Elokuiset sadot

Jep,mä aattelin synnyttää parii viikkoo aikasemmin,tossa 18.7 [:D]
Eino,tulee toivottavasti viimeistään ajallaan!!![:)][:D][;)]

Kaks ekaa synty laskettuna päivänä ja kolmas viikon myöhemmin...joten tiedä häntä.?[:-]
Jos vaikka tulis nyt sit viikkoo aoemmin,niin ois balanssi tässäkin touhussa [:D][;)]?

Mä ajattelin alunperin synnyttää siinä lasketun ajan tienoilla mutta eipä tämä taida niin mennä tällä kertaa. Tytöt ovat olleet syntyessään molemmat yli 4kg ja kaksi ton kokoista vois olla aika raskasta kantaa[;)] Ja joka kerta kun näitä ultrataan niin näyttävät menevän kehityksessä vähän edellä. NP-ultrassa laskettua aikaa aikaistettiin viikolla ja nyt rakenneultrassa RV 19+0 vastaavat viikkoja 20+2 ja 20+3. Laskettua-aikaa ei siirretty mihinkään mutta kaipa se on totta minkä jostain luin että tuplat kehittyvät nopeammin kun yksöisvauvat. Anyway tällä hetkellä laskettuaika on 22.8. ja 21.8 ois tarkoitus mennä katsomaan U2:ta stadikalle. Joten vois nää nyt vähän aikaisemmin syntyä etten joudu konserttia kuuntelemaan naistenklinikan ikkunasta.[:D]

Kohdun korkeudesta mä en osaa sanoa mitään. Mutta ultran perusteella tulkitsin että A on navan alla ja B navan yläpuolella. Ultrakojeen kanssa lääkäri kosketteli jo mun kylkiluita joten aika korkealla mennään.

Madie, 9 viikkoa menee ihan heittämällä! Kevättä / kesää odotellessa! [;)]

Mun veikkaus on että synnytys alkaa 6.8 (laskettu 4.8) ihan vaan siksi että sillon on meiän hääpäivä. Nään sen jo niin silmissäni: romanttinen hääpäivän illallinen ravintolassa, kun yht'äkkiä...
-kulta, mä luulen että vedet meni just.
-oikeestiko?
-no toinen vaihtoehto on että kusin just railakkaasti housuun. Pyydätkö laskun?

Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet ja Onnea Odotukseen!

*huokaa syvään* kahden ja puolen tunnin päästä soi vekkari ja pitäisi jaksaa töihin, ja täälä vaan valvotaan. Pyörin pari tuntia sängyssä ja yritin etsiä hyvää asentoa. Vas.ristiselässä ihana hermosärky,johon ei oikein tuo Panadolikaan auta. Ei ole ollutkaan moista jomotusta sitten marraskuun viim.menkkojen. ja Piipiäinen riehuu mahassa oikein olan takaa. Mukavaa sinänsä että tietää ainakin että siellä hyvin voidaan.Mutta tämä Hel...tillinen särky[:@] taitaa käydä niin että pitää aamulla soittaa töihin että yö meni valvoes ja samalla soittaa työterveyteen aikaa.
On pian sormet terien välissä jos tunnin,parin unilla meinaa töihin mennä...

Nyt sitten alkaa selkä kenkkuilemaan kun oon nyt viikon verran tehny kevyempiä istumistöitä . Ei jaksa seisomista ja nyt kun istuu ni sekään ei ole hyväksi. Pahemmaksi vaan menee. Kun tässä pärjäisi pari kuukautta ni kesäkuussa alkaisi kesäloma ja sen perään sitten mammaloma.

Tulipas kunnon vuodatusta...

Jos sitä nappaisi särkylääkkeen napaansa, lämmittäisi kauratyynyn ja koittaisi saada unta kauratyyny selän päällä. Pitäisi varmaan mennä vierashuoneeseen pyörimään,niin saisi mies nukkua rauhassa.On kyllänsä herkkäuninen,ni herää joka kerta kun vaihdan asentoa... Kummallakaan kyljellä ei oo hyvä nukkua,särkee vaan selkää,selällään ei oo hyvä kun jyskää oma syke mahan päällä häiritsevästi, ja kun yrittää maata sellaisessa puoli maha/kylki asennossa Piipiäinen vetää sarjatulta vas.puolelle. Vaihtaisi asentoa ja lataisi niitä iskujaan tuonne oikealla puolelle,kun siellä olisi istukka vaimentamassa iskuja.
HUokaus, kunhan nyt vaan saisi sitä unta...[&o]

