tehty joku uus kahvila nii sinne haetaan työntekijöitä. sais enempi rahaa ku jos pääsen sinne kurssille edes. sit voiski paremmalla omalla tunnolla jäädä äippälomalle :)

Päivät meinaa mennä välillä aika hitaasti kun oon yksin kotona ja mies töissä. viime viikolla hän oli jopa yhden päivän kotosalla töiden jälkee.. kysyi jo alkuviikosta et saako mennä kaverilleen perjantaina istuun iltaa.. sanoin et mene vaan. mut sitte ku se meni melkein samantien perjantaina töiden jälkeen sinne nii laitoin aika ikävän viestin etten mie halua olla joka päivä yksin kotona [&:] Tuli onneksi aika nopeasti kotia, mut tuli vaan nii paha mieli ku se on koko ajan menossa joka suuntaan.

Viikonloppuna kävimme anoppilassa ja siellä meni koko päivä. Sunnuntaina laitoimme puhelimet kiinni ja olimme ihan kahdestaan kotona [:)]

Taidan olla aika ikävä ihminen välillä. Ensin lupaa ja sitte tuleeki kauhea ikävä et tule takas kotia.

Miu82, Panadol Hot on samantyylistä kun Finrexin, mut ei kyllä auta mun mielestä niin hyvin. Siinä on kuitenkin parasetamolia vaan, niin on sallittu.

Grenie, täällä kans toinen toimeton [&:] Päivät pitkät vain istuskelen, surffailen netissä ja nukun. En edes muista milloin viimeksi olisin meikannut ja lähtenyt ihmisten ilmoille. Oman autoni myin pois jokin aika sitten, vaikea lähteä kavereita moikkaamaan täältä korvesta.. Onneksi tuo miekkonen on ainakin luvannut vähentää harkoissa käymistä, kolme kertaa viikossa on minunkin mielestä jo vähän liikaa [:)] Ärsyttää kun nyt mies on vain yhden arki-illan kokonaan kotona, viikonloppuisin se sitten vain nukkuu ja vetää sohvalla kaljaa jos ei ole mitään "huipputärkeitä" saunailtoja tms. Mut hey, olen vain raskaana ja kaipaan huomiota [:D] Eli et sinäkään Grenie ole ikävä ihminen, et todellakaan!

Poitsu potkii jo niin kovasti, että isikin tuntee lähes jokaisen iskun. Herätti hilpeyttä ja ihmetystä siipassa kun makoilin sohvalla paita ylhäällä ja katselin kun maha oikein nytkähti potkujen voimasta. Totesin vain tuijottavani omaa napaani, ei sen kummempaa [:D]

[bHaniliini], tuota rauhallisuutta tuntuu olevan liikkeellä [:D] Ihan kuin meidänkin mukula olisi kyllästynyt jumppaamaan masussa. Muutama päivä sitten olin jo ihan varma, että vauvalla on joku hätänä kun ei potkinutkaan heti kun nousin ylös. Hieroin mahaa, lauleskelin ja juttelin vauvalla (tunsin itseni muuten ihan idiootiksi[:D]) kunnes tunsin varovaisen potkun. Kuvittelenkohan vai onko tällä meidän epelillä jo jonkinlainen unirytmi? Aamulla kun ei tunnu liikkeitä ennen kymmentä, sitten taas jyskää kovasti päivän, alkuillasta rauhoittuu ja nukkumaan mennessä potkii taas [:D]

Madielle tsemppiä!!

Hei vaan kaikki!
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi hieman tylsistynyt tuleva äiti..Olen kyllä opiskelija, mutta oon suoritanut kaikki opinnot loppuun mutten ole vielä ottanut papereita pihalle koulusta ku saan 9 € päivässä enemmän rahaa ku oon koulussa kuin olisin työttömänä..Kesäkuun alussa on kuitenkin valmistuttava ja otettava paperit pihalle ja sit jään työttömäksi työnhakijaksi..[:D]

210 opintopistettä tarvisin valmistumiseen ja täll hetkellä on kasassa 230..[8D] suoritan siis ylim. opintoja etten ihan tylsistyisi kotona..Niistä ei vaan saa niin paljoa tekemistä joten..

