Elokuiset sadot

Haniliini: mulla on kans toi masu sellainen "pömppä", alkaisi nyt vaan pyöristyyn ja näyttämään vauvamasulta[:D]

olo on kauhean väsynyt ja kaupassa käynti tuottaa "tuskaa", miten voi olla näin väsynyt???? veriarvot ja verenpaineet oli ihan ok neuvolassa.
Joko muilla on liikkeitä tuntunut? itsellä sellaisia hipaisuja masussa, mutta liikkeitä taitaa "vaimentaa" istukka, joka ihan edessä.

sit kyselisin, onko joukossa mammoja, joille on tehty sektio? itsellä kumpikin tyttö leikattu ja nyt 3.sektio olisi edessä.

Jännittää jo nyt huominen ultra. Senkin takia, että miten päästään paikalle, kun on aamuksi luvattu sitä lumipyryä ja pitäisi noita Helsingin sisääntuloväyliä pitkin päästä Kättärille.. Pitänee varmaan lähteä vähintään tuntia ennen aikaa.. (matkaa on joku 25km, ja silti Kättäri on meille lähin näistä pk-seudun sairaaloista).

Minulla on olo melko hyvä (ei pahoinvointia enää, mutta syötävä on 3-4 tunnin välein vähän, muuten iskee hirmuinen nälkä, ja vastaavasti jos syö liikaa, niin kamala ähky), vaikka yöheräilyt kyllä koen raskaaksi. Viime yönä taas kahdelta heräsin vessaan ja siinä sitten melkein tunnin valvoin sen jälkeen ennenkuin uudestaan nukahdin. Tahtoo arkiyöt jäädä alle 7 tuntiin, mikä ei millään riittäisi jaksamaan koko työpäivää.

Niin jännittää Lila muakin huominen ultra, onneks s on 8.50 ni ei tarvii koko päivää odotel.[;)] Mul oli tos viikon verran kuvotus kadoksis, mut eihän se lopullisesti ollu hävinny tuli entispäivän takas.. Ja päätä särkee, väsyttää ja toisinaan huimaa. mulla ei oo kyl syöminen viel tähän mennes vaikuttanu huonoon oloon ainakaan silleen et poistais sitä, jokokuvottaa tai sit ei mut mitää sil ei voi...[&:]

Terve vaan kaikille!
Minäkin sain viime viikolla visuaalisen vahvistuksen raskaudelle - ultrassa pieni ja vilkas sintti, vain vajaa 3 senttinen. Mutta vastasi täysin niitä laskurin antamia viikkoja. Ja jo ens viikolla onkin lääkäriultra riskiseulontoineen. Pahoinvointi on viime viikon aikana ollut sellaista on-off -luonteista. Välillä jo ehtii iloita, että nytkö kuvotus loppu, kun sitten seuraavana aamuna taas etoo.

Viikonloppuna intensiivinen mammajoogakurssi - siellä näyttäytyminen on tietyllä tapaa asian julkistamista. Ja onhan tuo jännä nähdä keitä muita osallistuu, meillä kun on täällä pikkukaupungissa niin pienet piirit[;)] Innolla odotan kurssia - muu liikunta kun on ollut pahoinvointien vuoksi minimissä.

Nukkuminen on ollut huolena, kun selkävaivojen vuoksi ei voi nukkua kuin kyljellään ja nyt on tullut uusi vasemman puoleinen kylkikipu, joten tätä menoa alkaa makuuhaava kehittyyn oikealle kankulle.. saapa nähdä mitä se on sitten kesällä!  

minulle se sitten flunssan pukkasi [:@]

Mitä kautta olette löytäneet nuo mammajoogat, te jotka siellä käytte? itseäni kiinnostaisi kovasti mennä mammajoogaan, mutten ole keksinyt mitä kautta sellaiseen pääsisin..ja ylipäätään järjestetäänkö täällä sellaista...

