Elokuiset sadot

Heippa.
Mulla alko vimpat menkat 2.11.Kierto 28pvä
Edellisessä kierrossa bongasin oviksen 11pvä alkamisen jälkeen. Mutta sen jälkeen en ole sitä bongaillu.
Olin päättäny että jos ei oo tullakseen tänä vuonna niin ensi vuonna mennään lääkärille puhumaan.
Meillä tuli elokuussa vuosi yrittämistä täyteen ja alko olemaan jo fiilis että ei hemmetti jossain on vikaa. Mä syytin mun ikääni [:D]
No mutta nyt maanantaina tein sitten ekan testin ja heti tuli tosi vahvat viivat, ja tiistaina toinen testi digitaalisella ja sekin näytti raskaana 2-3 vkoa. Mies ei tokikaan meinaa uskoa noihin testeihin, mutta oon sille vakuutellut että ne pitää paikkansa. Edellisellä vkolla vaan oli semmonen olo että nyt tapahtuu jotain. Mulla oli tai on vieläkin rinnat tosi kipeet, se oli se asia mistä päättelin että nyt pitää käydä ostamassa testi valmiiksi jos ei sunnuntaina ala menkkoja kuulumaan

Nyt vaan jännittää tämä olo, kun minulle iski flunssa tiistai illalla.Eilen ei ääni paljon kulkenut ja kurkku älyttömän kipee, lämpöäkin oli pikkuisen pitkin päivää ja iltaa.Nyt sentään ääni kulkee jotenkin, vaikka minulla on puhekielto lääkärin määräyksestä huomiseen asti. Mutta tämä himskatin yskä on sitten alkanut tänään. Onneksi vielä ei ainakaan ole lämpö noussu. Mutta pistää miettimään että mitäs jos tämä vaikuttaa tohon pikku möykkyyn tuola luolassaan. Normaalisti jos olisi tämmöinen olo niin tekisin silti voimien mukaan kotona jotain pientä, mutta nyt kiltisti makoilen sohvan pohjalla ja lepäilen. Koirakolmikko hoitaa läsnäolollaan, tunkevat viereen kans makoilemaan.
Neuvolaan piti eilen soittaa,mutta pitää kokeilla tänään josko saisi ääntä sen verran tulemaan, että saisi asiansa sanottua.

Ja niin tervetuloa te uudet odottajat ja Onnea kaikille matkaan. Eletään jänniä aikoja kaikki. Ihanaa kun saa tänne purkaa sydäntään, kun ei oo kauheesti uskaltanut vielä kellekkään asiasta kertoa. Toki mun systeri ja paras ystäväni tietävät.
Kuinkas muilla oletteko kertoneet vielä kenellekkään?

Mä täälä vähän sekoilen[:D] Toistan itseeni näköjään. No eiköhän tässä huumassa ole oikeutettua vähän höpistä pariin otteeseen samat asiat [;)]

Voi että Hanibööki koita nyt parannella ja vaan levätä parhaasi mukaan!![:)]
Mulla tietää jo aika moni ihan läheinen.Jaan heidän kanssaan muutenkin surut ja ilot!!
Sitten kun tämä on edennyt sinne 11-12 vkoa saavat varmaan muut kaukaisemmat
sukulaiset tietää jos tulee aihetta törmäillä heihin.[;)]
Mitään soittokierrosta en aio tehdä[:D]

Hanibööki,kyllä sä ehdit sinne neuvolaan soittaa aivan varmasti,kokeilet vaikka huomenna?[;)]
Voihan paksusti[:D]

Moi,

Onneksi olkoon kaikille uusille odottajille! Ihanaa kun elokuullekkin tulee jo odottajia.