Meillä ois hienot valmistujaisjuhlat kesäkuun alussa ja siis juhlapukeutumiskoodi käytössä..ÖÖÖÖ mä ja ison mahani kanssa yritän etsiä jotain joka mahtuisi päälle..Intin teltta???JA juhlavaa..Voi p....!!!!!Haluisin kyllä osallistua niihin kun näen sitten vimpan kerran suurimta osaa koulututtavistani..No katsellaan miten isoksi massu kasvaa kesäkuuhun mennessä..Onneksi BEBES liikkeellä Hesassa löytyy aika paljon äitiysvaatteita...Myös juhlavampiakin vaatteita..[:D]

Tiitiäinen potkii kiitettävästi edelleen..Mutta aina ku mies laittaa käden mahan päälle vaimenee kaikki potkut niin ettei se tunne mitään..Hmmm..Taitaa olla ujo penska tulossa..[;)]

Mun mies ei onneksi ota kovin paljon alkoholia, mut siltiki.. Se oli koko viime viikon menossa joka suuntaan. Piti hakea uus pesukone kaverilta, sit piti käydä hakeen seuraavana päivänä moottoripyörä tallista, sit piti vielä kolmantena päivänä käydä kaverinsa luona ku sen kone oli sekaisin. Ja pääsiäisen olimme vanhempieni luona.

Olisi ihan kiva rauhottua joskus kotona ukon kans ettei se olis koko ajan menossa johonki. Vasta viiden jälkeen pääsee töistä nii oma päiväni tuntuu todella pitkältä kun oottaa sitä vaan täällä kotona.

Jännittää vähän huominen rakenneultra. Mitenhän paljo tuo lapsukainen on kasvanut [:)] Toivottasti ultraaja ottais oikein hyvän kuvan siitä ku mies ei pääse töistä sinne ollenkaan mukaan.

Täällä alkoi vihdoinki paistaan taas aurinko [:)] vois käydä pikkuisen kävelemässä tai vaan tuossa pihalla penkillä istumassa ja nauttimassa auringosta.

Olkaahan mammat onnellisia joutilaisuudesta vielä kun saatte siitä nauttia[:)]. Kyllä se joutilaisuus kohta loppuu.[;)]

Mä en ole ikinä ollu työttömänä. Koulut kävin koulujen perään ja heti töihin. Ilmoittauduin kyllä silloin 10v sitten koulun päätyttyä tyäkkäriin mut ku niitä lappuja täyttelin mis luki 6pvä viikossa töissä ja yks työtön nii nehän nauroi mut ulos sieltä[8|]. Sen koommin en ole työkkäriin ilmoittautunut. Joten minä odotan innolla sitä jouten oloa mitä saan viettää n. 8vk riippuen siitä koska Möykkyläinen päättää syntyä.[:)]
Vaik en mä ole ihan varma kui jouten sitä tulee sitkään oltua. Onhan mulla 6v lapsi ja talon rakennusprojekti juuri alkanut[&:]. Mut ei tartte aamulla herätä töihin. Se o parasta.

Sme, itse olen menossa nyt viikonloppuna haihin ja se juhlamekon etsiskely olikin mielenkiintoista puuhaa.. Monet oli jo SIKA-isolle mahalle. Naytti oikeesti sakeilta! Olen viela aika lyhyt, niin lopputulos oli ihan tantta..

Lopulta loysin Boop:ilta sellaisen mustan venyvan mekon, jossa oli oikein kiva leikkaus ja kivalta naytti myos paalla, eika edes maksanut niin paljon, kuin monet niista muista hienoista.[:)]. Niita Boop:in vaatteita onkin sitten saatavilla monista paikoista ja myos netista. Voisit tsekata sielta. En muista, mika oli sivun nimi, mutta jos haet Boop-nimella googlesta, niin eikohan loydy.

Toivottavasti loydat mekon, jossa tunnet olevasi kaunis ja hehkea tuleva aiti!

Maisan Kiitos rohkaisusta..Ite oon kanssa lyhyt ja melkoisen painava jo nyt..Joten voi olla sitten toukokuun lopussa/kesäkuun alussa mielenkiintoista etsiä sopivaa päällepantavaa juhlatilaisuuteen..Kaverit nauroi et sun ei tartte ainakaan korkkareissa koheltaa..[;)] Juu voi olla että balleriinat tai sandaalit on turvallisin vaihtoehto..Voin silmilläni kuvitella näyn norsun teltassa vaappuvana korkkareilla kuin ankka eteenpäin..Huom!!Iso maha vielä pullistuvana ja naama, kädet ja nilkat turvoksissa nesteestä..Eikö olekin ihannekuva muodostunut jo..Taidan kieltää kameran käytön kokonaan mieheltäni sinä päivänä..[;)]

Tällaista vois harkitakin jos löytyy sitten kokoja..
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_30&products_id=3008

Mulla on ensimmäistä kertaa pelkotiloja tän raskauden takia.. Nyt on mennyt jo kohta 1.5 päivää kun vauva ei potki juuri ollenkaan... Muutaman töytäisyn ehkä oon tuntenut [8|] Tiedän että vauveli voi olla kääntyneenä jnejne, mutta silti jotenki pieni paniikki hiipii aina välillä ajatuksiin. Voiko lapsi kuolla vatsaan ilman että tulee mitään oireita??[:o]
Äh en saisi miettiä tallaisia töissä, kun rupee itkettään [&o]

Mulla alkaa oleen töissä hankalaa kun istun 8h/pv tietokoneella. Alaselkä on iltapäivisin jo todella kipeä ja illalla vaikea istua edes sohvalla. Pyysittekö fyssarille lähetteen neuvolasta vai esim. työterkkarilta?