Vooooi helvata,luulin että mulla on tullu vaan pelkkää iltapahoinvointia..mutta eikun tänään sitten on taas etonu/ollu pahaolo rankasti ja kamala väsymys[:-][;)]

Ei pitäis hehkutella että ne on menneen talven lumia[;)]

Noh,ei tässä muuta kuin perjantaita ootellessa jolloin on se lapsivesipunktio[>:]

Kaikille ihanaa viikonalkua kaikista olotiloista huolimatta!![:)]

Täällä taas.
Mulla on ollu verenpaineet koholla, kun ne on mitattu neuvolassa. Neuvolatäti sit suositteli kotimittauksia kerran viikossa. Haettiin sitten miehen siskolta mittari niin lukemat oli jo aivan normaalit. Kai mä sitte vaan jännitän niin sitä tilannetta ja ei siinä oikein kerkee levähtämäänkään ennen mittausta. Eli yksi huoli nyt sitten vähemmän [:)]

Sain kaveriltani kahdet mammafarkut, toiset tosin nyt on aika napakat reisistä, että saa nähä kauanko mahtuu päälle. Sit kävin viikonloppuna henkkamaukassa ostamas yhdet pöksyt ja tänään löysin sattumalta kirpparilta pöydän mistä löyty vitosella sellaset suorat siistit mammahousut. Pöydässä oli muutakin mammavaatetta, mut liian isoja tai sit tosi talvisia. Jos näillä nyt pääsis ainakin alkuun. Tosin vielä oon kyllä voinu käyttää normihousuja, mut ei varmaan mee enää kauaa, ku rupee puristamaan.

Kävin viikonloppuna myös ostamassa uudet rintsikat. Meni sitten 64 e[:@] No, eipä toisaalta tullu yllätyksenä, sen verran ne mulla normaalistikin maksaa. Nää on onneks joustavaa materiaalia ja myyjä sano, et kyllä ne mulle menee useamman kuukauden.

Pahaolo on kadonnut lähes kokonaan (koputetaan puuta), ruoka maistuu aika normaalisti [:D]. Täytyy vaan just muistaa syödä pieniä annoksia usein.

Kaverini joka on raskaana on lääkärin määräämällä panadol-kuurilla, joten on ihan turvallista sitä ilmeiseti syödä myös pidemmän aikaa jos sellaiseen tarvetta.

Näillä taas mennään eteenpäin. Kivaa viikkoa kaikille!!!

Kyl mää nostan hattua niille jotka aikoo kestovaipoilla pärjätä[:)]. Ite olen niin mukavuden halunen ja haluan päästä mahdollisimman vähällä, joten mun valinta on kertakäyttövaipat. Ihan niinku oli esikoisenkin kanssa.

Tosin koiraihmisille tiedoksi: ihanat hauvamme rakastavat vauvan kakkaa[:D][:D][:D]. Sen muutaman kerran kun olen kakkavaippojen sisältöä, joka on siis pengottu roskiksesta, kerännyt olohuoneen matolta niin tekee mieli laittaa ne lukkojen taakse tai viedä samantien ulos (siis vaipat). Sit siellä kestovaippojen sisällä on sellasta kosteudesta helmiytyvää ainetta, joka leviää oikein mukavasti, eikä millään irti matosta[:@]. Muutakuin sormin nyppimällä[X(].

Noist verenpaineista Sartza. Kannattaa uskoa siihen lukemaan mitä mittari kotona näyttää. Mutta täytyy muistaa sellainen asia, että jos sinulla on herkästi jännitystilanteessa nouseva verenpaine se saattaa ajan ja raskauden myötä alkaa nousemaan muutenkin. Se vähän niinkuin kertoo riskistä. Et kannattaa silti jatkaa mittailua vaikka kotona arvot ovatkin nyt hyvät. En halua pelotella, mutta se on vakavasti otettava asia. Mitään sille ei tarvitse nyt tehdä, mutta kun tietää pienen riskin olemassaolon niin tieto siitä, että se pysyy hyvässä lukemassa kotona jatkossakin niin kannattaa itsellä pitää se tieto. ÖH olipa sekavasti sanottu[;)].

Tervehdys mamit.

