Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja meilläkin vauva yllätti eilen juuri kun ehdin sanoa ettei nukahda ennen klo 23 ja olikin yöunilla klo 21.30! Söi vaan klo 23 ja jatkoi uniaan. Mahtavaa! Vielä kun oppisi itse menemään aiemmin unille, tulee vaan valvottua kun "kohta se vauva kuitenkin herää..." ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

emmu_ma: meillä on myös tuo rytmiongelma noitten ohjelmien kanssa :) Paras kellonaika meille liikkua on ehkä aikaisintaan kahdentoista maissa! Hei miusta olis tosi kiva, jos tehtäis treffit sinne perheentalolle! :D Miulepa sopii milloin vaan, paitsi nyt tänä keskiviikkona ei.. Pitäiskö sopia täällä vaikka yksityisviesteillä tarkemmin? Me asutaan parinkymmenen kilsan päässä keskustasta, mut autolla pääsee. Ollaanmekin jo viikon vanhasta lähtien käyty kaupoissa ja kylässä sukulaisten ja tuttujen luona, mut tuommoisiin "tapaamispaikkoihin" ei olla vielä keritty :)

Meillä on ollut jo jokusen tovin ihan hyvä YÖRYTMI, päivällä nukkumista harjoitellaan edelleenkin..
Tyttö menee nukkumaan klo 20-21, yleensä vaatii päästä nukkumaan viimeistään klo 20.30. Ensimmäisen kerran herää 01-02, toisen kerran 04-05 ja noin tunnin päästä yleensä itkeskelee merkiksi siitä että haluaa viereen nukkumaan. Otan hänet viereen, annan vähän tissiä ja sitten nukutaan vielä 2-3 h. Tänäänkin herättiin vasta ysiltä vaikka tyttö oli jo klo 20 sängyssä ;) Eikä jaksanut olla kuin 45 minsaa hereillä, nyt on nukkunut jo melkein tunnin ulkona. Olen monta kertaa käynyt jo kuuntelemassa että onko se hengissä vaikka vieressä töröttää toimiva itkuhälytin, ihmeellistä vaan kun ei ole yhtään kitinää kuulunut ja normaalisti saa aika monta kertaa olla heijaamassa ennen kuin nukahtaa..

Keittosuolatippoja olen vaan rankasti ruutannut suoraan molempiin sieraimiin kun vauva on hoitopöydällä selällään; hirveä huutohan siitä tulee mutta ainakin on kohta neppu auki ;)

Menna, tehdään niin :) mullakin on nyt tuonne keskiviikkoon asti suunnitelmia mutta torstaina esim sopisi. Tosin meidän vauva on ehkä tulossa nuhaan mutta katsotaan. Palataan vielä yksityisviestillä asiaan! :)

Puapru, mä keitin ite suolaliuoksen ja pienellä ruiskulla laitoin nenään. Suosittelen myös nenäfriidaa, osottautui tosi hyväksi, pahimman räkäisyyden aikaan. Ja roikkui meillä sipuli-valkosipulipussikin pinniksen laidassa kiinni, liekö silläkin ollut jotain tehoa tukkoisuuteen!? Ainakin oma nenä pysyi auki, sen verran kova oli haju makuuhuoneessa :)

Käytitkö merisuolaa vai mitä? Ja paljonko laitoit suolaa suhteessa veteen?

Meillä ei oo päivisin vielä mitään rytmiä, en oo ees aatellu koko asiaa. Eli vauvan ehdoilla mennään. Öisin nukkuu ja vaihtelevasti herää syömään 0-2 kertaa. Tai nostan siis tissille kun kyllästyn kuuntelemaan sitä ähinää ;) Jokusen kerran kun oon jättäny reagoimatta ni on nukkunut ähinän jälkeen vielä parikin tuntia.

Mä surutta meen omia menojani riippumatta siitä nukkuuko vauva tai onko ruoka aika lähetymässä. Jos on jotain menoo herätän vauvan, syötän ja menoksi. Tänään herättelin vauvan tissille jo seitsemän aikaan kun oli auton vientiä huoltoon.

