Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ollu tänään kunnon kitinäpäivä, ainoo mikä on pitäny tyytyväisenä on cd ja dvd-hyllyjen kattelu :D Mieluiten toki sylissä ja ilmeisesti leffahyllyn sisällön selitys voittaa satukirjat ihan satanolla.

Kovasti on myös harjoteltu selältä kyljelleen kääntymistä, sohvalla se onnistuu mutta lattialla ei vielä :)

Meillä ois saunavuoro vielä tänään, saa nähdä saunotaanko vuorotellen vai jaksaako pikku ärripurri sen aikaa odottaa sitterissä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1385744367221.jpg
    1385744367221.jpg
    51.4 KB · Katsottu: 49
Meillä on vauva ollut saunassa mukana ihan pari viikkoisesta asti. Tai no suihkuttelee pääsääntöisesti vuorotellen iskän ja äidin kanssa ja isin sylissä istuskelee saunassa muutaman minuutin. On tykännyt ihan hulluna, tai ainakin jos naurusta voi päätellä, niin tykkää. Sihinää on kiva kuunnella.

Tänään ollaankin ilta ihan yksiskseen kun mies on pikkujouluissa. Toivottavasti tulee kiva ilta, eikä huudeta aamuyön tunneille, niinkuin viimeksi kun oltiin keskenään.

Huomenna vauva menee pariksi tunniksi mymmelille hoitoon, niin päästään miehen kanssa kylpylään lillumaan ja syömään. Mun raskausaikana käytiin melkein viimehetkiin asti joka sunnuntai kylpylässä rentoutumassa. Silloin oli ihanaa kun lämmin vesi oli ainoa paikka jossa mihinkään ei sattunut ja lilluminen oli ihanaa. Saa nähä miltä tuntuu ilman mahaa.. Tai no ilman vauva-mahaa :-) Odotan innolla pientä kahdenkeskistä aikaa!!

Mitäköhän muuten kuuluu nimimerkille kuudes?? Ei ole aikoihin kirjoitellut.

Kuudes on aika aktiivinen tuola facebookin puolella..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kukahan se nyt oli kun pystyy liittämään ryhmään? Hitto kun en muista... Siitä on oma keskustelunsakin, mutta se on varmaan hautautunut jonnekin ihan viimeiselle sivulle...

Meillä on ollut nyt muutama päivä melkoista itkua. Aamut on enimmäkseen edelleen aurinkoisia, mutta päivän pidemmät päiväunet ei tahdo onnistua, Elli heräilee 20-30minuutin välein. Kun jaksaa vaan käydä vaunuja hytkyttämässä, niin nukkuu sitten katkonaisesti sen 3-4tuntia. Ja illan sitten kitisee milloin mitäkin, tai oikeammin, mä en pääse oikein selville miksi. Ikää nyt siis viikonloppuna se 10viikkoa. Liittyköhän nyt sitten ikään vai mikä on, onkos muiden vauvoilla ollu?

Muoks. Vissiin kuka tahansa facen ryhmässä oleva voi lisätä jäseniä ryhmään. Itsekin siellä olen, eli jos haluat ryhmään niin laita mulle yv:nä linkki sun profiiliin niin koitetaan saada sut mukaan.

Muokattu viimeksi:
Minä.. :) yksityisviestillä vaan mulle linkki profiiliin niin lisään ensin kaveriksi ja sitte ryhmään. Poistellaan kavereista toisemme sitte..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meillä on kans puapru ollu nyt muutama erikoinen päivä. Hyvä unirytmi on kadonnut johonkin. Pitkät päikkärit on nyt jatkuvaa heräilyä ja pari yötäkin on mennyt ihan reisille. Heräili viime yönä koko alkuyön tunnin välein. On kyllä hieman tukkoinen..hmm oliskohan vähän kipeä, kun nuo isot veljet ovat olleet kovin räkäisiä. Toivottavasti menee pian ohi...

Wohoo! Meillä nauraa räkätettiin eilen ekan kerran oikein kunnolla! :D Pelasti kyllä koko illan <3 Tänään on myös selkeästi oppinut tarttumaan tavaroihin kunnolla. Nappaa kaikista leluista kiinni ja vie suuhun. En tiedä onko aikaisemmin niin "tarkoituksella" leluihin tarttunut niin en ole sitä vielä pitänyt kun harjoitteluna. :) Puskee myös itseään eteenpäin sitterissä että saa lelukaaren leluja käsiinsä ! JEE :)

Huomattiin tänään että tuo likka yrittää sylissäkin pusertaa itteensä istumaan.. Tuntuu aika hurjalta, eihän tän ikäsen vielä pidä osata istua? Tai saa? Vai miten hä, kaikki jauhaa ettei vauvaa saa istuttaa ja sitä ei ollakaan tehty. Makuuasennossa tyttö ei viihdy kuin nukkuessaan, muuten pitäisi olla aina pää enemmän koholla muuten raivoaa niin kauan että pääsee pötköttelemään rinnalle. Ja sitterissä on selkänoja hiukan koholla, ei läheskään istuvassa asennossa. Turvakaukaloissakin vauvat on istuvammassa asennossa, ja siksi kai kaukalossa oloa paria tuntia pidempää ei suositella.

Miten luokittelee istuttamisen?
Eikö istuttaminen ole jos iskee vauvan lattialle tai jonnekin ilman selän tukea istumaan?

