Elokuiset sadot

Hei taas kaikille!
Ginessa kissaihmisiä kaipaili, täällä on myös yksi.
Meidän 6 vee maatiaistyttö on todella mustasukkasta sorttia, eli uudessa kodissa on tehtävä ratkaisu että kissa ei enää nuku makuuhuoneessa.. Nyt kun se nukkuu karvalakkina mun pään yläpuolella.. [:D]
Se ei luultavasti tule ihan heti sulattamaan, että menettää paikkansa "ainoana lapsena".

Oloista sen verran, että alan jo tulla hulluksi itseni kanssa. Ensin valittaa, että olis kiva jos ruoka maistuis ja olo olis hyvä. Sitten kun alkaa ruoka maistumaan ja olo paranemaan, niin iskee paniikki että onko vauvalla kaikki hyvin kun ei tunnu oireita. Onkohan muutkin yhtä vainoharhasia?
Mies yrittää kovasti tukea ja hokea että rauhallisesti vaan ja vauvalla on varmasti kaikki hyvin.. ja mitä hän saa sitten palkaksi... no pientä kiukkua vähä joka käänteessä.. Musta on tullu hirvee hormoonihirviö! [&o]

No ultra on onneksi 2.2. Kaksi viikkoa tuntuu vaan niin pitkältä ajalta... Ois vaan pitänny mennä yksityiselle...

Eiköhän siinä olekkin taas vuodatusta ensi hätään..

Haniliini: nä housut mitkä mä ostin ni makso 6e ja toiset mitkä ostin 2e että jos sitten vielä joutuu ostaan lisää kilojen myötä ni ei ainakaan harmita se että olis investoinu ihan sikana. Kirppiksilt kannattaa kattel. Ostin kokoa 42 kun normaalisti käytän 38/40 housuja, vähän on löysää mut pysyvät jalassa kuitenkin.[:D]
Miu82:Mistä ostit? Paljonko makso?
Essi83: Mä oon ihan samanlainen, panikoimassa heti jos ei oo oireita kokoajan ja mies koittaa rauhotella. Meillä on muuten ultra samana päivänä. [:D]

Heippa kaikille! Täältä ilmoittautuu mukaan uusi odottaja. Laskettuaika on tällä hetkellä 27.8. ja kolmatta lasta odotan. Tai näin luulin viime viikkoiseen varhaisultraan asti; lääkäri kertoi kuvan nähtyään että meille onkin tulossa kaksoset! Jäin ihan suu auki ja näytti se olevan yllätys lääkärillekin[:)] Tätä nyt ollaan viikon verran mietiskelty ja jännityksellä seurataan, pysyykö molemmat loppuun asti mukana. Toivottavasti!

Hyviä vointeja kaikille!

Onnea ja tervetuloa  scarlett!![:D]

Hassua kun juuri eilen päivällä meitin että eikös täällä oo yhtään kaksosmasua,niin eiköhän sellainen ilmaantunut!![:D][:)]

Täällä ei mitään uutta,masu iltaisin meinaa sanoa poxxx kun on niin turvoksissa.[;)]
Eilen ostin pari ihan omanlaistani paitaa.jee tietty mustia ja niissä oli niittejä.[:D]

Mammavaatteet on toisinaan niin tylsähköjä,että kiva saada jotain rockimpaa sekaan[:D]

aawww,odottelen innolla koska tunnen peikkoisen liikkeitä..
oon aina tuntenut ne todella aikaisin ja
uudelleen synnyttäjät yleensä hieman aiemmin ne tunteekin...[;)]

Jep,kaikille mamuskoille oikein kirpsakkaa pakkaspäivää,mulla on täällä siivouspäivä tänään.[;)]

Tervetuloa scarlett!

Mä ostin pari viikkoa takaperin e-baysta äitiysvaatepaketin jossa oli kolmet farkut, mustat suorat housut, caprit ja kahdet shortsit ja 8 paitaa. Postikulut maksoi enemmän kun paketti, mutta sadalla eurolla selvisin silti koko hankinnasta. Suosittelen lämpimästi. Tarveta ei ole vielä ollut, mulla on taaksepäin kallistuva kohtu ja sen lisäksi pikkuinenkin oli kohdun takaseinässä.

Jee tänään 12 viikkoa! (ihan sama mitä tuo tickeri sanoo)

Eilen kävin np ultrassa. Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin[:D]. Mut ai kamala ku jännitti ennen ku se alotti tutkimuksen!!! Mut siellähän se nukuskeli. Välillä käänti vähän kylkeä ja venytteli, raapi päätään ja imi peukkua[:D][:D][:D]. Tippa tuli silmään. Hän oli jotenkin niin kaunis[:D].

Mä kävin verikokeissa jo viikolla 10 ja sain eilen samantien vastaukset ultran ja kokeiden tuloksista. Ei hätää, ei epäilyä kromosomihäiriöstä!

Kunnon itku tuli vasta tutkimuksen jälkeen kun lähdettiin miehen kanssa sieltä pois. Jännitys vissiin laukes nii sit päästi tulemaan[;)]. Mies sanoi mitä sä nyt itket ku kaikkihan oli hyvin? Mä vaan et nii olikin ja just siks[:)]. Ei ne miehet aina kaikkea ymmärrä[8|].

Illalla se kertoi ekan kerran äitilleen vasta ja oli jotenki  niin sulonen ku tohkeissaan selitti mitä kaikkea oli kuvassa nähny tulokkaan tekevän.

Jos illalla olo sen verran ok, laitan kuvan tonne ultra puolelle. Tänään on ollu tosi huono päivä ja eilinen ilta oli ihan kamala. En ole tosin oksentanut enään yli viikkoon mut eilen illalla ja tänä aamuna oli taas tosi lähellä. Nyt kuitenkin viikkoja jo 12+4 et kyl sen pitäs pikku hiljaa alkaa helpottamaan. joku tuossa kyselikin tämän olon helpottamisesta. Mulla pahimmat viikot olivat 6-10. 11 vk oli jo vähän parenpi mut ei sekään hyvä. Nyt on edelleen parenpaa mut vähän tällästä ajoittaista. Mut edelleen päivittäistä etomista.

Viime raskaudesta muistan, että pahoinvointi loppui siinä vk 14 aikana tai sen jälkeen. Mutta olen huomannut, että se on hyvin yksilöllistä milloin kenelläkin loppuu.

Mun tietääkseni kuitenkin jotkin hormonien tuotannot siirtyvät äidiltä istukan hoidettavaksi tässä viikolla 14-15 ja se on vissiin se kohta kun pahoinvointi viimestään monilla helppaa. Siis näin olen ymmärtänyt nettiä lukiessani. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vielä lisätäkseni siihen edelliseen koira-aiheeseen. Silloin kun sukulaiskoira pääsi puremaan poikaani ne eivät olleet keskenään vaan pojan isä ja täti olivat vieressä. Silti koira hyökkäsi. poika oli seissyt koiran peräpään takana, eikä ollut kuulemani mukaan edes siihen ollut kosketusetäisyydellä.

Sori ku tuli taas pitkä teksti. Mut ku päässä jo taas pyörii paljon asioita mitä on mukava jakaa kanssa sisarien kesken[:)].

Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista! On tosiaan aika hurjaa että lapsiluku tuplaantuisi kerralla mutta toivottavasti kaikki menee hienosti ja näin tosiaan käy. Siskoni on odottanut kaksosia ja hänellä tuli toinen kesken pois joten ei tästä vielä voi mitään varmaa sanoa. Mutta hengissä ja vahvalla sydämen sykkeellä olivat varustettuja varhaisultrassa rv 8+0 joten siinä suhteessa näyttää hyvältä. Eikä tästä pahoinvoinnista voi erehtyä. Samaa rataa mennään niin kuin aiemmissakin odotuksissa; ensimmäiset viikot ei pahasta olosta tietoakaan, vain armoton väsymys. Ja kun luulee että pääsee ilman pahoinvointia kokonaan niin niihen se sitten vasta alkaa viikolla 8[;)] Aiemmilla kerroilla on loppunut vko 14 - 16 joten ehkä tälläkin kertaa menee niin. Tiedä häntä mutta toivossa on hyvä elää.

Harmi että täällä on ihmisillä ollut huonoja kokemuksia ultraajista. Lääkäreitä ja tutkijoita on valitettavasti joka lähtöön. Mulla on käynyt hyvä tuuri ultratutkimusten suhteen mutta sitten lasten sairauksien kanssa on ollut senkin edestä ongelmia lääkäreiden kanssa. Omasta kannastaan kannattaa pitää kiinni ja myös sanoa mikäli kokee saavansa asiatonta kohtelua. On ainakin omalla kohdalla auttanut mutta tietysti on niitäkin ihmisiä joita palaute ei hetkauta lainkaan.

Tulipahan pitkä kirjoitus! Hauskaa loppupäivää kaikille!

Moikka, tervetuloa scarlett ja onnittelut kaksosraskaudesta:)

tänään touhuttu aamupäivä asioilla ja meitä pyydettiin kummeiksi pienelle pojalle, onkin ihan eka kummallekin, kivaa! tosin tulevan kummitädin osa vähän jännittääkin[:D]
Vauva kävi kylässä ja isompi tytöistä ( 6v ) sanoi, että se on niin ihana ja miksi vauva muuta meille asumaan. Saas nähdä mitä sanoo, kun kuulee, että saa pikku sisaruksen elokuussa. Ei olla vielä kerrottu edes isovanhemmille tulevasta vauvasta...

kirpakan pakkaspäivän jatkoa mammoille:)

Heiii kaikille!

Tiistaina meillä tuli 12 raskausviikkoa täyteen, JES! Ja silloin oli myös alkuraskauden ultraäänitutkimus ja niskaturvotus-seulonta.
Kaikki oli hyvin! Voiii, että saamme olla nyt niiiin onnellisia! <3 Kirjoitan tuonne ultrakuulumisiin enemmän ultrasta, joten käykääpä siellä lukemassa...

