Elokuiset sadot

Hei!

Täällä yksi elokuuta odottava lisää.

Olen 27-vuotias, mies 30. Odotetaan esikoista. Laskettu aika on vaun laskurin mukaan 7.8.2010.

Jätettiin pillerit pois viime huhtikuussa ja elokuussa ehtikin jo tärpätä, mutta se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa. Alkio vastasi kooltaan silloin rv 8+6, mutta mitään poikkeavaa ei huomattu ennen kuin tuolla ultrassa. Jouduin siis tyhjennykseen (lääkkeellinen, maailman kammottavin kokemus), joka sitten epäonnistui ja sain kaupanpäällisiksi kohtutulehduksen. Kohtu tyhjennettiin uudestaan kaapimalla, ja heti kaavinnan jälkeen tärppäsi uudestaan.

Tuon kokemuksen jälkeen olen pitänyt aika matalaa profiilia tästä uudesta raskaudessa. Edellisestä kerroin vähän liian monelle, ja olihan se sitten kamalaa, kun se menikin kesken ja joutui sitä selittämään. Tällä kertaa en ole kertonut kuin parille lähimmälle ihmiselle (miehen lisäksi tietenkin) enkä aio kertoakaan ennen kuin suurin riski on ohi. Jossainhan sitä onneaan on kuitenkin pakko hehkuttaa, joten siksipä etsiydyin tänne muiden samassa tilanteessa olevien joukkoon turisemaan!

Päivän tuntumat: ällöttää, pyörryttää, paleltaa, pissattaa... Ja on nälkä! Lisäksi olen aivan kuolemanväsynyt. Voisin mennä töiden jälkeen samantien nukkumaan ja nukkua aamuun asti.

Tervetuloa kaikki uudet odottajat!

Kuinkas te muut toimitte ekalla neuvolakäynnillä.Tuleeko tuleva isukki myös mukaan vai menettekö yksin?
Meillä mies oli sitä mieltä että mitä hän siellä tekisi? Tokikin ei mitenkään negatiivisesti tuota sanonut,pikemminkin ihmetellen[:)]
Hän on meillä muutenkin se järjen ääni ja rauhoittelee minua tässä huumassa. Päätettiin olla kertomatta asiasta vielä Jouluna isovanhemmille, kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen. Mieskin alkaa pikkuhiljaa innostumaan pikkuisesta alusta, mutta ei kauheeti uskalla vielä riemuita, ettei tule sitten kovaa pettymystä.
Katsotaan vaan ettei sukulaiset arvaa jo tapaninpäivänä, kun mennään syömään ja siellä on aina ainakin kahta erilaista viiniä tarjolla ruoan kanssa. En kyllä oikein uskalla edes maistaa sitten kun se aika tulee. Mies kyllä sanoikin että sanotaan vaan että on joku antibiootti kuuri päällä[;)]

Torstaina pääsee sitten takas töihinkin.On tässä pian tullut vko sairasteltuakin.Alkaa kyllästyttämään tämä lepäily.
Tänään kävin lääkärissä ja keuhokoissa ainakin on kaikki reilassa.Tähä yskään pitää vaan yrittää höyryhengitystä,ja yskiä vaan.
Perjantaina on töistä pikkujoulut, ja siellä on ainakin hyvä sanoa vaan että on lääkekuuri päällä ja siksi vesilinja. Menee ainakin täydestä nyt kun on ollut kipeenä muutenkin.

Mutta mukavaa odotusta teille kaikille.

NiinaN, tervetuloa ja onnea!![:)]

Hanibööki, niin  mäkin sanoin että olen flagyl kuurilla ja siitä saa antabusreaktion
jos ottaa alkoa sen kanssa,kun mulla oli täällä tyttöjen pikkujoulut[:D][;)]
Eipä kukaan mitään sen enempää ihmetellyt!![:D]

Hih[;)]

Hanibööki: Mulle neuvolassa sanotiin, et olis hyvä jos tuleva isäkin olis mukana ekalla käynnillä. Silloin tulee kuulemma paljon infoa ja silloin voi esittää kysymyksiä. Mä jouduin vekslaamaan tota neuvola-aikaa pariinkiin kertaan ennen ku löyty sellanen, joka sopi miehen työvuoroihin. Mä pystyn järjestään työni niin, ettei tarvi kenellekään mitään sanoa, mut mies ei, eikä nyt vielä halunnu töissä kailottaa miks olis poissa.

Mä nään mun siskoja aika harvoin, vaik puhelimessa lörpätellään vähän väliä. Nyt ne on tulossa ens viikonloppuna kylään ja mietin, että pitäiskö kertoa. Viikko siitä isäni on tulossa käymään. Toisaalta ei haluis vielä kertoa, mutta kun haluis kertoa kuitenkin kasvotusten ja sitä ei tiedä koska sellanen mahdollisuus seuraavan kerran tulee.
Toisaalta, ne kyllä kuitenkin kyselee, et miks en juo viiniä kun ollaan menossa ravintolaan syömään...
Joten kai se täytyy noille lähimmille kertoa. Sit jos kaikki ei meniskään hyvin, niin olis ainakin joku jolle sydäntä purkaa...

Nyt tarttis puhtia pyykinpesuun, huoh...

Ensinnäkin kiitoksia tervetulo-toivotuksista :) Ihanaa kun täällä voi olla yhteydessä muihin tuleviin äiteihin, "oikeassa" elämässähän en vielä uskalla muille kertoa odotuksesta.. Ja kaveripiirikin on niin nuori et heitä kiinnostaa vaan se mitä laittaa ensi perjantaina baariin päälle.. Minua ei enää baareissa juokseminen kiinnosta [:)]

Hanibööki, meillä mies ensin ihmetteli miksi hänen pitäisi tulla mukaan, mutta mieli muuttui kun kerroin et ekassa neuvolassa kuunnellaan toukan sydänäänet ja muutenkin siellä jutellaan tärkeitä asioita. Jopas miekkonen innostui asiasta [:D] Eka neuvola tosin vasta 12.1. Meidän kotikunnassa vähän tyhmästi, et terveydenhoitaja on paikalla vain tiistaisin, joten ajan saaminen todella vaikeaa. Neuvolantätskä sanoi puhelimessa et "mee päivystykseen jos tulee joku hätä muulloin kuin tiistaisin" [:@] Soittoaikakin kestää huimat puoli tuntia ja vain tiistaisin saa varmasti "oman" neuvolantätin kiinni.. Mites muiden neuvola-asiat edenny?

Unohtui puhelimessa kysyä terkkarilta possupiikistä.. Tietääkö kukaan saako sen vasta ekan neuvolan jälkeen? Vai mennäänkö vaan tk:n tiskille ja sanotaan "moi, oon raskaana, saanko rokotteen"? [:D] Eka lapsi kun on kyseessä niin oon vielä ihan tietämätön monista asioista. Terkkari varoitteli myös ettei jouluna saa syödä esim. vakuumiin pakattua kalaa. Eli voiko tavallista, itsesuolattua lohta sitten syödä? Auttakaa nyt joku tätä tyhmää [:)]

Voit Emilia marssia vaikka heti sinne ottaa rokotetta,mainitset vain että oot raskaana.
Näin mulle sanoi neuvolasta kun varailin aikaa sinne.[;)]
Itse en ole vielä päättänyt otanko ollenkaan...

Ja itse voit lohen suolata,siinä ei pitäisi mitään olla vaarallista!![;)]

Tänään aamulla sitten alkoi etova olo..Luin lehteä normaaliin tapaan ja yhtäkkiä maha tuumasi et parempi et syöt jotain..Yleensä oon syönyt aamupalan vasta lehden jälkeen..Tarttee vissiin kääntää toisinpäin..Ei onneksi tarttenut mennä halaamaan pönttöä..

Meetvursti haisee niin ällölle et meinaa laatta lentää..Aiemmin suurinta herkkua..

Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet tai vanhat odottajat..[;)]

Vaskilintu jaksamista paljon..

