Elokuiset 7kk->

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaatteet ja arskat toistaiseksi, mut ostin itseasiassa just viime viikolla vauvalle aurinkovoiteenkin, kun sattu olee cittarissa tarjouksessa. Kyllä sitäkin varmaan täytyy alkaa kohta käyttää, kun kesäänkin on enää niin vähän aikaa.

Mä olen esikoisen aika pitkälti suojannut vaatteilla. Poskiin olen hieman saattanut pistää aurinkovoidetta, mutta muuten on kyllä kesäisin ollut puettuna ohkaiseen pitkähihaiseen paitaan ja leggareihin. Lisäksi olen pitänyt lierihattua ja aurinkolaseja. Vauvan iho palaa tosi helposti! Meillä kävi kerran niin että naapurin rouva vei esikoisemme vauvana kävelylle, eikä ollut huomannut pistää ohutta suojapeittoa tytön jalkojen päälle. Kun he tulivat pikku lenkiltä takaisin, tytön jalat olivat ihan punaiset. Äkkiä ne siitä rauhoittuivat, eikä mitään jäänyt, mutta siitä tosiaan huomasi miten herkkä vauvan iho voi ollakkaan jos sitä ei suojaa auringolta.

Vaatteet ja arskat toistaiseksi, mut ostin itseasiassa just viime viikolla vauvalle aurinkovoiteenkin, kun sattu olee cittarissa tarjouksessa. Kyllä sitäkin varmaan täytyy alkaa kohta käyttää, kun kesäänkin on enää niin vähän aikaa.

uusimmassa vauva-lehessä oli juttua auringolta suojaamisessa ja siellä sanottiin että aurinkovoidetta ei suositella alle 2 vuotiaille.mut jokainen tekee kuten haluu.

Ja tarkennuksena jäden juttuun vielä et sitä ei suositella sen vuoksi, koska ettei vauvan ihosta tule liian herkkä auringolle eli siis jos ei laita aurinkovoidetta ollenkaan niin vauvan iho oppii sietämään paremmin auringon valoa ja niitä uv säteitä. Eli jos siis laittaa kauheesti heti alusta asti aurinkorasvaa vauvalle niin vauvan ihosta tulee todella herkkä auringolle ja sitten tulevaisuudessa pitää olla kokoajan rasvaamassa kun palaa niin helposti kun iho ei oo tottunut olemaan suojaamattomana auringossa.

juur näin.ja oon ymmärtäny et siinä on jotain kemikaaleja mille iho on herkkä/ohut ja se imeytyy sitte elimistöö ja plaaplaa jotain sinne päin.

Jotkut noista aurinkorasvoista on sellast myrkkyä että sillä saa kynsilakatki lähtemään. Entiselle työkaverille kävi niin, mut en enää muista mistä merkistä oli kyse. Ni mitä se tekeekä sit pienen lapsen iholle.

Ja siitä oli viime kesänä lehissä juttua et aurinkorasvoja ei ole tutkittu tarpeeksi, ja niille ei ole mitään tiettyjä turvastantardeja mitkä pitäs täyttyä.

En oo aatellu minäkään laittaa mitään aurinkorasvoja näin pienelle. Uimarannalle hankin tuossa lähempänä uimakelejä sit uv-uimapuvun. Itte oon nii herkkäihoinen palamaan, et paras vaan suojaa toi lapsi hyvin rannalle.

Tyyne oppi toissapäivänä nousemaan seisomaan tukea vasten :) Vähän huteraa touhua, mut silti. Ja meillä edelleen on käytössä hoitopöytä, ni siin on sellanen leikki vaippaa vaihettaessa et Tyyne nostaa kädet ilmaan ja katsoo odottavasti, ja sit mun pitää nostaa omat kädet ilmaan ja hihkua että "Kädet ylös!". Ja ai että ku se on niin hauskaa Tyynestä:love7. Ainoo et se vaipanvaihto itessään venyy ton leikin takia turhanki pitkäks hommaks :rolleyes:

Meil kans poika nousi seisoon ja mokoma viel ottaan askelia edeten pitkin sohvan reunaa viikko sitten lauantaina. Sitä ennen nous polvilleen jne.. nyt saa kokoajan olla tarkkana, ettei kovasti kumahda tonttiin. Vaipanvaihto on aika tuskaa, kun poika on tosi voimakas jo ja haluaa aina lähtee kesken kaiken pois pöydältä.. taidan pian purkaa hoitotason pois ja alkaa vaihtaan sängyllä vaipat. Ja kokoajan sais olla kävelyttämässä poikaa ympäri kämppää.. selkäni.. auuh. :D

Saa nähdä, tuleeko pojalle tänään huutokonsertti tunti nukahtamisesta taas.. eilen tuli tosiaan pitkästä aikaa. Nyt en ees ala yrittään pinnikseen, jos ei heti rauhoitu. Saa tulla viereen, kun nukuin itekin niin huonosti viime yön. Nyt se lullii omassa sängyssään tuolla... ei muuta ku hyvää yötä. :)

Voi että, se saa jo nämä vauveliinit tuntumaan niin isoilta kun toiset jo nousevat pystyyn!!!! Meillä kyllä pysytään vielä ihan lattian rajassa, mutta tyttö pääsee ryömimään jo tosi kovaa vauhtia! Meillä myös saa vaipanvaihdot tehdä tosi reippaasti kun tyttö ei millään pysyisi paikoillaan :) Onneksi joku oikein mielenkiintoinen lelu auttaa asiaan ja neiti pysyy edes hetken paikoillaan.

Öitä täältäkin ja mahtavaa äitienpäivää kaikille!!!!

Ei tullu unihuutoa eilen! Mut kahden aikaan yöllä poika veti maitoannoksensa ja siihen jäi viekkuun kun äitiä vähän nukutti. Nyt mies touhuaa keittiössä ja mä en saa mennä sinne. :D Hyvää äitienpäivää mammoille! <3

Kiira seistä pönöttää nyt sitten keskellä lattiaakin tyytyväisenä ilman tukea. :) Välillä innostuu hytkymäänkin siinä, joskus pysyy hytkymisestään huolimatta pystyssä, joskus tupsahtaa pyllylleen. Ei ole vielä kaatunut tuosta siten, että löisi päänsä lattiaan, että ilmeisesti tasapaino on kuitenkin aika hyvä. Seuraavaksi se sitten lähtee kävelemään. Toivottavasti suunnittelee sitä vielä hetken! :) Nyt riittää jo yhdellä kädellä tuen ottaminen kävelyssä, toki välillä molemmat kädet apuna, mutta yhdelläkin onnistuu.

Hyvä Kiira! Meil kans poika heitti eilen kädet irti tuesta ja hetken seisoi ilman tukea ja sit pyllähti... ihan tosi nopealla tahdilla alkanu nousee ja mulla on niskavillat jännityksestä pystyssä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin