Elokuiset sadot

paukke
kiitokset, nyt toimii[:D] mä oon niin huono näissä tietsikkajutuissa:(

mulla toisessa raskaudessa ekat liikkeet tuntuivat 16. vkolla ja jännityksellä odotan koskahan huomaan ne tässä raskaudessa....

Täällä myös olis laskettuaika 3.8 [;)] Kolmatta lasta odotellaan jännittyneenä. Meillä pojat ovat jo isoja 7.5v ja 9.5v. Tyttöä tässä nyt haviteltaisiin. Itse täytän 30v 2.8 eli saa nähdä vietänkö kolmikymppiset sairaalassa synnyttäen. Olishan se mahtava lahja[8D]
ALKUPERÄINEN: ginessa

Minäpä sitten aloitan tämän yksinpuhelun täällä,odottelen tuolta "joko nyt onnistaisi" ketjusta lisää väkeä jatkokseni etten vallan yksin täällä ole[:D]
Elikäs 37 vuotias 3 lapsen äiti,8,17,19- entuudestaan odottelee sitä neljättä[:)]
LA olisi 3.8.10 laskurin mukaan mutta on hintsu aavistus että menee ekaan päivään loppujen lopuksi[;)]
Kierto oli sitä 28 päivää...edelliset kuukautiset siis 27.10
Yk:ita oli se 5-6,vitamiineja meni vehnänalkioöljy,foolihappo,kalaöljyt yms muut vitamiinit+ greippimehu päivittäin.
Alavatsan menkkamaista  lievää särkyä on ollut,alkoi juuri ennen kuin piti alkaa..ja kestää edelleen.
Palelee,hieman etoo, turvottaa,rinnoista on tulleet piukeemmat mutta ei kovin kipeät[:D]

Tärppikierrossa bongasin vahvan ovulaation silloin kuin pitikin.
Sen jälkeen ei ollut oireita ollenkaan,muuta kuin kova palelu ja muutama aivatuskerta[;)]Testauspäivänä-tein testin siis 19.11 ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa 24 pv,piti ottaa vahva relaxantti,niskojen takia mutta ajattelin että teen testin ennen kuin otan sen ja se oli positiivinen!!![:)]
Verta taisi ikenestä ihan yhtäkkiä tulla vielä aamusella ja sitä jäinkin ihmettelemään...

Kyllä sitä jokin hintsu aavistus aina on!![:D]

Tulkaahan nyt hopi hopi tänne mun kanssa odottelemaan[:)][:D]

Lisään tähän nyt tähänasti tulleet:

Riitu87,22v                        Ensimmäinen  LA 1.8.2010
satumainen,27                     Toinen       LA 1.8.2010
Eemi03,                                  toinen     LA 1.8.2010
Haniliini,Keski uusimaa,26v,  Ensimmäinen  LA 2.8.2010
Sme,31v,                            Ensimmäinen LA 2.8.2010
Enigma,24                                            LA 2.8.2010

Sadutar,30                                           LA 2.8.2010
Ginessa,Helsinki 37v,           Neljäs           LA2.8.2010
tuuva,32v                          Ensimmäinen  LA 3.8.2010
mallukka90,20v                  Ensimmäinen LA 3.8.2010
heisku89,20v pohj.-pohjanm. Ensimmäinen LA 3.8.2010
Tweety,28v                        Ensimmäinen  LA 6.8.2010
ebeth                                Ensimmäinen LA 4.8.2010
Noopi,                               Ensimmäinen  LA 5.8.2010
raise,                                                                LA 5.8.2010
Emilia,18v                          Ensimmäinen LA  6.8.2010
Sartza,24                           Ensimmäinen LA 6.8.2010
aRmas,                               Ensimmäinen LA 6.8.2010
ruska83,                                               LA 6.8.2010
NiinaN,27v                                Ensimmäinen LA 7.8.2010
Sniify,                                Neljäs         LA 8.8.2010
Louvre,                              Ensimmäinen LA 8.8.2010

Hanibööki,31v                    Ensimmäinen  LA 9.8.2010
Ij                                       Ensimmäinen LA 9.8.2010
eloquu,40v,                       Viides          LA 13.8.2010
Miu82,27v,hyvinkää                              LA 13.8.2010
myrsky,                                    Neljäs         LA 15.8.2010
wimppu,23                         Ensimmäinen LA15.8.2010
Elysee,                                                LA 13.8.2010
Gaia,22v,k-häme/Tammela     Enimmäinen  LA 15.8.2010
Tytsi,29                              Ensimmäinen LA 16.8.2010
hekajenna,18v                    Ensimmäinen LA 16.8.2010

pitu86,23v                           Ensimmäinen LA 19.8.2010
SaRo,
29v                                     Neljäs         LA 20.8.2010

Suffe,20v,oulu                                        LA 20.8.2010
Essi83,                                                  LA 21.8.2010

Nuusku,Turku                                         LA 21.8.2010
paukke,                                                 LA 22.8.2010
Lila,31 Helsinki                       Ensimmäinen LA 26.8.2010
HP86,23v,Tohmajärvi              Ensimmäinen LA 24.8.
2010
asali,27v,Tampere                  Ensimmäinen LA 25.8.2010
cigdem,                               Ensimmäinen LA27.08.2010
Eliviira,35                              Kolmas       LA 27.8.2010
scarlett,                           Kolmas/kaksoset LA 27.8.2010              
simone,                                                 LA 28.8.2010

Eemi03
Kolmannessa tuntui viikolla 15,se oli jouluaattoaamuna[:)]
Aivan pientä sivelyä.[;)]
Muistakin aikaisin mutta niistä on kamalasti aikaa[:D]

Ekasta liikkeet tuntu rv 17,tokasta rv 15 ja kolmannesta rv 14.
Näistä seuraavista oon tuntenut liikkeet siinä rv 13,ehkä jopa ennenkin,paikkeilla[:)]
Mutta istukka ollutkin takaseinämässä ja nyt ilmeisesti etuseinämässä joten en odota liikkeitä niin aikaiseen tällä kertaan.
Nyt meen jossain viikolla 11+(tikkeri sit kertoo)ja nt-ultra on ke aamulla ja samalla veri seula.Jännittää ihan vietävästi.....

mua on ruennut pyörryttämään eilen kävin äitini luona mittaamassa verenpaineen ja yläpaine oli aika matala, 113/73...täytyy varmaan tiistaina äippäpolilla ottaa puheeksi...ei nimittäin ole kiva kun vähän väliä on sellainen tunne että pyörtyy ja silmissä pimenee.

Täällä vähän jännitetään myös tiistain np-ultraa...onneks mies sai järjestettyä työnsä niin, että pääsee kuitenkin mukaan käynnille. Aluksi kun näytti siltä ettei saa työvuoroa vaihdettua, mutta onneksi näin...tiistaina sitten lisää kuulumisia...

Juupa juu;)

Eilen pötköttäessä illalla sängyssä kohtu supisti ittensä kovaksi,siis vähän silleen kivuttoman rennosti.
Ihanaa,nyt ne tuntemukset siitä alkaakin tuntua.
Kovin on jo noussut kohtu,ei ole enään niin alhaalla[;)]

Ajoittain vain on paha olo enään,iltasella.Ei ihan joka ilta.
Valkosipuli ja mausteet vielä arastuttaa ei  siis maistu kovin...
yleensä syön tooodella mausteista ruokaa
ja tää on siksi niin kovin eriskummallista vielä.[:-]
Mitään ihmeellistä mielihaluja en oo vielä kokenut..onko kukaan muu?
Lähinnä nyt kyllästyn tosi nopeesti jos söis joka päivä vaikka satsumia tms.

Niinno... jos tarkkaan aattelee niin sitruunaan taasen on sellainen lisääntynyt tarve,
niinkuin edellisessä raskaudessakin.

