Elokuiset pulinat :D

Joo siis menneisyyden haamuista on kyllä vaikeeta päästä usein eroon! Mutta toisaalta, ainahan sitä saa ihminen haaveilla ja muistella, se ei ole kiellettyä:)

Hirvee tyttöystävä Niisuneidin exällä :O en tajuu tollasia moraalittomia ihmisiä.....

Ja tuohon Kayliesin tilanteeseen ei voi muuta toivottaa kun jaksamista!!! Ja kyllä minustakin aika pahasti ylipainoiselta tyttö kuulostaa [:(]tosi surullista, lapsi on kuitenkin niin vanhempiensa armoilla ja vanhemmat päättävät mitä lapselleen syöttävät!! Aina kun näen liian lihavia lapsia, tulee paha mieli:(( Pidetään me mammat meidän lapset hyvässä ravinnossa joookos!!! Makeaa saa joskus syödä mutta ei liikaa!! (hmm hakisinko jäätelön [;)]) viel on hyvä ku Nuutti ei tajuu jos syö karkkia tms.. sit loppuu omatki herkuttelut ku lapsi alkaa kinuumaan. En muutenkaan kestä sellasia lapsia jotka aina vaan vinkuu makeaa eikä syö oikeeta ruokaa!
 
No tää tyttö syö kyllä kaikkea paitsi puolukkaa..se ei ite osaa yhtää rajottaa syömistään eli syö niin paljon että maha o kipee jos ei ite rajota. ja kinuaa koko ajan lisää ja herkkuja jos näkee kärttää niitä kuin koira kuolaa valuen pöydän ympärillä ja jos ei kukaan nää menee ilman lupia napsimaan. Mie oon tehny nii että oon pistäny ikäsensä annoksen korkeitaan ja jos kinuaa leipää en ole antanut kuin aamupalalla. Ja säännölliset ruokarytmit on meillä sille ja liikuntaa mut vaikee sitä on sinne hänen kotiinsa asiaa toitottaa.

On ylipainonen ja pahasti. pituutta oli 4v neuvolassa 112.5cm ja 34kg eli kesäkuussa ja se paino oli vielä heinäkuun lopussa mutta nyt paino sen 37kg. käyttä osittain jopa 160cm vaatteita kun nykyajan vaatteet on esim housuissa myös lapsilla kuin aikuisillakkii tikkujaloille tarkoitettuja.
 
Minto, ne oli naimisissa... Loppu liitto siihen..

Kaylies, toi on kyl paha juttu :( koeta jaksella siellä.
 
Hehhee eipä tartte miettiä muita heiloja ku sellaisa ei ole!![:D] me ollaan molemmat toisillemme ensi rakkausia ja ainoita kumppaneita ikinä! että siltä pohjalta sitten mennään [:)] ja hyvin menee, ei voi valittaa. Me täydennetään toisiamme, mä olen vähän nopea ja agressiivinen epäsiisti ja mun mies on rauhallinen, hiljainen ja supersiisti! mut ei silti mikään nössö vaan ihan karski suomalainen! ja viihdytään molemmat kotosalla omassa rauhassa mut tykätään myös matkustella.

mut tuo meidän mukula on ihan mahdoton!! se on niin kauhea sähläämään et mitenköhän sen kans pärjää parin vuoden päästä. Voin jo kuvitella mielessäni miten se yrittää jallittaa mummoa ja mummia ja muita. Mä olen sen verran kova pala purtavaksi et saa nähdä saako hän minutkin pikku sormen ympäri[8D]
 
moikka!

siis häh,Nenn1..kutsu kotiin!?ei vaan meille oo tullu.Ei mun mielessä ole edes käyny että veisin pojan jo nyt hammaslääkärille/hoitajalle(?) tarkastukseen.
Onkohan se nyt joku rahastus juttu vaan??[8|][8|][8|][>:]
Ja varsinkin outoa ois viedä, jos ei ole vielä hampaita.
Hmm,meille neuvola täti kertoi että on tavannut lapsen jolla ei ollu vielä vuoden ikäisenä hampaita.[&:]
Mun miehelle tuli tuossa muutama kuukaus sitte kutsu hampaiden vuosi tarkastukseen.Se piti itse perua jos ei mene...

