Elokuiset sadot

ginessalle haluan tulla kommentoimaan:
Tsempit sinne, kaikki on ihan varmasti kunnossa[:D]
*halaus*
Ja kaikille tänne: Loistavaa odotuksen jatkoa!

Kiitos Kaika!!

Kyllä tämä touhu mietityttää,ensin ootellaan tärppääkö,sitten pahaa oloa,virtsaumpea ja sitten tämä.[&:]
Ei sitä elämässä pääse helpolla ei.[:D]

Uskon kyllä edelleen itsekin että kaikki käy hyvin ja en ole ollut alitajuisesti "huolissani"koko ajan.

Ultrassa kaikki oli täydellisesti,joten senkin puolesta olen huoleti,nenä,reisiluut aivot,sydän kaikki oli just niinkuin pitää.

Todellakin mietin otanko riskin keskenmenoon punktion takia!!!

Ihanaa aurinkoista päivää ihan kaikille ja Kaikalle myös!![:D]

Ginessalle tsemppiä odottamiseen! Mä olen ollut kaverin mukana seurana tuossa lapsivesipunktiossa kun hän sai seulasta kohonnut riski-tuloksen. Naistenklinikalla (silloin tehtiin ainakin sikiöntutkimusyksikössä) ensin ultrasivat ja sitten otettiin näyte. Aika näppärästi "blokkasivat" ultralaitteen päällä vauvan toiseen reunaan niin ettei päässyt liikkumaan ja sitten pistivät toiselle puolelle. Ei tullut kaverille mitään ongelmia ja tuloskin oli sitten normaali, terve tyttö tuli.
Toihan tossa seulassa on harmi että se mittaa kehityshäiriön todennäköisyyttä eikä välttämättä kerro juuri ko äidin kohdalla totuutta. Mutta tekee hulluksi huolesta ja ainakin kaverini tapauksessa ihan turhan takia.

Oma olo huononi piirun verran tänään kun migreeni astui kuvaan mukaan. Ei oo tuo Panadol ihan paras lääke tähän vaivaan[:)]

No niin, tulin lääkäristä kahden viikon sairaslomalappu kädessä. Työpaikalla näytettiin hyvinkin vittuuntuneilta kun kävin viemässä lapun.

Mulla ilmeisesti kohtu painaa iskiashermoon, ja siksi on niin kova kipu alaselässä. Lepoa ja kylmää suositeltiin ja lääkäri lohdutti että kyllä kivun pitäisi loppua kunhan kohtu kunnolla nousee. Sitä siis odotellessa.

Kauheeta tuollainen odottaminen ginessa, mä olen ainakin niin kärsimätön, että olisi itselläni tekemistä..

Ulkona on kaunis ilma, ja mä olen jumissa neljän seinän sisällä [&:]

Jotenkin lohdullista kuulla, etten ole ainoa odottaja jolla on enemmän tai vähemmän vaivoja [:D] Täälläkin on selkä kipeänä, samoin vatsalihakset vaikka en ole mielestäni rasittanut kumpaakaan [:-] Koulun pulpetit ja tuolit eivät kyllä ole mitään maailman parhaita ryhdin kannalta.. Repäisykipuja on monta kertaa päivässä, sattuu niin paljon että on pakko taittua kaksin kerroin kunnes kipu menee ohi.

Väsymys on myös jotain ihan kamalaa. Lähdin eilen tuntia aiemmin pois koulusta lepäämään kun oli niin kamala olo, eiköhän eräs opettaja tullut tänään heti aamulla huutamaan pää punaisena poissaolostani. Tämä kyseinen rouva oli itse kaksi viikkoa sairaslomalla vähän aikaa sitten [:@] Ollaanpa sitten vaikka puolikuolleena koulussa, minähän en siltä akalta ala sympatiaa kerjäämään raskauden takia..

ginessalle tsemppiä! Odottavan aika on tunnetusti pitkä..

Ginessalle tsemppiä! Johonkin niiden on raja vedettävä noiden mittausten kanssa. Uskon, että asiat on kuitenkin ihan hyvin. Odottavan aika on vain todella kamalan pitkä.

Mulla oli tänään neuvola lekurin tapaaminen. Kaikki on vauvalla hyvin. Tosin oli niin kovakourainen lääkäri et ihan hirvitti. Mukava lääkäri kyllä oli, mutta otteet oli turhan ronskit. Sydänäänet löytyi ja komeesti tikutti 160 x min. Äidin olo oli kuitenkin se mistä oli eniten juttua. Ei se mitään kummenpaa selitystä tälle muuttuneelle pahoinvoinnille sanonu. Lepoa vain nyt tämä viikko ja jos ens ma tuntuu yhtään siltä nii soitto ja kirjottaa heti viikon lisää. Aivan ku olis paino tippunu harteilta ku tietää et ei tartte viikkoon väkisin yrittää olla pirteä ja iloinen asiakaspalvelija.