Ja siitä sitten ostoksiin...eksyimme tänään sattumalta lastenvaatekirppikselle..
sieltä sitten jäi kouraan vaikka mitä..[;)]
Mieskin siis koko ajan ehdotteli että tää ja tää entäs tää??[:D] <3

Ihanaa ihanaa,pikkuhiljaa näin.[:)]

Kaikille mamuskoille mukavaa sunnuntai iltaa[:)]

Onnittelut Haniliini, kyllä tuo ihan ensimmäiseltä liikkeen tuntemiselta vaikuttaa! Just sellaista kuplintaa ne on mullakin olleet ja toisen kanssa viikolla 13 joten hyvin voit tuntea jo nyt. Siitä se lähtee, kohta kyljestä pystyy näkemään koko kantapään [:D]
Oma vointi on kamala. Flunssa on vaivannut nyt viikon ja eilen nousi sitten kuume. Kai sitä on raahauduttava lääkäriin huomenna.

Toivottavasti te muut mammat voitte paremmin!

Juuri samanlaiset fiilikset kuin hippurallakin! 3. raskaus todella koettelee. 9 + 2 menossa ja olo välillä melko kehno - näin nätisti sanoakseni. Edelliset tuntuivat helpoilta nakeilta tähän verrattuna. Joogasta ja meditaatiosta olen saanut helpotusta, en vain kehollisiin "oireisiin" vaan myös niihin potutuksen tunteisiin. Jos jotain etua yrittää tästä tilanteesta hakea, niin se on se, että ruokailurytmi on pakostakin normalisoitunut, kun ei voi pahan olon vuoksi päästää nälkää valloilleen - se kun vaan pahentaa oloa. Ja toisaalta ruokahalu ei ole mahtava entisensä, vaan ruokaa syö vain pitääkseen pahan olon loitolla. Ei luulisi kiloja liiemmin kertyvän.. Voipi olla turha toivo, edellisissäkin niitä tuli 22 ja 15kg... ;/ Onneksi ensimmäisen kolmanneksen loppu häämöttää, jolloin toivottavasti olokin paranee. Kaikkea hyvää kaikille =)

Haniliini,-toivotaan että saippuakuplia tulee lisää pian!![:D]

Kyllä mä ainakin tunnen käsillä vatsan päältä silittäessä kohdun[:D]
Sillon kun mulla oli se virtsaumpi,kohtu oli just vähän ylempänä kuin häpykumpu,
mutta nyt se on singahtanut ylemmäs.Onneksi juuri siksi että mä toimin taas[:D]
Sehän on sellainen kovahko möntti alavatsalla[;)]

Hauska että jaksoit olla baarissa,ite en kyl jaksa nykyään valvoa kuin klo 11 illalla ja sit silmät vetää hedelmäpeliä niin pahasti että ei jaksa valvoskella[;)]
Jänskättää tuo parin kuukauden päästä laivalle lähtö,että miten jaksan olla hereillä..
tuskin puolta yötä pidemmälle.[:-][;)]

Muutamien kuukausien jälkeen sitä saa pahimmassa tapauksessa valvoa hyvinkin paljon[:D]

Mitäs muut,millaisia olotiloja muilla on?

Mä tunnen myös kohdun hyvin vatsan peitteiden alla. Se tuntuu usein paremmin aamuisin, aivan ku olis silloin korkeammalla. Koita Haniliini käydä aamusella ennen ylös nousua tai milloin vain selällesi maate jalat suorana ja hivelet alavatsaasi häpyluulta napaan asti. Varmasti pian huomaat siellä kovemman kiinteämmän möykyn. Mulla muuten tuntuu hassusti vähän enemmän oikealla puolella keskiviivasta, ei ollenkaan keskellä. Miten muilla?

