Elokuiset pulinat :D

mikäs Kayliesia ahistaa? :(((
Mua ahistaa kuumuus ja se että mun tomaatit ei tuu punasiks!! hehe en tajuu ne on isoja ja vihreitä, kai se punaseks joskus muuttuu...

Me pidetään rapujuhlat 4.9 meillä ja ilmotin sit eilen siskolle että meikäläinen onkin sitten kuivin suin [;)] hihi on ollu meidän porukoilla ihmettelemistä et taas vauvaa pukkaa [:)] Mut tosi innoissaan ne oli, samoin miehen porukat! muille ei vielä hirveesti haluta mainostaa... mut tänne tulin ekana kertoo!!! eli huomaa kuinka tärkeitä teki kaikki ootte mulle vaik en tunnekkaan ketään henk koht! [:)]

Mä funtsin että voinkohan odottaa ekan oman neuvolani siihen ku Nuutillaki on eli 8.9 vai pitääks heti mennä et saa ne ultrat yms varattuu...?!? en enää muista miten se meni... Ton vau:n laskurin mukaan ultra olis joskus syyskuun lopulla jos nyt yhtään osasin laskea LA:ta oikein... Varataaks se neuvolan kautta se eka ultra? en muista enää sitäkään!
Vähän kyllä jännittää tuleva, toivon että tämä raskaus sujuisi ilman järkytyksiä ja kyyneliä ja että vauvan synnyttyä saisin hänet heti rinnalleni ja muutaman päivän päästä kanssamme kotiin<3 Mutta elämä on sen meille opettanut että se ei ole itsestään selvää.. Ajattelin mennä itsekustanteiseen 4D ultraan vielä sit varmistelee et kaikki siellä olis ok...sen verran traumoja on jäänyt rakenneultrasta :(

Oli mul jotain muutaki mut unohdin ylläri... hehe painun koisimaan! uskomatonta tää alkuraskauden väsymys oikeesti!!! voisin nukkua koko ajan!!! muistatteko viel tunteen[;)]?
 
Onnea mintolle[:)][:)]

Apuva,mullekkin alkaa nousta vauvakuume!

voi jee mikä leffa tulee subilta[:D]
 
Taisin nousta takajalalla ylös kun kaikki ketuttaa. Miehen tyttären tulo päiväksi ahisti, mies ahisti, marjanpoiminta ahisti,mummola ahisti. Sitten helpotti ku yksneljäsosan vesimelonen mätin kotiin tultua naamaan ja söipä tyttökin sitä ja otin 50ml punkkua ja laitto mies herkkuruuan uuniin.

Välillä tuntuu etten siedä tippaakaan tota isompaa ipanaa silmissä,osittain johtuu hänen äidistään,osittain siitä että sillä nyt diagnosoitiin keskittymishäiriö ja osittain siitä että äitinsä o aika saamaton sen painon suhteen ja liikunnan...4v tyttö näyttää 6vuotiaalle ja painaa 34kg. Meidän vaikee tehä mitää asialle muuta ku liikuttaa ja tarjota terveellinen ruoka meillä ollessa joka toinen viikonloppu, ja ku se tyttö kärttää ruokaa ja herkkuja kuin nälässä pidetty koira. Oikeesti koko ajan rankuttaa jos vaa tietää ja näkee herkkuja. Hermo menee. mutta en näytä sitä sille kylläkään. ahistaa ku itellä olisi kaikki keino estää sitä painoo nousemasta, mutta kun ei oikein voi tehä tilanteelle mitään. Ja nyt tää keskittymiskyky ongelma vaatis yhtä linjaa mieheltä ja sen exältä ja minulta nii on vaikea saada siihen sitä yhtenäistä lankaa ku exänsä ei edelleenkään haluu olla mun kaa tekemisissä. Joten tuntuu etten mä enää uskalla ja osaa sitä lasta ees neuvoo, ohjata, komentaa,käskee ja tärkeintä pitää ne rajat.. kun sitten mieskii meinaa välillä olla sellasella tuulella että mä oon hitleri muka (pitäs silkkihansikkain kohella ja se ei auta). Joten hieman solmutilanne joka ahistaa yli kaiken minua. ja sitten nyt olen viime aikoina tullu mustasukkaseksi tälle isommalle tytölle näköjää...tai joku ihme karhuemo vaisto tai joku ihme kuitenkin. En halua että se koskee PInjan leluihin tai on pinjan lähellä ja silleen jännästi, en osaa tänne kirjottaa silleen että ymmärtäisittä. Ja sit oon myös vähä kade miehen huomiosta ku se yleensä sitten unohtaa minun olemassa olon kokonaan. Koska mulla o sellanen että vaikka o kuinka lapset paikalla nii meidän pitää ehottomasti myös näyttää toisillemme niitä hellyyden tunteita jotta hekin oppivat että on oikein kun rakastaa jotain. Siis mua helpottas miehen suunnalla se että ohi mennessä ees hipaisis minua vaikka olkapäästä tai antas suukon, mutta sillä o tää unohtunu taas.