Ihan mitä vaan tekisin ja antaisin jos vointi vois palautua normaaliksi. Että sais syödä ruokaa mielensä halusta tulematta siitä kipeäksi. Olla pirteä ja iloinen ihan oikeasti. Sitä odotellessa. [:'(]

Kyl Haniliini olet varmaan kohtusi löytäny. Siinä main se menee. navan ja häpyluun puolessa välissä. Mitä isommaksi tulee sitä selkeämmin alat sen tuntemaan. Se tunttuu useinkin vähän eri kohdissa. Riippuen päivän ajasta. On niin paljon tilaa vielä tässä vaiheessa, että mahtuu liikkumaan  sen mukaan missä asennossa äiti on. Mulla on kohtu ihan kokonaan oikealla puolella. Sen totesi lääkärikin tänään ja sanoi et se on ihan normaalia vielä tässä väiheessa ja kun kohtu kasvaa se keskittyy sitten paremmin keskelle. 

Juuh..Sairastuin sitten vatsatutiin ja ripuliin sunnuntaina ja maanantain jouduin tiputukseen sairaalaan kuivumisen takia..Tulehdus arvot ekax maanataina 35 aamupäivästä,illasta 55 ja tänään aamulla 113.. Loppujen lopuksi vielä munuaisaltaan tulehdus kaupan päälle..Siis kiva..Nyt joudun vissiin syömään tulehduksen estolääkitystä koko loppuraskauden ajan..Mutta onneksi ei mun oksentelut (tosi rajut), maha kramppasi tosissaan, enkä saanut ees vettä enää pysymään sisässä, vaikuttanut tiitiäiseen mitenkään..Pääsin ultrakuvaukseen jossa gynekologi setä tutki pikkuista ja kohdunkaulansuuta..Kaulan suu oli siisti ja tiukka..Pikkuinen oli unten mailla, mutta setä joutui herättelemään painelemalla mun mahaa, jotta näki että liikkuu..Sydämensyke oli ok..Koko oli nyt 7,3 cm..Vastas viikkojakin..Ja istukka on takaseinämässä..Nyt oon siis saikulla loppuviikon ja en saa tehä yhtään mitään..Eipähän tartte tehä kotitöitä..;D

Mut nyt meen takaisin huilimaan..Pääsin vasta äsken kotiin..

Voi Sme,onneksi kurjin olo ohi!!
Oot saanu nesteitä ja päässy kotiin...mutta harmin paikka se lääkkeiden rouskiminen...[>:]
Toivottavasti kaikki sujuu tästä lähtien sitten suht hyvin ilman komplikaatioita jne.[;)]

Kaikille ihanaa huoletonta odotusta!!

Täällä on huono olo helpottanut melkeinpä täysin. Väsymystä on kuitenkin ja ajoittain rintojen arkuutta. Pelottaa aika paljon että jos täkin on jo keskeytynyt kun oireet on reippaasti vähentyny.[&:] No onneksi on ultra ens tiistaina niin selviää mikä on tilanne.. Itse en kyllä todennäköisesti aio osallistua seulontoihin.

Voimia ginessalle odotteluun!

Paukke: Mä mietin/pelkäsin just samaa vielä eilen, kuvotus, paha olo ja muut oireet on hävinnyt jo muutama viikko sitten, tänään saatiin sitten varmistus sydänäänillä että kyllä siellä mahassa joku pitää majaa [:D] Ainoat "oireet" tällä hetkellä on satunnaiset vatsa/selkäkivut ja kova kiukuttelu.. niin ja pissalla saa käydä tosi usein!

10+6

Ai niin, rinnat on myös niin arat että vaatteiden hipaisukin sattuu, ovat myös kasvaneet pari kuppikokoa..

Mullakin olo rupee helpottamaan vähitellen. Vaiika edelleen saa kyllä kokoajan olla jotain syömässä, ettei pahaolo iske. Mutta säännöllisellä syömisellä se onneks pysyy jo aikalailla aisoissa.

Rinnat on arat ja kutiaa ihan hitosti. Mulla jo ennen raskautta kuppikoko E 85. Yhdet "vanhat" rintsikat viel menee, mut kohta täytyy jo lähteä uusia ostamaan. Mä en voi ostaa liivejä mistään normikaupoista vaan aina ostettava liiviliikkeistä ja hintaa aina about 50 eurosta ylöspäin (ellei löydy aleliiveistä, mikä on harvinaista). Ärsyttää ostaa nyt sit taas kalliit liivit joita ei välttämättä voi kauheen kauaa kuitenkaan pitää. Oon jo ennen raskautta kauhistellu miehellekki, et mieti nyt minkä kokoset hinkit mulle tulee jos joskus oon raskaana[;)]

Eilen neuvolassa ei painoa mitattu, mut kotivaaka näyttäis, et olis joku 1-1,5kg tullu lisää. Kai tässä voi siis ihan hyvillä mielin olla... Niin ja sydänäänet tosiaan kuulu, syke 160. Sit oli viel eilen myös ultra, josta enemmän tuolla ultrakuulumisten puolella.

Saa taas nähdä mitä tää päivä tuo tullessaan. Mulla onneks aika vapaata työtä ja pystyn ite sovittelemaan jonkun verran millon oon töissä. Osan töistäni hoidan siis puhelinta päivystäen kotona, joten tänäänkin menen vaan iltapäivällä neljäks tunniks töihin. Sopii kyllä tähän elämäntilanteeseen just hyvin!

Mukavaa keskiviikkoa mammat!!!

Soitin ihan sinne naistenklinikalle ja tosiaan se 1:80 riski mulla on tähän down lapseen.
Eli pap ei ollut matala,joka viittaa downiin.
sit siihen laskettiin istukka arvot,ikä ja niskat,joissa oli kuulema turvotusta hieman vaikka raja onkin 3mm.
Mulla siis 1,9
Mun tuurilla se siis sattuu kohdille.

Sen jälkeen jää nähtäväksi mikä on kohtalo....[8|]

Voikaatte hyvin naiset täällä,mä kärvistelen todennäköisesti ainakin 19 päivää epätietoisuudessa

Kait se pikkuinen voi olla hengissä, ehkä.. Oli eile illalla jotain venymyskipuja ja olipa niitä tänään aamullakin. Vähän helpottaa oloa kun teillä muillakin on oireet vähentyny mut mut...[8|] Täytyy koittaa vaan jaksaa malttaa odottaa siihen ultraan.

Mä oon kans jo itkenyt silmät päästäni niin että pää halkee,lukenut netistä yöllä ja eilen koko päivän tietoa ja jatkoin aamuyöllä taas..luenut erilaisia kohtaloita ja tarinoita,spekuloinut mielessäni kaikenmaailman juttuja.

Mä kanssa oon ihan järkky stressaaja ja menee hermot jos ei heti saa tietää..
Tavallaan toivon että kaikki on hyvin,tavallaan olen jo suunnittelemassa uutta raskautta..

Ne vaan ei voi vielä ottaa sitä lapsivesipunktiota kuin vkolla 15 joka mulla täyttyy siis 5.2
Silloin pitäisi lapsivesikalvon olla kiinnittynyt että on helppo ottaa..helppo ja helppo..siinäkin keskenmenoriskinsä..0,5-1 % luokkaa eli yksi sadasta tai kahdestasadasta saa keskenmenon kahden- 7 päivän sisällä.
Istukkabiobsiaa ei voi enään ottaa koska mulla on 13 viikkoa täyttynyt.[&o]
No sekin mulla on ylhäällä takana ,joten ei niin helppo ottaa..
Samalla kun kuulen sitten tulokset kauheat tai hyvät,saan tietää kumman sukupuolen kromosomit siellä on....sillä taasen ei ole mitään väliä enään kumpi se on jos pikkunen on sairas.

Hmm,lisäksi täällä nyt keskimmäisen lisäksi vatsataudin kourissa mies..
Eli ihan tarpeeksi hankalaa on elää normaaliakin elämää usienmiten niin sitten miten jos lapsemme olisi hyvinkin sairas...
TOKI,synnytyksessä voi sattua mitä vaan mutta sille me emme mitään voi...
Yleisesti kyllä kaikki menee hyvin,ainakin uskon  niin.[:D]

3 tervettä lasta on jo siunaus  ja niistä olen tällä hetkellä hyvin iloinen..[:)]

Miu82, joo ei kuulosta ihan letkeeltä nuo sun koirasi/koiranne vaivat,
aina on huolta ja murhetta-se jos mikä on varma!!
Toivotaan että ihmislapsi olisi  sitten täysin terve <3[:)]

Räyh,pakko mennä kauppaan josko tästä ite sairastuu niin ei ihan kuole nälkään [;)]

Kaikille aurinkoisen kirpsakkaa tätä päivää!!

Innolla edelleen odotan sitä päivää kun olo voisi olla NORMAALI !!![&o]

Olkaa ihmiset onnellisia jos voitte hyvin.

