Elämää Vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, vuoden iästä meille puhuttiin synnytysosastolla kun kysyttiin tuosta saunassa käymisestä. Meillä on vaan kylppäri niin viileä. että ollaan joka kylpy- ja suihkukerralla on lämmitetty sauna, ja pidetty ovea auki että saadaan vähän lämpimämpää ilmaa - pienentää siis lämpötilaeroja. Monsteri muuten nauttii suunnattomasti sekä kylvyistä että suihkuista!!

Me oltiin saunassa jo kaks viikkoisena ja edelleen hengissä!!! Juhuu!! Ollaan käyty kerran viikossa, vauva saunoo muutaman minuutin iskän sylissä ja silminnähden nauttii olostaan. Tykkää myös olla suikussa, käyn sen kanssa joka toinen päivä.

On muuten vähän ikävää huomata, että nyt kun vauva näkee jo hyvin, ja sekä minä että mieheni ollaan vierekkäin seurustelemassa vauvan kanssa, vauva tykkää katsoa minua paljon mieluummin. Vaikka minä vetäytyisin hieman ja isi tekisi niitä samoja ilmeitä, joilla minä saan vauvan innostumaan, vauva tapittaa minua. Onneksi isinkin syliin rauhoittuu ja hänestä tykkää. Ollaan pidetty huoli, että iltaisin töiden jälkeen ja viikonloppuisin olisi paljon isä-poika-hetkiä. Uskon kuitenkin, että miehestäni tuntuu vähän kurjalta, kun mitä enemmän vauva osaa ja ymmärtää, sitä enemmän tykkää minusta. Koitan siis jatkossa antaa hänen olla enemmän ihan kahden kesken, jotta vauva ei pääsisi valitsemaan mieluisampaa seuraa. Onko teillä muilla vauvat alkaneet osoittaa vastaavia merkkejä?

Nyt se on sitten koettu: tuomiopäivä-tasoinen niskakakka!!! Miten voi pystyasennossa kakaten saada sen vaipasta ulos selkää pitkin ylöspäin???

Omppu kakkaa vain joka toinen tai joka kolmas päivä, ja kaiken kerralla, joten oon tottunu kiveskakkaan ja siihen, että kakkaa falskaa jompaankumpaan tai molempiin lahkeisiin. Nyt yllätyin eka iloisesti et jee, ei oo lahkeissa. Mut sitten nostin bodya ja tajusin hetken koittaneen. Bodya riisuessa kakkaa levisi vauvan käsivarsiin ja päähän ja ympäri hoitopöytää ja mun upouuden neuleeni hihoihin... Kakkainen harso tipahti mieheni aamutossuille. Ei siinä auttanut kuin pestä poika ja laskea pyyhkeen kanssa sängylle. Sillä välin kun riisuin omaa paskaista neulettani ja uutta vaippaa, teki vauva litrapissan. Pyyhe ei riittänyt, ja pissa imeytyi petariin asti.

Nyt se nukkuu tuossa ihanan puhtoisena uudessa vaatekerrassa, enkä mä voi kun hymyillä, kun se on niin söpö. Yläkerran lavuaarissa odottaa haiseva kakkapyykki.

Asiasta toiseen, tuli tuosta isosta kakasta mieleen: mun poikani on paksukainen. Sopivasti li... ihana. Kai se maito sit on aika hienosti riittäny... Käsivarsissa ja reisissä on ylimääräisiä poimuja, posket on valtavat, kaksoisleuka löytyy ja masukin on pullukka. Ensin suosin vyötärölle päättyviä housuja, koska lapsi sai jalkansa potkuhousujen vartalo-osan sisään, mutta nyt potkuhousut sekä housut, joissa on taitettava leveä vyötärökaistale on parhaita: mun poikani puristuu noihin kuminauhavyötäröisiin :D. Mitähän lääkäri sanoo, kun meillä on se eka neuvolalääkäri ruuhkan vuoksi vasta tänä torstaina? Kai vauva saa olla vähäsen pullukka? Katsokaa nyt:

7vk_chubby_small1.jpg

7vk_oho_pieni.jpg
Kyllä potkareissa on kiva paksun pojan olla, kun ei purista eikä kiristä ;D.

Meillä on myös esiintynyt ylöspäin hakeutuvaa kakkaa... Muutaman kerran ollut suunnilleen kainaloissa asti, mut vkoloppuna sitäkin ylempänä ja kun yrität riisua bodya niin, ettei leviäisi joka paikkaan niin ihan varmasti leviää! Ja viimeisintä en meinannut saada irtoamaan selästä, sai hinkata ihan kunnolla että lähti. Kiva jos tällaset tulee kun ollaan jossain muualla kuin kotona, meillä menee nimittäin aina pyykkiin myös hoitoalustan suojana oleva harso ja vaihtoon myös kertakäyttösuoja (joka on lähinnä pissoja varten suojaamassa harson alla)...

Meillä niskapaskat on ihan joka viikkoista. Tänäänkin sai olla pesemässä kakkavaatteita -_- Meilläkin aikamoinen pullukka tuo likka :D Kunnon kaksari ilmestynyt <3

On meillekin kaksois- tai jopa kolmoisleuka tullut, ja posket on hurjasti levinneet. Mutta muutoin ei kyllä ole vielä pulleutta havaittavissa - ollaan vissiin kasvettu aika reilusti pituutta! Mutta juu, 4 viikossa painoa on tullut alimpaan painoon lisää kilon verran, Monsteri on kohta 4kiloinen!

Meillä myös pulleutta tullut, sisäreisissäkin sellaiset extramakkarat, suloista <3 juuri muuten pakkasin 50-56 kokoiset vaatteet pois... Missä on mun vastasyntynyt rimppakinttu?! :) en edes halua ajatella paljonko pupelo painaa kun oli syntyessäänkin sen 4050g...:D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanaa, meillä nukutaan näköjään jo ainakin 7 tunnin yöunia :-) Jeeeesshhh!!!! Menninkäinen meni saunan ja hillittömän tankkaamisen jälkeen puolenyön aikaan nukkumaan ja nostin hänet hiukan 7 jälkeen sängystä syömään. En tiedä kauanko olisi vielä koisinut, mutten viitsinyt alkaa toista kertaa pumppaamaan maitoa pois. Yöllä neljältä heräsin kun hän ähelsi ja silloin pumppasin maidot kun en raaskinut häntä kokonaan herättää..

Öisin hän ei ole varsinaisesti herännyt huutamaan vaan olen nostanut hänet äheltämisestäkin syömään neljän-viiden aikaan. Nyt taidan lopettaa sen ja nauttia itsekin pitkistä yöunista.

Vauva on muutenkin kehittynyt ihan hurjasti. Nykyään hän kannattelee jo kunnolla päätään pystyasennossakin ja kantoliinassakin kuikuilee sujuvasti ympärilleen ja kääntelee päätään.
Näkee mun mielestä hämärässä paremmin, tai silloin aianakin seurailee tosi tarkkaan mun ja miehen liikkeitä.

Vauvan siskopuolet laulelee vauvalle tuikituikitähtöstä ja tänä aamuna he kuulema selvästi kuuli kun vauva hyräili samaa melodiaa :-) On se vaan fiksu kuusviikkonen :-) :-)

Viimeyönä ukkeli nukahti 11 aikoihin, heräsi 3 oli tissillä ehkä 2 min ja nukahti. sitten seuraavan kerran heräsi 7 aikaan, eikä ole juurikaan syönyt. Nyt huoletaa... Eilen tuntui että ei syönyt läheskään niin paljon kun yleensä. Onko teillä vauvat välillä ns. paastonneet?

Ok. Kyselenpä vielä neuvolasta, mutta eipä tässä kiriettä sen suhteen ole. Saa vielä tapitella äitiä ja isää suihkuhuoneen puolelta sitteristä!

Kävin eilen ostamassa disflatyliä. Nähtävästi jotain apua tai sitten vain hyvää sattumaa kun teki tänään elämänsä ekat selkäkakat ja piereskellyt ihan mahottomasti :) tosin kovempi nälkä näyttäis olevan?! Nyt on neljästä asti roikkunut vähän väliä tissillä. No kai sitä nälkä tulee kun tuollaisia kakkoja vääntää :)

Jee, tänne rantautui flunssa. Itse oon ollut jo pari päivää flunssainen. Vauva ei ole (kai), tosin on ehkä tulossa kipeäksi. On tänään ollut tavallista väsyneemmän oloinen ja syönyt hiljaa ja tiheästi, sitten syömisen välillä itkeskelee aika paljon. Kun yleensä taas syöminen aiheuttaa kunnon huudot, tai no ei aina, mut kumminkin. Toivotaan kovasti, että ne äidinmaidon vasta-aineet nyt tehoavat ja vauva ei tulisi pahemmin kipeäksi. Osaa olla huolestunutta puuhaa tämä äitinä oleminen... :S

Minä myös olen tätä flunssaa potenut, nyt jo reilun viikon. Ei ole Monsterille tarttunut, vaikka ehkä vähn aikaisempaa itkuisempi/huutava onkin ollut. Isännällä oli myös mahatauti viime viikolla eikä sekään vauvaan tarttunut. Hyvä niin, mikä olisi kamalampaa kuin flunssainen, mahatautinen pikkuvauva!

Hyvä ettei ole tarttunut :) Paranemista sinulle puapru kumminkin! Ehkä minäkin uskallan nukkua ensi yönä, eiköhän sen sitten huomaa, jos vauva tulisi kunnolla kipeäksi.

Te joilla käytössä disflatyl, ootteko huomanneet lisääntynyttä nälkää vauvalla? Meillä on auttanut tosi hyvin tuo ilmavaivoihin, oon ollut tosi tyytyväinen mutta huomannut myös että nälkä olis lisääntynyt. Välillä olis tunninkin välein tissillä ja pitkiä aikoja... toki tietty ymmärtää että jos ulos tulee niin on myös masu tyhjänä mutta onhan tää vähän haastavaa kun ei ennätä päivisin juuri mitään tekemään tai mihinkään menemään kun saa olla vaan tällasena syöttökoneena tässä... :)

Tai jos teillä on Anna_ muuten vaan tiheän imun päivät meneillään... En oo huomannut lisääntynyttä nälkää mutta kakka muuttui vetisemmäksi, kuului kuulemma asiaan. Meidän vesseli syö kyllä muutenkin aika tiheään, tai no se vaihtelee aika paljon.

Flunssakin on menossa pois minulta :) ja vauva ehkä oli hiukan erilainen, mutta ei selvään kipeä. Eilen illalla palasivat sitten rintaraivarit, ja jostain syystä ei huolettanut enää yhtään tuo flunssa-asia...

Elenna, niin no mä mietin kanssa samaa, jännä sattuma vaan kun samaan aikaan kun alotettiin se disflatyl niin alko tuo tiheempi nälkä... ja joo meillä myös vetisempää kakkaa! Selkäkakkaa on päässyt pesemään pariin otteeseen...

Täällä syödään kanssa nykyään välillä 2 tunnin välein, kun aikasemmin syötiin 4 tunnin välein. Nyt taas välillä tissit pingottaa, kun juuri pelkäsin että maidon tulo loppuu kun tissit leprsahti. Mutta ilmeisesti vaan kysyntä ja tarjonta kohtas. Jostain luin että juuri kun luulet oppinees jonkun rytmin vauvalla syömisessä ja nukkumisessa niin se vaihtaa sitä :) Pitää varmaan paikkaansa...

Nyt sit kukaan ei lyö mua kun kysyn tällästä, mutta nukkuuko kenenkään vauva tosi paljon? On tuo nyt välillä hereilläkin pitkiä aikoja mutta tuntuu että se vaan nukkuu. Ja välillä syö. Kaikkee sitä pitääkin murehtia, mutta kai se kuuluu tähän äitinä olemiseen :) Vauva on nyt siis 3,5 vkoa vanha.

Aika menee ihan tosi nopeesti, ja ekat vaatteetkin käyneet pieneks... Nyyh... Mun pikkunen vauva ei oo enää ihan pikkunen...

Takaisin