Elokuiset 7kk->

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyyne on pari päivää noussu polviseisontaan tukea vasten ja tänään otti ekat konttausaskeleet, mut eipä tainnu ite ees tajuta mitä teki. Tyyne on ollu tänää jotenki tosi kiukkusella tuulella. Mä en sais kadota hetkekskää silmistä, ja sit huudetaa sellasta komentavaa kovaäänistä karjuntaa ku ei saa heti mitä haluaa. Alkaa olla paikat ihan jumis itellä ku on joutunu paljo tavallista enemmän pitämää neitiä sylissä.

Kiiraa naurattaa kovasti, jos sitä kävelyttää käsistä kiinni pitäen. :) Välillä vaan unohtuu sitten se käveleminen ja alkaa armoton paikallaan pomppiminen, joten taluttajan on parempi olla hereillä. :D Muuten on vauva kohta ties missä ja miten päin.

Meillä ollaan kans oltu yksiä ärrin murreja koko päivä. Piti siivotakkin mutta eipä siitä tullu mitään kun ei voi poikaa hetkekskään laskee lattialle ilman mahotonta huutoa. Olipa muuten aamulla ihana herätys kun poika nukku aamuyön meidän välissä. Ennen seitsemää nous sängynpäätyä vasten seisoon ja laitto valot päälle että "Nyt ylös!" :grin

Heh, meikäläiset on taas ryhtyneet kirjoittelemaan "elämää vauvan kanssa" -ketjuun ja unohtaneet tämän. :D Kuka tunnustaa, ettei halua päästää pikkuvauvastaan irti? :wink

Meillä kokeiltiin eilen ensimmäistä kertaa kävelyvaunua. :) Kylläpä oli sekin Kiirasta hauskaa, aina hetken aikaa. Sitten kiinnittyi huomio taas johonkin leluun tai mihin ikinä. :D Ja välillä piti itse kömpiä vaunun kyytiin. Neiti teki eilen tai toissapäivänä myös ensimmäistä kertaa sen, että tukea vasten seisoessaan päästikin molemmat kädet irti. Hetihän se tupsahti sitten pyllylleen, onneksi ei kaatunut mihinkään. Joko se meinaa ryhtyä harjoittelemaan ilman tukea seisomista, toivottavasti ei, varmaan olisi muksahduksia ja kuhmuja luvassa taas lisää. Ihmeen hyvä tasapaino sillä kuitenkin jo on, ettei ole kaatuillut, vaikka niin innokkaasti seisoo ja esim. sohvan reunaa pitkin kävelee. Kenkien ostoon lähdettävä kohta, saattaa tuo tyttö jo kesällä kävellä. :eek:

Mä! Tunnustan! Ihanaa, et poika kasvaa ja kehittyy mut mun pieni vauva se vielä on. Meillä kans harjoitellaan itsenäistä seisomista hissukseen sohvaa vaste. Viime yön muuten pidin vauvan vieressä koko yön.. kävi nii sääliksi kun oksensi illalla ja aattelin, että ainakin herään sit nopeammin jos sitä alkaa yrpättään, mut onneks ei. Sä saat Kellitys pia ostaa tytölle kesäsandaalit ku on nii nopeasti lähdössä käveleen. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kun vaan sitten löytää pieneen jalkaan kenkiä! Tuolla meidän neitosella taitaa olla melko pienet jalat. Liekö äitiinsä tullu. :/

No meillä taas päinvastainen ongelma. Meillähän poika on seissyt tukevasti omin jaloin ja tosi pitkään.. kahden kuukauden ikäisenä jo varas jalkoihin ja siitä asti on pitäny saada kävellä niin, että häntä kävellytetään käsistä auttaen.. pitäisi siis löytää jätkälle kengät. Mut kun sillä on iso jalka mut ne on vauvamaisen pulleat, nii ei jotenkin tunnu sopivan noi kengät, kun ollaan käyty sovittamassa.. ja ei viitti tosiaan ostaa nyt mitään vauvojen eccoja, kun ovat kalliit eikä toi ihan vielä kuitenkaan kävele itse. Ehkä me pärjätään vielä noilla tossuilla ja ostetaan sit tosiaan kunnolliset kengät, kun alkaa taapertaan itse.

