Elokuiset pulinat :D

Yohanna: [:)]

Ai niin, meijän poika teki toisen hampaansa [:)] Ja oli siinä tekeminenki...eilisen päivän oli ku takamukselle ammuttu karhu! [;)]
 
Hahaa, ja tääkin mamma ilmoittautui juuri lähettämään läskit liikenteeseen [:D]!
 
osallistuinpa miekii mutta tiedän etten voi täydellisesti sitä noudattaa koska yleensäkkii terveellisesti syöden kuluu hitosti rahaa ja sitä ole tällä hetkellä. Mutta rahan puitteissa. jos sais ainakin motivaatiota liikkumiseen ja herkkujen pois jättöön. on tullu todella vaikeeksi saada perseensä ylös ja ulos kämpästä.
 
HÖH mäki haluun ottaa tollasia haasteita vastaan! vaan ei ehkä nyt kannata millekkään superdieeteille ruveta..ens kesänä sit! Mun kesäkuntoon ja hääkuntoon 2011 saa unohtaa nyt hetkeks...[&:]
 
Huomenta mammat

En minäkään täydellisesti tule noudattamaan, mitä ikinä haasteeseen kuuluu. Se vaan ei täällä onnistu. Kaikista vaikeinta mulle tulee olemaan säännöllinen syöminen ja veden juominen  Herkkuja en hirveesti syö muutenkaan. Mutta saahan hyvää osviittaa, miten pitäis elää [:D]

Kurjan kuulosta Elegialla [:(] Mitään ei tule mieleen, mikä mättää. Jaksuja.
 
Elegia meilläkin Nuutti on nyt ruvennu heräilee viiden maissa, ennen nukku ainaki puol seiskaan!se pölisee ja  pulputtaa, imeskelee rättiään ja pyörii ja hyörii. välillä on nukahtanu itekseen kun en reagoi, tänään esim ei... mä luulen et se on ihan sitä et on tulossa hampaita ja sit ku ne on alkanu äkisti liikkumaan enemmän ni se tekee levottomaksi, pitää herätä yölläki vispaamaan ja vatkaamaan! mä annan välillä nuutille vettä ja rauhottuu..jos Eemeli herää esim ihan janoon? onks teillä kuuma kotona?

Onneks kohta tulee syksy ja ilmat viilenee, en jaksa enää kuumuutta.. paitsi nyt makaan viltin alla ja on kylmä ja paha olo, kuvottaa ja on menkkakipumaisia fiiliksiä.. ihanaa...
 
En mäkään kirjaimellisesti noudata, koska meillä on kahet häät, missä aion syödä ja juoda!!! Mutta muu aika sitten! Kaylies, eikä tohon mee sillai paljo rahaa, jos on yhtään samanlainen kun se gojutta-ruokavalio. Kaurapuuroo, rehuja (esim pakastesellaset ei paljo maksa) ja rahkaa (se halpisversio maksaa varmaan 75 senttiä) ja lihaa (mitä muutenkin söis). Enemmän jokku mässyt maksaa (enkä siis tarkota et sä niitä söisit, mut yleisesti aatellen :). Ja liikunnasta voi aina tehä omia maksuttomia versioita, esim lenkkeily ja kotijumppa.
 
Meillä on kans alettu öisin pyöriin ja itkeen, mutta rauhottuu yleensä kun laittaa selälteen keskelle sänkyä nukkuun, uniriepupupun kainaloon ja silittelee päätä hetken aikaa. Meillä näyttäs ainakin sille et tulee liikkeet uniin. Yks yö käänty ympäri sängyssään ja siitä mahalteen ja konttausasentoon. Otin meiän väliin nukkuun ja konttausasentoon taas ja huutoo. Oli ihan unessa tossa vaiheessa, sit kun heräs ni katteli ympärilleen ihmeissään ja nukahti!!
 
Nyt kuuluu ölinää pinniksestä, ollaan siis herätty!
 
Elegia kokeile sitä vettä. Ei tartte siitä yöpullosta luopua mutta kokeile vettä. meillä se rauhottaa.