Ginessalle voimia! Tuo on sellainen asia mihin ei oikein ole oikeaa vastausta tai lohdutuksen sanaa. Muista kuitenkin, että lastasi ei ole "tuomittu" ennen kuin lopulliset kromosomitulokset ovat tulleet. Ja toisekseen meillä töissä näkee paljon jo ihan aikuisia ihmisiä, joilla on downin syndrooma. Siellä he tekevät töitä ihan niinkuin muutkin meikäläiset. Ja se puoli heissä on ihanaa, että ovat yleensä aina ihanan positiivisia[:)]. En nyt sano sillä, että juuri sinun lapsesi olisi sairas. Vaan sillä, että myös downin syndroomaa sairastavat lapset ja aikuiset voivat elää omasta mielestään hyvinkin täyden ja onnellisen elämän. Ei tietenkään paljoa lohduta tässä vaiheessa, mutta tuntui, että jotain haluaa sanoa.

Kiitos Eemi ja kaikki muut zemppaajat.[:)]
Ihania olette!![:)]

Sepä se,kun ei voi tietää kuinka sairas se olisi jos olisi down lapsi..
En voi kuvitella että pysyn pitämään kovinkin sairaan lapsen,näin olen ajatellut kaikkien lapsieni kohdilla.
Olen jokaisen kohdalla tehnyt nää testit.Mutta kaikki on ollut ok...

Ei siis se että MINUN elämäni olisi helpompaa mutta että myös muiden perheessä olevien
ja tietysti tulevan lapsen...
Olisi paras juttu,se mitä joskus eteen tulee elävässä elämässä on aivan eri juttu ja sillon eletään tilanteen mukaan.
Helppoa tää ei oo jos tulos on alakuloinen..en tiedä miten kestäisin-mutta-se on sitten lähitulevaisuudessa ei nyt!![;)]

Eilen oli sellainen  olo että olen tuomittu,tänään on vähän hälläväliä,sen näkee sitten fiilis.[:-]

Ihania ootte vielä kerran!![:)]

Hei!
Paukke: Meillä menee näköjään oireet aika yksiin, mullakin on nyt ollu pari päivää ihmeen normaali olo, lukuunottamatta tätä järjetöntä väsymystä ja rintojen arkuutta... Mäkin jännitän sitä mun tiistaista ultraa. Pelottaa niin paljon, että mihin oireet ovat oikeen kadonneet, vaikka toisaalta niinhän niitten kuuluukin vähentyä... Mutta epätietoisuus on tuskallista...

Hirvee ressi kokoajan duunista, vauvasta ja häitäkin pitäis suunnitella, mutta mistä saa energiaa.. Hääpäivä oltii päätetty jo ennen kun vauva ilmotti tulostaan niin nyt ei auta kun yrittää jaksaa. Ollaan kyllä harkittu bileitten siirtämistä vuodella ja ehkä mentäiskin vaan naimisiin nyt sovittuna aikana.. Kovasti mietittävää, mä kun haluaisin että koko perheellä olisi sitten sama sukunimi kun vaavi tulee maailmaan...

Duunissa meillä alko YT-neuvottelut.. No nythän mua ei periaatteessa voida ihan hepposin perustein irtisanoa kun raskauksesta ilmoitin pomolle jo pari viikkoa sitten. Ihan vaan sen takia kun kuulin että YT:t olis alkamassa... Mutta ressaa se silti koska työympäristössä kaikilla on pinna kireellä.. Kaikki vaan tiuskii ja tuiskii.. Saa nähä millanen reaktio on työkavereilla kun ne saa tietää mun raskaudesta. En oo halunnu siintä kertoa ennen ekaa ultraa. Tulee varmasti selän takana puhumista, että hyvähän sen on siinä maha pystyssä tepastella kun muut on ensin lähtöuhan alla..

Ja Ginessalle vielä lisä tsemppiä odottelemisen tuskaan. Toivotaan että kaikki olisi kaikesta huolimatta kunnossa.

Tulipahan taas avauduttua...[:D]
Melkein jokapäivä tätä palstaa tulee luettua, täältä saa paljon voimia jaksamiseen ja itsensä rauhoittamiseen...

Ginessa, voimia epätietoisuuden kestämiseen.

Minullakin on oireet vähentyneet, tänään 10+0 varhaisultran mukaan (kuukautisista 11+1), lähinnä väsymys ja nälkä/jano vaivaavat, sekä vatsanturvotus. Ultra on ensi tiistaina, jännittää kovasti onko pienellä kaikki hyvin ja tuleeko riskilukemia seulasta tai onko niskaturvotusta. Vielä pitäisi muutama päivä jännittää jasen jälkeen vielä seulan tulokset...

Täälläkin oireet lieventyneet enää vain valtaisia väsymys ja ohimeneviä pahanolon aaltoja.

Viikko odotusta veriseulan tuloksista,inhaa odottelua[&o]
Muutoin kaikki kivasti[:)]
Ja tikkeri näemmä taas jätättää....[>:]

Takaisin