Trikozol on kanssa sellainen antibiootti, mikä aiheuttaa antabusreaktion, joten sitä voi kans väittää syövänsä, jos joutuu vähän päästämään valkoisia valheita juomattomuudesta.[:)]

Ajattelin ottaa ukkelin mukaan tonne ensviikon ultraankin...jos vaikka tuleekin huonoja uutisia, niin olkapää ja tuki on lähellä. Vaskilintu sai ajattelemaan..tai onhan se pelko koko ajan takaraivossa, jos tuleekin ulos, jossei siellä olekkaan mitään, tai onkin, muttei ole kehittynyt. Olen luonteeltani niin helposti iloitseva ihminen, on vaikeaa pitää tätä salaisuutena, innostun niiiin kovin, pelkään että jos tuleekin pettymys. Mutta toisaalta, tämä on osoittanut sen, että "maaperä" on ehkä hedelmällinen, ja sitten vaan uutta yritystä peliin. Muutama punaviinilasillinen täytyy varmaan ottaa välissä. On tämä niin jännää aikaa....vaikka kaikki on niin alussa, olen ihan raskaana :), koko olemus ja ajattelutapakin osittain on muuttunut äidillisemmäksi. Kiitos tervetulo-toivotuksista, on mukavaa lukea teidän juttuja täällä. [:)]

pahoittelut, jos teksti on vähän töksähtelevää, osaan ilmaista itseäni paremmin suullisesti, toivottavasti kuitenkin ymmärsitte pointin. T: Realistinen optimisti

hei,

Tää kans ilmottautuu joukkoon pyöristyvään mukaan. :)   Laskettuaika olisi 15.8.2010. <3 Neljättä täällä odotellaan joten ihan uusi juttu tämä raskauden ihmemaa ei ole. Kylläkin kuopus täyttää juuri 6.vuotta joten hiukan on muistikuvat haalistuneet viime raskaudesta. 
Olen myös kokenut ikävän puolen raskaudessa, kun odottaminen muuttuu suureksi selittämättömäksi suruksi...parin keskenmenon, kaavinnan, endometrioosien ja kasvainten myötä ei raskautuminen ja raskaana oleminen ole päivänselvä asia :( Näin alussa raskautta ei uskalla edes ääneen puhua aiheesta, ehkä sitten ultran jälkeen. Ihanaa että on tämän kaltaisia palstoja joissa jakaa tuntemuksiaan =)

<3 Vaskilinnulle voiman halit <3

Heippa!
Kolme vuotta yritettyämme, saimme vihdoin positiivisen tuloksen viime la. Viime menkat olleet 29.10 elikkä sen mukaan LA on 5 elokuuta.
Ovulaation katsoin mittarilla mutten silti olisi uskonut tätä. Ystävä käski tehdä testin. Oireita ei ollut ku vilu, päänsärky ja rinnat hieman kipeät.. Tsemppiä kaikille :)

Me saatiin ensimmäinen neuvola 22.12, miehen tulo on vielä vähän epävarmaa ja neuvolatätikään ei mtn miehen mukaantulosta maininnut.. ehkäpä selviydyn itsekseni tästä ensimmäisestä käynnistä, mut ensimmäiseen ultraan mennään kyllä varmasti yhdessä=) tänään tulikin jo jotain lomakkeita, mitä pitäs ennalta täyttää, ajattelin iltasella perehtyä niihin oikeen kunnol, ensiksi kun saa tenttikirjan pois käsistä=) Ikääni en tainnutkaan tuolla alussa mainita, olen siis 23 v. ja kohta 24.

Innokas nuori nainen tuli tänne lukemaan muiden ajatuksia, ja rohkenin sitte itsekin alkaa vähän kirjoittelemaan omasta tilanteesta (emme ole vielä muille halunneet ja uskaltaneet puhua). Näillä näkymin meidän ensimmäinen lapsemme syntyisi laskureiden mukaan 4.8.2010. <3

Kerrompa ensin vähän menneisyydestä: Kesäkuussa tuli keskenmeno [:(] noin 6-7 viikolla, enkä ollut kerennyt käydä edes neuvolassa siihen mennessä. Kokemus ei ollut ollenkaan miellyttävä, päinvastoin -en toivoisi sitä ikinä kenellekkään, ja voimia teille, jotka olette sen joutuneet kokemaan! Emme olleet kertoneet keväällä vielä kenellekkään raskaudesta, kun keskenmeno tuli, mutta siitä kerroimme sitten molempien vanhemmille ja muutamille läheisimmille sisaruksille ja ystäville.. Puhuminen auttoi minua tosi paljon, asiasta täytyi puhua aina vain uudestaan ja uudestaan.. Se ei varmasti koskaan häviä kokonaan pois mielestä, mutta sen kanssa oppii elämään. Aika vieri eteenpäin, asia painoi vähän väliä mieltä ja mietin monesti, että voinkohan koskaan saada lasta. Viime aikoina ei asiaa ollut niin paljon ajatellut. Toki aina odotteli ja kuulosteli, että tuleekohan kuukautisia...