Meillä mies ei ole kamalan menevää sorttia, ollaan paljon kotona. Ennen raskauttta harrastin paljon kaikkea, ja mies jopa välillä nipotti kun oon koko ajan menossa [>:] Hankkisi itse tekemistä itselleen, ajattelin. Mutta nyt onkin ihan kiva puoli tämä kotikeskeisyys hänessä [:)]
Ymmärrän täysin tämän ¨heti ikävä¨ reaktion, mies kun meni pääsiäisenä tampereelle moikkaa kavereitaan niin olin ihan itku kurkussa kotona 2 pv. kun olin niin yksinäinen [:D]

Mulla kanssa flunssa vaivaa edelleen. Ennen pääsiäistä jo alkoi... huoh, ei jaksais enään. Lääkäri sanoi vain että raskaana ollessa limakalvot ovat herkemmänt ja flunssat kestää pidempään..

Jaksamisia kaikille ja Ihanaa ihanaa aurinkoista kevät päivää!!! [:)]
(Eikös tällaiset päivät pitäisi olla laissa säädetty vapaaksi?)

Voi Josefinaa.. Jos kovasti huolestuttaa, niin voisiko kysaista neuvolasta, jos voisi pistaytya kuuntelemassa sydanaanet ihan vaan mielenrauhan vuoksi? Viime raskauden lopussa kavaisin useaankin kertaan neuvolassa ja laakarilla juuri siita syysta, ja ne sanoivat aina, etta on parempi tarkistaa, ettei vaan suotta ahdistu..

Noista selkakivuista. Eras tyokaverini kavi laakarilla ja sai 20% sairaslomaa, eli paivat lyheni 6:een tuntiin. Sanoi, etta jaksoikin sitten paljon paremmin. En tieda, saako Suomesta moista, mutta voisihan sita kysaista.

Mulla on krooninen poskiontelun tulehdus. Oli viime raskaudessakin. Ei kuulemma voi mitaan. Limakalvot turvoksissa. Saunassa ja suihkussa sattuu naamaan (=poskiin), mutta menee ohi synnytyksen jalkeen. Ja jos saa viela nuhan, niin on kurjat oltavat. Joka aamu on nena tukossa ja niistan pelkkaa verta, kunnes nena vahan taas aukeaa. Eli kaikki sympatiani kaikille nuhaisille mammoille!

Josefiina: mulla näin paperipäivinä niinkuin eilen ja tänään on kans sitä istumista se 8 tuntia. Selkä ei niinkän väsy mut takapuoli puutuu ihan hirveesti. koko ajan pitää olla vaihtamas asentoa. Todennäkösesti vaiva johtuu selästä myös. Ny just meni potilastietojärjestelmä jumiin vaik kui päätin et nyt olen tehokas ennen ruokapaussia[;)].

Ja joo Josefiina ja Maisan suomessa on mahdollisuus saada osa-aikaista sairalomaa. Et kannattaa kysyä. Se on aika uus juttu suomessa. Ollu ehkä max vuoden.

Täällä taas[:)]

Tulin just hierojalta ja kyllä teki hyvää. Nyt sattu olemaan vielä oikein hyvä hieroja. Käyn siis hierojakoululla (huomattavasti halevmpaa), joten aina ei saa ihan sellaista hierojaa, kuin haluis.

Kävin eilen mammakaverini kanssa uimassa ja kyllä teki hyvää. Vaikkakin paikat oli vähän jumissa aamulla, mut hieronta kyllä pelasti[:)] Ostin mulle uuden uikkarin, johon mahdun mahani kanssa. Ajattelin, etten mitään kallista osta ja olkaimet pitää mennä ristiin, ku mulla ei muuten olkaimet pysy paikoillaan. Paras mikä löyty oli tokmannilta Janina F. mallistoa, mun mielestä ihan järkyttävän näkönen, kukallinen uikkari. No, sillä mennään [:D]

Tästä on hyvä jatkaa vapaapäivänviettoa, aurinkoista päivää yös muille!

Onpa näköjään vähän huono muisti tällä neidillä. Kävin 15.2 hammaslääkärissä nii olin unohtanu maksaa sen käyntimaksun. Tänää tuli sitte joku muistutuslappunen et maksa tai tulemme perimään sen laskun sinulta. En ees tiedä mihin olen sen laskun laittanut [&:] Ikäviä yllätyksiä tuommoiset.

