Elokuiset pulinat :D

Meillä pitäis tässä kuussa tai ens kuun alussa olla aika sairaalaan kun nyt on vasta verikokeet otettu missä allergeenisysteemit (enpäs nyt saa oikeeta nimeä mieleen) koholla. Kuulostaa inhottavalta tollaset altistus jutut ja varsinkin kun meillä niihin joutuu ihan vaan mun takia kun pitää kouluun mennä..toisaalta eihän sitä tiedä oiko muutenkin joutunut niihin jos vaikka maito yllättäen oiskin loppunut ennen 1v. Toivotaan nyt että soijamaito käy niin ei tarvii ruveta niitä eri merkkejä enempää kokeilemaan.

Ihana tyttö kun nytkin ryömii tuolla innoissaan pallon perässä :) <3
 
Hellou pitkästä aikaa!!!!!!!!!!!!!!!!
Viime vkl oltiin siellä kotkassa, sit yks yö kotona ja maanantaina suunnattiin meidän mökille tammisaareen! nyt tultiin kotiin ja Nuutti tuolla nukkuu päikkäreitään omassa sängyssä pitkästä aikaa<3

On niin ihanaa kun saa olla kotona taas! soitin pomolle tänään ja sanoin et ainaki ens syksyyn oon hoitovapaalla. voi olla että mä teen jotain sunnuntaivuoroja keväällä jos ne tarttee jeesiä, sillä sais tienattua kuitenki ihan hyvin. En ehkä jaksa vielä loppuvuodelle ottaa mitään duuneja... lopputyöki pitäs kirjottaa plaah...

Paljon oli tullu taas tekstiä.. eniten kiinnostaa kuulla noista koirajutuista? kertokaa kun kouluttajat on käyneet! ite omistan yhden "ongelma"koiran jonka aikanaan koulutin ja oon aikalailla perehtynyt koirien laumakäyttäytymiseen yms... Luulen että monella lapsiperheellä on ongelmia edessä siinä vaiheessa kun ei ole johtajuusasiat kunnossa eli koira ei tiedä paikkaansa perheessä. koska eihän laumanjohtajaa alemmalla jäsenellä ole oikeutta komennella muita lauman jäseniä(eli niitä vauvoja), se homma kuuluu perheen alfalle eli aikuiselle. Mut valitettavan usein se on niin että koira luulee olevansa porukan pää ja silloin se toimii oman päänsä mukaan niinkuin eläisi mmissä tahansa laumassa johtajana. Huonon käytöksen ja mörinät saa helposti karsittua pois kun näyttää koiralle sen oman paikan [:)] Meillä on niin että noi saa ihan rauhassa olla Nuutin kanssa ja pussaillakkin yms mutta kun mä murisen niille, ne tietää että riittää ja pitää häipyä. kokeilkaapa huviksenne murista koiralle kun se tekee mielestänne jotain väärää... meillä se tehoaa paljon paremmin kuin EI sana, koska se on koiran omaa kieltä se murina. Välilllä pelkkä hampaiden näyttäminen riittää ja nuo luikkii karkuun [:D]
Perehtykää koirienne käytökseen ja uhratkaa se pieni aika siihen koulutukseen niin yhteiselo on jatkossakin ihanaa!! Liian usein saa kuulla että koirista luovutaan pitovaikeuksien takia, kun tuntuu et ihmiset ei jaksa/ehdi perehtyä koirien kasvatukseen. Hirveetä aina kun lukee niitä juttuja kun koira on purrut lasta:( pistää surulliseksi... No täällä ei onneksi niitä ongelmia varmaan ole kellään! Mutta tsemppiä niiden haukkujen kanssa!!!

Jotain muutaki asiaa oli mut unohdin [X(]
 
tulin nopeesti toivottaa kivaa viikonloppua kaikille:)
Me lähdetään mökille Aaron kanssa...
Anoppi oli eilen meillä koko illan ja juteltiin vähän asioita läpi.Kiva että sain sanottua ulos suustani mitä mieltä olen muutamista asioista.[:)]
Välillä kyllä tuntu että seinille puhun,mutta kaipa se sieltä tärkeimmän pointit otti korvan taakse..[8|]

Jätän Aaron nyt sit ekaa kertaa hoitoon, muutamaksi tunniksi.Löysin viimeksi mökillä ollessani,ihan sika hyvän vattu paikan!On ollu niin kuivaa että kaikki vakkari paikat on tyhjillään kuivuneita vattuja.Metsässä,varjossa ne on tosi hyviä ja isoja!
Saa nähä onko joku jo käyny "mun salaisessa"paikassa jo keräämässä parhaat...
Täytyy ottaa manduca mukaan jospa laittaisin Aaron selkään ku on mennään vattujen jälkeen kerää mustikoita.

no niin taas ihan höpöttämiseksi menee vaikka piti vaan äkkiä käydä.
Aarolla kova vauhti päällä,näyttää ihan sulttaanilta pehmokypärä päässään[:D]

Aika kurjia noi maitoallergiat!

äh,no niin taas..
palaillaan[:D]
 
Se on nyt kuulkaas semmonen juttu että tämä mamma on RASKAANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KELATKAA MÄ ODOTAN VAUVAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Tein äsken testin ja kaksi viivaahan sieltä tuli!!!!!!!! Huh huh mikä fiilis<3

Ei mulla muuta [;)] mukavaa viikonloppua kaikille!!!!
 
VAAAAAAUUUUUU!!! Minto hiukan siistiä! voi vitsi et tuli itselleki heti kauhee vauvakuume! mut ei ihan vielä...

oltiin koko perhe veneilemässä äsken. Oli kivaa. Miltsu nukkui suurimman osan matkasta. meil on turvaistuin veneen penkillä ja istuu siinä. ei tietty ole missään turvavöissä kiinni et saa äkkiä napattua syliin jos tulee joku hätä. sit ku hän heräs ja pääsi äiskän syliin ja iskä ajoi tooosi lujaa ni hymyilytti aika lailla. Ja kurkki taakse että missäs se moottori pörisee ja vesi lentää... mä olen itse veneilly muutaman viikon ikäisestä lähtien ja on tosi ihanaaa että Miltsu oppii samanlaiseen elämään. [:)]

meillä kövi täällä tallilla yks 5v. tyttö äitinsä kanssa. Se tyttö ei ollu ikinä nähny hevosta, koiraa, traktoria yms yms... asunut siis kaupungissa koko ikänsä. Pelkäsi ihan suunnattomasti ihan vaan maaseutua... huoh. [:o][:o]
 
ei oo nähny koiraa...missähä purkissa se äiti o sitte lastaan pitänyt jos ei oo muka kaupungissa koiraa nähny??
 
ja taas hakkas naapuri seinää.
Pinjaa ei näytä nukuttavan yhtään nii päätti kiljua ja huudella omiaan ja höpötellä omiaan sängyssään. Hakkas seinää. pakko oli tulla olkkariin ja laittaa neiti vielä lattialle leikkimään kun näkyy olevan jostain syystä vielä energiaa olla valveilla.
 
Onnea MINTO!!! [:)]
Täällä ei ihan vielä suunnitteilla pikku kakkonen...
Aava ryömi tänään ihan vähän matkaa, on se kovasti päässy liikkeelle muutenki, mut nyt voi sanoo, et ryömii [:)]
 
Huomenta!!! Täällä jo ollaan hereillä:D lastenlaulut raikaa ja Nuutti leikkii lattialla. Mulla oli hiukan erilainen yö kun yleensä [:D] Heräsin yöllä vessaan (taas seki alkaa:D) ja sit en saanu unta pariin tuntiin, makasin valveilla ja mietin tätä vauvaa ja miten ihanaa tää on!!!!![:)][:)][:)] Sit mä herätin mun miehen ja sanoin et muistaakse viel et meille tulee vauva!;)

Mä lopetin siis pillerit juhannussunnuntaina eli kävi samallalailla ku viimeks, heti on tärpänny:D päätettiin että tulee jos on tullakseen, lapsia me kuitenkin halutaan lisää! ja ollaan kyllä nyt tosi onnellisia<3 laskettu aika on about 9.4 eli ihana kevätvauva<3 On Nuutti sit jo yli vuoden onneks [;)] Ei tartte onneks kauaa siis hoitovapaarahoilla kärvistellä. Ja me halutaankin lapsille pienet ikäerot. Tiedän et tulee varmaan olee helvetinkin rankkaa ja väsyttävää välillä mutta on se varmaan sitä vaikka Nuutti olis kaks tai kolme.. kaiken ikäsillä on omat juttunsa ja oppiipahan nuoresta et on sisaruksia ja et kaikki jaetaan yms.
Siis tää on niin ihana tunne!!!! [:)][:)][:)][:)] Meen jutskaa huhtimammoihin sit vast ku LA on varmistuu eli ultra olis joskus syyskuussa. Nyt vaan toivotaan että nyytti pysyy matkassa<3 Et jos haluaa pikkukakkosen postia ni kandee mennä yhteiselle hotellilomalle [;)][;)][;)][;)]
 
IHAN MIELETTÖMÄN PALJON ONNEA MINTO!!!! [:)][:)][:)] [:D][:D][:D]

Meillekin olisi pikku kakkonen tervetullut milloin vain, mutta kuten tuolla aikaisemmin jo kirjoitinkin, ettei mulla ole menkatkaan vielä alkaneet niin vähän epätodennäköistä tuo raskaaksi tuleminen [:(] [:(]  [:(]... Noh, uskon/toivon, et asiat menee niiinkuin ne on järjestetty ja uusi nyytti ilmoittaa sitten tulostaan, kun hetki on oikea.

Mielenkiinnolla kyllä tulen varmasti seuraamaan ja kuulemaan raskautesi etenemisestä! Onkohan se miten erilaista sitten kakkosen kohdalla ja suhtautuukohan siihen miten eritavalla(?). Onkohan se vielä kuitenkin yhtä jännää, iiiikksss - MÄKIN HALUUN!!!!! Huoh, mut eikai se vaan auta, ku toivoa, et jossain vaiheessa sitten tärpäisi. Mekin siis halutaan lapset pienellä ikäerolla ja mullakin, kun on kuitenkin yli 30 jo mittarissa niin ei nyt viittis sit enää "eläkepäivilläkään" lähtee yrittämään [:D]! Mittari raksuttaa kuitenkin koko ajan [:'(]...

Niin olikos sulla Minto siis jo menkat alkanu? Epäreilua, kun toisilla tärppää noin pian [:(]. Enkä siis tarkoita tällä etenkö olisi onnellinen puolestannne [:)]!!!! Toivottavasti meidänkään ei tarvitsisi sentään yhtä kauan odottaa kakkosta kuin tätä esikoista...

Heh, anteeksi vuodatukseni, mutta täällä on niin hyvä avautua ja kertoa nimimerkin takaa ajatuksia rehellisesti [:D]!

Mukavaa päivää kaikille!
 
ONNEA MINTO!

Vau, onpa hieno juttu. Täälläkin tekisi kovasti mieli ja pillereitähän ei lopeteta kun ei ole edes aloitettu syömään. Eli sama juttu kun Manilla, ei oo menkat alkaneet. Sit vielä kun eihän tuosta miehestä ota selvää. Se epäilee mun muistihäiriötä kun otan asian aina puheeksi, mutta olisihan se kiva tietää haaveileeko tässä turhaan kakkosesta vai onko mies mukana. Yhteinen päätös sen täytyy tietysti olla ja toki tietäähän se ettei meillä nytkään ehkäisyä ole käytössä. Sanoo, että katsotaan sitten kun ne menkat sitten lopulta alkaa.

Meilläkin on ikää jo sen verran, että se olisi kyllä nyt jos vielä toista tehdään. Aargh...! Kun itse vain haluaisi joko innostua mahdollisuudesta vielä yrittää tai sit alkaa sopeutumaan ajatukseen, että lapsiluku olisi sitten tässä.

Mukava seurata miten tammimammojen uudet raskaudet etenee [:)]
 
Kiitos onnitteluista kaikille!!! Ihanalta tää tuntuu vaan koko ajan<3 Vaikka paha olo korventaakin mahassa ja oksettaa.. maanantaina heti tajusin et mun on pakko olla raskaana ku verensokeri laski äkisti aamulla ja tuntu et pyörryn ellen saa heti nyt syötävää! Lähin sit mökille ni testin tekeminen jäi eiliselle. Tein viime viikolla testin mut silloin se oli vielä nega [;)] Et kyllä sitä vaan taas ties sen tuntemuksistaan ettei oo ihan tavallista väsyä ja pahaa oloa tämä.

Menkat mulla alkoi ööö maaliskuussa?muistaakseni...tai olisko ollu huhtikuuta...
Pillerit aloitin kesäkuussa mut en kerenny edes yhtä liuskaa syömään kun sain niistä migreenin ja niin järkyt mielialanheittelyt et huh huh! Lopetin ne vaan siis kesken ja heti on tärpänny ;)

Joo kyllä se pitää yhteinen päätös olla munkin mielestä ja siks onki nyt niin ihanaa iloita tästä uudesta tulokkaasta! Oon sitä mieltä oikeesti et sit kyllä tärppää ku on oikea aika! eli ei ressiä ja tulee ku on tullakseen:D ei ne väkisin yrittämällä tuu!
 
Moikka!
Onnittelut Mintolle!!!!!
 
Kävin töissä, ilmoitin että jään hoitovapaalle 14.8.2011 saakka. Käyn tekemässä keikkoja(tänään ja huomennakin lupauduin jo iltavuoroihin!!)
 
Meillä opittiin maanantaina nousemaan seisomaan… ei enään hetkenkään rauhaa, silmät tarvii olla selässäkin… ja tämä iloinen uusi asia on myös saanut joinakin päivinä nukkumaan meno aikaa kamalan raivarin aiheutetuksi..
 
Isi pitää nyt vasta isiloman, ja ollaan rempattu Mintun huone.. Voin kertoa, ettei vähään aikaan meikäläistä saa tapetin repimishommaan suositeltua!!!!!! mutta Minttukin sai papan suostuteltua ikeaan hakemaan huonekaluja uuteen huoneeseen, samalla kun käydään uutta asuntoautoa katsomassa ja kysymässä vanhan kohtaloa.. (lunastus vaiko ei, sai perään pakettiauton kuopiossa motarilla tietyömaalla kun ei kerennyt jarruttaa kuski..) Tulee niin rinsessa huone <3 vaaleanpunaisen ja vihreän erisävyjä:)


Meillä lopetettiin tissittely eilen, Minttu ruvennyt leikkimään viimeaikoina ja puri 5:llä keralla peräkkäin… pullosta maito tekee hyvin kauppansa… Hedelmäsose ”mehujuoma” jääkaappikylmänä tekee kauppansa kans tosi hyvin.. tarjotaan välipalana.. Jos ruokasose ei maistu, niin velli tilalle… ymmärrän lasta näillä helteillä hyvin, jos kiinteät ei maistu kerta ei itsellekkään… nestemäistä mieluusti syö.. puuro aamuin ja illoin, ruoka sose lounaana ja päivällisenä ja välipalana hedelmäsosejuomaa.. maitoa pullollinen aamulla, päivällä, illalla.. + unille mennessä…



Mutta nyt täytyy mennä valmistautumaan töihin lähtöön VESISATEESEEN juoksemaan paikasta paikkaan :(



Miten ootteko meinanneet muskaria aloittaa tai vauvajumppaa??
 
Meillä alkaa äitivauvajumppa 6.9!!! ootan innolla! saa samal puuhaa päiviin ja sit nyt ku alkaa varmaan kans koht toi selkä kipeytyy niinku nuutin kanssa ni pysyy ees ehkä jotenki kuosissa!
 
meillä on ollu tänään taas vauhdikas päivä. Vaikka ehdittiin käydä myös parin tunnin venereissu pyörimässä lähialueella. Yritettiin kustaviin mut heti kun alkoi vähän avonaisemppi meri tuli niin teräviä aaltoja et ei viitsitty jatkaa pidemmälle ja käännyttiin suojaisammalle reitille. Se turvaistuin on ihan huippis siinä veneessä. Miltsu nukku taas tyytyvöisenä koko reissun[:D] vaikka sit kyl suurimman osan mun sylissä kun niissä isoissa aalloissa otin syliin ja nukahti siihen uudelleen ni en raaskinu siirtää turvikseen...

me ilmoittauduttiin muskariin. huomenna vissiin oli viimeinen ilmoittautumispäivä. kai siitä ens viikolla jotain tietoa luulis tulevan ku muistaakseni eka kerta oli jo reilun viikon päästä. toivotaan et miltsu tykkää... ja toivotaan et päästiin mukaan. ne on vissiin aika suosittuja.

oltiin äsken saunomassa ja uimassa. neiti tykkäs taas ihan hirveästi kun pääsi uimaan. polski jo ihan hyvin ja kovasti muistutti ihan oikea oppista uimista. ja sukellettiin myös.

ja siitä tulikin mieleeni et vauvauinti alkaa taas!![:D] syyskuun alussa??!
 
Moi!
Onnea vaan raskautuneille! :D
Täällä toinen lapsi olis toiveissa, mutta ei vielä ihan heti. Ei tuota kyllä hirveän pitkällekään kannata lykätä, kun ei tiedä miten pitkään sitä sitten toista yritetään. Ja ikääkin tulee itselle joka vuosi lisää. Imetän, ja kuukautisiakaan ei ole kuulunut sitten jälkivuodon.
Täällä on neiti noussut kerran kontausasentoon, kohta siis lähdetään eteenpäin. Tuettuna seisoa pönöttää napakasti ja sylissä kuikuilee niin kovasti ympärilleen, että... Tänään jätin lattialle ja lämmitin puurovettä, niin muutamassa sekunnissa oli liikkunut useamman metrin kierimällä ja oli punttien kimpussa.
Niin ja muskari aloitetaan torstaina [:)]
Eilen neiti kuunteli sukujuhlilla lumoutuneena hanurin soittoa. Vaikka siinä onkin aika kova ääni, niin ei pelännyt ollenkaan.
Noh, siinä nopeat kuulumiset.
Lissu
 
Meillä alkaa myös muskari ens viikolla. En olis hoksannut, että noin pienille järjestetään, mutta onneksi kaveri vinkkasi. Ollaan paljon lauleskeltu ja itku loppuu heti kun vaan jaksaa itse hoilata [:)] Ihan mukavaa vaihtelua itsellekin.

Täällä äiti-vauva jumppaan pitäisi olla vähän nuorempi lapsi kun alottaa ja kyllähän tuo n. 9kg tyttö nyt menisi, mut entäs keväällä kun painoa taas tullu lisää. No, kun sain kuulla tuosta muskariin pääsystä, niin en tarkemmin noita alkavia jumppia sitten etsinytkään.

Uimaan olisi kiva mennä, kun ammeessa polskitaan niin mielellään. Olisi hauska nähdä miten ihan oikeaan altaaseen reagoidaan. Täytyykin pitää silmät ja korvat auki, jos vauvauinnille tulisi mentyä. Osaako joku sanoa voiko sinne mennä tyyliin kerran tai kaksi vai onko se sama ryhmä joka kerran viikossa siellä tapaa? Eli joutuuko siinä maksamaan jonkun lukukausimaksun tms. vai voiko vain ilmoittautumatta mennä katsomaan (?) Pitänee kysyä uimahallista, olisiko noissakin eri käytäntöjä paikkakunnittain...
 
Täällä ainakin on vauva uinti kerran viikossa ja kerta maksulla. Ja minun tietääkseni siinä ollaa sitte koko aika kun ilmoittauduttu.

Ahistus ja ketutus ja vitutus päällä ...->
 
Takaisin
Top