Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emmu_ma, mun sisko opetti tuohon nukuttamiseen hyvän vinkin joka toimii meillä lähes aina, eli tutti suuhun ja riepu silmien päälle. Meillä ainakin silloin tajuaa laittaa simmut kiinni ja nukahtaa :) tosin siinä pitää vaan ite kytätä vieressä ettei se kisko sitä nenän/suun päälle vahingossa. Mut sit kun on nukahtanut niin otan rievun pois ja hyvin nukkuu :)

Meillä vauvan rauhoitteluun/nukuttamiseen jne auttaa jalkapohjien hieronta! :) Saa aika kovallakin kädellä painella pitkin varpaita ja kantapäätä. Selvästi huomaa että vauva rentoutuu :) Auttaa hyvin myös kun on vatsanpuruja kun voi samalla pitää vastaan ja pierutkin irtoaa paremmin.

Mun kaveri kävi aikanaan omien lapsien nukkumisvaikeuksien takia kaikenmaailman vastaanotoilla. Tais olla jotain vyöhyke (tms) terapiaa jossa tarjottiin just tuota jalkapohjien hieromista...

Meillekin ovat rantautuneet itkuiset päivät. Yöt nukkuu hienosti, herää sen kaksi kertaa syömään ja aamulla melko aikaisin sitten ylös, mutta nämä pari viime päivää, huoh. On varmaan osittain kyse mahavaivoista, mutta nyt kun imetystä ja maidontuloa yritetään tehostaa, olen huomaavinani että huutaa myös nälkäänsä. Sanoisin, että melkoinen kierre, kun pitäisi vähentää vastiketta, mutta rintamaito ei vielä riitä... Johtaa siis siihen, että haen niitä pieniä annoksia vastiketta vähän väliä, kun rintamaitoa ei joko tule, tai Monsteri ei jaksa/viitsi imeä.. Hankalaa!

Meilläkin ihan yhtäkkiä alkoi itkuiset päivät viime viikonloppuna (lapsi tänään 9 viikkoa vanha). Haettiin eilen se eka Rota-rokote, ja tänään onkin ollut ihan karsean paljon itkua. En meinaa välillä saada edes sylissä rauhoittumaan, vaan vauva on selvästi tuskaisa. Vaunuun nukahti normaalisti, mutta saa nähdä, kauanko kestää hiljaisuutta. mun korvissa soi... :(

Korvatulpat auttaa jaksamaan, eivätkä aiheuta mitään haittaa vauvalle ;) Koliikkivauvan äidiltä kuultu neuvo.

Minä jaksoin tänään kokeilla vaunulenkkiä pitkästä aikaa, ja kyllä vaan se tuti auttoi. Ihan kuin olisi nyt vasta oltu ekalla vaunulenkillä vauvan kanssa :) Yösyönnitkin meni aika hyvin ja melkein itkuitta, vaikka heräsinkin miljoona kertaa. Tästä se lähtee?

Voi, korvatulpat ei kyllä sulje tätä huutoa mihinkään. Kuulosuojaimet ois paremmat, mut niitä ei ole.

Ööh joo, itse asiassa hän taisi käyttää sanaa "kuulosuojaimet". Sellaset isot oranssit... Tsemppiä kunusiini.

Ei meillä vielä niin paljon huudeta että kuulosuojaimia tarvittaisiin.. Vaikka hetkittäin ääni kovaksi nouseekin, mutta huutaminen kuitenkin loppuu muutamien minuuttien/kymmenien minuuttien jälkeen. Neuvolan täti tänään vähän ihmetteli kun meillä kuitenkin yöt nukutaan aika hyvin, että yleensä mahavaivat vaivaavat myös öisin. TIedä sitten mitä tämä on, mutta lohduttomalta kuulostaa ja särkee äidin sydämen....

