Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka paljon muuten pidätte vauvaa mahalteen? Meillä likka jaksaa olla vatsallaan lattialla tasan 5minuuttia ja alkaa ihan karmiva huuto kun vihaa sitä asentoa. Neuvolassa kun sanottiin että kannattaa pitää mahallaankin.. Kai tuo alkaa mahallaan viihtyä sitten paremmin kun oppii kääntymään mahalleen? Kovin jo pyörii kyljeltä toiselle ja alkaa näyttää että kohta se varmaan jo kellahtaa..

Heh, kuulostaa tutulta..Meidän poitsu ei ole vatsallaan edes tuota viittä minuuttia, hyvä jos minuutin. Alkaa heti ähistä, ja ääni voimistuu melko pian, jos en käännä takas selälleen. Laitan kyllä hänet muutaman kerran päivässä "jumppaileen" myös selälleen, vaikkei siitä tykkää.:dance011

Me jutellaan, jumppaillaan, lueskellaan kirjoja tai katellaan leluja. Joskus vaan kierrellään kotona ja pysähdytään katteleen eri asioita, suuressa suosiossa on levyhyllyn tuijotus :) Poika viihtyy kyllä sitterissä ja puuhamatollakin jonkun aikaa mikä on ihan pelastus niin saa itekin syötyä ja tehtyä kotihommia. Yleensä alkaa jossain vaiheessa naureskella ja hölöttää itekseen. Me odotetaan miehen kanssa molemmat että vauva olis siinä iässä että vois alkaa lueskella kunnolla satuja, nyt vaan katellaan kuvakirjoja ja höpötellään mitä mieleen tulee. Vauvatus menee kokeiluun täälläkin, kiitos linkistä!

Me on pidetty alusta asti enemmän mahallaan koska vauva viihtyy paremmin niin kun tykkää kannatella päätään. Selällään on alkanu viihtyä vasta ihan parin viikon sisällä. Joskus jos on väsyny eikä jaksa pitää päätä ylhäällä niin mahalla oleminen ei oo yhtään kivaa, varmaan kun ei oikein nää sieltä mitään. Poika haluaa myös sylissä olla aina maha mahaa vasten ja kurkistella olan yli. Meillä koira osaa varoa vauvaa (vaikkei niitä valvomatta jätetäkään) mutta mies ei haluais pitää sitä lattialla ollenkaan kun on muka niin kaikenmaailman pöpöjä täynnä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Poika nukkui viime yönä 8 tuntia putkeeen, ekan kerran noin pitkään. Se vaati kyllä edellisen päivän huonoja päiväunia. Oltiin nimittäin yhdessä kampaajalla. Olin ajtellut että kaveri nukkuisi hyvin, kun nukkuu joka paivä tuohon aikaan kolmen tunnin päikkärit. Mutta ei tietystikään nyt nukkunu:eek: . Ei onneksi mitään itkukohtausta, mutta siinä se katsoa tillitti istuimessaan, kun äipälle laitettiin raidat ja lyhennettiin tukka. Tissiä annoin välillä ja sit nukkui puoli tuntia...

Tuosta mahallaan olosta: meillä on jo muutaman viikon käynyt silleen, et laitan mahalleen lattialle niin alkaa vänkyröidä ja hups heijaa: kohta ollaankin jo selällään killittelemässä. Eli meillä ei pysy mahallaan, vaan vääntäytyy selälleen.

Mä tein tänään puolueettoman vaippatestin.
Testiin osallistui libero baby soft, pamppers baby dry, lidlin se tavallinen ja lidlin superohut. Kaikki vaipat kokoa 3.

Kaadoin kaikkiin aluksi tuopillisen vettä. Lildin superohut oli ainoa jonka reunat oli niin korkeat että neste pysyi vaipassa eikä valunut tiskipöydälle. Lopulta liruttelin kaikkiin vielä tupilliset lisää ja kaikki imi sen litran, enempää en edes kokeillut. Vartin jälkeen selkeästi kuivimman tuntuinen oli Lidlin superohut. Sitä sai painaa talouspaperilla ihan kunnolla eikä paperi kastunut. Toiseksi tuli pamppers. Huonoiten pärjäsi libero ja lidlin tavallinen. Liberosta sai valuttaa vettä pois ja oli ihan lits läts märkä..

Ylivoimainen ykkönen oli siis lidlin superohut.. Hassua miten niin törkeen ohut voi imeä niin paljon ja pysyä silti kuivan tuntuisena.. Itse käytän lähes aina pamppersia.. Libero aiheutti punaista pyllyä, johtuisko just tosta märkyydestä.

Ostin tänään muuten babybjörnin balanse-sitterin (tein huippulöydön kirppikseltä 55e lelun kanssa, normisti 180e). Napero nukahtaa monesti sitteriin ja ajattelin josko toi olis selälle parempi.. Napero on muuten nukkunu pienet neljän tunnin iltapäivätirsat.. eikä mikään mölinä tunnu nyt häiritsevän..

