en tiedä kirjoitanko nyt oikeaan osioon aiheestani, mutta laitanpa tulemaan tänne (ja nyt tulee vaan omaa napaa).. Oon täällä ainakin tuolla jurputus ja allergia-osioissa kertonut tästä mun nyt 8pvää jatkuneesta ihottumasta, joka näyttää nokkos/aurinkoihottumalta ja joka kutiaa ihan sairaasti. Alkoi mahasta ja on levinnyt nyt käsivarsiin ja jalkoihinkin. Multa otettiin ne maksa- ja sappiarvot labrassa ja saatiin suljettua mahdollinen raskaushepatoosi. Sain määräyksen syödä Zyrteciä ja laittaa pahimpiin kohtiin hydrocortisonia, mutta ei auta. Tänään (kun ei kutinalta saa nukuttua) raahauduin päivystykseen ja valitin. Nyt ne epäilee mulla sitte vissiin PUPPPia, eli raskausihottumaa. Mulle tulee kutsu mennä tarkempiin tutkimuksiin äippäpolille lähipäivien aikana. Kiva vaan, että tuohon raskausihottumaan ei oo sen kummempaa hoitoa ku mitä jo nyt käytänm (antihistamiini ja rasva..) ja vaivana vielä sellanen joka helpottaa vasta synnytyksen jälkeen![:@] mä en todellakaan jaksa elää tämän kutinan kanssa vielä 12vkoa[:(] Ja ylläripylläri, luin että 0,5% raskaana olevista kärsii siitä, eli ois kyllä niin tuuria prkl. Kuulemma yleisintä just ensisynnyttäjillä sillon ku maha kasvaa nopeasti, vauva on iso (tai kaksoset tulossa) ja 70% vaivasta kärsivistä synnyttää pojan - tuleekohan meillekin siis poika (joka mun tuurilla painaa 5kg)?[;)] No se hyvä puoli, että jos mulla tuo kyseinen vaiva on, niin siitä ei oo ainakaan haittaa mulle tai vauvalle[:)]
Toivottavasti pääsen asap sinne tutkimuksiin ja selviäisi mikä tän sietämättömän olotilan aiheuttaa[&:] Ei kenelläkään sattuisi olemaan asian suhteen tietoa/kokemuksia?