Elokuiset 7kk->

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mäkii kävin tänään tytsynkaa mun ex-työmaalla.en ookkaa käyny siellä aikoihin.otettii lähtiessä marsuille saltsuu mukaa ni nyt ei tarvii ostaa sitäkää.
tytsy sai nukuttua panadolin takia puolen tunnin päikyt,eli just meijän lenkin verran.

Se on Känkkis totta... rupesin jo melkein harmittelemaan kun muut ottavat konttausasentoa tms... mutta lohdutin siinä samalla itseäni että kaikki aikanaan ja poika taitaa olla porukan "nuorimmasta" päästä :)

Mitä noista välittämään. Toiset jo lähtee käveleen ja toiset vasta harkitsee ryöminnän kokeilua. Ei se kerro mitään, ei ainakaan, et aikaisemmin hilluvat olisi älykkäämpiä ku myöhempään liikkeelle lähtevät... tai toisinpäin. Siinä on kuukausien eroja! Nauttikaa vaan siitä, et he kehittyvät ja kasvavat omaa tahtiaan! Ainutlaatuisia ihania ipanoita kaikki.. kehitysaskeitten nopeudesta viis. :)

Niinp... poika on perinyt isänsä liikkeet... Harkitsee pitkään ennenkuin liikkuu mihinkään suuntaan jne.. Ite oli 8kk ku lähin kävelee ja ukko n vuoden ikäisenä.. kaikki tavallansa :)

Samankin perheen lapset voivat kehittyä hyvin eri tahtiin. Kuten monesti olen sanonut, niin esikoinen ei tässä iässä vielä ryöminyt. Se vain pyöri. Ei noussut itse istumaan, istui kyllä syöttötuolissa hienosti, puhumattakaan seisomaan nousemisesta. Kiira on vaan erilainen. :) Itse en oo tavannut verrata lapsiani muihin lapsiin, jokainen on yksilö. En esikoisenkaan aikana murehtinut sitä, kun se ei edes ryöminyt. Ei ne neuvolassakaan olleet huolissaan, kun se kuitenkin liikkui ja kaikki muuten pelasi normaalisti.

Tokihan niitä kehitysaskeleita on ihana seurata vierestä. Mutta niitä tulee kyllä vielä paljon ja niistä ehtii vielä iloitsemaan. :) Eihän nämä isompinakaan ole kaikki samanlaisia, niin näkyyhän niitä luonne-eroja jo nyt. Hauska, kun saa tällä tavalla foorumin kautta seurata muidenkin lasten kehitystä, millaisia touhuajia näistä vielä kehkeytyykään. :)

Meillä isosisko lähti kävelemään vasta 1v 4kk iässä. Näin jälkeenpäin pidän sitä vaan etuna, säästyttiin monelta mustelmalta kun tyttö sitten jo kävelikin tosi tukevasti. Nämä aikaiset kipittäjät kun eivät oikein tahdo omata minkäänlaista itsesuojeluvaistoa, niin sitten saattaa sattua ja tapahtua :) Mutta onneksi lapset ovat lujaa tekoa!

mä olin pienen törmänny kirjahyllyn kulmaa ku oli kiire siskon perää.sain sitte herneen kokosen patin otsaa.:laughing002

Meillä sairastetaan. :sad001 Ehti se Kiira viikon olla terve. Nyt on taas flunssa. Eilen nosti kuumeen lähelle 39 astetta, suppoa sai laittaa päivällä ja yötä vasten. Päiväuniin ei vaikuttanut, ruokahalukin ihan ok, mutta puuroa oksensi eilen aamulla ja illalla. Sosetta ei. Ilmeisesti se puuron hitusen karkeampi koostumus aiheutti sen yhdessä limaisuuden kanssa. Ei se kovin nuhainen ole edes nyt ollut, mutta oletettavasti sitä limaa kuitenkin jonkin verran on.

No, tahtiahan se ei neidiltä juuri ole hidastanut, kuten arvaatte. Siellä se könyää samalla tavalla. Vielä ei ole sattunut pahemmin, vaikka legolaatikkoonkin on sukellettu pää edellä. Illasta, kun väsy alkoi vaivata, ei sitten tietenkään viihtynyt enää juuri muualla kuin sylissä. Unille nukahtikin sitten kyllä hienosti. Nyt on isosiskollakin lämpöä, toivottavasti tämä flunssa menee pian ohi eikä mene koko ensi viikko pilalle, kun olisi äitinikin täällä. Esikoisen on niin odottanut, että pääsee mummon kanssa ulos.

Ekan lapsen kanssa pystyy aika hyvin säästymään kaikilta pöpöiltä. Mä en muista että meidän esikoinen juuri olisi kipeänä ollut ekan vuoden aikana. Toisen kanssa onkin sitten sairastettu ekankin edestä. Tuolta kerhoista/tarhoista ne kaikki pöpöt tulee ja tämä kevät-aika taitaa olla pahinta sairastumisen suhteen.Onneksi kohta lämpenee, tulee kesä ja siihen loppuu sairasteleminenkin :)

Missäs muuten Suviiiii on??

Kyllä mä täällä jossain oon. :grin Jää vähän vähemmälle tää netissä roikkuminen, kun on toi hevonen ja salilla pitää käydä se neljä kertaa viikossa (josta en lipsu!). Ja tohon päälle tuo 7kk ikäinen veijari ja mies, joita pitää viihdyttää. :thumleft

Muoks. Olipa hölmösti kirjoitettu. Ei mun mies sentään 7kk ikäinen ole. :laughing002

Meillä oli touhukas päivä eilen. Käytiin ulkoilemassa espoossa Luukin alueella. Samassa paikassa, jossa mä kävin uimassa viime kesänä jatkuvasti. Käveltiin hyvä lenkki ja sit pysähdyttiin notskipaikalle. Siinä paistettiin makkaraa ja juotiin kahvia. Pojalle olin varannut termospulloon valmiiksi lämmitettyä sosetta lounaaksi. Vähän meni rattaat jne sotkuun, mut se ei haittaa. Oli kivaa. Sit illalla käytiin italialaisessaa syömässä erään ystävän kanssa. Mut poitsulla oli kyl hauskaa, kun pääsi katselemaan uusia paikkoja ja ravintolaankin mentiin pitemmän kaavan mukaan, eli rauhassa kävellen.

Meillä Valtsu konttaa hurjaa vauhtia ja jää välillä istua napottamaan :) Pari kertaa on tukea vasten noussut seisomaan :) Ylös päin pyrkii, joka kohtaan kokeilee, josko tästä pääsis pystyyn :) Aika menee aivan liian nopeasti... :/ Ei oo enää vauva <3

Mutta ajatelkaas, että meillä on napon kanssa pojilla 3 nimeä ja 2 näistä on samaa ja jopa samassa järjestyksessä. Yksi nimikään ei kauakaa toisistaan eroa, ja tämä eri nimi ja toinen sama nimi on annettu pojille samalla ajatuksella eli tietyiltä ihmisiltä suvussa :grin fb:ssä yhdessä kohtaa pohdimme miten kuitenkin näin pienessä ryhmässä voi antaa miljoonista nimistä juuri samat nimet siis, että melkein koko nimi on sama (ei kuitenkaan mitää ihan tusinanimiä ole) :)

Takaisin