En tiedä.. kai se o näitä menkan lopun jälkimaininki pahan tuulisuuksia kun alkaa hormooni toiminta mennäs iihe toiseen suuntaan... :P


 MINTO: Sieltä neuvolasta ne lähettää sinne sen lapun ja sieltä tulee kuhtu,ainakin meil meni niin. ja meil oli ekaneuvola 10 viikolla että etköhän kerkee hyvin käydä nuutin neuvolan aikana. Kun enne neljää kuukautta pitää käydä kelan papereiden takia.
 
Nyt tulee Kayliesille iso hatunnosto ja voimahali täältä!!!!Siksi että jaksat niin reippaasti uusperheen arkea!<3
Voin vaan kuvitella mitä on välillä elää uusioperheessä! Ei taatusti ole iisiä aina.Mä en itse tiedä miten reagoisin jos miehellä olisi lapsia aiemmista suhteista... onneksi ei ole koska tunnen itseni ja tod näk en aina jaksaisi sitä..Tai lähinnä en haluais olla miehen ex-muijan kans tekemisissä... mut joo helppo sanoa kun ei ole kys tilanteessa itse... Mutta tuossakin tilanteessa on varmasti tärkeintä se että parisuhde on kunnossa! Sit selviää kaikesta, vammasista existä ja vilkkaistakin lapsista yms yms... Eli Kaylies kerro miehelle avoimesti mitä tunnet ja puhukaa puhukaa!!! Ettei paha mieli patoudu sisälle! Ite oon sen oppinut kantapään kautta ja kivasti sit yleensä huomaakin et ku puhuu ni ainaki osa pahasta mielestä katoaa :)

Aurinko paistaa ja mieli on hyvä! paitsi et mies lähti töihin ja se tuntuu aina tylsältä vkl jälkeen. Katon ikkunasta kun pikkupiltit oottaa koulubussia.... kohta se on meidänki muksuilla eessä se eka koulupäivä!!!!Niin nopsaa nuo kasvaa [;)] Nuutti on nukkunu aika levottomasti pari yötä, liekö lisää hampaita tulossa ku on vast kaks alhaalla... oon heränny öisin kun se juttelee yksinään sängyssä. onneks ei ala huutaa vaan nukahtaa sit aina itekseen.

YAMAN Miltsu on kyllä oikea venemimmi!!!! Meilläkin on molemmilla porukoilla mökit saaressa ja ite oon purjehtinu koko pienen ikäni joten olen aikalailla meri-ihminen... joten oon tosi iloinen et Nuuttiki on ollu nyt paljon veneessä eikä enää itke ku moottori pärisee tms..
Laitanpa tähän ihanan kuvan jonka nappasin viime reissulta, tilasin ifolorista siitä suurennoksen ja laitan kehyksiin! Ai niin ja vinkki taas jos haluaa netistä tilaa kuvia, huomiseen asti ifolorilla -50 kaikki kuvakoot! mä tilasin sitä 20kuvakokoa just, se on isoin mahdollinen. tosi halvalla saa ihanan taulun lapsesta<3 maksaa 1,40€.
Mutta tässä siis tämä saariston lapsi<3

 
juu kyl me puhutaan, mutta ku ei se oikein auta ton exän suhteen.

Ihana kuva minto, nuutti näyttää paljon vanhemmalle tossa :P


Meillä oli taas tunnin huuto aamulla. En ymmärrä enää.pitää varmaa neuvolaan ottaa yhteyttä. Tietääkseni neidillä ei ole nyt kakka kovalla ku oon tehnyt työtä sen eteen ettei pääse menemään ja ettei tartte ottaa lääkkeitä. silti huutaa. Yleensä huutaa aina sillo ku o kova kakka tulossa. On niin sydäntä särkevää seurata toista kun mikään asento ole hyvä. ja ei se oikein tosta potustakaan tai viljasta voi johtuu kun tein testin että en niitä antanu muutamaan päivään. hampaista se ei johu kun selvästi aina oikein kipristää masua neidillä. hampaisiin jos sil koskee=korjaan ikeniin niin se huutaa ja hankaa niitä mut nyt ei ollu sitä kyse ollenkaan. Ennee tiiä oikein mitä tekis. välillä menee tosi hyvin ettei ole tuota mutta nyt on tässä kuukauden aikana ollu joka viikko tuota huutoa aamuisin. yöt ja päivät menee hyvin mut tää aamu. ja huudon jälkeen kun kipu helpottaa nii syö tissiä ja nukkuu 1-3h kun menee niin väsyneeksi siitä huudosta. ja sitten ollaan taas ku naanantalin aurinko, äiti ei kylläkää kun unet keskeytyy ja hätä ja huoli iskee päälle. Kokemuksesta tiedän että täällä ei näihin huutoihin hirveesti reagoida neuvolassa ja lääkärissä.  Niin ne pinjan kummillekkii sanovat vaan että voi voi lapset huutaa kun pojalla oli vilja allergia. tarpeeksi usein sanovat näin meni yksityiselle nii sama homma sielläkin kunnes kolmannella kerralla vasta reagoivat sielläkään. MURH
 
Hitto vetää silmät ristiin. Rami nyt viikon ajan ollut sitä mieltä et 6.20 on oikeen hyvä aika herätä...just joo tää äippä kyl hieman eri mieltä. Tähän asti yleensä herännyt 8-9 aikoihin. Ja mitään syytä tähän rytmin muutokseen en kyl keksi, muutamana aamuna ollu kakat vaipassa mut ei kuitenkaan aina.
Ja en oikee osaa ite päivällä nukkuu ku iskee joku morkkis ku jää kotihommat tekemättä[:-]

Jaahas se ois huomenna esikoisella suuri päivä, alkaa eskari. Kyl nuo lapset sit kasvaa/vanhenee älyttömän nopeesti. Itehän täs pysyn kokoajan kakskymppisenä (+7vuotta)[:D]

Jos sitä kuitenkin yrittäis oikasta sohvalle ku Ramikin kävi jus päikkäreille....
 
Kiitos Lauranen :DD
kävin cittarissa ja ostin sellasia rfsu vastaavia liuskoja kaks kipaletta ja tein toisen testin vielä:D kaks viivaahan siihen ilmestyi heti. Tein ihan siks et saan senki vauvakirjan väliin muistoksi niinkuin Nuutillekkin laitoin [:)] Tää eka testi jonka mies toi kaupasta perjantaina oli sellanen paksu kuumemittarin näköinen jollaista ei viitsi laittaa kirjan väliin ;) Nyt asia on sitten kahdella testillä varmistettu! Soittelen neuvolan tädille huomenna sitten:D
 