Noo, sitten alkoikin oireet; mm. rinnat tulivat kipeiksi. Aluksi kylläkin ajattelin, että se voi johtua, jos kuukautiset on alkamassa. No kuukautiset oli vähän myöhässä (keskenmenon jälkeen on ollut kyllä muutenki vähän epäsäännölliset), mutta lopulta tuli kuitenkin semmonen tunne, että nyt on kyllä asiaa apteekkiin. Tein viime viikolla testin >positiivinen! Tottakait tuli heti iloinen mieli (vaikkakin kokoajan pelko, että mitä jos nyt taas.....) Mutta nyt on tullut lisää oireita, mitä ei kesällä ollut. Ihan jatkuvasti pitäs olla syömässä, ko niiin mahoton nälkä meinaa olla, semmosta huonoa oloa on ja nytki ihan palelluksissaan kirjottelen tätä ommaa tarinaa teille tänne... [:)]

Mutta eipä tässä auta muu kuin elää päivä kerrallaan ja katsoa mitä tuleman pitää. Ajattelin, ettei kuitenkaan kannata liikaa miettiä ja murehtia tulevaakaan, vaikka tietääkin ettei aina kaikki mene niinkuin itse suunnittelee. Mutta kuitenkin minulla on mielestäni nyt oikeus nauttia tästä ajatuksesta, että olen raskaana ja minusta tulee äiti sekä miehestäni isä. Nautitaan tällä hetkellä nyt siitä mitä meillä on! [:)] Toivotaan parasta (ja pelätään pahinta)... üü

Soitin muuten tänään neuvolaan ja pääsen sinne 22.12.2009. Mukava, kun pääsen ennen joulua käymään ensimmäistä kertaa neuvolassa, odotan sitä niiiiin innolla! üÜ <3

Toivotan vielä oikein sydämelliset onnittelut ja hyvät jatkot kaikille odottajille! [:)]

Huomenta kaikille, aamulla tein kolmannen raskaustestin ja kyllä sieltä tällä kertaa viiva pärähti ruutuun. Kait se on pakko uskoa ja lopettaa rahan tuhlaaminen [:)] Soittelin neuvola aikaa ja sain sen 4.1.2010. Kysyin samalla, entäs mieheni mukana olo ja neuvolan täti sanoi, että ei ekalla kerralla vielä mitään ihmeitä tapahdu, käydään läpi papereita ja tulevaa odotusta, mutta toki isä saa tulla mukaan jos näin haluaa. Päätöstä ei vielä olla tehty. Kuunnellaanko siellä tosiaan jo sydänäänetkin ? Neuvolasta lähetetään kotiin jokinlainen ennakkotietopaketti ruokavaliosta jne. Toivottavasti saapuu pian.

En tainnut huomata tuossa ekassa kirjoituksessani mainita ikääni, se on siis 29 v.

Onko kenelläkään kommentteja siitä mitkä kirjat vauvan kehityksestä ovat hyviä ? Vaihtoehtoja näyttää olevan, vai onko kirjan hyvyys omasta mielestä riippuvainen ?

Tytsi, mulle se neukkutäti sano että ekalla kerralla vaan täytetään papereita,ei muuta.Olen silloin viikolla 7 ja (8 alkaa silloin).
Sydänääniä tuskin kuuluu tuossavaiheessa,ultrauskutsu tulee varmaan sitten tammikuuksi.Hän sanoi että ei ole hänen huoneessaan mitään tutkailu laitteita,joten tutkimuksia ei tehdä.
Mulle ei oo puhuttu mitään että ennakkotietopakettia lähetettäs kotiin?
Tjaah?[:-]

Takaisin