Inhottavaa sanoa näin mutta onneksi muidenkin lapset harrastavat tätä huutamista.. Meilläkin tyttö illat karjuu, välillä ei auta edes syli kun karjuu niin että melkein oksentaa.. Koko ajan pitäisi olla hytkyttämässä/liikkeellä eikä sekään aina auta. Meilläkin luojan kiitos yöt vielä suht rauhallisia mut päivät on raskaita kun tyttö ei nuku kuin vaunuissa tai autossa. Jospa jossain vaiheessa helpottaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja sitten kun ei tiedä mitä vauva itkee; masua, väsymystä, nälkää?? Viimeisen poissulkem sillä että maitoa tulee liikaakin, mut tosin sekin voi olla ongelma kun rinnat suihkuaa. Säälittää kun toinen on välillä ihan selkeästi tosi tosi väsynyt eikä vaan nuku. Sydäntä raastaa täälläkin mir niin raastaa välillä myös hermojakin, valitettavasti

Niin raastaa täälläkin kun vauva ei (aina) pysty syömään vaan huutaa hädissään. Ja jotain kipuakin on välillä. :( Nimim päivä ei oo mennyt yhtä hyvin kuin yö.

puapru, Ei kai ne mahavaivat välttämättä jatkuvasti vaivaa? Eikös esim koliikkivauvat huuda nimenomaan iltaisin...

Koliikin pitäis olla myöhään ja öisin, mut meillä nukutaan yöt hyvin ja huudetaan päivisin ja iltaisin. Kuulemma mä oon ollu ite samantyyppisessä koliikissa, että huusin päivät mut tajusin nukkua yöt. Loppui 3 kuukauden iässä kuin seinään. Sitä odotellessa...

Juu, näin minäkin olen ymmärtänyt että koliikkivauvat itkevät ilta- ja alkuyöpainotteisesti. Ja meilläkin itketään/itkettiin siis aamulla ja päivällä eniten. Mutta toki siis voi olla ihan muuta mahavaivaa, joka meillä nyt ilmenee sitten päiväsaikaan.
Viime yö oli ihan poikkeuksellisen hyvä, vaikka hyvin meillä normaalistikin nukutaan kun vain kaksi kertaa yössä syödään. Viime yönä siis herättiin vain kerran, eli Monsteri (ja äiti siinä samalla) nukkuin 3+4 tuntia. Ihan luksusta! Tänään ainakin aamu alkaa paremmin kuin eilen, 7 herättiin ja tähän menessä vain yksi itkukohtaus ja nyt päiväuntakin jo puolisen tuntia takana.

Meilläkin on koko tämä viikko huudettu iltaisin, tyttö nyt 5 vko 2 pvä vanha. Huuto alkaa noin klo 18 ja loppuu 23-24 kun nukahtaa yöksi ja yö meneekin sitten ihan hyvin. Välillä auttaa syli ja hytkytys, välillä ei mikään. Saattaa nukahtaa pariksi minuutiksi ja herää taas huutamaan. Tässä alkaa jo itsekin olla aika väsynyt, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Vaikka voisihan tilanne olla vielä paljon pahempi, yöt sentään nukutaan aika hyvin kunhan saa tytön nukahtamaan illalla ja pysymään unessa.

Täällä kans itketty vattanväänteiden takia, aloitettiin se disflatylia (?) ja tuntuu että auttaa meirän vauvalle.. On se sydäntäsärkevää kuunnella toisen itkua ja kitinää ja välillä justiin ku ei tiedä mitä se itkee.. :(

Meillä kans käytetty Disflatyliä kolmisen päivää ja minusta tuntuu, että on auttanut iltaisin esiintyneeseen mahanpuruitkuun. Nykyisin itketään enemmän väsymyksestä tai nälästä :)

meillä itketään lujaa väsyä vastaan.. kuinka voikaan nuon pieni taistellakki jo nuon lujaa väsyä vastaan :D

Sama juttu täällä. Iltaisin itkeskellään vatsavaivaa klo18-22, Sitten nukahdetaan ja yleensä on syöty klo 2 ja 5, paitsi viime yönä herättiin vain 3.30 ja siitä nukuttiin puol seiskaan, Jes:dance008 !

Täällä kanssa mentiin unille klo 24, ja pupelo söi vasta klo 6.30 ja sitte vielä nukuttiin puoli ysiin. Onni on hyvin nukkuva vauva :) tosin ei meillä aiemminkaan ole herätty kun maksimissaan 3 kertaa jos aamukuuden syöttö lasketaan vielä heräämiseksi eikä aamuksi :)

Takaisin