Enpä oo tainnu aijemmin paljon mistään valittaakkaan,ni nyt tuli sitten kunnolla...
Parempaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Voi ei Hanibööki sun yötäsi! Luontaiskaupan Vogelin Johannisöljy on tehokas selkäkivussa, suosittelen testaamaan!
Viimeyönä olin hereillä aivan päinvastasista syistä: masulainen oli aivan hiljaa ja nukkui kuin kivi, masu oli aivan lituska. Mietin jo yöllä kaikkea mahdollista, kuinka kertoa lapsille, ettei vauva ole hengissä yms. Enkä näiden hyvin viisaiden ajatusteni kanssa pystynyt tietenkään nukkumaan[:@] ja kyllä väsytti kun kello soitti kuuden jälkeen... masulainenkin heräsi sitten seitsemän jälkeen kuten ennenkin[:)]

Oi voi teidän öitänne! Kauhulla odotan noita selkäkipuja itsekin. Aina on ollut heikko selkä, kerran aivastin ja putosin polvilleni enkä päässyt ylös ennenkun pikkusisko heräsi noin 15 minuutin kuluttua[&:]

Tänään kävin taas lääkärissä ja tämä viikko lomailua. Mutta suuri kummastus oli kun lääkäri väitti, että koska painoindeksini oli 23 (eikös se ole vielä normaali?) ennen raskautta ja nyt olen siitä vain pari kiloa miinuksella niin mun ei muka tarvitse välttämättä saada KILOAKAAN plussaa koko loppuaikana ja vauva pärjää silti. Häh, eikö raskaudessa pitänyt lihoa vähintään 10 kiloa?[:D]
Nyt tuntuu kieltämättä läskiltä. Paino ei kuitenkaan saa enää pudota tai pitää varmaan käydä tiputuksissa.

Sä tarttisit MIU jo oman tosiTV shown[:D][:D][:D].

Toivotaan Hanibööki et sun yöt vähä paranee välillä. Pidemmälle raskautta kun mennään niin yöt hankaloituu entisestään. Liikkeet saattavat olla häiritseviä mut koita keskittyä olemaan tuntematta, välittämättä niistä. Helpommin sanottu kuin tehty[&:].

Selkä, hmmm. Välillä tosi huono. Naksuu ja paukkuu ja tuntuu siltä et on jo tosi löysät paikat. Välillä ihan hyvä, eikä tunnu missään. Vaihtelu menee huonosta aamupäivästä hyvään iltapäivään. Olen huomannut et kohtuullinen liikunta mun tapauksessa auttaa selkävaivoihin. Viime raskaudessa olen saanut saikkua loppuajaksi viikoilla 22+6. Syynä selän aiheuttamat kivut vatsan puolella, jotka tulkittiin supistuksiksi vaikka mitkään käyrätkään ei niitä löytäneet. Ja nyt menossa 22+ 1.

Täällä ollaan toistaiseksi säästytty selkäkivulta. Sen sijaan ranteet ja olkapää on kipuilleet, mutta onneksi ainakin toistaiseksi vain satunnaisesti. Edelleen heräilen yöllä puoleksi tunniksi-tunniksi valvomaan vessassakäynnin yhteydessä ja se rassaa.. siinä hereillä pyöriessä ehtii miettiä kaikenmaailman kauhuskenaariot. Keskiviikossa viimeistään iskee hirveä väsymys ja päänsärky (johon auttaa vain uni) - onneksi tällä viikolla vain 4 työpäivää.

Loppuiltapäivästä ajatus katkeilee töissä ja yksinkertaisetkin hommat kestää. Ja aika monta kertaa olen autoillut haluamaltani reitiltä ajatuksissani pois kun kesken matkan unohtaa mitä reittiä piti mennä [8|]

Miten muuten se painonnousu per viikko lasketaan? Ensimmäisestä käynnistä neuvolassa ja siitä seuraavilla viikoilla? Eli kun mun paino on nyt yhteensä noussut 3.2kg ja kävin neuvolassa viikolla 8, niin olisiko se 320g/vko?  Mulla ei neuvolakorttiin ole ikinä merkitty viikkokohtaisesti mitään.  Mulla oli painoindeksi 24 ennen raskautta, joten ei tarvisi hirveästi nousta. Muistaakseni 12kg plussaa oli kuitenkin normaalipainoisilla ok.

