Elokuiset 7kk->

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kesällähän voi kävellä varpasilleenkin nurikolla tai miksei ihan vaa sukat jalassa. Kaikista ergonomisinhan on lapsen kävellä ilman kenkiä.

4. Kengillä vai ilman?
Kävelyä kannattaa harjoitella paljain jaloin erilaisilla alustoilla, varsinkin kesällä. Kengät eivät anna lapselle oikeaa tuntemusta jalkaterien alueelta eivätkä opeta kävelemään. Toki ulkona tarvitaan kenkiä. Hyvissä kengissä on tarpeeksi tilaa, kiertyvä pohja ja suora sisäpohja. Ne ovat myös korottomat ja joustavat.
Aktiivinen liikkuminen esimerkiksi metsässä, hiekassa, kivillä ja nurmikolla kehittää muun muassa nilkan ja jalkaterän asento- ja liikeaistimuksia. Nämä parantavat tasapainoa ja koko kehon yhteistoimintaa.

Niinpä, ja ennen sitä vaan toitotettiin et pitää olla tukevat kengät. Mut jotkut on ainaki jo liian tukevia ja jäykkiä, niin ettei niistä kyllä oo lapselle muuta ku haittaa o_O

Meillä ei ollu kenkiä ku sillon ku niitä tartti. Kesät kyl viipotettii aina avojaloin enkä vieläkään välitä kesällä pitää kenkiä. Jotkut kengät ois vaa kivat tuolla kaupungilla vaikkei poika ees kävele vielä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Noi on söpöt. Oisin ostanu just nuo samat harmaina pojalle, mut kaikki sopivat koot oli menneet. Just tuollaiset on ihan pätevät, kun vaan istuksii rattaissa eikä kävele vielä. :)

No meillä taas pelkkiä pinkkejä.. harmaitakin oli, mut ei ollu sitä kokoa 20-21.. :( Noh, käyn tänään vielä ostoshelvetissä mammakaverin kans pyörimässä. Katon vielä kerran, jos löytyisi tohvelit.. Toisaalta, noi Name it-nahkatossut on kyl olleet ihan pätevät tähänkin asti. Ois vaa kiva, ku ois söpöt tossut tuolla kylillä.. ja just vaa näön vuoksi. :D

hei mammat auttakee... Mitä mä teen?? poika juo aina ruoan jälkeen vaan 40- 60 ml maitoo ja sekin on sellasen sirkuksen takana että kaikki varmaa naurais ku näkis sen juottamis operaation :D Tätä on jatkunu ny vähän reilun viikon(?)... Se kyllä päristelee/kuolaa/kalvaa et johtuuko se hampaista tms???
Ei olla isonnettu annoskokojakaan ja ennen joi 100-120 ml maitoo ruoan päälle....

Meidän ipanalla oli muuten pari viikkoa sit sellainen ajanjakso, ettei hirveesti juonu maitoa.. eli siis tissi ei kelvannu. Nyt taas kelpaa ihan normaalisti, ellei jopa entistä paremmin tissimaito. En osannu ees olla kauheen huolissani asiasta.. pohdin vaan, et jos ei pian juo enemmän maitoa, nii laitan ruokaan sit rasvoja. No, se meni sit ohi ja nyt taas maistuu ruoka. Pojalle tuli kaksi ylähammasta siinä samalla, kun ei kunnolla maistunu maito eikä ruoka.

meillä ei juo maitoo ollenkaa ruuan päälle ja muutenkii maitohävikki olli viime aikoina aika iso,mut en olis niin huolissani,juo sit kun maistuu.

Mä oon kans välillä huolissani et juoko tuo riittävästi maitoa. Aina sille tissi kelpaa, mutta en tiedä tuleeko sieltä enää riittäviä määriä. Siis maidon määrä on selkeesti pienentynyt yöimetyksen lopettamisen jälkeen! Mutta neuvolassa sanotaan, että kyllä se ottaa sen minkä tarvii... Me ollaan nyt annettu iltaisin tissin jälkeen vielä korviketta, että varmasti saa riittävästi. Ja sitä menee vielä tissin päälle 80 ml.

Meille sanottiin neuvolassa, ettei enää kannata ees aloittaa mitää korvikkeita ja myös, et vauva ottaa minkä tarvii. Mä uskon siihen kyllä.. kyl sen kuulee, kun nielee joka kulauksella ja suun pielistä loiskuaa maitoa, et sitä taitaa ihan tarpeeksi tulla.

Kenkiin palatakseni, nii mulle äiti osti vähistä rahoistaan kalliita ja tukevia kenkiä, niinhän silloin käskettiin... Siinähä sitä sit rampattii fysioterapiassa alakouluikäsenä :D Mulla on nilkoissa tooosi löysät nivelsiteet, jotka on sinänsä hyvä juttu kun eivät ole säbässäkään koskaan nyrjähtäneet vaikka kävis missä asennossa nilkka. Mut niska- ja hartiavaivojeni syyks yks fyssari esitti sitä, että lepsut nilkat saa esim juostessa jännittämään ylävartaloa. En tiiä onko sattumaa vai oliko syynä liian tukevat kengät lapsuudessa :D

Meil oli ensiaskelkengät hyppykiikussa ja kävelyautossa ettei rupeis varvistamaan, nyt on kenkiä lähinnä näön vuoksi. Sitäpaitsi poika heittäytyy aina makarooniksi kengät jalassa... vaikka muutoin kävelee käsistä pitäen ja taaperokärryn kanssa.

Henkassa ei ollu ku koon 23 tennareita, idiksessä. Olin kovin pettyny. Löytysköhän tampereelta. Ne ois ihkut, enkä halua tilata netistä kun pakko päästä muitakin vaatteita tsekkaan :)

mä en suojaa vielä mitenkää,tietenkii sillä on pipo ym.arskat hierti sen nenää painaumat,pitäs koittaa noita toisia arskoja sille.kesällä sitte pysytellää varjossa ja kait se aurinkovarjo ois rattaisii hommattava.

Takaisin