Tuosta ultrasta. MInä kävin ensimmäisessä ultrassa viikoilla 6+3 eikä siellä näkynyt muuta kuin, että oikealla kohdalla oli masuasukin alku. Toinen varhaisultra oli sitten 8+2, masuasukki kehittynyt niin kuin pitää, mutta sydänääniä ei kuulunut. Tämä on ihan normaalia. Tiedän tapauksia, jotka eivät ole kuulleet sydänääniä vielä viikoilla 12-13. Eli varhaisultra voi myös aiheuttaa turhaa huolta. Odotukset ei pidä olla korkealla. Tosi, minä helpotuin jos siitä, kun kasvu oli ollut normaalia.

Eve

En oo kertonut kuin miehelle ja ystävälleni. Aattelin ootella sen maagisen 13 vkolle ennenkuin alkaa pikkuhiljaa kertomaan..Eilen juteltiin vauvasta miehen kanssa ja huomaa kyllä et sekin alkaa pikku hiljaa innostumaan ideasta..Tai siis onhan se ollut koko ajan, mutta..Siis sehän on koko ajan hyssytellyt mua et kerkeehän sen kertoo sit kun pahin riskikausi on ohi jne..No eilen se alkoi sit pohtii et mitenköhän hänen äiti reagoi(eka lapsen lapsi)..Ja seuraavaksi et tuleekohan se sit käymään meillä kun mä en mee anoppilaan ollenkaan..(tulehtuneet välit) ;D

Meillä tuli nyt yritystä sen 7 kk ennen plussaa..
Pitihän se vielä sit tehä uusi testi ku en uskonut sitä ekaa..Tai siis kun ei oo oireita sen kummemmin..
Tadaa alla näette tuloksen..Ainakin toivon mukaan..:)

[:)]
Jouluna oon kyllä ajatellut josko sitä kertoisi kummankin vanhemmille. Ollaan sovittu että tänä vuonna ei ostella lahjoja, me kun ostettiin oma talo syksyllä ja remppailtu sitä.
Siinä olisi sitten mukava "lahja" kun ilmoitettaisiin heille pienokaisesta. Miehen vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lastenlapsi. Voin vaan kuvitella kuinka he halkeavat onnesta.Silloin jo kun menimme kihloihin, he olivat onnesta soikeena kuten koko muukin mieheni suku.
Minulla itelläni on paljon isompi suku kuin miehellä ja on ihanaa kun mieheni suku on niin läheisissä väleissä toistensa kanssa.Minun osalla se on vähän hankalaa. Serkkujakin on yli 30 kun miehelläni niitä on vain kymmenen. Puhumattakaan sitten tädeistä ja sedistä. Niitä on 14 kun taas miehelläni on neljä. Mutta jooo se niistä sukulaisista, jos sitten taas palaisi aiheeseen.

Siskoni on minua kolme vuotta nuorempi ja hänellä on 8 ja 5 vuotiaat tytöt. Hän on kovasti odottanut että koska isosiskookin saisi tenavia ja tytöt ekan serkkunsa. Hänelle piti heti ma aamuna ilmoittaa asiasta ja hyvä ettei tullut puhelinlinjoja pitkin halamaan.

Olokin alkaa pikkuhiljaa parantumaan, kuuma viinimarjamehu hunajan kera tuntuu tekevän tehtävänsä. Ja vick voide rinnassa. Ja tämä lepo. Mieli tekisi niin kovasti vaihtaa jouluisia verhoja ja muuta,mutta kyllähän ne tässä ehtii vielä. Nyt pitää vaan parannella itsensä extra hyvin.

Kaikille hyviä vointeja, ja pitäkää hyvä huoli itsestänne ettei flunssa iske.

Heips,

varovasti hipsuttelen ketjuun mukaan, LA olisi 3.8. Tein varmuuden vuoksi parikin testiä, jotka kaikki näyttivät plussaa, vaikka kyllä ihan oma olokin kertoo että jotain on eri tavalla. Koko ajan on kuvottava olo, väsyttää ihan hirveästi ja rinnat on todella arat.

