Elokuiset sadot

Ginessa: Neukkutäti [:D] Itselläni menossa nyt viikko 4 eli tammikuun 4. olen sitten ilmeisemmin viikon 8 alussa ja samat jutut kertoi mulle, että papereita vaan täytetellään. En sitten tiedä onko tuo ennakkopaketti joko paikallinen extra täällä päin. Mielenkiinnolla odotan mitä se sisältää.

Heissan! Meille on luvassa 1,5 h kestävä neuvolan esittely :) kaikkee infoa vissiin tulossa. Lasken täällä intona päiviä. On se vaan kumma juttu, vaikka kuinka koittaa olla ihan vaan hissukseen, niin eilenkin oli kaupassa käydessä ihan pakko mennä tutustumaan vauvasänky-tarjontaan ja syöttötuoleihin. Ja sitten taas koittaa hillitä itseään. Maha piukottaa, selvää kehitystä tapahtunut...tai vaan onnessani kuvittelen. Pienenpieni aamukuvotus on vähentynyt, toivottavasti ei tuu hurrikaanin lailla takaisin. Nälättää koko ajan ja kaikkee tekee vähän mieli, eilen halusin kokista ja capuccinoa. Aamukahvihimo on vaihtunut teen juomiseen, noin vaan, ennen en ois selvinny aamusta ilman kahvia. Kysymys tähän väliin, otatteko beroccaa? Hain apteekista kalsiumia ja monivitamiineja raskaana oleville, riittääkö ne?

Täällä yksi lisää odottajiin[:)]
La on elokuussa,mutta tarkkaa aikaa en tiedä,olisko jossain puolivälin tienoolla[:)]Ultrassa sitten selvii!

Huonoa--lähinnä etovaa---oloa havaittavissa ja karmea himo hillosipuleihin ja valkosipulietikka kurkkuihin[;)]
Palelen ihan kamalsti---ihmekö tuo kun läämöt reippaasti koholla!

Ja tissejä jomottaa!

Mutta ihanaa ja ihmeellistä on olla taas raskaana!!!!!!
Aina vaan suuri ihme!!!!!!!

Heippa hei kaikille! Ajattelin liittyä myös tännekkin mukaan. Olen jo tuolla helistin.fi foorumilla ollut ensin yrittäjissä ja nyt sitten odottajissa[:)] Elikkä siis raskaana ollaan [;)] LA olis 1.8.2010.

jos hieman itsestäni kertoisin...olen 22v. ja tämä on ensimmäinen raskauteni, joten ihan intopinkeänä ja pelko persiissä odottelen että päästäis myös toiselle kolmannekselle...tällä hetkellä siis rv6+3 (vaikka tuo ticker väittää 6+4, mutta kaipa päivän heitto ei tee mitään[;)]). Ekan haalean plussatestin tein 3.12 ja sit hain apteekista seuraavan testin jolla testailin sit 5.12 ja sieltä tuli sit vahva plussa [:D] Plussan sain "kiinni" mielestäni aika myöhään (kp40 ja vahva kp42) mutta pääasia että pikkuinen on mahassa! Ekan neuvola-ajan sain myöskin 22.12, näkyi tuossa ketjussa muutama muukin olevan joka samana päivänä suuntaa tiensä neuvolatätin juttusille [:)] me sovittiin miehen kanssa että hän lähtee mukaan tälle ekalle käynnille kun sattuu olemaan lomalla. Pelkään vaan ettei hän pääse ekaan ultraan mukaan kun on töissä 400km päässä kotoamme eli on aina viikot poissa [:(] toivottavasti saatais ultra sovittua niin ettei se olisi keskellä viikkoa ni miehellä vois olla mahdollisuus olla poissa töistä [:)]

Mutta ehkä tässä nyt oli omaa napaa tältä kerralta riittävästi...
Ainiin sen verran haluaisin teiltä udella että oletteko ajatelleet käyttävänne kertakäyttö vai kestovaippoja sitten kun on niiden aika?
Itse olen päättänyt että meillä käytetään kestoja ja haluaisinkin koko ajan vaan neuloa pikkuiselle vaippakuoria [8|][:D]

Tänks Ginessa :) Kovasti olen nyt lueskellut "kiellettyjen ruokien listoja", mitään hyvää ei näköjään saisi syödä [:D] Maksakastikekin on aina ollut suurta herkkua mutta nyt se jää pois menusta, on vissiin sen verran vaarallista toukalle..

Hui kamala, että säikähdin aamulla! Repäisi ja viilsi niin pahasti masua kun pomppasin sängystä ylös [&:] Ikinä ennen ei oo vielä niin pahasti sattunut, onneksi kipu meni pian ohi. Kuulemma repäisykivut on ihan normaaleja, ihmetytti vaan se hurja kipu.. Ehkäpä tästä lähtien olen hieman varovaisempi enkä pompi miten sattuu [:)] Onko teillä muilla samanlaisia kipuja?

Heh, vaikka tuo ihmisenalku onkin todella pieni vielä, sille on jotenkin jo vakiintunut tekonimi minun ja miehen kesken. Ei kyllä pitäisi olla vielä tämmöistä vauvahöpsöttelyä, on niin alussa vielä että mitä tahansa voi tapahtua ja pettymys olisi suuri... Mutta toukaksi sanomme sitä, jotenkin osuva nimi kun se on niiiiiiin pieni! [:)] Jokos teillä muilla on työnimi omalle masuasukille?

Onnea minunkin puolesta uusille tulokkaille!

Heips taas. Melkein kaikilla on himoja, kolotuksia, heikotuksia ym.. Mutta minulla ei ole mitään. No, ellei rintojen kipeyttä ja sitä että olen jäässä koko ajan, oteta huomioon. Oikein odotan, että tulisi paha olo tai mieletön himo johonkin, saisi varmuutta että siellä vatsassa on joku. Nyt on niin epätodellinen olo [8|] Saattaa johtua siitäkin, että en voi uskoa tätä kun yli kolme vuotta yrittänyt.
Sitten semmonen jutska: Meinaatteko syödä jotain vitamiineja vai kannattaako vaan syödä kasviksia ja hedelmiä paljon? Kaverini meinas ettei kannata syödä mitään ylimääräistä "lääkettä"
Palaillaan [;)]

Emilia,on mulla ollu muutamat sellaset repäisykivut kun on noussut nopeesti liikkeelle!!
Kaitpa se ihan normaalia onpi[:-][;)]

Joo pikkujouluissa vetelin viinirypäleitä ja jälkeenpäin muistin että jestas,-eihän niitä sais syödä!!
Aurajuustokin pitää sulattaa uunissa pizzan päällä :)
Maksapiffit..ai nam...
Joo ja tietty,punaviiniä ois kiva jouluna ottaa mutta eipä sitä raskaana ollessa voi tehdä.!

Meillä ei oo vielä mitään sala eikä muutakaan nimee ku "tää" ja vauveli,on vielä niin alussa kuitenkin..ja meidän nuorimmainen ei tiedä tästä vielä -jouluna sitten niin ei viiti "salkoodailla"[:)]

Meidän keittiössä on jokin kumma haju ja mulla lentää kohta oksu jos se ei lähde pois...
Tänään avasin jääkaapin oven ja vellahti vatsaasa ja käsi meni suun eteen...jee,nyt se alkaa..!![:D][;)]

Huh, meinasin tänään ostaa viinirypäleitä, onneks en sit ostanut. Mites mandariinit?

Minä ainakin meinasin käydä hakemassa vitamiiinit, en luota siihen et joka päivä jaksan syödä salaatteja ja hedelmiä [:D] Yks vitamiinipurkki on jo ennestään kaapissa mut siinä on liikaa A-vitamiinia. Neuvolantäti suositteli jtn Multitabs superia vai mikä se ny oli [:D] Jospa vitamiinit auttais sit väsymykseenkin. Tänään oli pakko lähteä kesken päivän koulusta ottamaan torkut että jaksan olla illan lapsenvahtina serkkupojille 4&9v [:-]

Heh, minäkin vetäsin KOKO PUSSILLISEN viinirypäleitä viikonloppuna, oli niin nannaa [:)] Tietämätön kun olin, tuumin vaan et nää on hetelmiä=terveellisiä. Sitä Batteryn mehuenergiajuomaa tekis mieli!! Väsymys on jotain aivan mieletöntä, varsinkin kun olen vähentänyt kahvinjuontia. Mut pidättäydyn ihan mielelläni kaikista herkuista näin ihanan asian takia [:)]

Oli pakko kertoa serkkupoikien äidille, elikkäs siis äitini siskolle iloiset uutiset. Täti oli onnesta soikeana, halaili ja kyynelehti ja alkoi samantien hössöttää vauvan tarvikkeista ja ristiäisiin leipomisesta [:D] Jospa tuleva mummikin ottaisi asian yhtä hyvin vastaan kunhan sen aika tulee.. Tulee olemaan hänelle melkoinen yllätys kun on paasannut kaksi vuotta että koulut käydään ensin ja hankitaan työpaikka, sit vasta lapset. Voi äiti-parka, tietäisi vaan miten ollaan suunniteltu perheenlisäystä koko syksy.. [:D]

hei vaan kaikille odottaville.. täältä liittyisi joukkoon myös yksi yllättynyt odottaja.. olen 31 ja mieheni 30.v tampereen seudulta tai tarkemmin ylöjärveltä.. Raskaus oli aikamoinen yllätys kummallekkin.. olemme seurustelleet vasta vajaat puoli vuotta,mutta keskusteltuamme tilanteesta, kumpikin oli sitä mieltä että haluamme lapsia ja ne olisivat kuitenkin tulleet asiaksi vuoden sisällä.. Asiat täytyy vaan miettiä uudestaan mm. asumiset.. no onneksi nyt asumme ihan seinä naapureissa.. ei olisi vaikeaa hajottaa välisenä [:D] laskettuaika olisi n. 10-11.08  eka neuvola on 29.12 ja tänään menen ottamaan sikarokotteen..
raskaus oireita on ollut menkkamaiset kivut,päänsärkyä, ja muutaman päivän hieman pahalla päällä.. mutta odottelen sitä pahoinvointia niin olisi helpompaa lopettaa tuo tupakanpoltto..

lähden nyt sinne rokotukseen.. onnea kaikille odottaville!!!

Tervetuloa Tittuliini,sekä onnea kovasti!![:D]

Mä olen sitä mieltä Emilia että saa vetää aika suuria määriä jos meinaa jotain käydä!![;)]
(jos käykään)
Mä oon kanssa vähentänyt kahvin ainoastaan yhteen kuppiin päivä,vatsa jumissa ja väsyttää.[&:]
Oon aina juonu sen 2 kuppia joka aamu.[:-]

Muistakaa tytöt ulkoilla paljon ja juoda vettä !![:D]
(vaikka pissalla saa jo nyt rampata,tunnin lenkki on just sopiva,sit kipin kapin äkkiä kotiin pissille-hah!)

Moikkista moi! Ja tervetuloa uudet odottajat, menin jo sekaisin ketäs kaikkia tänne on ilmestynyt.
On tämä niin hassua. Välillä ihan unohtaa että tuolla on toi pieni piipiäinen kasvamassa ja sitten se iskee mieleen ja tekisi mieli jokaiselle vastaantulevalle asiasta laulaa[:)]
Saa nähdä malttaako sitä tosiaankin odottaa sinne tammikuu loppuun asti. Toki eilen miehen kanssa suunniteltiin kuinka asiasta sitten kerrottaisiin kummankin perheille.

Mä on pysynyt vielä ainakin suhtkot pirteenä.Katsotaan nyt kuinka käy, kun huomenna pääsee palailemaan takaisin töihin. Flunssa lähestulkoon selätetty. Pienoinen yskä vielä vaivaa.
Joku kyseli ottaako joku beroccaa ja minä juon lasillisen päivässä. Ei kait tuosta mitää haittaakaan luulisi olevan.
Neuvolaa kovasti odottelen, onneksi aika menee aika nopeasti. 21 pvä olisi sitten se eka käynti.Saa siellä sitten kysellä näistä kaikista vitamiineista, eilen kyllä mieskin hypysteli kaupassa Ladyvita laatikkoa mikä oli tarkoitettu odottaville. Mutta odotan sitä neuvolaa ensi ennekö alan ottamaan mitään.
Hieman jännittää törmääkö siellä sitten tuttuihin... Meilläkään ei oo tulossa kyllä mitään infopakettia postissa. En nyt vielä tiedä menekö yksin ekan kerran, sitten ekaan ultraan tietysti mieskin tulee mukaan[:)] Varsinkin jos siellä joku tuttu tuliskin sitten vastaan niin ei ole aivan niin selvää miksi siellä ollaan,jos yksin on matkassa.

Sain tässä naureskella itselleni, kun olin kaupassa käymässä.(Tuli kamala himo lihapiirakkoihin nakkien kera,ja oli kyllä sitten elämäni paras lihapiirakka jonka tänään söin.) Niin sitten siinä lehtihyllyllä nappasin nopeasti käteeni Vauva lehden ja piti sitten joku muukin lehti ostaa. Ja kassaa piti vaihtaa lennossa kun hokasin että tuttavani on kassalla kassaneitinä ja minulla poltteli vauva lehti hyppysissä[:D]
Koko ajan odotti että varmaan tulee vielä tuttu jonoon taakse ja ihmettelee mitäs sitä vauva lehteä ostellaan.
Oli mulla jo alibi valmiina.
Ystäväni odottaa lasta,heille tulossa jo maaliskuussa. Niin olin viemässä sitä hänelle,jos joku olis allannut ihmettelemään.[:D]
Kaikkea tämä raskaus teettää. Ja sitten kun ollaan miehen vanhempien luona käymässä niin ajatuksissa vaan pyörii että voi kun te tietäisitte... Varmaankin mä vielä jossain vaiheessa asian pullautan ulos.
Onneksi onerittäin hyvä ystävä jonka kanssa tänään puhuttiin rauhassa asiasta, auttaa vähän kun saa jonkun kanssa jutella ja hän kertoo omien lapsiensa lapsuudesta.
Oi tätä elämää! Niin ja joka aamu on pitänyt saada ruispuuroa omenahillosilmän kera. aijemmin söin aamuisin aina lautasellisen jogurttia myslin kera, mutta enää ei se laske ollenkaan.

Mukavaa loppupäivää teille kaikille odottajille ja voikaa hyvin!!!

Noopille: Itselläni ei ole muita oireita kun kova palelu varsinkin illalla ja yöllä sekä ajoittainen huimaus iltapäiväisi. En tiedä tippuisko verensokerit vai mistä johtuu.

Vitamiineista olen ajatellut sen verran, etä käyn hakemassa ne kaupasta. Vaikka syön mielestäni paljon hedelmiä ja vihanneksia en ole kuitenkaan varma onko se tarpeeksi.

Tiedättekö voiko juoda esim Rooibos/vihreää teetä tai syödä ravinnelisiä Dermosilitä ?

Hei!

Olen uusi täällä ja minäkin viime perjantaina plussasin isoksi yllätykseksi. Toivottu plussa mutta menetetty toivo..
Olin juuri aloittamassa terolutit koska puolen vuoden sisällä oli yhdet kuukautiset..
Joku pieni äidinvaisto kai heräsi ja päätin tehdä testin ennen kuurin aloittamista mikä näyttikin plussaa!!! Eli tarkkaa la:ta en tiedä ennen kuin ultrassa käyty, mutta 2 lasta tehneenä ja oireista päätellen luulen olevani vasta 5-6 viikolla joten laskettu aika sijoittuu elokuulle 2010!

Haniliini,mä luin jostain näiltä palstoilta,se vaan jäi mieleeni...
Vältän kuitenkin itse nyt niitä sitten,ennen kuin itse kysyn vaikka neuvolasta.
Ihanaa että sait tuntemuksen että masussa on joku ja kaikki on hyvin [:D]

raise tervetuloa ja onnea!![:)]

Heippa kaikille odottajille!
Täällä joukkoon liittyy jälleen yksi esikoistaan hartaasti odottava 24-vuotias rouva. Alku on sujunut kuin unelmaa, heti tärppäsi, plussasi ja neuvola-aikakin löytyi pian. La 2.8.10 Oireita ei ole ollut paljon, mutta rinnat on kipeät ja vähän on ollut pientä vuotoakin, joka huolettaa, mutta ehkäpä neuvolassa saa siihen jonkinlaista selvyyttä. Onko kenelläkään muulla ollut vuotoa?
Odotuksen iloa!

Noista viinirypäleistä ja mandariineista vain...ei meidän neuvolatäti ainakaan niitä ole kieltänyt. Vasta oli itseasiassa noista puhettakin kun puhuttii mun ruokavaliosta ku raskausdiabetes pukkas päälle..täti tuumi että saa niitä syödä kunhan ei liikaa vain sen diabeteksen takia..niissä kun on hedelmäsokeria niin rutosti.

Tervehdys taas.

itseäni on kovin vaivannut miten nuo masukivut vihlaisut repäisyt yms. on tulkittavissa???
En kuollaksenikaan muista edellisistä raskauksista että oliko ne todella näin inhottavia ja välillä koviakin kipuja[&:]
Taitaa olla vaan nuo viimeiset keskenmenot joista jäi kurjat muistot juuri kivuliaiden ja polttelevien vihlaisujen myötä..ei sitä osaa unohtaa varsinkin nyt kun pelko on suurimmillaan, vähän viikkoja takana ja keskenmenon riski olemassa. Jokainen vessa reissukin on painajaista[:(] kun pelkää punaisen värin ilmestymistä pönttöön.
Anteeksi tämä alakuloinen sävy viestissä.
Onko moni teistä ajatellut mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan? Miehen kanssa sitä pohdittiin ja taidetaan ihan oman mielenrauhamme vuoksi siellä vielä ennen Joulua poiketa[:)]

Takaisin