Meilläkin oisi liput U2 keikalle 20. 8 - jos olen silloin yhtenä kappaleena, niin uskaltaakohan mennä? LA siis 27.8. Itse olen syntynyt tasan laskettuna aikana, muut sisarukset käynnistelyn takia (maksa-arvot) etuajassa. Mies on syntynyt yliaikaisena. Vai onkohan noilla mitään merkitystä? Veikkaan että pamahdan jollekin maksimikäyrille kun sf-mitta otetaan, sen verran tolla kuvulla on kokoa, kun olen pitkäkin, että voisi luulla että se häviäsi tonne sisuksiin, mutta ei siltä näytä...

Hih.. Hyvä Miu!!! Alkaa oikeasti jo naurattaa kun toinen siellä välillä viiltelee itseään vahingossa ja törmäilee ikkunoihin [:D] Kuulostaa uskomattoman tyhmältä, mutta kävelin Fontanellassa päin peiliä kerran [:D] En yrittänyt päästä minnekään toiseen ulottuvuuteen tms, silmälasit ei vaan ollu päässä ja kuvittelin käytävän jatkuvan [:D]
Milläköhän vuoraisin mahan tai hellan etten polta itseäni? Eilen tökkäsin mahan kuumaan hellaan ruokaa laittaessa. Kai minulla sittenkin on jo vähän maha kasvanut kun en enää hahmota mittojani [:D]

Hei U2-fanit, niinköhän lie että isukit päästävät teidät keikalle vaikka olisittekin vielä yhtenä kappaleena? [:D] "Entä jos sinä alat juosta siellä ympäriinsä ja huutaa että `minä synnytän, minä synnytän` tai joku tulee ja haukkuu sinua valaaksi ja sitten sinä isket sitä turpaan ja sitten istutkin yön putkassa tai jos joku tönäisee sinua ja..." Näin perusteli meidän isäntä miksi en voi lähteä katsomaan yhtä huippu hyvää bändiä kahta viikkoa ennen laskettua aikaa [:D] Eli enpä siis sitten mene. Pöh. Mutta toivottavasti te olette kondiksessa kesällä ja pääsette nyyhkimään with or without you:n tahtiiin [:)]
'
Nivus-/liitoskivut alkaa olla melko mahtavia, eilenkin heräsin siihen viiltelyyn ja poltteluun. Arrrrgh. Onneksi liikkuminen auttaa noihinkin kipuihin. Jee tänään neuvolaan! Pissapurkin kanssa saa varmaan taas tuskailla, mutta kuulenpahan poitsun sydämen jyskeen [:)] Neuvolakuulumisista sitten enemmän omaan ketjuunsa.

No hip hei[;)]

En oo hirveesti jaksanut tänne kirjoitella,lukenut oon senkin edestä teidän juttuja.[;)]
Mutta joo,selkäkivut... niitä piisaa ja hierottavana oon käynyt ja myös tällä viikolla menen.
Tukivyön kanssa kannattanee käyskennellä..sen kaa vaan on nii helvatun "punkee" istuu,
sen kanssa..kuten laivalla totesin..[:D]
Niin ja sekin että tää masu huitelee yläkäyrällä kertonee jotain asian laidasta.Iso on.[;)][:D]
Kiva kun oli syönyt laivalla vaikka mitä ja paljon,kun oli punnitus neuvolassa maanantaina ..huh.
+ 600 tullut 15.2 jälkeen per vko.[:-]
Sanoi että jos koko ajan on yläkäyrällä niin tarvii ultrata/tutkia tms....[:-]
Mutta kattelin tossa keskimmäisen odotusajan korttia,samoten sen kanssa ollut näillä viikoilla just näin ja sit menny muutamaks mittauskerraksi sen yläkäyrän alapuolelle ja sit tasaantunu ja pommppassu lopussa yli yläkäyrän taasen.

Kävelyllä tarttee rupee ramppaa enempi nyt kun on ostettu pikkisen isompi takki ja housut.
Takki on Haglöfsin windstopper,ei mee tuuli niin läpi-ostin huutonetistä,siinä oli vielä laputkin kiinni eli ei ollu käytetty..normi hinta 249 ja nyt maksoi mulle 125 € ja housut ostin 30 €urolla joku aika sitten kaupasta..niistä menee kyllä vesi läpi että ei voi kaatosateessa mennä [;)]
Eilen siis tallustelin pidemmälti ja sain selän ja jalat kipeäksi.[&o]
Pakko on kuitenki mennä viipottaa,kun ei tuollaisia maksettuja harrasteita ole.[;)]

Supistelee enemmän ja vähemmän mutta se on ihan normaalia,jos ei oo kivuliaita.[;)]
18 viikkoa vielä odotusta ainakin ellei enemmän tai vähemmän?
Vois kyllä oikeesti tulla paria viikkoa aikaisemmin...[;)]
Itse oon syntynyt 2 vkoa aiemmin ja mieheni kuukautta aiemmin[;)]

Laitoin muuten Facebookiin kuvan itsestäni eikä kukaan kaveri oo kommentoinu ,ootko raskaana,vaikka selvästi näkyy jo.[:D]
Ehkä ne ajattelee että lihonnut on[:D],muttei kehtaa kysyä kun varmaksi ei näe [;)]

Joo oli paljon taas sepustusta,omaa napaa.