Menna, ihana kuva! Meillä typykkä nukkuu juurikin noin reteesti, ja herätessään kaskottelee vielä oikein olan takaa venytellen pitkin pituuttaan. <3

Kiitti! :D Joku ihme homma vaan tuossa kuvassa, kun tänne ladattaessa se kääntyy kyljelleen, enkä osaa sitä kääntää oikeeseen asentoon :D Meillä poika herätessään vääntää itsensä ihan s-mutkalle (pää kääntyy ihan taakse niskaan kiinni, maha pullistuu ulos ja peppu pullistuu kanssa ulos) tiukasti ja samalla kädet heiluu pään päällä..

S-asento tuttu täälläkin, se on ehkä hellyttävintä mitä tiedän, varsinkin se ihana kulmien nosto kun silmät on vielä kiinni <3

Meillä tuota samaa, se on ihan älyttömän söpöä.<3 Mie nyt oon huolissani, missä on Eevei, kun ei oo kirjotellut tänne pitkään aikaan? :D

Menna mitähän anoppisi sanoisi meidän tytön menoista? Oli jo vajaa viikon ikäisenä kaupungilla, kun minun oli pakko hoidella asioita. Sitten hän lensi lentokoneessa 1,5 kk ikäisenä. Varmaankin voit mennä ihan hyvin perhekerhoon, jos vain itse haluat.

Nuo pienet vauvat eivät liiku vielä, eivätkä edes tunge asioita suuhunsa. Varsinkin jos äidiltä saa maidosta vasta-aineita, niin ei ole niin huolta. Niin minä olen tuon itselleni järkeistänyt. Meidän tyttö kun on vielä niin pieni, ettei saa edes rokkoteitta antaa. Tilanne on ihan toinen, kun vauvat pääsevät liikkumaan lattialla itsekseen ja osaavat tarttua esineisiin.

Joo, tuo anoppi on välillä vähän ylihuolehtivainen. Taisi se välillä kauhistella jo sitäkin, kun meidän vauva on pakostakin varsin läheisessä vuorovaikutuksessa meifän koiran kanssa ts. koiran karvoja ja kuolaa voi olla päätynyt vauvan suuhun. Minusta itsestä on vaan hyvä, että vauva tottuu jajoutuu elämään ei-niin-steriilisti. Veikkaan ainakin, että koira-allergia pysyy loitolla, sen verran siedättyy pienestä pitäen. :D Ps. Anopin kotona kaikki paikat kiiltää puhtauttaan, meillä ei.. :P

Kyllä tää on kurjaa kun pieni sairasta... =(
kauheasti on tuota räkää ja nyt myös yskittää välillä. Keittosuola onneksi pitää rään niin juoksevana, toistaseksi ainakin, että tulee melkein aivastaessa ulos. Niistäjää siis ei ole vielä tarvittu. Kuumettakaan ei ole, kun varuilta aamulla mittasin. mutta kyllä on kurja kuunnella rohinaa ja röhinää...

AHDISTAA ja tarvitsen tsemppausta!
En tiedä onko "vika" vauvassa vai vanhemmissa, mutta meidän vauva on jatkuvasti tyytymätön. Nytkin illasta hän on kitissyt koko valveilla olo aikansa, välillä huutaa ihan kurkku suorana niin että meinaa tikahtua. Ei auta tissi, ei auta syli. Ja tämäkin huuto alkoi siitä kun yritimme pitää vauvaa lattialla ja siitäkös hän suuttui. Muutenkin tuo lattialla oleminen tuntuu olevan joku katastrofi, samanlainen huuto alkoi päivällä kun kokeilin pitää häntä lattialla. Onko muilla vauvoja jotka eivät viihdy lattialla, meillä tyttö nyt siis 2kk. Olen surullinen että illat menee siihen kun vauva kitisee/huutaa ja illat on sitä aikaa kun mies haluaisi nauttia vauvan seurasta. Olen myös surullinen siitä, ettei tyttö juurikaan meille hymyile tms., mummolassa viikonloppuna teki sitä jatkuvasti.. Mikä meissä on vikana? :,( Lisäksi meidän yhteinen aika miehen kanssa on aivan minimissään, nyt kun sain tytön nukkumaan niin mies meni heti perässä.. Täällä minä istun yksin, itken ja puran teille pahaa oloani. Miten teen vauvasta onnellisen ja hyväntuulisen?

Takaisin