Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäisköhän itekin käydä paketti Lidlin vaippoja kokeiluun, kun niin monet tuntuu tykkäävän. Ja meillä on Pamperssit tähän saakka ollut käytössä, niin ilmeisesti ovat kovin samankaltaisia, niin voisivat sopiakin :)

Meilläkin kuolataan ja syljeskellään! Myös kuplia puhallellaan. Ja nyrkki menee aina suuhun ja kun vaihtaa tutin tilalle niin kohta tutti sylkäistään kaaressa pois ja nyrkki tilalle...

siis nyt kyllä pitää meillekki ottaa noi ohuet kokeiluun :) Liberosta yön jälkeen meillä ainaki iho tuntuu kostealta. Tai siis siinä pissaa päällä, On nuo sit tosi hyviä jos noin monen tunnin jälkeen ihokin tuntuu kuivalta. Pitää koittaa miten meille sopii

Mäkin ostin noita lidlin ohukaisia tänään kauppareissulla kokeeksi, vaikka niin ohuita liberoja manasin! :D en oo vielä testannu mutta ainakin näyttää malliltaan meille paremmilta. Ollaan nyt pari päivä käytetty Naty-merkkisiä vaippoja ja ne on huippuja! Istuu meiän paksukintulle ku valetut, nousee tarpeeks ylös selkäpuolelta ja edessäkin on resoria. Meinasin jo ihan innoissani kirjottaa parille kaverille hehkutusviestit mutta sit tajusin että lapsettomia ihmisiä ei varmaan vaippaanalyysit kiinnosta :D Kiitos EnniK vinkistä! :)

Tossa just miehen kans päiviteltiin kun poika ei nuku päivisin enää juuri yhtään. Alkuun oltiin ihan hämmästyneitä jos se valvo tunnin putkeen ja nyt tunninkin päikkärit on ihme :D Lähetään aamusin reilun tunnin vaunulenkille ja sen jälkeen nukkuu vaunuissa 1-1,5h, maksimissaan kahteentoista mut sen jälkeen loppupäivä menee parilla vartin tirsoilla.

Käytiin mun työkaverin kanssa tänään käsityöpuodin joulumyyjäisissä ja kahvilla ja poitsu matkas tyytyväisenä tulan kyydissä :) On kyllä vielä helppo käydä kaikkialla, toista se on varmaan vuoden päästä!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

meillä oli kans vauvalla ongelmia noiden päiväunien kanssa. Mutta meillä oli sillai, et ku tyttö ei nukkunu nii sit se oli kärttyne ja itkeskeli. Rupesimme sitten nukuttamalla nukuttamaan säännöllisesti kolme ketaa päivässä, niin johan piristy. Teillä nyt kuitenki nukkuu aika hyvin ku nuo ekat ainaki 1h pituset. meillä alusk nukku vaan pikku pätkiä.

Juu me kans liikutaan paljon vauvan kaa kun on niin helppo mennä. Eikä tyttökän ole moksiskaan. Välillä tietosesti ollaan jokunen päivä kotona, mut ei olis musta vaan kokoaikaa kotona olemaan :)

Mä en oo edelleenkään kauhean vakuuttunut noista Lidlin vaipoista. Ja se haju on ihan kamala! Toki en muutenkaan oo löytänyt vielä lempimerkkiä, kaikissa on vähän jotain vikaa mun mielestä :D vain parasta äidin persikkapyllylle <3 ;)

Me on liikuttu vauvan kanssa tosi paljon. Keskustassa kun asutaan niin melkein joka päivä vaunuillaan kaupungilla ja usein myös kahvitellaan vauvakavereiden ja mammakavereiden kanssa. Minusta on ollut hyvä että oon alusta asti opetellut liikkumaan paljon, totutaan siihen molemmat, josta tulikin mieleen että Menna, lähdetäänkö perheentalolle tai vaikka kahville taas joku päivä? :) laitan sulle viestiä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mäkin seikkailen Turun keskustassa melkein joka päivä. Olisi kiva löytää mammaseuraa. Vaunukävelyt on aika tylsiä ilman juttuseuraa, ja shoppailukin ois kivempaa jonkun kanssa. Ja voisi käydä kahvilla jne. Mä en osaa mennä yksin, ja kaikki kaverit on arkipäivisin töissä tai opiskelemassa. Mies on töissä päivät ja vähintään yhden illan viikossa bänditreeneissä. Välillä on tosi yksinäinen olo. Olen tosi sosiaalinen ja puhelias, ja kohta epätoivoinen. Pitääkö mun laittaa seuranhakuilmotus johonkin :D?!

Kunusiini, mua alkoi naurattaa ajatus että laittaisit paikalliseen sanomalehteen sellaisen oikein vanhanajan seuranhaku ilmoituksen ja nimimerkin turvin tietenkin. :D ja muista käyttää lyhenteitä ettei tuu niin kalliiksi ;)

Mutta ihan vakavasti puhuen, kannattaa hyödyntää tätä internetin ihmeellistä maailmaa ja koettaa löytää niitä mammakavereita. Mekin on tuon Mennan kanssa treffattu jo kerran ja seuraavat treffit on jo sovittu :) mulla tosin on muutenkin useampi mammakaveri lähipiirissä mutta niitä ei ole koskaan liikaa! Ja tuosta netistä vielä, toi mun lapseni isäkin on nettitreffeiltä napattu ;) Ah tätä nykyaikaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

juu en mäkää nyt niin kauhee vakuuttunu, mut pitää nuo kuitenki testata ku monelta hirveesti kehuja saanut :)

Me asutaan n. puolen tunnin kävelymatkan päässä kaupungista, mutta se on meille hyvä vaan ettei kaupat sun muut ihan vieressä oo. Tulee lenkkeiltyä aika ahkeraan :) Sit monesti mummolla käydään vaunujen kanssa, ja sinne onki sit tunnin kävelymatka yhteen suuntaan :) En sinällään ihmettele miten raskauskilot karisi ku liikuttua tulee päivittäin aikas hyvin :)

Oon vähän kade teidän mammakavereista. Itellä ei oo yhtään :) Eikä vauvauinneissa sun muissakaa oo sillai tullu juteltua muitten kaa. Mut aika paljon vietän aikaa vauvan kummitätien kanssa, ne tulee niin mielellään aina seuraks :) Mut olishan se ihan eri juttu jos heilläki olis vauvat.. hmh :)

Kunusliini, aivan ku mun suusta :) Kaipaan kans samoja juttuja, ku mies töissä päivät. :) Mut niin kaukana asut, et en voi sua seuraks pyytää, heh :) Joo vois itekki kohta harkita jotain ilmotusta :D

emmu_ma aivan mahtavaa ku oot netist bongannu sekä miehes että nyt vielä kavereitaki :) Ite muutamalla foorumilla kirjotellu kans, mut vielä ainakaa ei oo sellasta samantyyppistä ihmistä osunu kohdalle (siis mammakaveria) ja vielä sellasta joka asuis tarpeeks lähellä :)

Voi kauhia tota mun pientä palleroa, kohta se on varmaan pää edellä lattialla, siis omasta toimestaan. On alkanut kampeemaan itseään ylös. Siis jos on sylissä löhöömässä tai sitterissä puoli-istuvassa asennossa vääntää itseään oikein kiukulla istumaan. Vääntäytyy siis eteenpäin niin että jollen kiinni pitäisi niin putoisi. Joudunkin komentamaan sitä aina kun jätän sen yksin sitteriin et "Älä sit lähde mihinkään!"

Ja kun laitan sitterin asentoon lepo, niin nukahtaa melkein aina. Sitterissä ei ole vissiin ihan paras paikka nukkua, mut en raaski herättääkkään.

Tänään meidän piti lähteä katsomaan paikallisen perhekahvilan meininkiä, mut eipä taaskaa lähdetä kun neiti vetää sikeitä.. Ikinä ei voi kyllä kauheesti mitään suunnitella, ainakaan kellon kanssa.

TerhiJii Juu ton oon kans huoemannu et liikaa ei kannata suunnitella, vaan mennä omalla painollaan. Ennen olin hyvinki täsmällinen joka paikassa mut nyt ollaan lähes aina myöhässä :D Jotenki en osaa varata sitä ylimäärästä aikaa, ku pitää vauva laittaa itseni ohella lähtövalmiiks :D

Mä menin tänään käymään vauvakahvilassa! Vauva nukahti tietenkin matkalla vaunuihin, ja tuli alkuun vähän itkua kun kiskoin sen sieltä, mutta sitten olikin tosi kivaa. Ei ole ennen nähnyt muita äitejä ja vauvoja, ja tuijotti mun sylistä muita silmät suurina. Lopulta kokeilin laittaa lattialle leikkimatolle, kun siellä oli lelukaarikin. Sanoin muille siellä etukäteen, et mun Omppuni ei oo viihtyny pariin viikkoon lattialla minuuttiakaan, et voi tulla huuto. Mut mitä vielä! Ehkä se tajus, ku näki muitaki lattialla, et se on ihan jees, tai sit se lelukaari oli ihan huippu, mut Omppupa oli loppuajan (parikyt minuuttia) ihan itsekseen siinä huitomassa. Oli mukavaa :) Ensi viikolla uudestaan, kun tää on vaan maanantaisin.

Olispa tääläki tollasia kahviloita :) Kuulostaa kyllä tosi kivalta, ja hyvä ku sait vähän itekki lepuuteltua käsiäs ku vauveli viihty noin hyvin lattialla :)

Kunusiini, just samaan paikkaan munkin piti tulla. Mut me tosiaan nukutaan näköjään koko päivä.. Mut ehkä ens maanantaina nähdään ;-)

Mun poikani vaan huutaa taas. Viime viikolla helpotti, kun jätettiin kaikki pierulääkeitpat pois, mutta jo sunnuntaina alkoi päiväitkeminen. Täysillä ja ihan vähän väliä koko päivä, yöt nukkuu kokonaan. Haluaisin jaksaa olla iloinen, mutta voimat vähenee joka päivä, kun hymyhetket kestää todella vain hetken ja sitten taas huudetaan ilman mitään näkyvää syytä. Olen kokeillut kaikkea.