Sain ekan neuvola-ajan 14.12 ja odotan sitä innolla, sen jälkeen uskaltaa vähän enemmän miettiä tätä juttua. Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään, tuon ekan neuvolakäynnin jälkeen ajattelin kertoa parhaalle ystävälleni ja varmaan jouluna perheelle on pakko jo kertoa. Arvaisi ne varmaan muutenkin kun mä haikeana katselen kun muut saa juoda punkkua. [;)]

Eli kyseessä on meidän esikoinen, ollaan molemmat 28v ja yritetty aika tarkkaan vuosi. Meidän perheeseen kuuluu kolme koiraa.

Tervetuloa Tweety ja onnea!!![:)]

Meillä on sama laskettu aika 3.8.10[:)]

Ja ps,mä en ymmärrä miks nää mun laskurit ei kulje eikä toimi?
Toinen edellä,toinen jäljessä...[&:]
Oikee aika siis tällä hetkellä on 5vkoa 3 päivää...[;)]

Tervetuloa Tweety!
Ja onnea odotukseenne!!

21.12 olisi täällä ensimmäinen neuvola[:)]

Olotila tuntuu väillä helpottavan. Ääni kulkee välillä suhtkot norm ja välillä on kauheaa narinaa, taitais sopia johonkin kauhuleffaan. Nenä alkaa menemään tukkoo, että eiköhän se räkätautikin sieltä tule vielä viimeisenä. Yöllä alkoi särkeä selkää ihan julmetusti, ja neljän maissa piti käydä syömäs jogurtti kun heräsin isoon nälkään[:D]
Mahassa on kamala tunne koko ajan, ihan kuin menkat alkaisi, jännittää joka kerta kun menee vessaan. Mutta toi tunnehan kuuluu tähän alkuun?
Lähtisi nyt vaan tämä inhottava flunssa kokonaan pois, ni ei olisi ehkä niin huolestunut olotilastaan.
Mutta nyt taas kuumaa viinimarjamehua hunajan kera ja peitto korville.

Aivan pakko vähän kommentoida tännekin tuolta helmimasujen puolelta. On se vain niiiiin ihana lukea noita alkuraskauden kuulumisia [:)] Onnea teille kaikille oikein paljon!!

Tuosta varhaisultrasta..ite pääsin ultraan heti 6. viikolla kun kaks keskenmenoa oli takana ennen tätä onnistunutta yritystä ja eihän siellä ultrassa sitte mitää näkyny...kaks kertaa ne katto, toisen kerran 7.viikolla eikä edelleen mitää...minä jo ihan paniikissa hyörin mutta onneks sitte 8+6 viikolla lääkärinvlassa pikkuinen löytyi ja sydänkin löi oikein mahtavasti! [:D] Jokaisen oma päätös se on haluuko sinne varhaisultraan mennä mutta itte en siitä maksaisi ku ei oo mitää takeita et siellä mitää kummempaa vielä näkyy kovin varhaisessa vaiheessa. 

Kiitos Pittunen![:)]
Itsellesi kanssa ihanaa loppuajan odotusaikaa.!![:D]

Toi on kyllä niin totta että kannattaako sinne nyt mennä ihan maksamaan?
Sillä rahalla ostaa sitten kyllä jotain muuta mukavaa..
OOn alkanu empiä sitä menoa 23.12..ehkä sen antaa olla korkeamman kädessä ja katsoa mitä tapahtuu,kaikki aikanaan.[;)]
Huh,oon huomannu että n. tasan 3 h pystyy olee syömättä mutta
kun se täyttyy niin tarvii ruokaa ja pian,rupee etoo ja heikottaa.[:'(]
Vieläkun on karppiruokavaliota noudattava niin täytyy tosissaan rupee vääntää sitä pöperöä paljon aiemmin.
Jotain tähän on kyllä lisättävä,näin ei pysty olee[:-]
Olen mä muutaman piparin ja tortun kyllä syönyt tälläviikolla[:D]