mä sain tänään tuttavalta mielenkiintoisen tarjouksen...!! meillä on samanikäiset tytöt ja ne on välillä leikkineet keskenään ja ollaan sitä kautta tuttuja kun tämä kertun äiti on eläinlääkäri ja käy meillä hoitamassa elukoita. hän menee lokakuussa töihin muutamaks kuukaudeks ja tarvis kertulle hoitopaikkaa 3pv viikossa. Hän kysyi et jos mä ottaisin tytön hoitoon kun kumminkin aion jäädä miltsun kans hoitovapaalle.... pisti oikein miettimään et vois olla ihan hyväkin idea. siitä sais hiukan lisää tuloja... mä en ole vaan koskaan kuvitellut itseäni lastenhoitajaks... en ole oikein sitä tyyppiä...[:-] mut toisaalta vois olla ihan hauskaakin!
täytyy mennä kelaan suunnittelemaan et miten sit kaikki hoitovapaat ja korvaukset yms. menee
 
Yama kuulostaa aika varteenotettavalta vaihtikselta!! Nimittäin aika näppärästi saisit siitä Miltsulle kaverin ja arvokkaita kokemuksia lapselle sitä kautta! ja plussana tietty lisätulot! Mä voisin kans harkita tuota jos joku kysyis lapselleen hoitopaikkaa. Ainoo vaan et me asutaan niin landella ettei kukaan tätä kautta jaksais koukata ennen töihin menoa [:D]

Meille tulee koht kylään Nuutin kohtalotoveri sairaalasta, toinen gastroskiisivauva! pojilla on viikko ikäeroa ja tutustuin hänen äitiinsä sairaalassaollessa! ihan mahtavaa ku pojat pääsee leikkii keskenään!!!![:)]
Mukavaa päivää kaikille!!!
 
SIIS MÄ EN KESTÄ!!! Kattelin aikani kuluksi huutiksesta vaatepaketteja ja eksyin pienten tyttöjen vaatteita kattomaan! ne on niiiiiiin ihania!!!! [:)][:)] Olispa tämä pieni prinsessa siis mikä on masussa tuloillaan!!! Toisaalta haluan pojan..vaikeeta [:D] Tulispa molemmat!hihi

Nuutti oppi toissapäivänä seisomaan karhukävelyasennossa... ihan yht äkkiä se tempas ittensä varpailleen asti, tähän asti se on vaan hytkytelly konttausasennossa. Laitan kuvan tähän kun sain niin hyvän otoksen napattua!<3



Että tämmöstä meillä! [:D]
 
Heeei ja huiskutukset kaikille pitkästä aikaa. <3

Hetkeen ei ole tullutkaan täällä oltua, ihana oli lukea teidän "siskojen" kuulumisia.
Meidän neidistä kuoriutui puolivuotiaana varsinainen hurjapää, siihen saakka ei juurikaan edes ryöminyt, katseli paikallaan vain. Pari viikkoa sitten neiti keksikin sitten konttaamisen ihanuuden, oppi istumaan itse ja nousi samantien tukea vasten seisomaan.  Siinäpä sitä vahtimista sitten on riittänytkin, tyttö kun hädin tuskin istuessa sai pysymään itsensä tasapainossa, entä sitten seistessä, huh.
Mukkelis makkelis on menty kerran jos toisenkin, mutta sittemmin Venla on opppinut jo vähän varovaisuuttakin.

Ihana, hymytyttöö kaksine hampaineen. <3

Äiti kärsii edelleen raskausaikana säilömistään ylimääräisistä kiloista, suututtaa ihan. Imetys meillä jäi pois kuukausi sitten ja odotin kovasti sillä jättäväni ylimääräiset syömiset pois ja olin jopa viikon "ihmekeitto"-dieetilläkin, jonka piti viedä 5-10kg. Noh, rääkin tulos vaivaiset -2kg. :( Helteiden takia kesälenkkeilytkin  jäivät minimaalisiksi ja ruoka maistuu edelleen vähän turhan hyvälle.
Ennen raskautta painoni oli siis n.65kg, enimmillään ennen synnytystä 96kg ja nyt 77kg, urakkaa siis vielä riittää ja ruoka maisuu edelleen vähän turhan hyvälle[:@] . Muuten en töihin kaipaa, mutta siellä saatu "pakkoliikunta" kyllä auttoi pitämään läskit kurissa (työskentelin raksoilla).
Vinkkejää, millä muut olette saaneet itsenne takaisin kuosiin? Salilla käyntiin aikani ei riitä vaikka siitä kovin pitäisinkin, jotain muuta siis pitäisi keksiä, mielellään sellaista jota voisi tehdä tytön kanssa.