Täällä alkoi rusehtava vuoto lauantaina. piti taukoa sunnuntain ja jatkui heti tänä aamuna [:o]
Sen myötä kivut alavatsalla kiusaa.
Soittelinpa äippäpolille josta sain sitten tylyn vastauksen, mutta oli melkein odotettavissa[>:]
Hoitaja tuumasi hetken kuunneltuaan ettei mitään voi tehdä, jos se nyt kesken päättää mennä ja kyllähän sen sitten huomaa kun alkaa tulemaan kunnolla verta, kun on sinulla noita viikkojakin jo sen verran että vuotaahan se sitten rajummin.
Juu toki tiesinhän minä ettei mitään voi tehdä jos km. uhkaa näillä viikoilla, mutta en olisi silti halunnut juuri tuon kaltaista palvelua. Lopuksi hoitaja tuumasi puhelimeen että ainahan voit mennä yksityiselle ultraan jos haluat.
Täti kyllä tiesi että minulla on useampi km. takana ja oletti että meneehän nämä vuodot jo rutiinilla, kipuihin kehotti ottamaan särkylääkettä.[&o]
Noh kokosin itseni ja päätin etten moisesta palvelusta itke kovin kauaa, soitan huomenna neuvolaan ja juttelen terkkarin kanssa. Epätietoisuus on pahinta, onneksi vuoto ei ole kovin runsasta ja kirkasta...ainakaan toistaiseksi.
Lohduttavaa että raskausoireet ovat edelleen tallella[8|]

voi harmi Myrsky! Noi ei ole koskaan mitään kivoja juttuja mutta muista nyt kuitenkin että kyseessä voi olla ihan harmitonkin vuoto. Mulla on tosiaan kaveri jolla on epäilty keskenmenoa mutta kaikkien yllätykseksi ultrassa löytyikin ihan kunnossa oleva sikiö. Myöhemmin sitten selvisi että kyseessä olikin ollut kaksoisraskaus jota ei vaan oltu ekassa ultrassa huomattu. Ja se toinen tuli sitten kesken.
Toi sairaalan suhtautuminen oli silloin hänen kohdallaan aivan kamalaa. Mutta TK:n päivystävän lääkärin lähete pakotti tutkimaan ja niin löytyi tieto hengissä olevasta sikiöstä. Ole vaan tiukkana että pääset ihan julkisen puolen ultraan. Kyllähän niiden on sut tutkittava jo ihan sun oman hyvinvoinnin kannalta. Mutta raivostuttavaa olla aina vaatimassa hoitoa.
Tsemppiä!

Myrsky
Toivottavasti kaikki ok..Tosiaan eihän keskenmenolle voi itse mitään, mutta pidetään peukut pystyssä ja varpaatkin että olisi väärä hälytys..

Omaa:
multa on hävinnyt kokonaan alkuraskaudesta saadut kilot..eli painan nyt yhtä paljon kuin ennen raskautta..Kerkesi tulla melkein kolme kiloo lisää..Nyt oon vaan yrittänyt syödä säännöllisesti ja jne.. Mutta mulla ei oo enää karamellin himoa lainkaan..Tai siis pikemminkin salmiakin himoa..Nyt ei vaan tee yhtään mieli syödä karamellia..Ehkä tää painon putoaminen johtuu osittain siitä, koska syön samankokoisia annoksia kuin laihduttaessakin ja karkit on jäänyt pois..Alkuraskaudesta söin aika paljonkin ruokaa + karamellia..

Ihan hyvähän se on et ei tullutkaan heti niin paljon kiloja, mutta tällainen vainoharhainen kun oon niin luulen heti et jos laihdun niin tiitiäinen kärsii siitä..[&:]

Voi pahus myrsky, millaista kohtelua olet saanut[:@][:@]
Olipa nuivakka akka[&:]
Jospa se nyt vaan oli jotain outoo vuotoo ja kaikki on kunnossa.?[:-]
Tuleppa kertoo miten kävi kun soitat terkkarille,nimittäin ei mun mielestä sun kuulu
maksaa ultraa vaan se pitää tutkia ihan kunnallisesti,onhan siinä terveyskin kyseessä.!!
Zemppiä koitokseen !![;)]

Myrskylle tsemppiä sinne! Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Ohhoh, nyt se nuha sitten iski ja kunnolla.. Isäntä kans kipeenä, saatiin molemmat sairaslomaa. Hih, uskalsinpas kerrankin pyytää sitä saikkua terkkarilta, yleensä olen yrittänyt jaksaa vaikka pää kainalossa.. Tämä mamma painuu ukon viereen peiton alle potemaan, ihanaa masunkasvatusta kaikille!

hei taas.

