TerhiJii. Käydään Caribialla Simsalabimin uinnissa :). En onnistunu saamaan sellasta aikaa, et mieskin pääsis, joten piti selvitä ihan yksin. Toisaaltahan miehestä ei ois paljoakaan apua, koska eri pukuhuoneissahan miehet ja naiset on kuitenki. Eli naisystävästä ois ehkä apua, mutta toisaalta kellään muullakaan ei ollut kuin yksi aikuinen vauvan kanssa altaassa. Ihan hyvin selvisi yksin, ja pystyi paremmin tutustumaan toisiin. Ollaan siellä 14:30 torstaisin, ja ryhmässä on varmaankin vielä tilaa, kun meitä oli tänään vain 3 (joitakin oli poissa käsittääkseni). Ihan aikaiset aamuajat ei meille sopisikaan, koska vauva nukkuu kymmeneen asti, joskus melkein yhteentoista.
Mä laitoin turvakaukalon vaunurunkoon. Omppu oli kaukalossa sillä aikaa kun puin ja kävin suihkussa. Kaukalon voi jättää suihkutilaan uinnin ajaksi. Vauvaa ei tarvi kastella ennen allasta, ettei palellu. Uimahosut myös riisutaan pois jo altaassa ennen poistumista ja kääritään heti pyyhkeeseen, ettei tosiaan jäähdy matkalla suihkuun. Suihkutilassa oli myös sellaisia muovisia pottamaisia vauvojen istuimia, joihin voi pistää sitten vähän isompana odottamaan. Mä en lähtiessä ruvennut pesemään tukkaa kunnolla, huuhtelin vaan itseni ja vauvan hyvin, koska näin, että pieni oli väsynyt ja alkaisi pian huutaa - ja niinhän se alkoikin. Pukuhuoneessa on muutama hoitoalusta lattialla, päälle voi laittaa oman pyyhkeen, kun pukee vauvansa. Varalta ehkä otan kuitenkin oman mukaan, koska niitä alustoja oli vain kolme.
Altaassa oli laululeikkejä ja vapaata "uimista", ja sitten on sukellustreenejä (näin aluksi vain kaadetaan vettä ämpäristä niskaan ja jos onnistuu niin päälle, myöhemmin varsinaista sukellusta kun kehittyy. Mä pyysin saada kaataa vettä jo nyt ekalla kerralla päälle, koska ollaan sitä jo kotikylvyssä koitettu, ja kahdesti tehtiin ja oli ihan ok, vähän meni mutrusuuksi mut ei itkua, huh.). Lopuksi oli taas laululeikki. En oo halunnu mihinkäään muskariin ku oon aatellu, et lastenlaulujen jollottaminen ringissä ei oo mun juttu, mutta tuossa, kun vauvaa uitti samalla, ei haitannut laulut yhtään. Omppua ainakin rauhoitti kuulla tutut Ihhahhaat ja Leipuri Hiivat, ja jokainen äiti lauloi suoraan omalle vauvalleen, ja jokaisella oli siinä sellainen oma vuorovaikutushetkensä menossa.