Minäkin olen pari kertaa eilen ja edellispäivänä miettinyt tuntemuksiani. Aivan kuin olisi jotain "puhjennut"[:)]. Mutta olen ajatellut, että ei se vielä voi tuntua. Katsotaan mitä aika näyttää. 13vk on täynnä tänään. Mä kun kysyin ultrassa istukan paikkaa niin sanottiin että ei voi ihan varmaksi sanoa kun on vielä niin alhaalla, että mihin suuntaan se aikoo jäädä asettumaan.

Mulla olo ei tunnu helpottavan. Tai tää on muuttunu silleen et syömisetä tulee tosi huono olo. Mutku syöömättäkään ei olla. Aikasemmin ku sai vähä syötyä niin se helpotti mut nyt ei tiedä mitä suuhunsa laittais et ei tulis huono olo. Vatsaa turvottaa heti ihan järkyttävästi ja aivan ku oli aivan ylensyöny jo yhden voileivän jälkeen. Onneks tiistaina olis neuvolalääkäri. Jos sillä olis jotain , ihan mitä vaan konstia tähän. Ku tuntuu et ei jaksais päivästä toiseen. Nälkä olis mut ei tahdo uskaltaa syödä ku sit on taas ihan ähkyssä. Tää vaikuttaa jo joltain vatsakatarrilta tai jotain. Se hyvä puoli täs on et kiloja ei pääse kertymään ollenkaan. Mut toisaalta mä ottaisin jo mielelläni ne pari lisäkiloakin jos vaan tää loppuis.

Taas oikein valitusvirsi, mut ku sellaselta se elämä nyt tuntuu. [:(]

Eemi03 mä olen ihmetellyt ihan samaa ton syömisen suhteen. Ennen vointi parani kun söi, nyt lähinnä huononee. Mutta kuten sanoitkin niin syömättäkään ei voi olla. On vaan jotenkin surkeeta että esim omena on tällä hetkellä liian suuri kerta-annos, tai ainakin tuntuu liian suurelta. Mäkin oon alkanut miettimään että onkohan kaikki ihan ok. Ei tällaista ongelmaa oo ollut aiemmissa raskauksissa. 

Eemi03,mulla kanssa kohtu tuntuu enemmän oikealla..[:D]

Ja joo mulla kanssa samahomma ollu tässä että kun syö kaksi leipää,
on aivan öklö olo sen jälkeen ja ähky täysi.!![&:]
Eli ei kamalan reiluja annoksia voi ees syödä vaikka aluksi kuinka ois nälkä
 + että hitaasti tarttee ruoka nauttia muuten tulee huono olo!!
Niin ja koko ajan röyhtäyttää...[:'(]

Huhheijjakkaa,täällä on keskimmäisellä alkanut yöllä oksennustauti..saas nähdä kuka seuraavaksi...?[&:]

Kaikille woimia alkavaan viikkoon!![;)]

Ginessalle voimia vatsataudin kanssa,toivottavasti et tosiaan itse sairastu!!!
Kokemuksella,kurjaa on olla raskaana ja ripulissa(oksettaa kamalasti mutten onneksi oo oksentanut.Lääkäri epäili noroa)...3 kg paino tippunut ja hutera olo.Pikkuhijaa alkaa elämä kuitenkin voittaa..Toivon vaan ettei lapset saa multa tartuntaa[&o]

Kohtu mulla tuntuu heti häpyluun yläpuolella,hiukan enempi vasemmalla[:)]

Ähky oloa en ole mäkään havainnut,mut kamala iltasyöppö musta on tullut[:@]Lapset kun saan nukkumaan ja talon rauhalliseksi niin alkaa nälkä...

Meille tämä elokuinen vauva on kahdeksas ja viimeinen.Jotenkin nyt jo haikea olo[:(]Täytyy yrittää nauttia nyt tästä odotuksesta täysillä vaikkei helppoa aina olekaan.
Väsymys on aivan valtaisia edelleen!

Millaisia ikäeroja teille tulee,joilla lapsia jo entuudestaan?