Täällä meni myös tänään 4 tuntia päikkäreillä. Viime viikolla tuommoisia unia oli useampana päivänä, mutta sitten tuli ristiäiset ja maanantain ja tiistain lääkärit jotka sotki tätä meidän rytmiä. Josko siihen taas palattaisiin? Vaikka vauvan kanssa on ihana viettää aikaa ja höpötellä, erityisesti nyt kun katsekontakti on tosi hyvä ja alkaa tulla hymyjä ja melkein jutteluakin, niin oon ollut iloinen noista pidemmistä päiväunista, kun on aikaa tehdä jotain omia juttujakin täysin niihin keskittyen.

Mä olen pitänyt poikaa mahallaan aina silloin tällöin ihan alusta asti. Tänään pistin mahalleen, kun oli suht hyväntuulinen syönnin jälkeen. Alkuun tuli kätinää, käytin sylissä hetken ja laitoin takaisin. Poika jumppaili ja rupsutteli siinä n. vartin, jonka jälkeen nukahti...ja nukkui siinä yli kaksi tuntia. Taisi olla mukava asento, kun ilma pääsi kiertämään :)

Ne on molemmat toujours mutta toiset on normi ja toiset ohuen ohuita. Ihanan ohut, voi tuntea vauvan pyllyn housujen läpi :-)

Meillä on kans ollu niitä lidlin vaippoja ja vaikka en oo testejä tehnykään, niin oon tykänny niistä ohuista tosi paljon.

Mä oon miettiny ton vaippa-asian kanssa, että onkohan mun pojan isot kivekset syynä ylivuotoihin :D? Kakka tulee usein selän puolelle, kun kivekset stoppaa valumasta eteenpäin, ja pissaa taas on aina vain vaipan etuosassa, eikä vauvan selälläänkään ollessa valu taemmas. Onko kukaan huomannut samaa tai onko pienemmillä kiveksillä helpompi pysyä vaipassa?

Pojat voi tietenkin vielä lisäksi ruiskutella pippelillään myös ylöspäin pissaa, jolloin tulee kyljestä tai masun kohdalta ulos. Heh, kerran, kun vauva oli hoitopöydällä ja olin laittanut harson pistoolin päälle huolimattomasti, onnistui pissaamaan korkean kaaren kautta itseään suoraan naamaan. Oli kyllä näkemisen arvoinen ilme, ja mun reaktio "Äää, eiii!" olisi kyllä hauska nähdä ulkopuolisen näkökulmasta :D.

EnniK, kyllä niissä lukee jotain että ohut tai ekstraohut tai jotain sellasta. Niitä myydään pienemmässä pakkauksessa ko niitä toujoursin paksumpia vaippoja, mutta kappalehinnaksi tulee niissäkin saman verran. Niissä ohuissa ei oo sitä sinistä siellä vaipan sisäpuolella, että sulla on varmaan ollu niitä paksumpia. Ja niissä ohuissa ainakin se neloskoko mitä meillä on nyt ollu, on sellanen että kuvia on sekä etu- että takapuolella vaippaa, eikä vain etupuolella niinku suurimmassa osassa vaippoja.

Meidän tyttö on nyt alkanut nukkua 7-8 tuntia putkeen joka yö ja sitten hän syö kerran ja nukkuu vielä 3 tuntia. Ihanaa <3 jaksan paremmin tehdä kaikkea kun saa nukkua kunnolla :) huomenna on ristijäiset joten tänään leivotaan :)

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

Nyt luvassa hehkutusta - koko yö nukuttu YHDELLÄ syötöllä (+vaipan vaihdolla, sattuneesta syystä...) klo 04 aikoihin ja tyyppi vetelee edelleen unia! Edelliset pari yötä myös yhdellä yösyötöllä, mutta on silloin herännyt sisäisen kellonsa herättämän klo 06-07 välillä. Nytkin kyllä heräsi, mutta tuttia suuhun vaan ja simsalabim, uni tuli ja voitti. Lisää näitä :)!

Meilläkin on hyvä yö takana vaikka ei yhdellä syötöllä (läheskään :) ) menny :) Normaalisti vauva herää 6-7 maissa äheltään kakkaa ja sillon ei auta kun nousta sen kanssa ylös jumppaan ja hytkytteleen, vaan tänä yönä nukuttiin yheksään ja kakka tuli päivävaatteiden ja "aamupalan" jälkeen ihan itekseen :) poika nukahti yheksältä ja heräs 12, 3, 6, 7 ja 9 että kaukana ollaan vielä yhden syötön öistä!! :D Mutta oon ilonen ettei sentään tunnin välein enää heräile ja sain kuitenkin pari vähän pitempää unipätkää joten tää on meille hyvä :)

Poika alkaa keksiä omaa ääntänsä ja karjahtelee välillä sitterissä ja sen jälkeen kattelee ihmeissään, ihana<3
Me lähdetään nyt testaan vaunuja lumessa ja kävellään apteekkiin hakeen keittosuolaa pienen tukkosen nenän helpotukseks.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin