Elokuiset pulinat :D

Meillä syödään aamupuuro klo 9.30 (keitän ite), lounas (sosetta 8kk, eli karkeempaa) ja jälkkäri klo 12.30, välipala jugurtti klo 17, päivällinen (sama kuin lounas) klo 19.30 ja iltapuuro klo 21.30. Sit iskee väsy ja nukku ukko tulee kovaa vauhtia.
Välillä teen ruokasoseen ite ja välillä se on kaupan valmis sosetta.
Maissinaksuilla herkutellaan toisinaan, ei läheskään joka päivä. Yritin antaa höyrytettyjä kasviksia, mut ne joko liiskattiin nyrkkiin tai syötettiin koirille.. Joten likka ei ihan valmis siihen sormiruokailuun. Maissinaksut siis syö ihan ite. Korviketta litkitään ruokaillessa. Puuroon sekoitan korvikejauhetta.
 
se normi ruokarytmi kuten yleisesti ottaen pitäisi olla kaikilla ihmisillä.

eli
7-9 aamupala
11-13 lounas
13,30-14,30 välipala
16-18 päivällinen
19-21 iltapala
(diabeetikot 23-24 myöhäpala)

Tolla rytmillä ku mie syön nii mie laihtusin mut eipä tuu noudatettua..tuota rytmiä yritän pitää neidillä ja sille o helpompaa pitää se kuin itelleen.mut yleisesti ottaen meillä syödää sillo ku neidillä o nälkä eli poikkeaa välillä noista totaalisesti.

Ei oo viel tapahtunu mittää veljetytöllä eli kapseleilla olivat käynnistyksen alottaneet.
 
meillä kans on viime aikoina vähä tuntuu että kaikki jotai oiretta aiheutta tai jokin en tiiä. kitisee vähä välii..hampaat,flunssa ja jokin allergia oire. en tiiä. ota tosta ny sitten selvää ku teki mite vaa nii kitisyttää tällä hetkellä.


ja nukahtamiset meni ton flunssan takii tänne puolille öin..äske nukahti mut siirsin omaan sänkyyn niin nyt tuolla kitisee ja riekkuloi taas.
 
Meillä menee kiinteitä suurinpiirtein näin: aamupuuro, välipalaa, lounas, välipalaa, päivällinen (joskus vielä välipalaa) ja iltapuuro. Joona syö minusta paljon. Maitoa menee joskus enenmpi ja joskus vähempi ruuan kans ja toisinaan jopa pullosta. Parin tunnin välein on herra kitisemässä sapuskaa...
 
Meillä melko aikainen rytmi eli aamupala klo 7-8, lounas klo 10-11 sit ehkä välipala (rahka tai jogurtti sose) klo 13-14, päivällinen klo 16 hujakoilla ja iltapala jo klo 18 aikoihin. Lounaalla ja välipalalla myös jälkkäriksi jotain hedelmäsosetta. Iltapalan jälkeen tyttö saa vielä pullon korviketta, jota muutenkin juodaan tietty pitkin päivää. Eilen tais ottaa illalla jotain 140ml joka on huima edistys. Nukkumaan siis noin klo 20 hujakoilla.

Nyt olisi kysymys imetyksen lopettaneille. Miten ihmeessä se onnistuu? Eilinen päivä meni melko onnistuneissa merkeissä (yritän siis lopettaa). Päivällä ei imetetty ja itse kun menin petiin niin kyllä oli tissit täynnä maitoa. Nuku siinä sit kun oikein odottaa että pääsisi imettämään ja saamaan helpotusta oloon. Kun ei maitoa viitsisi enää pumpatakkaan, eikös se vain lisää sitä maidon tuloa? Eli meillä siis herättiiin yöllä kahdesti tissille ja aamulla vielä kerran. Eli se siitä imettämisen lopettamisesta saatikka yö syömisen pois jäännistä. Vinkkejä?
 
pitäisköhän meidän lisätä joku ruokakerta päivään?? sitä sopii pohtia...

Mella: mä tekisin niin et imettäisin illalla viimeks tissit tyhjäks ni sais nukuttua. mulla kesti ehkä 3pv sen jälkeen ku lopetin yöimettämiset ni tissit ei huutanu aamulla enää hoosiannaa! mut meillä ei kyl olla viel lopettamassa imettämistä et en osaa sanoo muuten päivän ajasta... kai sitä tarvii vaan pidentaa taukoa ja kärsiä paksuista tisseistä.

mut me pakkaillaan ja lähdetään mökille!
 
