Elämää Vauvan kanssa

Ihanaa ♥

Meidän likka sanoo koko ajan äite/äit/äiti/äte jne, mutta sanoo niin muutenkin kuin mulle. Eli tuskin tietää juuri minun olevan äiti vaan enemminkin äiti on se joka sattuu milloinkin hoitamaan ja olemaan läsnä. :D Mutta kyl se viel saattaa tulla ihan oikeena ekana sanana... isi koittaa kyl opettaa sanomaan isi tai dada. :D
 
Ja nyt lähdettiin kävelemään :eek: Isosiskon brion kävelyvaunu oli olkkarissa eilen illalla ja eikös poika innoissaan ottanut kahvasta kiinni ja lähti työntämään... Iiiiiso hymy naamalla ylpeänä kuin mikä:grin
Huhhuh.. Joudun nykyään laittamaan kengät ulkoilujen ajaksi kun niin nousee seisomaan ja liikkuu paljon. Mihin se sylivauva katosi??
 
Kyllä se aivan selvä äiti oli, huusi oikein minun perään kun lähdin käymään vessassa oikein venyttämällä että äiitiiii :D mies istu siinä vieressä ja kun kysyin että sanoko se ihan tosissaan että äiti niin mieskin totesi että kyllä !


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä ollaan pääsääntöisesti masullaan ja työnnetään itseä taaksepäin, napansa ympäri pyörii ja pyrkii konttausasentoon muttei siihen vielä pääse. Jännä miten eri tahtiin nämä muksut kehittyy ..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heh, tunsin hetken piston sydämessä, kun ei meillä osata vielä oikein mitää :grin:rolleyes: Sitä sitten miettii mitä kaikkea muut äidit oikein tekee vauvojensa kanssa.... pitäisikö sitä itsekin jotenkin aktiivisemmin "opettaa" asioita... tai jotain kehittäviä harjoituksia tms... o_O

Meillä kehitys on samassa vaiheessa kuin syysmamilla :) syöttötuolissa syödään, vaikka eihän tuo muuten vielä osaa istua. Mitään sanoja ei tule. Siitäkin tuli huoli että pitääkö nyt alkaa hokemaan tytölle kaiken maailman sanoja että joskus oppii...:oops:

Tyhmiä ajatuksia nämä. Kyllähän mä tiedän, että tuo tyttö oppii vaikka mitä kun sen aika on :) Kun en mä vaan oo semmonen leikittävä/jumppaava/laulava/loruttava-äitityyppi, enkä väkisinkään tahtoisi ruveta ihan vaan sen takia että tyttö nyt nopeammin oppisi asioita... Kun huomaa kai se lapsikin koska oleminen on aitoa. Kyllä mä halittelen ja sylittelen tyttöä ja jotain körö-körö-leikkiä leikitään, mutta paljonhan tuo touhuaa itse lattialla. Enempi odotan sitä että saadaan yhdessä ulkoilla, leikkiä hiekkalaatikolla, leipoa ja askarrella jne :) Onneksi tuo isäkin usein leikittää tyttöä :)
 
Onkos kellään muuten hyppykiikkua käytössä? Tiedän että siitä kai ollaan montaa mieltä... Me kuitenkin semmonen saatiin ja haluisin sitä kokeilla :) Pitääkö vauvan jotain "osata" että voi siinä olla? Nyt siis vielä kaapissa.... mietin vaan koska kannattaisi ottaa esiin
 
Ellihän ei edelleenkään viihdy mahallaan, ei käänny mahalleen eikä näin ollen hae mitään konttaus tai ryömimisasentoja. Selällään onnistuu kyllä jonkin verran itseään liikuttamaan, milloin "eteen" milloin taakse ja toisinaan pyörii ympyrää. Kovasti koittaa suoraan selältään nousta istumaan, ja käsistä autettuna nouseekin. Jaksaa istua suorassa lattialla ja pysyy istumassa myös pehmeällä. Syöttötuolissa syödään ja leikitään pöydän ääressä, sekä opetellaan äänenkäyttöä mitä erilaisimmilla tavoilla.
 
Meilläkin sanotaa äitäitiäiti ja tunnistaa meidän molemmat. iskä on suhinaa. Ish. :-) Mutta kun sanon että mee pian iskän tykö niin konttaa tuhatta ja sataa iskän tykö :)
Meilläon alettu muutenki pölöttää ihan hirveesti. Rytmi on ihan oikeeta suomea, kieli on siansaksaa. Kivaa kuunneltavaa kun viereisestä huoneesta vois luulla et joku siellä juttelee niinku oikeesti :-)

Konttaa ihan pikapikaa, nousee seisomaan, mieluummin tukea vasten mutta kyykkyasentoon/puoliseisovaan nousee ilman tukea. Opeteltiin perjantaina pyllähtämään pepulleen ja täytyy sanoa, että kyllä nää jo oppii, kun vaan jaksaa opettaa. Tää ei oo seisoskellessaan ennen laskeutua kuin kaatumalla suoraan päälleen.. nyt harjoiteltiin joko kontaleen toinen käsi edellä maahan, tai korkeampaa tukea vasten seistessä kyykkyyn ja siitä pyllähdys pepulleen. Perjantaina harjoiteltiin yhdessä ja lauantaina mentiin koko päivä ylös-alas-ylös-alas. Hiukan me naurettiin miehen kanssa. Olis saanu hyvän lavastetun simputus-videon :-)
 
Takaisin
Top