Meidän poika ei oo enää viikkokausiin viihtynyt "vauva-asennossa" ja onkin sitten sylissä ollessaan enemmän tai vähemmän istuma-asennossa. Koetetaan tietenkin välttää istumista mutta kun ei viihdy muuten ja punnertaa itseään istuma-asentoon. Vastapainona pidetään niin paljon lattialla kun vaan viihtyy :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tästä puhuttiin just sen fysioterpeutin kanssa viime viikolla. Hänen ohjeensa oli, että ehdottomasti pitäisi ohjata vauvaa pois istuma-asennosta, jalkoja tulisi koukistaa jne. Mutta totesi myös sen, että onhan sitä huutavaa vauvaa vaikea pitää vauvan mielestä väärässä asennossa..

Sairaalassa saadussa libero -laukussa oli joku Liberon vihkonen (muistankohan nyt oikein mutta joka tapauksessa joku tuollainen "ohjekirja" minkä sairaalasta sain), siinä oli mainintaa tuosta istuttamisesta. Kuulemma tutkimuksien mukaan vauvaa voi istuttaa kunhan selkää tukee kunnolla eikä vauvan itse tarvitse 'istua'. Kauhee kun meillä on sellanen fisher pricen sitteri mikä on aika istuva -mallinen ja toi meidän ukkeli on ollut siinä ihan vastasyntyneestä asti.... :/

Kävin tänään ostamassa Manducan, aikani sen kanssa taistelua ja kun sain veivattua vauvan siihen niin totesin että aika "istuma-asennossa" siinäkin vauva on?

Jännä muuten että eipä ole ykskikään alan ammattilainen, neuvola tmv. ottanut puheeksi tätä istuttamisasiaa ja mun mieledtä kuitenkin kehityksen ja kasvun kannalta aika tärkeä?

Kyllä meillä jo istutaan. Tuo vääntää itsensä sylissä ollessaan aina istuma-asentoon. Toki hän nojaa joko eteenpäin tai taaksepäin, en ole antanut vielä istuaistua kuin ihan hetkiä. Mutta jos otan hänen syliin istumaan niin ihan selkä suorana hän siinä istuskelee ja katselee pää pystyssä. Miten tollaistakin estää. Hän on todella epätyytyväinen jos joutuu olemaan vauva-asennossa..

Meille on tullut uni-kaverista tosi tärkeä. Hänellä on nallepuh pehmo mikä pitää saada sitteriinkin kaveriksi. Hän painaa naamansa nalleen ja laittaa silmät kiinni..

Tänään käytiin taas vauvakahvilassa (hassu nimi, kun eihän se mikään kahvila ole vaan iso leikkihuone, jossa on vieressä keittiö jos haluaa juoda kahvia). Oli paljon uusia äitejä ja vauvoja, monia tosi kivoja. Juteltiin synnytyksestä ja tietenkin vauvoista. En tavannut TerhiJiitä, olitte ilmeisesti käyneet siellä tänään aiemmin?

Juu oltiin heti kymmeneltä jo siellä.. mut pikkutonttu hyytyi 11.30 maissa niin lähdettiin pois. Runosmäen nuokkarilla on ke perhekahvila myöskin ja muskari meinikiä.. ollaan menossa sinnekkin.

Me taidetaan pitäytyä vauvakahvilassa ja -uinnissa. Perhekahvilassa taitaisi mun möttiäiseni jäädä jalkoihin, kun siellä on niin isoja lapsia. Oli taas vauvakahvilassakin pienin (toiseksi nuorin meidän aikana siellä oli 6 kk). Kävelevät vauvat meinaa kaatuilla päälle, yksi konttaava kävi varastamassa lelut. Sain Ompun viihtymään pienen hetken massullaan, ja siinä kun katseli toisia mahallaan konttaavia, tuli yksi ja silmänräpäyksessä oli ottanut Omppua tukasta kiinni ja painoi sen naaman lattiaan. Hirvee itku tuli! Oottakaas kuulkaa ku tää pikkutankkeri kasvaa :DD

Miten teidän vauvat tekee kaikenlaisia asioita?
Meillä se vain olla möllötää ja tarkkailee. Tytön hupia on seurustelu, erilaisten äänien kuuntelu ja naureskelu. Päätään se kannattelee, mutta ei viihdy mahallaan, eikä näytä edes yrittävän liikkua mihinkään tai tarttua mihinkään esineeseen tietoisesti. Hän vain pötköttää yhtä tyytyväisenä lattialla kuin sylissäkin, kun vain on jotain katseltavaa.Tyttö kyllä ääntelee kovasti ja varastosta löytyy hirveästi erilaisia äänteitä. Ja hei, tyttö tykkää myös seisoa. On ihan täpi jäykkänä, jalat suorana.

Ei meilläkään mä77 vielä tehdä mitään sen kummemmin, Kannattelee Ellikin päätään, mutta ei viihdy mahallaan ollenkaan. Vasta parina viime päivänä on tullut naurua äänen kera, ihan vähän. Että eo kaikki! =)

Meillä ei vielä naureta ääneen. Eikä poika yritäkään tarttua mihinkään. Eilen uutta oli se, että alkoi tuijotella omia käsiään. Kovasti myös hereillä ollessaan sätkii, mutta ei se vielä mihinkään etene :D

Me ollaan perhekahvilassa/vauvakahvilassa ennemmin katseltu muiden menoa, ei niinkään vielä itse osallistuttu. En mä viitsi omaani laittaa sinne lattialle muiden tallottavaksi, mekin ollaan porukan nuorimpia aina. Osallistutaan enempi sitten kun ikää tulee. Nyt ollaan sylissä ihmettelemässä ja katseltavaa riittää siinäkin oikein hyvin.

Takaisin