Exiä exiä..yök.Pari sellasta löytyy.Toinen oli väkivaltainen ja toinen pettäjä.yök.[:@][:@]
Heitä muistellessaan mietin aina kuin helmi mies mulla nyt on. <3
En oo kyllä ikinä ollu näin onnellinen kun nyt olen[:)][:)]
Ja siis se hetki sairaalassa kun oltiin kolmisin ekoja kertoa.Olin ihan pilvissä,siis ihan uskomaton fiilis.Se oli tunnetasolla koskettavin mitä oon ikinä kokenu!!

avioliitto on mun mielestä pyhä asia.Jos joku on avioliitossa niin häntä on ihan turha mennä iskemään tai toisinpäin!!Uskomatonta touhua niisuneidin miehen exä...hoh hoh!

..........................

Mä bongasin ihan sika söpön talvihaalarin cittarissa.Vielä en uskaltanu ostaa kun en osaa arvioida kuinka iso pitäis ostaa että olis talvella sopiva.Ja hintakin oli kyllä aika suolanen,mutta on niitä kalliimpiakin!
Pitäis kirppikseltäkin käydä kattelemassa löytyiskö syksy-talvi vaatteita Aarolle...säästäis muutaman lantin sillä.[;)]

Pitäis mennä keittää aamupuuroa,nam!Aro tuossa makoilee vieressä sohvalla.on nostanu jalat minuu vasten ja kattelee kokin touhuja tv:ssä[:D]

palaillaan taas[:)]kivaa päivää kaikille ,tänään on hyvä päivä ![;)][:)]
 
Siis WHAT ne oli naimisissaki!?!(niisuneidin ex siis) hyi helkkari mitä porukkaa on... :( oon samaa mieltä että kun avioon mennään ni se on pyhä asia se! sitä en kyllä menisi rikkomaan hirveän helposti.... ei oo varmaan ku pettäminen ainoa asia minkä takia jättäisin mieheni. Niin täydellinen hän on <3
Mullaki on onneks vaan vammasia exiä ni ei tuu kaiholla muisteltua [:D] phyi muakin on petetty ja se on kyllä jäänyt mieleen.

Nyt on tullu syksy! tuli on keittiön takassa ekaa kertaa kesän jälkeen:D pikkasen Nuutti ihmetteli liekkejä.

Mä en pääsekään sinne varhaisultraan, kuulemma gastroskiisi lapsella ei riitä syyksi. No, varasin NPultran 9.9, se on pikkasen aikasemmin ku en osannu oikein sanoa ttarkkaa hedelmöitysajankohtaa ku ei ollu säännölliset menkat.... eli enää pari vko pitää oottaa!!!!!!!!
 
Jaahas, mitäs meille...? Yöt senkun jatkuu hieman levottomina, josko nyt niitä hampaita tekis. Eilenkin rauhoittui vast 01.00 aikoihin, unissaan tutti suussa itkeskeli n. tunnin välein. Loppuyö kuitenkin nukuttiin ilman taukoja. Kiirettä ei Rami näytä pitävän liikkeelle lähtöön, istuskelee vain ja tänään oppi siirtyyn konttausasennosta takaisin istumaan. Tosin itse ei tuohon konttausasentoon vielä mene vaan äiti laittaa.
Kävin tuossa töissä ilmottamassa että katsellaan sitä töihin paluuta sitten joskus ens syksynä. Tosin nyt ollaan asunto- ja autovelallisia ni saas nähä miten noi rahat sitten riittää kun pudotaan kodinhoidontuelle.

Sitten seksi. Ei huvita, ei yhtään. En tiiä missä vika... ja miestä näyttää korventavan aikalailla. Mietin pitäskö vaihtaa pillereitä (nyt cerazette), ennen raskautta söin Yasmin-pillereitä ja ei ollut mitään hankaluuksia päästä peuhaustunnelmaan. Ja sit mul ei oo tullu menkkoja nyt 4kk ollenkaan, en ole raskaana...senkin tarkistin. Olihan se kesähelteillä kiva kun ei tarttenut kaikkien rättien kans pelata, mut on se hieman kummallista ja mieskin sitä mieltä et pitäis mennä gynelle. En tiiä...

Vähän sellanen apea ja ahdistava mieli, johtuukohan syksyn tulemisesta... tai sitten päässä jotain pahasti vialla. Mutta kuitenkin jollainlailla en kyl ole oma itseni.

Pöh ja höp....kaippa se tästä
 
Mä kans söin noita cerazetteja ja ei ollut menkkoja. Oon niitä aikasemminkin syönyt ja sillonkaan ei ollut menkkoja, se on kuulemma ihan normaalia. Musta vaan alko tuntuun kans siltä että ei huvitä sänky puuhat yhtään ja muutenkin olin kuin perseeseen ammuttu karhu sillon tällön. Lähinnä sen sänky puuha jutun ja ärtymyksen takia ne lopetin. Outoa kun ei mulla aikoinaan ollut niitten kans ongelmia, hmm johtuisko osittain imetyksestäkin. Noh mä lopetin pari viikkoo sitten ja kylläpä sänky puuhat alko taas maistuun, koko ajan tekis mieli [:)][:D]. Eikä oo niin vitutus olokaan koko ajan. Että kyl mulla ainakin haluttomuus johtu pillereistä.
Meillä olis kyl tarkotus ens vuoden alusta alkaa toista yrittään että toisaalta ihan hyvä että lopetin jo ne pillerit sit. Kun tän ekankin kans meni kauan ennen kuin tärppäs. Hepatoosin takiahan en sais tulla raskaaks kuin vasta ens vuonna... vuoden karenssi että maksa sais palautua rauhas ennalleen.

Tjooh meillä ryömitään kovaa vauhtia etiä päin ja otetaan välillä konttaus asentojakin, mut ei vielä oo hokannut kuinka kontataan. Kaks hammastakin löytyy alhaalta. Välillä nännit kyl huutaa apua ja on ne muutenkin ollut aikas kipeinä, ajattelin joskos alkais harkitteen sitä vierotusta, kun ei jätkä kans syö tissiä kunnolla enää kuin aamulla ja illalla ja yöllä. Lokakuus vois olla hyvä aika kun mies jää isyyskuukaudelle.

Hienosti osataan jo istua ilman tukea hetken aikaa. Sit poju pussailee poskelle tosi hienosti [:D], tosin koko suu auki [:D].

Potalla istutaan kuin vanha tekijä ja saalistakin tulee melkeistä aina. Toki me istuskellaan potalla vaan unien jälkeen. Et ei sen useimmin vielä.

Allergioissa menee ihan hyvin, suht monet ruoat sopii. Vehnä on tällähetkellä sellanen että epäilen että sopiiko, mut allergiahoitajamme kanssa sovittiin että kokeillaan vielä kolmas kerta ens viikolla josko ois siedättynyt, mutta epäilen vahvasti että ei se sille siedäty. Oireena lähinnä utrikataria.. nokkosihottumaa siis. No katellaan. Onneks se kaura sopii niin on joku kotimainen vilja mitä voi syödä.


Jeps mutta syksyisiä terveisiä täältä Tampereelta.
 
Piude kyllä se vaan varmaan on noi pillerit mitkä haluttomuuden aiheuttaa! Siis mä sain elämäni takas ku lopetin juhannuksena mercilonit, en oo ikinä ollu niin masentunu, kiukkunen ja migreenissä ku mikä niistä tuli :O Että synnytyksen jälkeen ei enää välttis sovikaan sit samat ku ennen.. suosittelen gynellä käyntiä, sieltä vois löytyä apua. 
 
8kk neuvola tänään... yllätys yllätys neuvolan täti oli vaihtunu. tämä oli vähän rauhallisempi täti ja sai mitattua ilman hirveätä huutoa.
mittaa ei ollu tullu kauheesti lisää...
6kk 8285g 69,3cm43,9cm
8kk 8640g 71,5cm 44,3cm

mut eivät olleet huolissaan ku liikkuu niin paljon et sitä energiaa menee siihen niin paljon.
mut muuten ei mitään ihmeellistä lääkärinkään osalta. seuraavaks sit 10kk vasta neuvolaan.
 
Varasin kans tänään 8kk neuvolaa, mikä saatiin sitten lokakuun alkuun! Tyttö on sillon 9 päivää vajaan 9kk! Mrr, tulee melki 3kk väliä neuvolakäynteihin, tylsää..
 
Ihan unohtunut hihkua, että meilläkin alettiin konttaamaan tossa viikko sitten ja nyt menee jo ajoittain aika kyytiä [:D]

Nuo hammashoitojutut vaihtelee varmaan kunnittain. Me saatiin neuvolasta käsky varata aika suuhygienistille, kun eka hammas puhkesi ja ensi viikolla ollaan menossa sinne.
 
Yleensä tulee puolen vuoden ikäselle vauvalle aika hampilääkäristä ekalle tarkistukselle jossa antavat neuvoja ja ohjeita sieltä ja sehä o ilmanen ku on lapsesta kyse. Mutta eipä ole kuulunu meille vielä kuhtua.
 
HUOMENTA!!!