Kaikille ihanaa päivän jatkoa,nauttikaahan happirikkaasta ilmasta,masuista,potkuista ja elämästä noin muutenkin!![:D][:D][:D]

Minäkin voisin päivitellä kuulumisia. Juuri kun viikko sitten ehdin sanoa, että flunssat on sairastaltu, niin eiköhän se sieltä loppuviikosta kuitenkin tullut: JO KOLMAS MUUTAMAN KUUKAUDEN SISÄLLÄ, vaikka yleensä olen tosi harvoin kipeä... Eli taitaa olla vastutuskyky vähän heikohkonlainen. Myös närästys alkoi viikonloppuna vaivata, ja nyt odottelen, tuleeko siitä jatkuva vaiva vai vain satunnainen. Ja kun nyt vaivoista pääsin puhumaan niin kyllä sitä selkääkin on alkanut särkeä, ja patja on aivan liian pehmeä. Sain tosin vinkin, että patjaa voi kovettaa laittamalla pyyhkeitä tai lakanoita väliin, ja se auttoikin, hetken. Nyt täytyy taas lisätä, kun viime yö oli esim. ihan tuskaa.

Muuten olo on hyvä ja melkoista vipinää tuo heppu tuolla pitää, mutta se ei kyllä vielä ole haitannut yhtään - päinvastoin. Olis myös kova hinku päästä jo sisustamaan pikkuisen huonetta, mutta odotellaan, että päästäis muutamista huonekaluista eroon, niin ehkä sitten...

Miu ja Ginessa jo kommentoivatkin masun olevan tiellä. Hauskaa kun juuri aamusella sanoin avomiehelle, että ei ihan osaa hahmottaa tätä masua, kun törmäilen sen kanssa koko ajan. Huomasin heti sen kauhistuneen ilmeen ja äkkiä korjaamaan, ettei vauvalla mitään hätää ole, kun törmäämiset toistaiseksi ovat olleet sen verran kevyitä [:)]

Elysee mä olen melko varma, että vauva tulee myöhemmin kuin laskettu aika on. Tiedän, että hedelmöitysajankohta ei ollut niin aikaisin kuin laskennan mukaan, koska käytin ovulaatiotikkuja, vaikka eihän tämä kaikkea kerro, mutta mä olen niin kärsimätön ihminen, että varmasti joudun odottelemaan, vaikka tietysti toivon, että vauva tulis vaikka viikkoa etukäteen.

Emilia, kun joulukuussa tein plussa-testin ja soitin miehelle töihin tuloksesta niin heti seuraava lause oli laitat sitten sen U2n lipun myyntiin. Mihin minä totesin että enkä vaan menen keikalle jos vaan pääsen. Meillä miehen perustelut olivat juuri noita mitä kirjoititkin. Mulla on itseasiassa liput molemmille keikoille mutta jälkimmäiseen on niin paljon paremmat paikat että sinne ollaan menossa. Sitten kun selvisi että tulokkaita onkin kaksi niin tajusin että mun ainut vaihtoehto päästä tonne keikalle on synnyttää ennen laskettua-aikaa / konserttia. RV40 maha on aika valtava muutenkin mutta tällä kertaa siitä tulis tod näk niin iso etten jaksa sen kanssa seistä montaa tuntia. Saapa nähdä miten tän keikan kanssa käy.

Liikuntaa pitäisi lisätä täälläkin, nyt kun vielä pystyy jotain tekemään. Kohta pääsee fillaroimaan, ihanaa!
Mulla alkaa ryppyillä selkä mikäli en tee mitään. Kulunut välilevy tekee kiusaa ja pysyy kurissa säännöllisellä liikunnalla. Pilates on mun juttu.