Soittelin neuvolaan tänään ja ylläri että terkkakin oli sitä mieltä, että nyt on ollut äippäpolilla sopimatonta kohtelua[:@]
Neuvolan täti kehoitti menemään päivystykseen jos vuoto yltyy yhtään, luojalle kiitos näin ei ole käynyt.
Torstaina on neuvola ja lääkäri, joten enköhän sinne asti pärjäile[8|]
Tilasin muuten eilen netistä tuon kotidoblerin, joten huomenna pitäisi päästä pikkuisen sydänääniä metsästämään.
En ole vielä toivoana menettänyt ja pakottaudun ajattelemaan ettei keskenmeno saa osua kolmea kertaa kohdalle[&o]
On niin ihanaa että voi täällä käydä purkamassa ajatuksiaan, varsinkin nyt kun mieskin lähti työmatkalle ja tulee vasta torstaina kotiin.
Ai niin ja jotain positiivistakin, sain postia hussista ja seulan tulokset oli normaalit[:)]

Parempia oloja kaikille mamuskoille ja pidetään lippu korkialla!![;)]

kiitokset kaikille mamuskoille tsemppauksista[:)]
Vuotoa ei ole nyt näkynyt, mutta masun riipivä kipuilu on ja pysyy tallella.
Päätin että saavat olla niitä kiinnike ja venymis kipuja siihen asti kun toisin todistetaan.[&:]
Ravasin jo heti aamusta postilaatikolle tarkastamaan josko postista olis tullut se doblerin saapumisilmoitus[:D]
No eipä sitä nyt siellä vielä aamusta olisi ollutkaan, mutta kunhan "huvikseni" tarkistin asian, soon kohta taas mentävä laatikkoa tarkistamaan[;)] Vähän kyllä pelottaa että mitä jos en löydäkkään niitä sydänääniä[:o]
Olen nyt ainakin tämän viikon sairaslomalla, juuri näiden kipuilujen ja aijempien vuotojen vuoksi. Huomenna neuvolalääkäri kertoo sitten jatkoista.

Mites muilla mammoilla, kuinka moni on joutunut turvautumaan sairaslomiin, pahoinvoinnin, kipuilujen tai väsymyksen vuoksi?

ihania uutisia HANILIINI[:D]
Onko sulla minkäänmoisia tuntemuksia kumpi teille mahtaa olla tulossa? Toiset sanovat että matalammat sydänäänet viittaavat poikaan ja tytöllä taas olisi nopeammat sydänäänet.
Jos itselläni vertaan aijempia odotuksia niin tuo väittämä pitäisi paikkaansa. Vielä en tiedä tästä tulokkaasta kun ei edes ultrassa kuunneltu sydänääniä, eikä kätilö maininnutkaan asiasta.

Huomenta kaikille pitkästä aikaa!
heti aluksi Ginessalle ja muille, joilla on ollut tai on aihetta stressiin, koittakaa muruset jaksaa!!! Ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Täällä on käyty np-ultrassa, kaikki oli ok, tyyppi siellä potki ja heilui ja sydänäänet ok. Painoa on tullut n. 300 gr viikossa, ja se on kuulemma hyvä tahti. Pahoinvointi on kokonaan poissa ja uimassa ollaan käyty. On täällä draamaakin ollut, oon heittänyt miehenkin kaks kertaa pihalle...voi hormoonit. Mutta nyt taas rauha maassa. Vauvan liikkeitä ei vielä tunnu, vaikka kuinka yritän tunnustella..kaipa ne tossa alkaa sit ilmenemään. En tiedä kuvittelenko, mutta ihan kuin meidän poikakoira vähän vahtais mua, katsoo jotenkin rakastuneesti ja on muutenkin mamman perään. Ja vastaavasti miestä kohtaan vähän että, voisitko sä lähteä jo.[:)]  Että semmosta, maha on kasvanut hiukan, mutta koitan sitä hiukan pullistella uimahallissa, etten näytä vaan läskiltä, että kaikki tajuis, et hei täällä ollaan niin raskaana [:D]. Ja te kaikki onnelliset, joilla on seksihaluja, olen kateellinen! Mua ei kyllä huvita ei sitten yhtään. Ehkä sit joskus. Heh. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!!

