Elokuiset sadot

Heh, kerroin eilen lapsiryhmässä, että mulla on vauva mahassa. Tuli kyllä kaikkee hauskaa kommenttia.
Kun en osannut vielä kertoa vauvan nimeä ehdotuksina tuli oona tai jeesus [:D]
Sanoin myös, että oon teidän kans varmaan kyllä viel kesälläkin, niin ei voi kuulemma olla varma, koska en välttämättä mahdu kulkemaan ovista tai jos se vauva potkii niin kovaa, että muihin sattuu [:D] [:D]
Niin, tai että mä voin poksahtaa!!! Oli kyllä mielenkiintoset keskustelut [:)]

Tänään sitten olis just puoliväli!!!

Sen kunniaks ostin narsissin, makso huimat 1.99, mut pienestä se ilo tulee!
Nyt odottelen, että kebab valmistuis uunissa, saa vielä odottaa kyl 4,5 tuntia, huoh... Sain kaverilta reseptin, niin pakko oli kokeilla!

Ihanaa keväistä viikonloppu kaikille ja muistakaa tehdä lumiukkoja, kun se viimeinkin on mahdollista!!!

Sartza, laita sit keburesepti jakoon tännekin jos tuli hyvää [;)] Minulla myös puoliväli tänään, jee onnea meille molemmille! [:D] Kauhia kun viimeiset 14-15 viikkoa plussatestistä ovat menneet nopeasti.. Kohta se nyytti on sylissä, aika kuluu niin äkkiä :)

Madie, kyllä olet hengissä vielä elokuussa, usko pois! Kävihän muistaakseni asalikin(?) tiputuksessa pahoinvoinnin takia ja selvisi hengissä. Lekuriin vaan ja tsemppiä!

Huh istuin just melkein viisi tuntia yo-kokeessa. Poitsu aloitti melkoisen jytinän mahassa kun istuin aloillani ja söin karkkia, meinasi vähän keskittyminen herpaantua [:D] Onneks on viikonloppu.. Saa kerrankin olla isännän kanssa ihan kaikessa rauhassa kotosalla [:)]

Sartza: Lasten suusta kuulee sit ihan parhaimmat kommentit[:D][:D]. Kiitokset tän iltapäivän parhaimista nauruista[:D].

Mirriskä: Aika uskomattomalta kuulostaa et vasektomian jälkeen edelleen onnistuu. Mun töissä tehdään vasektomioita. Tosin ite olen ollu mukana tekemässä vain kerran ja sen verran raakasti siitä vedetään pari senttiä pois siemenjohtimesta ja jäljelle jäävät päät ommellaan kiinni et kyl kuulostaa uskomattomalta, todella. Ja sithän kaikille tehään puolen vuoden kuluttua siitä toimenpiteestä vielä varmuudeksi testi et niit nappopäitä ei todella tule. Oliko sun miehelle jo tuo testi tehty? Ja todettu ejakulaationeste siemenettömäksi?

Mut tohon teidän lapseen pitää todella uskoa et se on tähän maailmaan halunnu[:D]. Sillä on joku suurenpi tarkotus[;)]. Eli onnea vaan ja tervetuloa joukkoon kasvavaan.

Mäkin jo odotan jännittyneenä minkälaisia kommentteja tulee päiväkodin lapsilta kun ne kuulee mun vauvasta[:D] Toivottavasti tulee yhtä hauskoja eikä mitään liian pahoja kysymyksiä, joihin en osaa vastata.

Huh lääkärissä tuli käytyä ja sain niin hyvät lääkkeet (ainakin lääkärin mielestä), että hyvällä tuurilla maanantaina pääsee jo töihin[:)]

Madie, kylla sa selviat. Yksi kaveri oksensi koko raskauden ja joutui tiputukseenkin, mutta selvisi silti hienosti. Ja toisella kerralla voi paljon paremmin. Vaikka kaipa se loppuaika ikusuudelta tuntuu silloin kun oksentaa sisuskaluja pihalle..[&o]

Tuntuu tanaan tyopaiva ikuisuudelta. Onneksi on pakko lahtea aikaisin, kun uusi tietokone saapuu illalla klo 16 ja 22 valilla. Saaliksi kay lahettia, jos se yha kymmenen aikaan perjantai-iltana kuljettaa koneita. Toisaalta, on pakko tehda se vika tunti sisaan myohemmin.. Ei huvittaisi, nyt jo olen miinuksella [:'(]

Ja puolivalissa ollaan taalla myos. [;)] Vienoja potkuja satelee. Kovemmiksi kai muuttuvat. Toissapaivana mieskin ensi kertaa tunsi potkun. Yleensa vauveli on vaan ihan hipihiljaa heti kun pappa tulee koskeen..