Hih, uskoisin, että scarletin suunnitelma keikasta onnistuu-ja ilman masulaisia, mutta ajatuksena täysaikaisten kaksosten odottaja U2 konsertissa kuulostaa hilpeeltä[:D]

Nyt mä oon vähän hukassa tän liikuntapuolen kanssa kun lumet lähtee[:(] oon hiihtänyt joka viikko 5-6krt/vko-mun intohimo[:)]

Kävin eilen kävelyllä-voi tylsyys, pakko sitä kai on jatkaa, kun en muutakaan ole keksinyt! Hevosia oon edelleen harrastanut-käynyt viime viikot vain ajamassa, muttei siinä kunto kasva, päin vastoin-pehva hellänä ja suonikohjun alut takapuolessa[:'(]

Onko teillä hyviä vinkkejä?

Mä oon kans käyny aikoinani pilateksessa,nyt on ollu vuosi välissä etten oo salille asti saanut ittiäni raahattua.Vuorotyö vaatinut veronsa, vaikka onhan se omasta tahdostaki kiinni.
Käykö toi normi pilates kun on raskaana? Ku mulla on ihan sellanen kutina että olisin jostaki lukenu että sitä ei suositella. Mutta eiköhän se oo niin, että kun vaan tekee niinku tuntuu hyvältä niin ei pitäisi haittaa olla.
Pitäis kyllä het juosta seuraavalle pilates tunnille niin pysyis tuo selkä kunnossa.

eilen pääsin fysioterapeutille het lekurin jälkeen, ja tehtiin siellä muutama jumppaliike ja se teippas mun ristiselän.Joku tukinivel oli tulehtunu, ja löystyny. Kivut jäi sinne, ja viime yönä oonki nukkunu 13 tuntia. Oli vähän univelkaa sen edellis yön yhden tunnin ja aamun kahden tunnin jäljiltä.
Mulla 16 vuotta sitten murtunut autokolaris samainen puoli joka nyt vihoittelee.Lensin autosta ulos ja auto pyörähti mun päälle pyörilleen,niin et makasin takpyörien edessä,ainoastaan sääret näkyny auton alta. Silloin oli kyllä suojelusenkeli matkassa mukana.Jos kuski olis loukkaantu,se ei olis saanu autoa nostettua sen verran että pääsin ite ryömimään pois,tai jos auto olis liikahtanu eteenpäin olis kuskinpuoleinen rengas menny mun pään yli.Tai jos olisin pysynyt vöissä autossa,olisi ollut tukipalkki otsasta läpi. Hui kamala, onneksi ei itse muista kauheesti tapahtuneesta mitään,ainoastaan mojovat arvet kummankin puolen lantioita muistuttaa tapahtuneesta, ja valokuvat....

Fysioterapeutti ihmetteli sitä että kuinka en ollut silloin saanut minkäänlaista fysioterapiaa,kun on paraneminen ollut hyvällä mallilla.Voisi olla tuo ristiselkäkin paremmas kunnossa. No kyllähän se tästä taasen alkaa paranemaan.Pitää ottaa kans tuo tukivyö jo käyttöön koko ajan. Tähän asti oon käyttäny sitä vaan kävelyllä ollessani.

Mukavaa Tiistain jatkoa kaikille!

Yks juttu vielä. Onko muut huomanneet että alkaisi mahaan tulemaan sellainen tumma viiru? Mietin tässä että onkohan se vaan verisuoni,kun ulottuu koko mahan yli...

Hanibööki
Tumma viiru häpyluulta napaan ja siitä ylöspäinkin, ihan keskellä vatsaa on linea negra. En teidä sille muuta nimeä. Sostain syystä suurelle osasta raskaanaolevista se tulee. Se on ihon pigmenttiä ja häviää raskauden jälkeen.

Mulla myös mut hyvin himmeänä eikä ulotu edes napaan asti. Todennäköisesti voimistuu raskauden edetessä.

Linea negrasta, hassu juttu mun kohdallani[:)]
Mulla on se ollut 5 kertaa ja ne 5 kertaa oon saanut tytön.[:D]Tummana navan yli rintojen alle
Pojista ei ollut ollenkaan....

Paitsi nyt,linea negra taas tullut ja onkin poika tulossa[;)]

Ja tämä siis hassua sinäällän,kun vanha kansa uskoo linea negran tarkoittavan poikaa ja mulla se on aina ennen mennyt ihan väärin päin,paitsi sitten nyt[:)]

Mulla on haalea linea negra joka ei kyllä ainakaan vielä yllä ihan napaan asti, saas nähä tummeneeko..[:-] Ja karvat ne kipuu täälläkin navasta kohti rintoja.

Takaisin