Täälläkin plussattiin tän viikon ma ja laskureiden mukaan la olisi 9.8. Naimisiin menimme kesällä ja sen jälkeen olemme vauvaa yrittäneet ja nyt tärppäsi=) toivottavasti vaan kaikki sujuu hyvin loppuun asti.. erityisesti odottais et nuo kolme ekaa kuukautta olisi jo takana=) Neuvolaaikaa ajattelin varailla nyt tulevana maanantaina.. oireiluna ovat olleet alavatsan seudulla menkkamaiset kivut ja rintojen arastelu.. Onnea vaan kaikille muillekin tuleville eloäideille=)

Meinasinkin eka alottaa jonkun oman uuden keskustelun, vaikka piti tänne vastailla=)

ij tervetuloa joukkoon
-tänne mahtuu kyllä ja odottelisinkin tuolta "josko nyt onnistaisi" puolelta edes yhtä tänne elomassuihin!![;)]
Mieluiten oisin kaikki ottanut mutta kun itse ei siihen voi vaikuttaa..[:-]

Ei tässä muuta kuin ootellaan kunnon oireita jos on tullakseen,
kasvatellaan masua ja jaetaan niin iloja kuin surujakin eikös!!??[:D]

Iloista odotusta tytöt!![:)]

huoh tätä oottamista ;D
tuntuu et oonko mä ihan oikeasti raskaana kun ei oo sen kummempi olo..
joo olipakko kertoo pikkusiskolle ku sillä on taas tosi vaikee kausi menossa (25 v) ja se on tosi maissa, niin ku skypetettiin niin laitoin sille sit valokuvan sähköpostiin..Arvatkaa alkoiko itkemään ja nauramaan yhtä aikaa..meillä oli siis videopuheluyhteys..;D Systeri sanoi et onneks ei oo valtimot tukkeessa ois meinaan tullut sykäri..[:D]
Vannotin kyllä et joudut olemaan hiljaa tammikuun loppupuolelle..

Tänään on kyllä itteä ottanut patiin kun ei maha toimi kunnolla(tää ei nyt ehkä oos opiva paikka avautumiseen, mut ku mies on reissussa)..[X(]

Ei auta kuin ootella rauhassa kunnes pääsee näkemään itse ne sydämenlyönnit [:)] onneksi on tää palsta jonne pääsee purkautumaan ja jakamaan huolia..kun on muita jotka on ihan samassa jamassa..[8D]

Vieläkun on karppiruokavaliota noudattava niin täytyy tosissaan rupee vääntää sitä pöperöä paljon aiemmin.

öö hölmö kysymys: Mikä on karppiruokavalio? Kasvis vai?Eiks karppi oo kala?..

Karppaus,eli me syödään, lihaa,rasvaa ja vihanneksia.
Mutta pois on jätetty sokerit, jauhot,peruna,makaronit, riisit-ylipäänsä nopeat hiilihydraatit[;)]

Haniliini,Keski uusimaa,26v,  Ensimmäinen  LA 2.8.10
Sme,31v,                           Ensimmäinen LA 2.8.10
Ginessa,Helsinki 37v,         Neljäs           LA 3.8.10
Tweety,28v                        Ensimmäinen  LA 3.8.10
Sniify,                               Neljäs         LA 8.8.10
Vaskilintu,                         Ensimmäinen LA 8.8.10
Hanibööki,31v                   Ensimmäinen  LA 9.8.10
Ij                                       Ensimmäinen LA 9.8.10
eloquu,40v,                       Viides          LA 13.8.10

ONHAN TIEDOT OIKEIN?

Jeps oikein on minun kohdallani ainakin. Ja asustetaan täälä Pohjanmaan rannikolla.