Kävin tänään pyöräilemässä.. Meinaa olla aika kylmä ilma kun on pohjoisen puoleinen tuuli. Aurinko kyllä paistaa, mut ei paljoa lämmitä noin kylmällä tuulella. Lantioon alko sattuun ihan älyttömästi. Näköjään tuo pyöräily on aika rankkaa masulle ja lantiolle.

Kylläpä muut mammat jaksaa liikkua [:)] Meikäläisellä liikkuminen rajoittuu lähinnä makkarijumppaan [:D]

Äääää minulla menee hermot tuon koiran kanssa! Eilen illalla olivat juuri käyneet isännän kanssa lenkillä, istuttiin sohvalla katsomassa elokuvaa ja koira muina miehinä kusi sohvan taakse. Eli mikään hätä sillä ei ollut. Edelliset kusijäljet oltiin juuri pesty pois. Ja sama juttu päivällä. Edellisestä ulkonakäynnistä oli kulunut ehkä puoli tuntia kun koira nosti taas jalkaansa siihen samaan kohtaan sillä aikaa kun laitoin ruokaa. Osoittaakohan se mieltään merkkaamalla? Tämä sisälle tekeminen kun alkoi niihin aikoihin syksyllä kun aloin odottaa. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia.. Olihan se tosin mustasukkainen jo silloin kun alettiin seurustella pari vuotta sitten, tuli hyppimään ja näykkimään minua kun halailimme miehen kanssa, mutta sisälle ei tehnyt. Huoh. Onneksi se pääsee kesällä maaseudulle hyvään uuteen kotiin.

Painajaiset alkaa olla aika hurjia. Viime yönä sain mukamas keskenmenon ja tunsin samalla kuitenkin pojan liikkeet selvästi. Kun heräsin, oli kauhia vessahätä ja muksu potkunyrkkeili masussa [:)] Voi että oli helpottavaa tajuta että se oli vain uni..

Sme, sama juttu täällä tuon juhlapukeutumisen suhteen [&:] Omat lakkiaiset tulossa ja pelottaa jo valmiiksi mistä ihmeestä löydän (kohtuuhintaisen) sopivan puvun. Voi siinä ihmiset vähän ihmetellä kun vaapun ison mahan kanssa, raskausviikkoja silloin 31+1 [:D] Paitsi jos mahan kasvu on yhtä maltillista kuin tähänkin asti, kaikki vaan luulee että olen vain lihonut [:D]

Mulla kans välillä tuntuu fillaroidessa että sisäelimet muljuu ilkeästi.. sit vaan ajan sillai ylipystyssä [8|]

Liikkumisesta: mä olen yrittänyt kovasti käydä jumpassa, kun kiloja on nyt kertynyt 10!!! Mä en tajua, vaikka yritän kovasti liikkua. Nyt tosin huomaa jumpassa, että jaa... ihan en enää pysy perässä ja pitää ehkä jättää kädet pois, ettei syke ole 200!

Pyörän kaivoin minäkin talviteloilta ja oli aika ihanaa päästä ajelemaan. En ole vielä pitkälle lenkillä käynyt, mutta juuri suunnittelin, josko tankoa sais nostettua vähän ylemmäs, niin luulen, että pyöräily vois onnistua vielä pitkäänkin [:)]

Oi kuinka kaunis mekko Haniliini!

Mä olen Tilannu Halenssilta pari sellasta aivan ihanaa tunikaa mitkä on tarkotettu ihan normi käyttöön. Ei mammavaatteksi. Eli voi hyvin pitää sitten jalkeenkinpäin. Tosin meillä ei ole tiedossa ainakaan vielä mitään suurenpia juhlia kesälle.

http://www.halens.fi/Product/036841

Tämän linkin alta löytyy. Ja tässä oli tosiaan hyvin tilaa[:D]. Mahtuu isonpikin massu[:)]. Oli tosi kaunis päällä. Tämä tarvii teitty alaosan mukaansa enkä ole vielä sitä hankkinut mut on edes toi valmiina.

Grenie, mulle kävi ihan sama !  Eilen tuli maksumuistutus...[:@]  Sain suoraan sieltä suuhygienistiltä maksulapun käteen (ei tullut kotiin kuten "normaalit" laskut) joten olen epähuomiossa sitten laittanut sen jonnekin paikkaan x ja unohtanut totaalisesti. Taisi vaan hormonit hieman heittää kun näin sen kirjeen, niin itku pääsi.. vaikka kuitenkaan ei nyt maailmaakaatavasta asiasta ollut kyse.

Haniliini, pitääpä pistää linkki talteen. Olen menossa kesähäihin ja tuo linkkaamasi mekko on aivan ihana.

Mulla oli hb tippunut 114:sta,mikä tosin oikeen hyvä arvo mulle[:D]kun yleensä tuppaa putoamaan alle sadan...
Sain kamalan kääkätyksen joltain sijais th:lta miten pitää syödä rautaa....[:@][:D]

Takaisin