Aurinkoista alkavaa syksyä kaikille ja halirutistukset ihanille pikkuisille! [:)]
 
Hei tietääks joku siitä varhaisultrasta et miten siihen pääsee? siis kunnalliseen.. ku mietin vaan et riittääks syyks toi Nuutin juttu et jos sanon et pelkään et jos jotain on pielessä nyttenkin.. olis kiva päästä jo nnyt kattoo vauvaa! en jaksa oottaa:D
 
Minto, meillä heilutaan kans samanlaisessa asennossa, ja konttausasennossa! Viä ei oo eteenpäin menty. Pinnasängyn pohjaakin laskettiin kun reunaa pitkin nostetaan jo yläkroppaa. Ettei käy vahinko ku se on si yks kaks ku noustaan jaloille.
 
Täällä on kilot lähteny ruokavaliolla ja, no liikkuminen on kesällä ollu vähäsempää.... Käy kattoon gojutta-sivuilla, sillä ruokakuurilla lähtee!
 
Meillä alettii eilen nousta puitaa vasten niin sanotusti. polvet on kylläkin viel maassa visusti että ei viel taidot riitä seisomaan asti. ja pari konttaus askelta puoli vahingossa sillo tällö.

mut joo syöttämään toi ipanaskiii
 
Nonniin , neuvolaan soitettu ja kysyin mahdollisuutta päästä varhaisultraan. Syitä siihen et saa lähetteen on mm. keskenmenot, vaikeat raskausmyrkytykset, korkea ikä, syntymävammainen lapsi... Ja toi edellinenhän on aika laaja käsite joten kai sit Nuuttikin luokitellaan syntymävammaiseksi.. joten neuvolasta luvattiin pistää lähete sinne!!! Eli näen jo viim ens viikolla tulevan vauvani ekaa kertaa! siellä vaan katotaan sydänäänet ja LA ja jotain.. JEs kyl jännittää mut eipähän tartte oottaa syyskuun lopulle! 
 
Pinja keksi äsken miten mennään ihan itse istumaan lattialla!!!!!!!!!

Ja nauro perään ihan innoissaan :D


Aika menee liian nopsaan.. huoh..kai se pitää ruveta niitä vauvoja harkihtemaan, nojoo ei kyl iha heti.Eka pitää saada painoa reippaasti pois.
 
viivi81 suosittelen myös gojuttago-dieettiä. Saa syödä ihan sopivasti ja kilot lähtee. Mä olin sillä dieetilla 2vkoa ja samalla sairastin poskiontelontulehdusta joten eil tullu liikuttua yhtään. Tulos oli -1,5kg mut mulla olikin just sen verran tavoitepainooni joka on siis 65kg. Mut vaatekoko pieneni huimasti!! perseestä ja reisistä lähti läskiä ihan silmissä! Uskomatonta! ja mun on aika monta kaveriakin ollu samalla dieetillä ja kaikilla on toiminu.

meillä kontataan ja kiivetään seisomaan kaikkea vähänkin tueksi sopivaa vasten... Tänään rakenneltiin miehen kans pihaa ja typy oli uusissa ulkohaalareissaan konttailemassa hiekassa. Oli hyvää hiekkaa ja sitä löytyi vaipankin sisältä![:D]
 
Ei se ota, jos ei annakaan! Käykäähän ottamassa haaste vastaan...minä kävin jo! Tsempataan toinen toisiamme sitte [;)]
http://www.fitfarm.fi/valmennukset/go-fat-go-haaste/
 
Takaisin
Top