Päiväni ovat viihdyttämistä ja rauhoittamista vuoronperään, aamusta iltaan. Tää kyllästyy sekunnissa, ja voi alkaa itkeä jo siitä, että käännän katseeni hetkeksi toiseen suuntaan. Toisaalta myös ylivirittyy yhtä nopeasti, sama lelu kiinnostaa vain hetken ja hauskinkin juttu päättyy itkuun. Juttelee, mutta saa siitä usein hikan tai sitten unohtaa niellä syljen ja lopulta valahtaa puoli desiä kuolaa kerralla vaatteille. Ja hikkaa se inhoaa, ja siitä tulee aina lopulta vihainen itku. Mä niin tykkäsiin kuunnella sen juttelua ja ääntelyä, ja surettaa, että meidän vuorovaikutushetkiä leimaa nää itkukohtaukset.

Ei tää lapsi harjoittele kääntymistä yhtään. Eka nauru tuli viime viikolla, mutta ei ole tapauksen jälkeen enää toistunut. Olisi kauhean kiva, jos näiden huutokohtausten vastapainona olisi jotain suurempaa antia kiitoksena. Jopa mä, joka aina sanon, ettei lapsia saa vertailla, ja korostan kuinka kaikki on yksilöllistä, oon alkanu potemaan kateutta, kun luen täältä miten toisten lapset nauraa, juttelee, kääntyy ja jonglööraa. Oon tosi lapsellinen nyt, ja sekin suututtaa, kun tiedän olevani oikeasti ihan järkevä ihminen.

Kunusiini, meillä nuo päiväitkut ihan samanlaisia. Nyt tuntuu menevän niin että joka toinen päivä kiukutellaan ja itketään. Kyllä siinä jaksaminen on tiukilla (vaikka ei saisi valittaa kun yöt nukkuu kunnolla), ja oon monesti ollut ihan hirveän huolissani että onko tuolla ipanalla aikaa kehittyä yhtään kun itkee ja kiukkuaa kokoajan! Eikä meillä ole naurettu vielä, ääntään kyllä käyttää tosi paljon ja hymyilee ihan älyttömästi, mutta ei naurua. Kääntyy kyljelleen mutta ei mahalleen edelleenkään. Itseasiassa vihaa mahallaan olemista ihan hirveästi. On alkanut puskemaan itseään istumaan, mutta en tiedä johtuuko se kakan vääntämisestä O_o

Älä siis murehdi, oon mäkin lukenut täältä monesti että "jaa, ei meidän likka tuotakaan osaa, eikä tuota" ja sitten stressaan että ollaanko me täällä jäljessä. Ei olla. http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/012-kuukautta/3-kuukautta/ Ainakin tuolla olevat kriteerit tulee täyteen :D Kai ne nyt neuvolassa älähtää jos on jotain sanottavaa.

Meillä luovuttiin pierutipoista jo 1kk jälkeen, ei mitään vaikutusta mihinkään.

Meilläkään vielä osata tuommosia juttuja. Tuli heti mieleen, että ai joo - pitäiskö mun jotenki edesauttaa tommosia toimintoja?! :)

Itkuisuuteen me ollaan kokeiltu kans vähän kaikkea, pierutippoja, ruokavaliota, hierontaa, kylpyä, vyöhyketerapiaa, kapaloa, d-tippojen vaihtoa... Nyt vyöhyketerapia ja kapalo on auttaneet parhaiten. Ja kyllä huomas muuten eron, kun vaihdettiin Jekovitin d-tippoihin! Voi antaa 5 tippaa ilman sitä masuhuutoa. :)

En nyt muista Kunusiini, mutta ootteko te kysyneet lääkäriltä siitä mahdollisesta refluksista?

Me käytiin tänään pällistelemässä paikallisen perhekahvilan meinikiä. Ehkä Nipa on hiukan pikkuinen vielä, mutta aion käydä jatkossakin. Kovasti katteli toisia lapsia ja kaikkia niitä leluja ja juttuja, pari tuntia jaksoi olla hereillä ja iloinen. Ens ke siellä on muskari niin mennään sitäkin kuuntelemaan.

Näin siellä ekan kerran taaperoimettäjän. En ole siis ennen nähnyt niinkuin livenä kenenkään imettävän noin isoa, olisko ollu 3-4vuotiasta lasta. Näytti mielestäni aika hurjalta.. En osaa olla asiasta oikein mitään mieltä, asia hiukan hämmentää.. Kesken leikkien tyttö vaan meni äitinsä syliin sohvalle rötköttämaan ja kaivoi itse tissin esiin ja alkoi imeä... hämmentävää..

Takaisin