Ihanaa Haniliini!!!!![:D]
Oiskohan tyttö[;)]
Niin onko sulla fiilistä siitä kumpi tulis???

myrskylle jaksamisia,lepäilehän nyt kun saat!!
En oo tarvinnut sairista kun olen työtön kotiäiti....[;)]

tuuva,kiitos[;)]
hahah,vai on hyvä tahti tuo 300g/vko-hyvä tietää..ite en oo käyny nyt puntarilla..
15 pv mulla on nauvola,kuunnellaan sydänääniä ja jutellaan ...rauhoittanee muakin heiman saada tuollainen ylimääräinen neukkuaika..muutoinhan se ois ollu maaliskuun lopulla vasta![&o]

Jahah,että ukko lentänyt ulkoruokintaan[;)]

Mullakin pinna ton kanssa erityisen kireellä..tapellaan koko ajan,jos oon hurjan väsy niin sitten jää päivä väliin ja seuraavana päivänä sitten taas senkin edestä.
Eniten v...aa sen hymytön naama,kovuus ja jyrkkyys kaikissa asioissa.
Ei silloin tee sellaisen kanssa mieli seksiäkään vaikka muutoinhan mun kyllä tekee mieli.
Mutta paha päästää sellaista ihmistä lähelleen jolta ei saa sellaista läheisyyttä,lämpöä,ystävällisyyttä kuin kaipaisi.
Sitten se vetoaa mun hormoneihin..TOSI reilua,hänellähän ei ole osaa eikä arpaa riitoihin?
Mutta siis minullahan on siinä suurempi osa kuulema.
Eli vähättelee omaa osaansa.(pistämällä kovilla ammuksilla koko ajan takaisin)
Eikä hän tule järin hyvin nuorimmaisen lapseni kanssa toimeen,
sanoisinko että suhde heillä on : nälvivän jyrkkä.[&o]
On niillä hauskaakin ei sillä..vaan kohtelee kuin aikuista tilanteissa joissa tarvittaisiin juurikasvatuksellista ymmärtämystä-sitä psygologiaa...
Toki,olen herkempi kuin koskaan juuri nyt ja siksi kaipaisinkin ymmärtämystä..mutta tosiasia on että ajaudun aina vain kauemmas ...
No veikkaampa että ei tää kauan jatku lapsen syntymän jälkeen tää suhde.Ihme olis jos jatkuisi?[:-]
Tältä just nyt tuntuu,ja hetken  aikaa on jo tuntunut.

Meillä poikakissa tulee syliin nyt nukkumaan joka kerta kun soffalle menen[:D]
Ihana.[;)]

Mä täällä leivoskelen laskiaspullia.......[:)]

Riitulle: Jos et ole joogaillut ryhmissä aiemmin, eikä ole tietoa ryhmänohjaajista, niin suosittelen googlaan oman tai lähipaikkakuntien tarjontaa. Myös joogayhdistysten nettisivuilta löytyy tietoa. Mulla kävi vähän tuurinpoikanen; meidän joogaklubilla kurssi on ensimmäinen laatuaan. Toki raskaana voi osallistua rauhalliseen hatha-joogaan ilman erityistä "mammakurssiakin". Ohjaajalle on hyvä mainita raskaudestaan (jos ei vielä päältä näy[;)]), niin hän voi opastaa tekemään sellaiset liikkeet toisin, jotka tuottavat masun vuoksi vaikeuksia. Ja pääsee mammajoogaan tutustumaan myös kirjojen kautta, joita kirjastoista löytyy ihan suomenkielisinäkin. Tsemppiä etsintään!

Takaisin