Mutta, mutta.. Mikaan ei ole ihanampaa kuin perjantai ja edessa korkkaamaton viikonloppu!! Nauttikaa tytot vapaudesta![:)][:D]

Hihhihhhii,hassu poika,ihana [:)]
NYT sitten LEPÄÄT Miu!![:-][;)]

Mullakin tää mun 8 vuotias alussa kyseli etkösä vois jo synnyttää!!?[8|]
Sanoin että en koska se ei selviytyisi vielä hengissä että se kuolisi pois.
Noh nyt se oottelee kesää ku kuuta nousevaa.[:D]

Röh,mä meen tän mahani viereen,kun tein tossa pari pizzaa ja mustikkavadelmarahkapiirakkaa..nyt ei jaksa ku olla.[;)]
En vaaalla oo käyny,käyn sit 29 pv neuvolassa kun on viikon 22 käynti.

Ensi viikolla laivailemaan loppuviikosta,ihanaa[:)]

Tyty potkii kovemmin ja kovemmin päivä päivältä [:D]
Tissejä vaan särkee ja särkee...[&:]
Nauttikaas naiset viikonlopusta[:)]

Madie yritetään yhdessä selvitä.. Oon siis myös oksentanut viikosta 7 alkaen 3-5 kertaa hyvänä päivänä ja sit 11 kertaa huonona päivänä. Tiputuksessa on maattu yks päivä, ja rannekkeet kädessä kulkenut monta kuukautta jo.. Viime viikolla oli tosi hyvä viikko ja kävin akupunkiohoidoissakin, mutta lauantai-iltana homma levis käsistä.. Sen vaan huomas, että enää ei jaksa tsempata töissä, ja kävelin tiistaina työterveyteen ja oon nyt kotona maannut tän viikon.. Parempia ja huonompia päiviä. Mutta hei maksimissaan tätä on enää saman verran jäljellä.. [8D] (pieniä iloja) Huono-olokin unohtuu kun vatsassa tapahtuu liikehdintää.. tosin vaan siks hetkeks mutta ne pienet hetket jolloin jaksaa hymyillä ja iloita on tärkeitä..

Lapset on täälläkin heitellyt hyviä kommentteja.. Siskoni lapsi soitteli (vajaa 2v.) videopuhelun ja he oli siellä jutellut että minulle on tulossa vauva.. Hän sitten kysyi että mitä mun masussa on ja minä siihen että vauva.. Parasta oli kun juteltiin siskon kanssa ihan muita juttuja niin yhtäkkiä pikku tyttö kysyy että mitä Tonin masussa on?? (Toni siis mieheni)... Siihen oli sitten vaikeampi keksiä vastausta... Mutta vaikea oli olla repeemättä ihan totaalisesti.

Seko kysymys: toivottavasti en kuulosta ihan sekopäältä mutta heiluuko muiden maha omien sydämen lyöntien tahdissa? En oo ehkä aiemmin tuijottanut mahaani mutta nyt osuu kokoajan silmään.. erityisesti tietenkin kun yritän kuulostella pienen liikkeitä.. mutta kokoajan heiluu.. STRANGE...

OIKEIN IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

asali en tiedä heiluuko mun maha sydämen lyöntien tahtiin, mutta tunnen kyllä lyönnit tosi selkeesti varsinkin sillon kun makaa selällään...et siis ole ainut [;)] ennen ekojen liikkeitten tunnistamista kun yritin kuulostella liikkeitä ja tunsin ainoastaan oman sykkeeni...

olipas jotenkin vaikea selkoisesti sanottu, mutta jospa pointti tuli selville...

ON: mun flunssa, joka on nyt siis kestänyt kaiken kaikkiaan 7vko, paheni keskiviikkona niin pahaksi että mun piti lähteä kesken työharjoittelupäivän kotiin ja oonkin sairastanut kotona nyt eilisen ja tämän päivän. Soitin tänään sitten lääkäri ajan ja sainkin antibioottikuurin sekä suolaliuos suihketta..Toivottavasti tuo kuuri veis tän taudin sinne missä pippuri kasvaa, en enää jaksais joka päivä niistää nenää ja sit pahimmassa tapauksessa hyydyttää veren vuotoa puolta tuntia...