Meille tulee taas sen 1v8kk,kuten edellisestäkin.

Keskiviikkona nt-ultra,jännittää!

Mukavaa viikon alkua kaikille!!!!

Haniliinille vielä lisävinkiksi, että ihan sellainen käden paino on hyvä olla masun päällä kun liikuuttelet edes takaisin. 

Mun oli pakko tulla tännä töistä kotiin jo heti aamusta. Aamulla yritin syödä leipää ennen lahtöä. Meni just ja just puolikas sit töissä istuin puolituntia jugurtti nenän edessä enkä vaan pystyny sitä syömään. Nii älötti. Mulla huomenna neuvola ja lääkäri. Olen jotenki niin kurkkuani myöten nyt täynnä tätä et aina vaan pitää jaksaa ja jaksaa ja jaksaa vaikka ei jaksaiskaa. Oikein ajattelin repäistä ja pyytää saikkua tän viikon. Jotenki vaan tuntuu siltä et niinku luovuttais ku antaa ittensä ottaa saikkua.

Ei tietenkään kiva niille, jotka kärsivät samanlaisesta vaivasta kun minä tän syömisen suhteen mut silleen kiva kuulla et muillakin menee samallalailla. Ehkä se sitten on normaalia kun muutkin voivat samalla lailla huonosti. Mut kuka sanoo et meidän on vaan kestettävä ja jaksettava? Joku vissiin omassakin päässä kun itku tuli kun kotiin töistä lähin kesken päivän. Luovuttaneena[:(].

Noh nyt soittivat pojan eskarista. Sillä on vatsa kipeänä ja menny päikkäreille ihan omasta tahostaan!!! Pitää vissiin hakea toinen kotiin sairastamaan.

Mä menen huomenna lääkäriin tämän kiukuttelevan alaselkäni kanssa. Ihan hirveä kipu vasemmalla puolella ja vetää ihan polveen asti. Olipa herkkua olla koko viikonloppu töissä blinejä myymässä.. "ei, tämä ei ole irvistys, se on hymy.."

Saa nähdä mitä lääkäri sanoo, mä olin eilen työpäivän jälkeen niin jumissa etten pystynyt kunnolla kävelemään. Tulee kyllä aika supersyyllinen olo jos laittavat saikkelle. Munhun on iskostettu vähän liiankin hyvin tuo luterilainen työmoraali. [&:]

Huomenna pitäisi myös tipahtaa postista doppleri, mainonnan uhrina tilasin sellaisen. Saa nähdä miten paljon siitä on iloa. [:)]

Ihanaa! Käytiin äsken ekalla neuvolalääkärikäynnillä ja lääkäri kuunteli sydänäänet, oli varma ettei niitä kuule vielä mutta kuinkas kävikään, sieltähän ne keskeltä alavatsaa löytyi alle 10:ssä sekunnissa :) Siinä loksahti muuten happamalla lääkärillä suu auki ihmetyksestä.. Syke oli n. 150 ja kaikki kuulemma siltä osin kunnossa! Nyt vasta uskallan kunnolla uskoa, että siellä mahassa oikeasti asustelee joku [:)] Ja ylihuomenna sitten nt-ultraan, vähentää jännitystä huimasti kun on jo kuullut sydänäänet [:D]

(tickeristä huolimatta nyt siis 10+6)

Hyvällä omalla tunnolla vaan mammat hakemaan saikkua kun on kerran hyvä syy siihen. Nyt pitää ajatella itsekkäästi ja omaa parastaan, ja levätä kunnolla silloin kun siltä tuntuu. Turhaan siellä podette huonoa omaatuntoa,pois sellaiset ajatukset!!! Itsekkin olin koko viime viikon vaivaisen peukalon niveltulehduksen takia saikulla. Nyt pitää pitää itsestä extrahyvä huoli, niin se pienokainenkin voi hyvin siellä pikku luolassaan.

Tänään käytiin ultrassa ja kirjoitan kuulumiset tonne ultrakuulumisiin. Tänään pitäisi doblerin kans tupsahtaa postilaatikkoon[:D]

Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Pahoinvointi on ollut niin rajua viimeisen kuukauden ajan, etten ole edes jaksanut kirjoitella mitään. Lisäksi on ollut migreenikohtauksia ja jotenkin alavireinen mieliala pidemmän aikaa. Olen nyt ollut ekaa kertaa sairaslomalla viime viikon ja vielä tämän viikon.

Viikkoja on nyt 12+6, joten luulisi olon jo helpottavan! Jatkuva oksentelu ei tosiaan tee hyvää kropalle, se on tullut huomattua :(

Eilen oli ensimmäinen varsinainen ultra (lukuunottamatta niitä muutamia, joissa olen käynyt vuotojen takia) ja kaikki näytti olevan hyvin ja kunnossa. Nyt on sellainen olo, että uskallan vihdoin iloita ja olla onnellinen raskaudesta! Ehkä tästä alkaa asiat nyt rullaamaan parhain päin [:)]

Onko muuten muilla ollut sellaisia havaintoja, että odottavista äideistä pidetään ihan eri tavalla huolta tuolla terveydenhuollon piirissä? Täällä ei ole ollut aiemmin edes toivetta saada mitään lääkäriaikoja muualta kuin yksityiseltä puolelta (ellei ole pää kainalossa ja silloinkin pitää mennä vain päivystysjonoon), mutta nyt kun on raskaana, lääkäriaikoja jopa tarjotaan, jos on pienintäkään häikkää jossain. Täällä tunnutaan huolehtivan hyvin myös henkisestä hyvinvoinnista ja tukipalveluita on käytössä. Ihan uutta mulle, tulee turvallinen olo [:)]

No nii viddu...

Ne soitti naistenklinikalta että pitäisi mennä, lisätutkimuksiin 5.2 siis liittyen Downin riskiryhmään.

Siis what?
Niskaturvotus oli silloin 1,9.Normaalia on alle 3.0 turvotukset.

Ikää siis 37 vuotta joten sen puolesta kuulun tähän ryhmään, mun luvuksi tuli 1:80
Ja niillä jotka ovat 1:79 ovat vielä normaalit.(en tiiä enempää noista arvoista)
Lisäksi on 0,5% riski keskenmenoon kun sitä lapsivettä otetaan.
Aikaa pitää varata 2-3 tuntia koko rumbaan.

Eli odottelua ennen kuin vko 15 on silloin täynnä,sitä ennen ei sinne pääse.
Sitten vastaukset kestää tulla 7 pv.Ei helvetti jaksa odottaa...

[&o]

Ginessa No voihan nyt. Jaksamista odotteluun! Kyllä kaikki on varmasti kunnossa ja tutkimuksetkin menee hyvin.
Mullekkin sanottiin että noi tulokset tosta seerumiseulasta on 80 % varmat, eli siellä silti kummittelee se 20% riski, mutta pitää vaan luottaa ja uskoa siihen että kaikki on kunnossa. Eikös vaan!
Ja jos pystyy vaan olemaan ajattelematta asiaa niin nopeasti ne viikot menee.

Nyt tämä mamma menee taas nukkumaan.Illalla olisi taas 10 tunnin iltavuoro rutistus edessä. Onneksi tämä sunnuntain ja eilisen vihoitellut issias on jo antanut vähän periksi. Peukalon nivel ei kyllä oo vieläkään kunnolla parantunut,mutta jospa sitä jaksaisi tämän kolme iltaa vielä, ensi viikon saakin olla "täysyhoidossa" Tampereella. Työsuojelukurssilla. Mies saa pärjätä koirien kanssa kotona.

Mutta Hyviä vointeja teille kaikille ja huonon olon kanssa kamppaileville, uskon että kyllä se pian alkaa helpottamaan ja levätkää exrahyvin että saatte voimia jaksaa!!

Takaisin