Vai sellanen systeemi..siis ei meille oo kukaan neuvolassa puhunnu mitään[:@][:@]
Meillä kans vaihtuu tädit koko ajan.Ollaan käyty Aaron kanssa 3:lla eri tädillä,ehkä sekin sekoittaa tiedottamista eri asioista.Meillä on ens viikolla neuvola,täytyykin kysäistä sit tuosta hampilääkäristä[;)]

Nyt mun on pakko "sanoo"tännekkin.
Voi v*ttu mua ottaa päähän ihan sikana.Kello on siis ton 7.36 ja meidän naapurissa popitetaan ihan täysillä jotain räppiä!!basso jytää niin että seinä kajahtelee[:@][:@][:@][:@][:@]

Tää ei vissiin ookkaan sit ihan niin kiva päivä..sori.

Ääh,vettäkin sataa...mut se on hyvä että sienet tulis esiin[;)]
...............
Oon ostanu ajat sitte Aarolle pari"parempaa vaatetta"eli siis mitä voi käyttää sit jossain juhlissa tms..
Eilen testasin sit tätä toista asukokonaisuutta mikä ois nytte sopivan kokoinen.
Farkut,valkoinen lyhyt hihainen kauluspaita+harmaa liivi=IHAN TODELLA SÖPÖ PIKKU HERRA[:)]
Mun täytyy laittaa sit kuvia juhlista..tosin ne on n.kk päästä.

Millos tehdään joku super tapaaminen minne kaikki pääsis tulee?[:)]

Hyvää viikonloppua!
 
Tervehdys,

Kone vähän tökkii, joten saa nähdä saako mitään viestiä lähtemään...
Meilläkään ei ole kutsua hammaslääkäriin tullut. Saa nähdä mitä sanovat tuossa 8kk:n kontrollissa, johon vielä aikaa.
Konttaamaan ei olla meillä vielä päästy. Asento on kyllä jo löytynyt, mutta siinä heilutaan aikansa ja sit tullaan takas vatsalleen. Kohta taitaa olla sekin käsillä.

Meidän talon takapihalta alkaa pieni metsä. Oon siellä käynnyt koiran kanssa heittelemässä keppiä ja oon sitä pitänyt vapaana. Ei olla törmätty kehenkään ja toki laittaisin koiran kiinni jos joku tulisi vastaan. Nyt oli naapuri kertonut miehelleni, että joku on heitellyt metsään myrkytettyjä lihanpaloja. Kiva, kiva. Kukahan tekee sellaista... Ihme touhua.

Ootteko selvittäneet saatteko kunnastanne kuntalisää? Meillä sitä saa ja tulee hakea 2 kk ennen hoitovapaalle jäämistä. Muutakin piti kommentoida, mutta nyt äippää tarvitaan syöttöpuuhissa.
 
Eipä täällä mitään kuntalisiä saa. kakka kunta.

Piti jotai kirjottaa mut unohtu jo...


No kerrotaas jotain kivaa ihanaa ja hyvää!!!!!!!!!!!!!!!

Veljentyttö lähti aamulla synnyttämään toista lastaan. Mä oon täällä ihan kuset ja kakat housussa jännityksestä! <3 vuos ja 1,5kk tulee lapsille ikä eroa. Suattaa olla pikkasen tekemistä :P
 
Hehe sehän on melkeen sama ikäero kun Nuutilla ja pikkusisarella tulee olemaan!!!
Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin siellä ja pian saatte vauvauutisia!!!!<3

Lohjalla ei ole kuntalisää, poistettu 2007..että silleen..ei pääse rikastumaan!
 
juttelin kummitätin kanssa (hammashoitaja) tuosta hampitohtori jutusta, sano että turusta on poistettu se säästöjen takia, eka kutsu tulee josku 1-1,5v paikeilla. Et ei hänkään enää oikee pysy perässä noissa jutuissa.
Eli, nou hätä jos sellasta kutsua ei tule.
 
mitäköhän tämä meidän neiti meinaa..? eilen ja tänään jättäny yhdet päiväunet pois ja silti ollu nukkumaan mneo aikaan ihan pirteä??!! nytkin nukahti jo melkein syliin ja kun vein sänkyyn ni silmät kirkkaana hymyili sängyn pohjalta. joten takas pylsyämään olkkariin hetkeks. toivotaan et kohta sammuu.
muuten ollu kyllä sellasta käninää vähän väliä. koko ajan pitäis olla jotain aktiviteettia tarjolla tai sit sylissä. ja jos on lattialla ni kauhee remuaminen joka paikkaan.

Mietin täs et mites usein pitäis ruokailla kiinteitä nyt näin 1v synttäreiden jo häämöttäessä tuleviasuudessa? siis kiinteistä puhe.. me syödään nyt aamupala (ei kylläkään mene kuin 2tl alas) lounas, päivällinen ja iltapala.
 
Takaisin
Top