Saatiin muuten miehen kanssa jonkin verran asioita eilen selvitettyä tekstiviestien välityksellä (mun toive..sanoin ekassa viestissä etten pysty puhelimessa puhumaan näitä asioita kun alkaa itkettää liikaa ja sit en saa sanottua miltä musta tuntuu) Mies on niin vaikea selkoinen nuissa asioissa, että olen joka kerta ymmärtänyt hänet väärin [:@] ja siitä syntyy sitten soppa...noh jospa täällä taas pärjättäis hetki...

Hyvää viikonloppua kaikille!

muoks. unohdin äsken mainita omaan napaan sen verran että mun rinnat on alkaneet vuotaa ihan päivittäin [:-] joudun pitämään liivien suojuksia jo nyt koko päivän, ettei liivit menis likaseks ja illalla kun heittää liivit pois, huomaa nänneissä ihan selkää valkoista kuivunutta maitoa(?) voiko se alkaa jo nyt?

Mun 6v kysyy ihan joka ilta ku on käymässä nukkumaan et: äiti montako viikkoa vielä on siihen ku vauva syntyy. Ihan joka ilta;[:D] sinnikäs kaveri.

Hyvä MIU82, että pääsit itekkin lepäämään. Se tekee varmasti hyvää. Muista sit kans levätä[:)].

Asali tosta vatsan heilumisesta pulssin tahtiin: et ole pöhkö, sydämmestä lähtevä iso suoni nimeltään vatsa aortta, joka vie veret jalkoihin, vatsaan ja lantioon se siellä jumpsuttaa. Ihan niinkuin kuuluukin.[:)]

Riitu87 toivottavasti pahenpi flunssasi menee ohi mut valitettavaa kertoa et myös raskaudella on iso osa tuohon niistämiseen ja nenän limakalvojen veren vuotoon. Mulla ei ole ollut flunssaa koko raskaus aikana mut aivastan n. 10 kertaa päivässä ja niistän joka aamu isoja verisiä ihanan vihreitä [&:] kökköjä nenästä. Myös päivän aikana aina välillä. Et se niistäminen tulee todennäköisesti jatkumaan sullakin niin kauan kun matkalaistasi kannat[:D]. Näin mulla oli viime raskaudessakin ja olen kuullut monien muidenkin kertovan ns. raskausflunssasta. Ja toivottavasti saatte asianne selvitettyä miehesi kanssa.

Kyl vaan toi mieli on niin pirun herkkä et välillä ihan hävettää. Niin pieni ja mahdoton asiakin alkaa itkettämään et ei oikein itekkään loppujen lopuksi tiedä miksi itkettää mut ku vaan itkettää. Toisaalta ei edes tunnu pahalta mut itku vaan tulee tosi herkästi. Ihan sellanen kummallisen outo fiilis ku välillä näurattaa ja välillä itkettää mut eroa niiden tunteiden välillä ei oikeastaa niin paljoa ole. Niin ku aikasemmin must oli ihana kattoa sairaalaa neloselta mis näytettiin niit synnytksiäki vähän. Nyt en taho voida kattoa sitä ollenkaan ku heti ku syntyy vauva nii mä rupeen volttottaa ihan mahottomasti. Ja pakko lähtee pois teeveen äärestä ku ei voi kattoa[&:][:D]. Kyl sitä ihminen on pöhkö näiden hormonien edessä[;)].

Mä olen kärsinyt kroonisesta flunssasta tammikuun alusta asti [:@] Keskiviikkona loppui 5 viikon sisään toinen antibioottikuuri poskiontelontulehdukseen ja torstaina iski flunssa taas todella pahasti. Nyt on kyllä kunnon flunssa kyseessä, koska on yskä ja tukkoinen nuha, mutta alkais jo pikkuhiljaa riittään mulle. Nessu voisi ruveta kohta jo sponssaan mua, kun niin ahkerasti olen kolme kk heidän tuotteitaan käyttänyt [8D]

Tällä viikolla olen muuten ruvennut huomaamaan aikamoista poreilua mahasta [;)]

Moi vaan kaikille! Oon uus täällä eli olen 20vee ja Pohjois-Savosta ja odottelen esikoistani. :)
Tähän asti oon vaan lukenu teidän muiden kirjotuksia kun en oo päässy ite kirjottamaan. :( olin muka rekisteröityny mut ei se ollu ehkä onnistunu :D
Eli laskettu aika on 18.8. Rakenneultraa odotellaan vielä kaks viikkoo. :)  