Meillä nukuttii viime yönä pitkästä aikaa todella hyvin. yksi syy levottomuuteen löyty siitä että kesän aikana tottu nyt tuohon kuumuuteen niin piti yöllä antaa paksu peitto nii levottomuus loppu. meillä on todella lämmintä vieläkin makkarissa vaikka on pidetty ikkunaakin auki päivisin niin kuvittelin että kun kaikki ollaa nukuttu viel pelkällä lakanalla että kyl tyttökin pitkälahkeisessa ja hihasessa yöpuvussa siellä tarkenee mut se haluskin peittoa jo päällensä. Ja vettä ollaa joka yö vähä otettu mut viime yönä jäi sekin pois. eli nukahti ysin jälkeen ilman tissiä syliin sohvalle. ei rauhoitu sänkyyn vaan haluaa syliin nukahtee. iltapuurot ym tottakai syöny tehty. sitte yhen aikaan alko se kitinä ja heiluminen ja löipä päänsä pinnoihin niin otin syliin rauhottu ja päätin pistää paksun peiton nii nukku viiteen asti. sitten halus tissiä. ja seuraavan kerran vasta vaille ysiltä...valvo 1,5h siinä ja leikki pinnarissaan ja sitten taas tissiä vähä ja nukahti samantie ku olin etät lähetää puuron tekoon..nukku sitten kahteentoista asti. nyt vasta pinjalle puuro lämpeämässä.kun tiedän että ei  se sittten aikasemmin sitä haluu syödä.

,
Huomenna pitäs aamusta lähtee ajelee Helsinkiä kohen. Mennään miehen tädin luokse eka ja sitten la mennään kummisedän 50v juhliin ja sitten serkkuni luokse yökse. Ja sunnuntaina olisi se korkeasaari vuorossa MINTO ja muut mukaan :D
 
Ihan ekaksi ihan mahottomasti ONNEA MINTO!!!! Ihanaa, ihanaa, ihanaa [:D][:D][:D] Toivotan sulle oikein mahtavaa raskausaikaa [:)] Vähän tossa jännäilin, että tuunko sun kaveriksi huhtikuisiin, mut ei näköjään vielä [8D] Ei meillä vielä "yritystä" virallisesti ole, mutta ainahan kaikkea voi sattua [:D] Mutta ei siis tällä kertaa.

Mäki innostuin tuosta Gofatgo:sta ja ilmoittauduin mukaan! Mulla ois vielä savottana 12kg eka neuvolapainoon ja 20kg omaan "hyvän olon painoon" Yritin karpata vähän aikaa, mutta se ja imetys ei nyt sopineet mun kohdalla yhteen.. tuli heikotusta ja huonoa oloa. Mietinkin, että mitenhän tuo gofatgo ja imetys... itseasiassa luin sieltä sivuilta jostain, että sitä edellistä ei kai sellaisenaan suositeltu imettäville??  Mut ei vaan enää jaksa oottaa, pakko alkaa vähän keventyä jo. Ja kai sitä maalaisjärjen kanssa tuolla laihiksellakin pärjää, jos tulee huono olo niin pitää sit syödä jotain extraa vähän.
 
Käsittääkseni gofatissä syödään monipuolisesti, useita annoksia päivässä. Eikse vaan oo hyväksy imetyksen suhteen [:)] Kummasti sitä oppi kuuntelemaan kroppaa raskaana ollessa ja imetyksen aikana.

Onko muilla imetyksen lopettaneilla tissi särkyjä?[:-]
 
Juu, kyllä varmasti ruokavalio tulisi muuttumaan tuossa vain terveellisemmäksi ainakin tän mamman osalta [:D] Tuo Jutta blogissaan (tai sen kommenttiosassa) sanoi siitä edellisestä projektista että ei imettäville, koska ruokavalio on liian rankka... mutta varmasti tuo muuttaisi mun kohdalla syömisiä vain parempaan suuntaan. Ja tosiaan syö sit vähän enempi jos alkaa tuntuun häijyltä [;)]
 
Mun mielestä testasin sitä juttaruokavalioo ekan kerran viä kun imetin, eikä mulle ainakaan tullu heikotuksia tms. Et sit vaan lisää jotain rehuja tai muuta terveellistä, jos ei jaksa. Ja siinä kuitenkin syödään 3h välein normiruokaa (kevyttä), ni ei pitäs nälkä tulla. Ja sillaihan pitäski syödä ja latkia vettä pirusti. Mulla on onneks jo neuvolapaino alitettu (rimaa hipoen mut kuitenkin), ja siihen tavotteeseen ois 3-4 kiloo. Ihannepainoon viä reilu 6kg (mihin oon pari kertaa päässy, siitä en enää ees haluis laihtua). Sais ny eka sen entisen normipainon ylärajan, ni sen välietapin jälkeen vois ottaa seuraavan tavotteen.
 
Jee, ihana päivä ollu tänään! Eka oltiin Edenissä lillumassa, tyttö tykkäs tosi paljon!! Pääsi polskutteleen kunnolla. Sit mentiin Treelle syömään niiiiiiin hyvät pihvit että morjes!! Teki mieli nuolla lautanen! Ja sit ehin tekeen käsitöitäkin hetken (joulu lähenee kummasti, täytyy saada lahjoja tehtyä), ja sitten tuli ihania ihmisiä kylään ja äskön pääsi savusaunaanki! Huippua!!
 
Meillä on kans käyny kossin unet levottomammiksi. Olen samaa mieltä minton kanssa, et johtuu varmaan sekä hampaista että kehitysvaiheesta. Micolle ei oo tullu vielä yhtäkään hammasta! Mut neuvoltäti ilahdutti, et mitä myöhempään ne tulee niin kuulemma sen parempi. Ilmeisesti säästää näin rautahampaita tai jotain (?). Hänen hammaslääkäri anoppinsa oli osannut kertoa näin. Ja sama juttu on kuulemma sitten hampaiden lähdön kanssa, että mitä myöhemmin lähtee sen parempi, mutta mikä tietää sitten. Mico on kyllä tehny hampaita 4kk iästä alkaen, mutta eipä tosiaan ykskään valkopiikki oo vielä näkyviin tullu! Aika jännä... Samoin sitten tuon muun kehityksen suhteen Mico on suurinpiirtein samassa vaiheessa, kuin näyttää olevan täällä aika monikin. Ryömitään, istutaan, melkein kontataan, ollaan tuossa lankkuasennossa jne... Ylös tämä kossi ei ole kuitenkaan vielä noussut.
 
Mä kävin eilen tapaamassa pomoa töissä. Tapaaminen oli ERITTÄIN mielenkiintoinen, jonka seurauksena otin liittoon ja lakimiehiin yhteyttä. Ei suhtautunu tämä mun NAISpomo leppoisasti mun raskauteen ja tätähän se sitten tiesi eli, kun 3.1 olen palaamassa työelämään niin ei ole sitten niin epäilystäkään menenkö tuohon samaan paikkaan takaisin vai en! Voitte kuulkaa vain kuvitella kuinka täällä on kihisty[:@][:@][:@]! En jaksa nyt alkaa enempää kirjoittamaan tuosta tapaamisesta, mut on tää uskomatonta, miten naisia/raskaana olevia naisia ja äitejä tuo työelämä koettelee! Koita nyt siinä sitten vielä jotain uraa rakentaa lasten saannin ohella *argh!!!*[:@][:@][:@]. Onneksi lakimies kuitenkin soitti tänään ja sanoi, että firma(/esimieheni) toimii vastoin lakia, jos siirtää mut toisiin tehtäviin ja mun sijaiseni saisi jatkaa siinä mun paikalla. Huomenna soitan ja ilmoitan tämän tiedon tuolle ROUVA JOHTAJALLE[:'(]!! Aijjjettä mä nautin, kun pääsen näpäyttämään [;)][;)][;)][:D].
 
Öitä kaikille! Toivotaan, että ensi yö olisi hieman rauhallisempi[:)]...
 
 
JT10 kyselit niistä tissisäryistä, täällä oli kanssa aikamoiset kun lopetin (tosin lopetin jo parin kuukauden jälkeen). Pelkäsin että ne ois tulehtunu, mutta se kipu vissiin on aika paljon kuitenkin kovempaa plus kuumeet yms. Kipuilua jatku satunnaisesti joku pari kuukautta.
Heh, vieläkin tulee hitusen maitoa kun oon kokeillu [:D]
 
Yohanna: Juu pitää mennä omien tuntemusten mukaan... eikä tuo enää tissiä ees syö ku jotain 3 kertaa päivässä, että ei kai siihenkään enää niin kauheesti energiaa mene. Mua ei oo kyl imetys laihduttanu yhtään, päinvastoin tuntuu että läskit on niin tiukassa... [:@]

Mani: No huhhuh mitä meininkiä työpaikallasi... Mulla oli kans työasioista aikalailla päänvaivaa nyt mammiksella ja tulin tosi epäreilusti (en kuitenkaan laittomasti) kohdelluksi naispomojen toimesta mammaloman vuoksi...  Onneksi pääset näpäyttään sitä pomoasi!

Täälläki tytöllä on muutama yö ollut tosi levoton. Aiemmin on posottanu 10-12 tunnin yönia putkeen, mut viime yönä heräsi kolmelta! Ja ihan pirteenä siinä keikkui, eikä aikomustakaan nukkua. Sit alkoi itku ja valitus, ehdin lääkettäkin antaa ku vaikutti vähän hammaskivulta. Reilu pari tuntia siinä valvoskeltiin ja lopulta onneksi nukahti.

Jaahas, nyt on joku menossa tutkimaan stereoita, täytyy mennä väliin... [;)]
 
Juu, ei täälläkään imetys mitään läskejä vieny, tuntu vaan et jäi pysyvämmin kii!! Ja niin ku kaikki tutut sano et sit ne lähtee noin vaan! Paskat! Ehkä yhelle sadasta käy niin!! Mulla ainakin keräs nesteitä eikä todd kuluttanu sitä 500 kaloria päivässä..! Mrrrrrr....
 
Liikuntaa ja laihdutusta täällä näemmä pohdittu! Itselläni ei kyllä mitään superkikkoja asiaan ole... Olen päässyt raskauskiloista enimmäkseen tuota jättivauvaani kanniskelemalla (ei viihtynyt vaunuissa eikä lattialla, nyt onneksi viihtyy rattaissa kun on painoa jo yli 11kg!) ja hänen kanssaan touhuilemalla. [:)] Eli kauheasti en ole ehtinyt sohvalla istuskella. Autoa kun meillä ei ole, niin tulee paljon käveltyä jo sen puolesta kauppareissut sun muut. En tiedä miten paljon vaikutusta tuolla imetyksellä on, mutta olen syönyt kyllä aika lailla kaikkia herkkuja ja silti on paino mennyt alaspäin, hitaasti mutta varmasti... [8|] En ole ikinä ollut hyvä syömään terveellisesti, joten en varmaan omalla kohdalla yritä mitään dieettejä (ei tarvitse pettyä...), sen sijaan yritän liikkua mahdollisimman paljon ja elää aktiivista elämää. Painon kanssa ei siis tarvitse enää kamppailla, mutta muuten kyllä olisi kiva saada kiinteytettyä kroppaa vähän sieltä sun täältä. Vielä kun keksisi, että milloin sen ehtisi tekemään ja miten... [:D] 

Ai niin, meillä kans ollu muutamana viime yönä tosi levotonta. Oliver heräilee välillä tunninkin välein, kiemurtelee ja pyörii, rauhoittuu tosin nopeasti kun otan rinnalle. Mikä lie kehitysvaihe menossa!
 
Voihan kökkö, meijän Joona lämpöilee [:o] Reipas poika on ollu kuitenki. Ei oo nuhaa tai yskää, lämpöä vaan. Jospa johtus hampaista.
 
Täällä kilot on karisseet tuon imetyksen voimin enkä muista milloin olisin ollut näissä lukemissa (alle 51 kg). Kovasti haluaisin jo tuota imetystä lopetella, mutta yöt on kaik vaikeimmat. Ei millään väsyneenä jaksa lähtä lämmittämään korviketta, pitäis varmaan ihan vettä tarjoilla.
Liikuntana meilläkin on aamusta pitkä kävely eli mennään noin 5km lenkki koiran ja vaunujen kanssa. Siihen se sitten jääkin ja ruokaa tulee syötyä kaks lämmintä ateriaa / päivä ja kyllä niitä herkkujakin lähes päivittäin menee.

Tiedättekös, mulla on ollut tänään ja eilen ihan sellainen olo että olisi tulossa kipeeksi. Välistä hikoiluttaa ja heikottaa, kävipä vähän mielessä että mitäs jos tässä olisikin raskaana...(!) Tämä varmasti nyt sellaista toiveajattelua, mutta kai sitä on jossain välissä pakko testata jos ei olo ala helpottaa.

Kiva on ollut jutella teidän juttuja jälleen kerran. Tää on melkoinen henkireikä, kun voi mistä vain kirjoitella [:)]
Hyviä kuvia muksuista!
 
Takaisin
Top