Meilläkin poika vahingossa pari kertaa päästänu sohvasta irti kun on molemmilla käsillä pitänyt jotain lelua ihmetellä. Mut hyvin alkaa jo tasapainoa löytyä ja saa ihan rauhassa poika nousta mihin haluaa ja pysyy itekseen pystyssä paitsi väsyneenä. Yhet sandaalit meillä on kesää jo odottamassa, mut tavallisetkin kengät täytyis varmaan tässä ostaa.

Ei Tyynekää viel nouse seisomaan, ja varaa jaloilleen ihan pieneks hetkeks vaan. Enemmä pitäs vaan päästä hyppimään, mut siinäkää ei ponnista jaloillaan sillee et kävis kantapäät lattiassa. Polvilleen nousee kyl tukea vasten ja istuu myös sillee et on jalat pyllyn alla. Meil esikko varas kans jaloilleen jo heti pienest asti ja oppi ite nousee seisomaa tukea vasten 8kk ikäsenä, mut polvilleen ei tainnu nousta ollenkaan.

Mä myös kävin kokeilemassa yksi päivä kaupassa vauvojen kesäkenkiä....kaikki koot alkoi 20:stä ja tytön jalka kirjaimellisesti hukkui niihin. No, tyttö ei vielä seiso tms. joten ei meillä mikään kiire niillä kengillä ole :) Meiltä löytyy onneksi parit söpöt vauvan tossut, niitten kanssa pärjätään hyvin!

Kiiralla on sellaiset Muumi-tossut sisäkäyttöön. Ne on kokoa 18-19 ja nekin on isot vielä. :D Mutta tietty joustavammat kuin oikeat kengät. Mutta Sokoksella bongasin ainakin joitain ensiaskelkengiä koossa 19, pysyisköhän ne kesällä jalassa... Sentin verranhan ensimmäisiä askeleita ottavalla saisi olla kengissä kasvunvaraa.

Niin joo. Ja tänään kerhossa koettiin taas jänniä sekunteja, kun neiti päästi penkistä irti ja seistä törötti ilman tukea. :D Kyllä se pysyi pystyssä useita sekunteja, sitten otti taas penkistä kiinni. Meinaa tämä vaihe nyt jo itseäkin hirvittää! :D

Joo, mä oon kans kuullu, et sentti, mieluummin jopa puoltoista kun ostaa kenkiä. Ehkä mä meen tosiaan eccolle suoraan ja miesten osastolle. :D

Ensiaskelkenkiin suositellaan sitä sentin kasvuvaraa, sen jälkeen alle kolmevuotiaille 1,5 cm:n kasvuvaraa. Ensimmäisten kenkien pitäis varmaan siksi olla istuvammat, ettei liian isojen kenkien takia ole turhan hankalaa se kävelemään opettelu. Kun vaikka osaisi jo muuten kävellä, niin kengät jalassa on taas vähän eri asia. :) Voi, onhan se toisaalta ihana katsella pienen piiperön taaperrusta, mutta voisi tuo neiti vielä olla ihan vauva vaan. Vaikka ei se nyt sentään vielä kävelemään ole lähdössä! :D

Aivan.. ihan loogista tottakai. Pari tuttua vaaa höpötti just tuosta puolestatoista sentistä, mut kyl sun perustelu kuulostaa selvästi järkevältä. :D

mä ostin ne kengät ihan arviosta kun ei tyttö ollu mukana.ostin isommat just sen takia kun ei se vielä kävele niin ne mahtuu sittekki jalkaa ku sitä kävelyä opetellaa.ja on sit jalka jo tottunu kenkää eikä että ykskaks survastaa joku väkkärä jalkaa ja pitäs sit vielä osata kävelläkkii:)

Takaisin