Tervetuloa vaan kaikille uusille mukaan!
Harmi että osalla pahoinvointi vaan jatkuu vieläkin.. Oma onneksi loppui viikolla 14...
Nyt on kun on tämä vaihe kun pitäisi nauttia raskaudesta, niin vatsa ongelmat on tullu pävittäisiksi.. Eli vatsa ei siis vaan toimi.. Oon yrittänny luumuja syödä ja puuroa... Raudan jouduin hetkeksi jättämään pois kun siintä tuli niin kovat vatsakrampit.. Nyt sitten yritän taas rautaa syödä, mutta en enää tyhjään mahaan.. Kait siintä jotain imeytyy vaikkei tyhjä maha olisikaan. Hemoglobiini oli laskenyt 110...
Niin ja neuvolatätin mukaan mun kohtu on isompi ku normaalisti viikolla 18... Onko joillain muulla ollut myös?
Ilmeisesti ei vaikuta lapsen kokoon onneksi, mutta mä en vaan tunne sen liikkeitä niin hyvin kun sillä on tilaa liikkua enemmän... Oishan se kiva jo huomata että siellä joku pyörii... Ei kait auta kun odotella pariviikkoa vielä..
Sellasta tänne... Nyt aamupuuron keittoon ja luumuja kaveriks, niin saa päivän käyntiin.. [:D]

Tuo suolaliuossuihke mistä mainitsin edellisessä viestissä on ollut tosi hyvä...ja mielestäni ajaa saman asian kun se kannu...on vaan (ainakin minusta) mukavamman oloinen käyttää [;)] eikä ollut edes kovin pahan hintainen..

Epätoivoissani kävin tänään ostamassa tuon sarvikuonon, mutta näin tukkoisena siitä ei vielä ainakaan ole kauheesti hyötyä kun ei mene vesi läpi [:D]

Kävin lääkärissä ja jos ei nyt sarvikuonon ja nasonex-suihkeen avulla ala yhtään nuha ja poskiontelovaivat helpottaan, niin sitten punkteeraus [:@]Kellään kokemuksia siitä?

Joo neljästi tehty..ei kivaa[&:]
Puudutetaan sellasilla tikuilla nenän takaosa,sen jälkeen rusautetaan ruston läpi
sellaisella paksummalla neulalla?? ja lasketaan sitä kautta suolaliuosta onteloihin ja märkä tulee silleen ulos.Paine helpottaa kummasti.Ikävää hommaa mutta mieluummmin se kuin leikkaus.

Mulla oli n.puoli vuotta aktiivisena tulehdus eikä antibiootit auttaneet..
Olin siis jo leikkausjonossa jotta oisvat avanneet ienrajat ja imeneet moskat pois..kesä tuli
ja onneksi tauti hävis!!HUH!!![&:]

Voimia kaikille tukkoisille! Ite oon sairastanu kaksi flunssaa tänä talvena, eikä "dedä dukossa"- olo ole todellakaan kovin mukava! Meni onneksi n. kolmessa päivässä ohi.

Olen iloinnut liikkeistä, joita olen silloin tällöin tuntenut. Tänään taas huolestuin, kun makoilin sohvalla kyljellään ja mies tuli siihen viereen. Hän meinasi jossain vaiheessa tippua sohvalta ja pukkas itsensä vaistomaisesti minuun päin ja tietysti lantiolla mahaani. Säikähdin kyllä, kun mahaan tuli töytäisy. Tiedän, että kohtu suojaa aika hyvin vauvaa, mutta silti tässä nyt stressaantuneena toivon tuntevani liikkeitä (joita ei tietenkään tunnu just nyt), että tietäis, onko vauva kunnossa. Ylihuomenna on onneksi neuvola, niin siellä ainakin sitten tietää.

Välillä ottaa kyllä voimille koittaessa yrittää suojella vauvaa kattomalla mitä syö, ym. Silti ajattelemattomuuksissaan sitä saattaa tulla tehneeksi ite tai joku toinen jotain, mikä säikäyttää. Arghh... muutan yksin pehmustettuun huoneeseen, mihin kuljetetaan vain erittäin hyvin pestyä ja valmistettua vauvalle hyväksi olevaa ruokaa. Joo. Välillä pelottaa niin paljon, että jos vauroittaa masuasukkia jotenkin. Vaikka sen tekisikin ajattelemattomuuttaan niin silti sitä syyttelisi niin paljon itseä. No niin, yöunille masentavin aatoksin ja toivoen, että vauva potkisi reippaasti niin voisi mieskin nukkua huoletta.

Takaisin