[:)]

Täällä odotellaan huomenna kuumeisesti postia=D
Mies oli tilannut meille doblerin tänään. Ihana mies kertakaikkiaan. Täältä tilattiin meidän oma http://www.raskauskeiju.fi/index.php
Tänään vaan ohimennen mainitsin että tuollaisiakin on olemassa kun puhelimessa aamulla juteltiin ja ei mennyt kauaa kun laittoi mulle tekstarin että tilasin sellaisen meille. Saas nyt nähdä ehtiikö se tulla jo huomenna,niinkuin sivuilla luvattiin.

Ja Tervetuloa Scarlett ja onnea kaksosraskauteen!

Tänäänonki ollu henkisesti jotenki ihan hirvee päivä, kokoajan on pala kurkussa ja itkettää ja ahdistaa. Eikä mitään tietoo mistä johtuu.[&:] Isäntäki valitti että olen parikertaa tiuskinu sille että olis pare lopettaa toi kiukuttelu. Päätimpä olla sitten hiljaa etten tiuski ja pura pahaa oloa häneen. Mutta eipä sekään ukkoa miellyttäny. Siitä on hyvä sitten napista että mä kiukuttelen sille. Mahtoko edes tajuta että kyse on siitä ettei oo asiaa eikä kiinnostusta puhua etten tiuski.. Vieläkö tietäs et millon mä oon sille niin pirusti muka tiuskinu. Aaargh.. Hajoo kohta pää. Yleensä sentään huomaan jos tiuskin... Tekis kovasti mieli mennä tupakalle mutta ei viitti ku oon plussasta asti pystyny oleen polttamatta iha helposti.. Kauhee valitus setti mut oli vähän pakko purkautua johonki.

Postilaatikosta löytyi tänään ultrakutsu - aika on 2.2 aamupäivästä - tosi hyvän aamuajan olivat antaneet, eikä tarvitse edes alkaa muuttamaan. Nyt vaan siiten pitää odottaa ajan kulumista sinne asti..

Pahoinvointi on hieman hellittänyt, mutta väsymys on pahempi jos mahdollista. Lisäksi vatsa on todella turvonnut, iltaisin kaikki omat vaatteet kiristää ja paidan alla olen availlut nappeja [:)] Melkein pelottaa että kohta joku kysyy töissä. Mieluiten pitäisin raskauden salassa ainakin 16-17 viikoille..

Tänään varhaisultrasta mitattuna viikkoja 9+1 (kuukautisista 10+2)

Onneksi jo tänään perjantain ja viikonloppu, jotenkin viikko ollut väsyttävä ja kiireinen. tuntuu, että 3. raskaus ottaa enemmän voimille kuin 2 aikaisempaa, onko muilla samanlaisia tuntoja?
olo kuin kipeeksi tulossa, palelee, viluttaa, nenä vuotaa ja väsyttää.....

kiitokset paukke lilypien "latausohjeista"[:D]

hippura:vielä ku otat sen url alkusen osoitteen niin sitten skulaa.. [;)] Se löytyy sieltä tämmösestä kohtaa: Forum signatures: HTMLEzboardPseudoHTML, UBBCode and BB Code  ja on tuo vika vaihtoehto.

Täällä on tänään paljon parempi päivä ku eilen.. Tosin väsyttää ihan sikana. Mulla on toi pahoinvointi vähentyny.. Ällöttää kyl mut ei kokoajan eikä muuten ku sit ku rupeen syömään ja sit jotkut hajut on tosi ikäviä. [:'(] Hih, päiät vähenee olis 10 päivää ja sit pääsee ultraa kattoo et onko kaikki kunnossa. Menispäs toi aika nopeesti.[:-]

Eilinen ilta täällä menikin aika huonosti. Mielenki vetää maahan ku joka päivä tuntuu olevan sama juttu. Aamulla raahauduttava töihin vaik ei yhtään jaksais taas kuunnella tota inhottavalta tuntuvaa mahaa ja kurkunpäässä jylläävää etomista. [:'(]. Mut eipä täs auta ku kestää. Ja kestää, ja kestää, ja kestää. Aika vaan menee niin hitaasti ku odottaa tän huonon olon loppumista.

Ginessa millä viikoilla olet tuntenut aiemmissa ensimmäisen kerran liikkeet? Ku sanoit et olet tuntenut niin aikaisin. Mulla muistaakseni oli ekassa raskaudessa joko vk 17 tai 18. ihan tarkkaan en muista. Ku ne sanoo et tokalla kertaa ne tuntis aiemmin. Nii ny alkaa jo jännittään et sehän voin ollakki jo muutaman viikon päästä[:D]. Nyt 12+ 5 vk:lla mennään. Nyt ne ei voi vielä tuntua mut onko mahollista jossain 16vk? Siihen olis enää 3vk ja risat[:D].

Piti kysymäni vielä et millä viikoilla muilla toista tai kolmatta lastaan odottavilla on liikkeet tuntunu ekan kerran ja onko ollu eroja ekan ja tokan raskauden välillä.

Takaisin