Minä ehkä pumppaisin pulloon maidot. Ei se pumppaaminen niin paljoa edistä maidon tuotantoa ettei se jossain vaiheessa loppuis.
 
kaveri vierrotti vuoden ikäsen naperonsa kuukaus sitten ja sano että kun vaan kestää sen kivun ja malttaa olla pumppaamatta..korkeintaan vähä käsin pahinta helpottaa. nii oli kahessa päivässä hällä loppunu.


KOHTA LÄHTEE VELJENTYTÖLLÄ SYNNYTYS KUNNOLLA KÄYNTIIN kun kalvot puhkasevat nyt aamusta iha koht puoliin.... JÄNNITTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ lääkäri vaa tuumanna että oho ompas iso lapsi jo nyt siellä..viikkoja 38 ja paino arvio oli ollu eilen 4,2kiloa JO NYT. HUI!


Kävimpä yön tekemässä töitä. Minusta toi ei tuntunu yhtää työltä ku kotipalvelun tyyppistä yötyötä teen jossa o pari vakikäyntiä ja muu aika on sitten meillä päivystämistä hälyytyksiin. Iha ku olis vaa ollu muuten vaan kotoo poissa "LOMALLA". eikä väsytä ees yhtää...huomaa että neiti huomas et äiti tuli kotiin ku het alko pikkanen öhkintä kuulumaan..joten jos lähtisin unta yrittämään... ÖITÄ RAKKAAT HENKIREIKÄNI! <3
 
Täällä kans sillon imetyksen lopettaessa auttoi kun käsin poisti pahimman paineen. Kesti muistaakseni joitain viikkoja tuo rintojen arkuus ja täyttymisongelmat, mutta sitten helpotti...
 
Hui täällä kaksi odottelee vauvauutisia [:)][:)] Myötätuntoni Kayliesin porukan suuntaan siitä kalvojen puhkaisusta.... se on NIIN kamalaa [:@][:@][:@] auts vieläki muistan sen kivun... Synnytys ei tuntunut miltään mutta puhkaisu tuntui..

Oon vähän huolissani ku mulla on kaikki raskausoireet kadonnu paitsi se, että oon törkeen väsyny koko ajan. Eilen menin klo 22 nukkuu, heräsin klo 10 tänään ku miehen vuoro oli hoitaa Nuuttia aamulla. Silti oon väsyny, koko ajan.. Mutta muuten ei oikein tunnu miltään, ei oo tissit kipeet eikä oikein okseta paitsi välillä joku haju tms... Äsken vessassa paperiin jäi millin kokonen läikkä kirkasta verta [:-] Tiedän et vuoto on normaalia mut silti huolestuttaa et onks Minnillä(vauvan työnimi[:)]) kaikki kunnossa... Kauheeta tää epäluuloisuus.. ja ultra vasta 9.9.

Nuutti on ollu pari pv aika kitisevä ja nukkunu huonosti päikkäreitä... meil on jääny jo yhet päikät pois eli kahilla per pvä mennään suunnilleen. Musta tuntuu että se ei syö tarpeeksi kun liikkuu ja riehuu paljon koko ajan, mutta eikai lasta voi pakottaakaan... maitoa menee noin 600-800ml päivässä plus puurot ja pari lasipurkillista pilttejä tms. Neuvola on vasta 8.9. en jAksais oottaa...
 
Musta tuli täti toistamiseen [:D] Oli veljelle syntynyt poika viimeyönä, heillä laskettu oli 21.pvä. Näköjään me ei osata tehä muuta kuin poikia, kun mulla 2 poikaa ja nyt helläkin kaks poikaa. Taitaa jäähä tyttöjen tekemiset pikkuveljelle.
 
VOE LUOJA!!!!!!!!!!!!!

Poika synty 17,50 ja painoa oli 4960g VOE LUOJA! Ja tuo veljentyttö kun on sellanen erittäin pieni ja hentoja heiveröinen.
 
Minto: meillä poika rupes nukkumaan huonosti ku saatiin maitoa enemmän menemään ja kiinteitä vähemmän. Nyt annettu syödä ruokaa enemmän ja parin tunnin unia jopa nukkunu. Meillä menee maitoa 200-500 ml/pv ja hedelmää 2, oikee ruoka 2 ja puuroja 2/pv.

Mulla oli tänään armoton mättö päivä!! Systerin rippijuhlissa söin kaikkee ihanaa ja nyt illalla kävin vielä grillillä ku muutenki oli päivän ruuat menny persiilleen [:D] Huomenna kuuri jatkukoon [:)]
 
Moi taas,
Kiitos kommenteista tuohon imetyksen lopettamiseen. Oon kyllä nyt imetellyt taas yöllä ja päivällä eli ei oikein yhtenäistä tämä mun lopettaminen. On vaan niin turhauttavaa ja sit kun tuntuu, että tyttö rauhoittuu parhaiten tissille. No ei kai tästä varsinaista haittaa ole, mutta ilmeisesti olisi nyt parhaita aikoja jo tuo yösyönti jättää.

Lisää ongelmia tullut koiran kanssa. Se alkaa protestoimaan heti kun sen jättää kotiin yksin eli vetelee tavarat hyllyiltä ja keittiöstä leipäpaketit pöydiltä. Riittää kun on poissa 5 minuuttia. Tänään oli tehnyt sen kun mies lähti aamulla töihin ja itse koisasin petissä(!) Miehellä meinaa loppua kärsivällisyys ja ehdotti jo uutta osoitetta koko koiralle. Tuntuu, että pitäisi taas alkaa alusta eli totutella koiruus itsekseen lyhyitä aikoja kerrallaan ja sit pidentää hiljalleen... Aamulenkillä se oli taas nikoissa kiinni ja kyllä tuntui rasittavalta. Sit haukkuminen ilman syytä ja epäloogisesti, huh huh. Taitaa olla turhautunut tuo karvainen kaveri. Onko kenelläkään kokemusta sitruunapannasta? Auttaakohan se oikeasti haukkumiseen.
 
Meillä oli sitruunapanta vuokralla eläinliikkeestä, kyllähän tuo haukkumisen lopetti, mut koko kämppä hais ku ilmanraikastin ja koiruus tahko itteään seiniin ja mattoihin ku ei tykänny. Ostettiin sellanen äänipanta parilla eurolla, se ei tehonnu, vinku ku toinen rapsutti itteään jne.
Meillä tosiaan alko haukkuminen uudelleen viime kesän julkisivurempan jälkeen.
 
Mella - en sen tarkemmin tiedä sun imetyksen lopettamisesta, mutta kannattaa ihan ekaks valmistautua siihen itse oikein huolella. Työstää asiaa ja valmistautua siihen itse hyvin. Kun olet itse sen prosessin tehnyt ja olet valmis, niin sitten tekee stopin imetykselle, eikä enää palaa siihen vaikka kuinka tulisi sellaisia hetkiä.

Kömmähdyksien kautta näin tehneenä kaikki on lopulta mennyt hyvin. [:)]
 
Mella: saako koiranne tarpeeksi huomiota? Meillä ainaki rupes koira reagoimaan kun ei tarpeeksi saanu huomiota. Lenkillä toki käytettiin, mutta sillonki annettiin mennä melkeempä miten ite halus. Nyt ollaan lenkin ohessa koulutettu samalla; luoksetuloa, paikalla oloa ym "perus osaamisia". Parissa viikossa on selkeää edistymistä tapahtunu. Meille kouluttaja antoi tämmöisen neuvon ettei koiraa hoideta, jos se itse tulee sitä kerjäämään. Nyt on tehty niin, kun koira tulee kerjäämään rapsutusta -> ei rapsutettu, mutta lähes heti ku koiruus lähtee pois on pyydetty luo ja rapsutettu ja kehuttu. Meillä on sitruunapanta hajuttomalla suihkeella ja kyllä se vähän helppaa tuota haukkumista.

Joona on alkanut ääntelemään tavuja [:)] Ä, ti, tä...tulee äittää, äiti, titä, täätiti [:D] Ihana!!! Ja kovasti on liikkuminen lattialla lisääntyny. Vieläkään ei kunnolla ryömi, mut tavalla tai toisella mennään eteen, taakse tai sivulle [:)]
 
Takaisin
Top