Mulla on alkanut aamuisin olemaan hieman ällö olo, en sanoisi pahoinvoinniksi aivan vielä ,mutta semmonen olo ettei oikein tekis mieli syödä ja ei kyl pysty syömäänkään kaikkea aamulla. Tänä aamuna tuli kauhee himo ruispuuroon ja koko talossa ei hiutaleen hiutaletta.Tänään tuli sitten kaupasta mukaan normaalia ja maustettuja hiutaleita. Keitin myös aamulla neljä munaa, enkä saattanu edes syödä niitä vaikka kauheesti teki mieli eka[:D]
Lisäksi parin tunnin välein on syötävä jotaki, muten tulee huono olo ja kamala nälkä. Tässä parina yönä oon heränny neljän pintaan aivan kamalaan nälkään ja maha murissut kuin kiukkuinen koira. Eipä muuta kuin syömään jotain kevyttä että saa taas nukuttua.

Flunssa tuntuu antavan periksi.Vieläkään ei oo täysin terve olo,mutta paljon parempi kun vkolla. Katotaan ma töissä,kuinka sitä jaksaa,vai tarviiko vielä aikaa toipumiseen.Lämmintä viinimarjamehua on mennyt litratolkulla ja hedelmäteetä melkein saman verran.

Mua on alkanut huolettaa, koska raskausoireeni ovat niin vähäiset. Ennen kuukautisten poisjääntiä oli tuntemuksia rinnoissa tuntuivat raskailta ja turvonneilta. Mulla oli silloin vahva aavitus, että olen raskaana. Plussahan sieltä tulikin.

Nyt rinnat eivät ole enää yhtään kipeät, ainoastaan nännit ovat mielestäni suuremmat ja tummemmat. Tihentynyttä virtsaamisen tarvetta on myös.Tänään oli hiukan etova olo kun tulin töistä. Muita oireita ei ole.

Kävin lääkärissä tihentyneen virtsaamistarpeen takia varmistamassa, ettei ole virtsatietulehdusta, joka puolestaa saattaa aiheuttaa keskenmenoja. Virtsa oli puhdas ja pyysin vielä, että siellä otettaisiin vielä raskaustesti virtsasta. Nyt mulla on sitten oikein mustaa valkoisella, että raskaana ollaan. On vain välillä semmoinen olo ettei kaikki ole hyvin.

Tutkin itseäni varmaan ihan liikaakin, kun niin pelottaa, että taas menee kesken. Varmaan pitäis vaan olla ajattelematta koko asiaa.

Kiva tuo kaikista koottu lista, pitäiskö se kopioida tuonne ihan ekaan viestiinkin?

Mä olen ravintolassa töissä, pikkujoulukausi on pahimmillaan ja vaikka lopetin tupakoinnin pari vuotta sitten olen antanut itselleni luvan polttaa muutaman esim. viikonloppuna töissä siinä vaiheessa kun meinaa muuten käpy palaa. Nyt oli sitten toinen viikonloppu kun sitä ei voinut tehdä, enkä mä nyt suorastaan mikään auringonpaiste ollut. Lisäksi joidenkin ruokien tuoksu pahentaa kuvottavaa oloa entisestään, halstrattu lohi on ollut pahin tähän asti.. Onneksi tätä rumbaa on enää pari viikkoa edessä, sitten rauhoittuu, mikä tarkoittaa että töissä voi ehtiä syömäänkin ja työpäivät lyhenee, nyt kun tehdään pitkää vuoroa koko ajan.

Mä olen aloittanut multitabsin raskausmultivitamiinin syönnin heti kun plussasin ja koittanut jättää riskituotteet pois ruokavaliosta ( siis miksi niitä on niin vaikea muistaa?) Onneksi meillä on ketjussa useampi konkari, joilta saadaan me ekakertalaiset sitten varmasti paljon hyviä neuvoja ja vastauksia (tyhmiinkin) kysymyksiin.

Hassua kun toisaalta tahtoisi kertoa koko maailmalle, ja sitten toisaalta tahtoo pitää vauvanalun niin pitkään salaisuutena kun mahdollista. [&:]

Takaisin